qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 03:15 |
aloha! ik zoek een routeplanner voor bus/vrachtauro die ook rekening houdt mert hoogte/gewicht van he tvoeruig. Ik gebruik al TomTom 5 dus als daar een kaart voor is, laat het weten! Ook als er andere software is die dit heeft, let me know!\ Q | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 14:23 |
(n)iemand? | |
Sounddragon | zondag 24 juli 2005 @ 14:49 |
Ken het probleem ![]() "Hier links afslaan alstublieft", ja maar der staat een bord met max. 5.4 ton en ik weeg er 60 ![]() tunneltje : "op de volgende kruising rechts afslaan altstublieft", ja maar dan zit ik een beetje vast onder dat tunneltje van 4.00 meter hoog ![]() Of ze sturen je dwars door Utrecht met een voertuig van 2.90 breed ![]() kut routeplanners ![]() | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 14:55 |
quote:precies ja ![]() maar nog geen oplossing dus ![]() | |
Sounddragon | zondag 24 juli 2005 @ 14:59 |
Ik heb wel gehoord dat ze er zijn, maar wij hebben alleen maar groot, zwaar, lomp, te breed en te hoog op de zaak, en wij hebben het niet, dus zal wel OF goed zoeken OF schreeuwend duur zijn, want daar zijn ze nogal allergisch voor ![]() Ik heb zelf meestal Easy Travel Pro bij me in de laptop, en met een beetje inschattingsvermogen kom je dan ook een heel eind ![]() | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 15:06 |
quote:Werkt dat ook met GPS? Oftewel, kan dat ook op een PDA? | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 15:11 |
ik heb Navigon 5 op m'n PDA staan, en daar kan ik aangeven dat ik met een vrachtwagen rij, maar ik denk dat het dan alleen qua snelheid wat anders wordt. Maar volgens mij gezond verstand en af en toe ff nadenken en gewoon een stukkie verder rijden dan dat miep zegt dan kom je een heel eind (tenminste dat doe ik altijd) | |
Sounddragon | zondag 24 juli 2005 @ 15:16 |
quote:Werkt wel met een GPS muis op de laptop, maar of het met een PDA werkt durf ik je niet te zeggen.... Ik vind persoonlijk een laptop prettiger werken, groter beeld, en je kan lekker snel scrollen met de kaart... @ klonk : ik heb Miep meestal lekker uit staan en volg braaf het blauwe lijntje, voor zover ik het daarmee eens ben ![]() | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 15:19 |
quote:hier ook navigator 5.. Gisteren bij Blijdorp Rotterdam wel problemen gehad.. Normaal gesproken voor Blijdorp eraf. Miep zei dat ik de volgende moest hebben.. dat dus gedaan.. Alleen ik moest onder de weg door die ik normaal zou hebben genomen.. rechtdoor zou gaan. maar rechtsaf en dan omhoog draaien gaat niet, want daar is het tunneltje net te laag voor.. dus dan proberen door te rijden en kijken of je je weg weer kan vervolgen.. | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 15:47 |
qu63 ik heb het niet over TomTom 5 maar over het programma Navigon 5 (www.navigon.com) | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 15:48 |
quote:hmzz.. te snel gelezen Merci! ![]() | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 15:49 |
ik heb alleen de duitse versie qua bediening en stem, maar het werkt wel lekker en miep is erg beleefd ze zegt in elk zinnetje bitte ![]() | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 15:52 |
quote:Op de site staat niks aangegeven voor vrachtauto/bus.. alleen auto, fiets, voet en motor.. | |
Alexxxxx | zondag 24 juli 2005 @ 16:08 |
Waren er voor Carin niet ooit speciale vrachtwagen CD-ROMs in ontwikkeling? | |
Virus.NL | zondag 24 juli 2005 @ 16:23 |
quote:Wij hebben sinds kort Navigon 5 op de boordcomputer staan in de vrachtwagen (hiervoor hadden we de oude versie, dat was 3x niks). Je kan nu idd. aangeven dat je met een vrachtwagen rijdt, maar dan stuurt hij je alleen maar iets meer buitenom ipv van door een dorp. Echt veel verschil zit er niet in. Overigens zitten er nog wel foutjes in de kaarten ![]() ![]() ![]() | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 16:28 |
quote:hij stuurd je dus de snelweg op en dan weer af? | |
Virus.NL | zondag 24 juli 2005 @ 16:29 |
quote:Yep, maar daar had tomtom ook weleens last van. | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 16:37 |
quote:je hebt hem gewoon op standje convoi exeptionel staan ![]() | |
Sounddragon | zondag 24 juli 2005 @ 17:19 |
Neej, want dan stuurt ie je ook nog tegen het verkeer in enzow ![]() of door de middenberm om een portaaltje te omzeilen ![]() "Neem de volgende kruising via de linkerkant van de vluchtheuvel alstublieft, de verkeerslichten hangen te laag" ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 juli 2005 @ 17:49 |
Ik gebruik gewoon TomTom, met onze koeltrailers zijn we over het algemeen precies 4 meter, en bij de meeste bruggetjes en tunneltjes waar 4.00m bij staat, kun je er zat onderdoor. Ik ken er in Dortmund zelfs 1 waar (en dat is geen geintje) 3.30m bij staat, en ook daar fietsen we zo onderdoor. Dat is zo'n ouderwets boogbruggetje, en in het midden is ie ruim zat. In Osnabrück zijn er ook een paar (op de B224 zo uit m'n hoofd) waar 3.90m bij staat, waar we ook vol gas onderdoor dampen. Ik blijf overigens roepen dat een navigatiesysteem nooit een hardware kaart kan vervangen. Het is een hulpmiddel, en nog wel een aardig goede ook, maar soms moet je echt stug eigenwijs zijn voor ie de goede weg te pakken heeft. Van Paderborn naar Wolfsbüttel (net onder Wolfsburg) gaat het kortst via de B1, die loopt er zowat regelrecht naartoe. Tomtom stuurt je helemaal via de snelweg (een lullige 70km om) en anders via een andere bundesstrasse die aan de onderkant van paderborn ligt, ook 30km ofzo om. Je kunt er absoluut niet blind op rijden, dan knal je hopeloos om ![]() | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 17:57 |
Dat is wel zo ja Bartolemeus.. Soms is het beter om de weg te kennen.. In mijn geval dus ook bij Blijdorp.. Maar de vraag is dus.. wat nou als je de weg niet weet, en TomTom stuurt je op een te laag tunneltje af ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 juli 2005 @ 18:11 |
quote:Dan kijk je even gauw met een schuin oog op de kaart waar dat spoor/water heen gaat, en waar je het wel passeren kunt, terwijl jij de bordjes in de gaten houd en je dus niet in het desbetreffende straatje vastrijd ![]() Niet dat het mij nooit mis gaat hoor ![]() | |
Virus.NL | zondag 24 juli 2005 @ 18:50 |
Ik rij nu met een nieuwe Actros die 4,03m hoog is, maar ik ga gewoon onder viaducten door waar 3,80 aangegeven staat (tenzij er extra waarschuwingsborden/-lichten staan). Boogviaducten van 3.60 kan je ook gewoon in het midden nemen. Sowieso kijk ik bij een nav.systeem eerst hoe hij me wil sturen, dus dan kan je het al een beetje zien. En in je stratenboek staan de hoogtes er ook niet bij. Het A4 Aquaduct bij Roelofarendsveen kan je met 4.07m nemen ![]() | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 19:03 |
Het gaat eigenlijk meer om kleine bruggetjes enzo.. dus buitengebied.. | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 19:25 |
dat is dus echt gewoon rijden en kijken, daar bestaan geen kaarten voor. | |
qu63 | zondag 24 juli 2005 @ 19:27 |
quote:bummer | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 19:29 |
en zelfs dan heb je nog niets aan bordjes, ik heb een tijd in het bloemen en plantentransport gezeten, en die klant was alleen bereikbaar over een bruggetje met een maximum toegelaten gewicht van 3 ton en daar moest je dan met een motorwagen van bijna 14 ton overheen, ach het gaat al jaren goed volgens de omwonenden. dan knijp je hem wel de eerste keer ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 juli 2005 @ 19:42 |
quote:Hoe sneller je gaat, hoe lager het constante gewicht op het bruggetje ![]() En voor de rest: dat is nou waarom je vrachtwagenchauffeur bent. Dat is nou de sport. Ik heb een klant in Sint-Kathelijne-Waver waar je alleen kunt komen door dwars door een woonerf te banjeren met je 13.60m koeltrailer. Altijd leuk om 4 uur 's nachts met de koelmotor op standje brullen ![]() Je moet gewoon met regelmaat dat soort dingen op eigen inzicht doen. Er zijn maar weing bruggetjes en tunneltjes waarbij 4.00m max ook echt 4 harde meters is. Er zal best geen halve meter over blijven, maar 2cm is immers toch ook genoeg ![]() | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 19:47 |
leuk zo'n ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 juli 2005 @ 19:54 |
Mietje, ik rijd hele dagen met zo'n ding, en ik lig like 20cm van dat ding verwijderd ![]() Nah, ik zet 'm 's nachts vaak uit als dat kan. Met ijs en vers fruit hoef je het niet te proberen, maar met diepgevroren friet, waar wij heel veel mee rijden (aviko powerrrrrrrr) kan het zat. De truuk is dat je er bewust naar moet gaan liggen luisteren. Je moet niet gaan denken dat het een takkeherrie is (is het wel natuurlijk ![]() ![]() | |
Klonk | zondag 24 juli 2005 @ 20:21 |
maar het is en blijft takkeherrie (en slowchat ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 juli 2005 @ 20:23 |
so very true ![]() | |
qu63 | vrijdag 29 juli 2005 @ 02:49 |
en ik heb er wat op gevonden! ![]() ik kwam via via een site tegen met daarop heel veel POI's (point's of interest) met o.a. , jawel, brughoogtes etc! zelfs met heel veel Albert Heijns etc ![]() als iemand em wil hebben moet ie maar mailen ![]() | |
Klonk | vrijdag 29 juli 2005 @ 08:45 |
doe mij maar eens een mailtje ![]() ben wel nieuwsgierig | |
Virus.NL | vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:52 |
http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=1128&catId=1 Er is nu ook een navigatiesysteem voor vrachtwagens op de markt. Vanaf september is Map&Guide van PTV-Ordis beschikbaar. Wat dit systeem geschikt maakt voor het wegvervoer, is dat het digitale kaartmateriaal voor deze markt is aangepast. De hoogten en breedtes van bruggen staan nu ook in het systeem, voorheen was de afwezigheid hiervan reden voor veel vervoerders om nog geen navigatiesysteem aan te schaffen. | |
Jofunu-kun | vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:02 |
Misschien dat ik m'n baas zo ver kan krijgen om er toch maar 1 te kopen, al hoeft dat niet als ik constant dezelfde routes rij, dan ga ik vanzelf de mogelijkheden kennen.. | |
Koploperkopper | maandag 25 augustus 2008 @ 20:23 |
Even een rotschop, omdat ik 't niet nodig vind een nieuw topic hierover te openen. Zijn er inmiddels al meer producten die dit kunnen? Recentelijk is een TomTom WEBFLEET uitgebracht, ik neem aan dat deze vooral 'zware' routes zal kiezen? Het is echter schreinend duur en bovendien denk ik niet particulier te koop. Ben je dan toch overgeleverd aan de boordcomputer/navigatie? Hoi. | |
qu63 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:57 |
Op de TomTom site staat niks over extra's op de kaarten. Het enige wat je met Webfleet kan doen is je 'fleet' volgen. Dus dat je kan zien dat ze onder een bruggetje vast staan ofzo ![]() En een track/trace programma is niet alleen voor trucks, ook simpele busjes (VW Transporter e.d.) worden er vaak mee uitgerust. En helaas ben ik zelf ook nog niks tegen gekomen ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:27 |
quote: ![]() Je zou toch haast wel denken dat na 3 jaar er inmiddels wel andere producten op de markt zijn gekomen voor vrachtwagens. ![]() | |
Toempf | vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:38 |
Zo'n systeem bestaat al een tijdje hoor, VDO Dayton heeft zulke navigatie, aanschouw het hier Graag gedaan ![]() | |
qu63 | vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:49 |
Klinkt op zich goed ![]() Gebruik je het zelf ook? Ik kan namelijk niet vinden welke kaarten je erbij krijgt/moet kopen |