quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:48 schreef RaymanNL het volgende:[..]
Me pa wil ook een nieuw scherm voor de PC, we hebben nu dus ook al een LCD, maar me vader wil een 19 inch en hoegere vervesringssnelheden
Deze die ik wil is 24 inch.
Oud stukje van Tweakers:
quote:
Afgezien van voortdurende prijsverlagingen is het in de afgelopen maanden betrekkelijk stil geweest op het gebied van grote lcd-monitoren. Daar werd bruut verandering in gebracht toen Dell in maart de markt voor 24 inch breedbeeldschermen open brak met de introductie van de 2405FPW. Het scherm werd aangeboden voor de zeer aantrekkelijk prijs van 1250 euro per stuk of 1820 euro per twee stuks. Een zegen voor power users, die een niet te stillen behoefte hebben aan resolutie en werkruimte. De Dell 2405FPW heeft een resolutie van 1900 bij 1200 pixels, oftewel 2,28 megapixels. Dit is bijna net zoveel als twee 17 inch beeldschermen. Ten opzichte van een dual monitor opstelling van twee 17 inch schermen is de enkele 24 inch echter flexibeler in gebruik.
De agressieve prijsstelling van de FP2405FPW ontketende een stormloop op de schermen, met als gevolg dat de levertijd inmiddels is opgelopen tot negen weken. Dell heeft het beeldscherm daardoor tijdelijk van zijn Nederlandse site moeten verwijderen. Vanwege de uitstekende kwaliteiten van de 2405FPW, eind maart door ons besproken in deze review, wordt de monitor toch opgenomen in de Best Buy Guide. Geen enkele andere 24 of 23 inch breedbeeldmonitor kan momenteel tippen aan de kwaliteit van de 2405FPW. Dell maakt gebruik van het nieuwste 24 inch breedbeeldpanel van Samsung. De beeldkwaliteit van het scherm is uitmuntend en de responstijd, contrastratio, helderheid en kijkhoek bevinden zich elk op hoog niveau. Het panel is vooralsnog enkel verkrijgbaar in de 2405FPW en is zelfs nog niet leverbaar in Samsung's eigen monitoren.