quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:50 schreef Dagonet het volgende:
Je bedoelt bijv. de fighting fantasy boeken van Steve Jackson en Ian Livingstone, nieuwe versies zijn te vinden op:
http://www.fightingfantasygamebooks.com/
Er zijn er een aantal naar het Nederlands vertaald en er waren ook originele Nederlandse titels maar die waren op een wat jonger publiek gericht.
Op de fanbased http://www.advancedfightingfantasy.com/ kan je pdf/word bestanden vinden die hetzelfde doen en reviews van de officiële titels.
Ik heb er thuis ook al jaren een paar liggen hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:54 schreef -Wolf- het volgende:
[..]Leuk tijdsverdrijf. Niet dat er iets mis is met gewone boeken.
Maar ik hou wel van een spelletje af en toe.
Niet alleen over de vijf hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2005 06:30 schreef YPPY het volgende:
Je hebt ze ook in het Nederlands! Ontzettend leuk. De boeken gaan over De Vijf van Enid Blyton. Er zit bij het boek een plattegrond, rugzak eten enzo. Soms zie je zo'n boek op ebay staan. Er zijn er nog wel wat in omloop.
Hee ja, dat is waar ook! Geen idee of ik er nu nog iets aan zou vinden, maar ik was er toen ook helemaal mee in mijn nopjes. Het speelde zich in een science- fiction achtige omgeving af en ik kwam regelmatig op een niet al te plezante manier aan mijn einde.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:36 schreef -Wolf- het volgende:
Ik weet even niet hoe ik het moet noemen, maar een jaar of 15 geleden had ik ooit een boek van de bibliotheek geleend (titel of schrijver weet ik niet meer) en dat boek was een soort puzzel/avontuurtocht door het boek zelf. Je begon ergens in het boek en dan kwam je voor een situatie of probleem te staan en je kon dan kiezen uit meerdere opties die je naar verschillende bladzijden van het boek leidden, alwaar het avontuur zich voortzette.
Heeft iemand dit soort boeken wel eens gelezen/gespeeld? Ik vond het destijds machtig mooi, maar ik vraag me af of dit soort boeken nog te vinden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |