abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:09:36 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29022561
Mijn ode aan SBS-broadcasting, in samenwerking met SBS-boredcasting

Je zal maar op die foto staan...

Enfin, ik moet even mijn ode kwijt aan SBS-broadcasting.
Al verschillende keren heb ik erover gepost, vaak onvolledig, en het wordt tijd deze maatschappij eens onder de loep te leggen, zoals men een vergrootglas tussen een mier en de zon houdt, teneinde de mier te vermorzelen.

Ik zal eerst mijn starter aangeven, dit post ik niet om een bepaalde reden, maar wel om deze.
Metro, afgelopen woensdag, pagina 11.
bron: http://www.metropoint.com/ftp/20050720_1000001.pdf

Omdat kopieren lastig gaat, host ik het even.

:'( !
Het artikel is dusdanig evident in deze ode.

"SBS moet de familiezender met maatschappelijke betrokkenheid blijven"
Laat ik mij in deze ode alleen even storten op SBS 6, en Net 5 / Veronica buiten beeld laten.
Veronica komt nog wel.

Mijn ode aan SBS 6
Als ik zo, onverhoopt, en niet eens uit wanhoop, de TV aanzet, en per ongeluk de 6 aantik, knalt er een 6 in mijn ogen. Een SBS 6. Deze zender is nogal gebouwd rondom actie-nieuws (jazeker, ik heb er maar een studie van gemaakt). Als ik het zo, met mijn psuedo-psychologie verklaar, trekt SBS 6 veel kijkers vanwege sensatie. Dit was al zo in der tijde van Actienieuws, of de show compleet gedraaid om clipjes van de zender "Reality TV -die overigens geen stempel 18+ heeft, in tegenstelling tot een tekenfilmachtig spelletje als GTA San Andreas-.

Het bestond veelal uit schieten, kinderen die in putten vielen en daaruit gehaald moesten worden, katten die klem zaten tussen de muur, en wat verpauperde woningen bewoond door ernistge drugsverslaafden in een hypocriet land.

Enfin, mijn conclusie, mensen vinden dat sensatie, omdat het gevaar is.
Je ziet het gevaar, maar weet tegelijk ook dat je zelf veilig zit.
Een eigen circus dus. Je ziet de leeuw in een kooi vechten met de leeuwentemmer, maar zolang de kooi dicht is, gebeurt er niks.

En daar gaat het mis bij SBS-6.

De kooi is namelijk zo open als wat, sterker nog, men heeft er een plankje met de tekst "welkom" erboven gehangen. SBS-6 heeft een soort media-revolutie in gang gezet, of misschien andere buitelanders met hetzelfde concept gevolgd.

Ik wil ze niet beschuldigen van terrorisme.

Maar stiekem zaaien ze wel angst, als nationale TV-zender zijnde. Men brengt pobleemwijken onder de aandacht, en het enigste positieve is dat er 1 van de zoveel weken ietsje meer geld heeft gehad.

Onder het mom van "we smijten er geld tegenaan met hoge snelheid, teneinde de problemen op te lossen en onze gemoedsrust te kalmeren." Een even ziek spelletje als geld aan Afrika geven en er niet naar omkijken. Heel dat continent gaat kapot door die naive hippies.

Ik ben niet rechts.

Heel de media zint mij tegen, de laatste tijden. Altijd maar weer:

• aanslagen, terroristen, angst, bang, dreigbrieven die een puber van 11 verstuurd kon hebben op de voorpagina

• gevechten met pistoolvuur, geschiet door een discotheekdeur van een discotheek waar ik nog nooit geweest ben, in een stad waar ik nooit geweest ben.

• openbare geweldplegingen in landen waar ik nooit van mijn leven geweest ben.

• jeeps die een amerikaanse ambassade inrijden wat plaatsvind in het continent waar ik het net over had, Afrika. Onze bodemloze geldput, waar als je je een beetje slecht voelt, wat geld tegenaan kan gooien. Dat is goed voor je gemoedsrust. Veel beter en veel meer maatschappelijk ge-accepteerd dan een avondje naar de hoeren.

• Kliklijnen die populair zijn, samen met zonnebrandcreme's die schadelijk zijn volgen TNO en TUDelft, waarna je op dezelfde middag hoort dat het volgens de consumentenbond niet zo is.
    Leuk

• Wapenbezit wat verscherpt wordt, overheid die nog alerter is, en nog meer van dat soort dingen wat mij niet meer boeit. Ik ben officieel SBS-ge-boredcasted.
    Door SBS-boredcasting

Maar het gaat nog verder. Uiteraard heeft dit een politieke invloed.
    Een democratie is niks zonder een stem van en naar het volk. Mensen willen namelijk gehoord worden, dus je roept na wat de hardste schreeuwer zegt.

• Een vliegtuig boord zich in een blok beton met mensen.
    Heel ernstig, maar men besluit om als wraak maar even een land wat toch al niet zo leuk was even op te ruimen. Voor het gemak erbij verzinnen dat er verboden wapens liggen. En voor het gemak zeg ik ook alvast dat het heeeeel makkelijk lullen is, achteraf.

• Er stort een vliegtuig neer met 52 tot 56 inzittenden die sterven. Het staat mij niet meer bij of ze het overleefd hebben. Ergens in de rimboe.

• Er vallen ongeveer 50 doden door aanslagen van terroristen, dit is natuurlijk sensatie.
    Want dit is heel erg, maar stiekem ben je veilig, en dat maakt een leuk stofje in je hersenen aan, al dan niet onbewust. Vast wel. Aan de ene kant schreeuwt de helft moord en brand, en wil de halve mensheid uitroeien. De ander helft houdt het kalm.

Als je dan vervolgens zegt dat er een vliegtuig is neergestord in de rimboe, en oproept tot het bombarderen van de onderhoudsbasis van het vliegtuig, kijken ze je raar aan met, maar dat doen ze niet express
    Dat moet het dan zijn. Express.

Als er mensen vermoord wordenis het voorpagina, maar verongelukken, -er verongelukken er makkelijk 1000 per jaar in het verkeer, dodelijk- dan haalt dat niet eens de eerste 5 pagina's.
    Tenzij er een BN-er in zit.

Mooi hoor, dat selectieve nieuwsgeving, lekker luchtig.

En om het af te maken waar ik begonnen was, de politiek.
    Mensen schreeuwden uiteraard moord en brand.
    Dus nu moeten we allemaal een ID-kaart dragen. Want als iemand dan met een bom loopt, kan je hem staande houden met de woorden "halt! , terrorist!", en dan stopt ie.
    Vervolgens kan je hem dan gelijk identificeren. Zoiets moet het idee zijn.

Ik zou anders niet snappen waarom een regering je al bij voorbaat gaat wantrouwen, en verdachten van een misdaad die je nog niet gepleegd heb, waarvoor je dus een ID-kaart nodig heb.

Nog leuker, ene minster Donner, die uit de jaren 60-70 is wezen vallen kwa taalgebruik en gedachtengang, had pas een leuk idee.
    We gaan alle data opslaan wat over internet gaat. Gelukkig hebben we een lieve site genaamd www.bof.nl en een provider ( ISP ) met lef, genaamd XS4ALL die zich hier even lichtelijk tegen verzetten.

Zwaar hoeft niet, want ik mag hopen dat ie uitgelachen wordt.

Dat werd ie ook, door de Erasmus Universiteit, de eerste kamer (inc. senaat van zijn eigen partij) en de tweede kamer.

Toen viel de bom, Remkes die vloog op spoed naar iets als Londen en de wet was er ineens door, Europees ofzo.

"Ja, want terroristen schreeuwen heel hard op internet dat ze een aanslag gaan plegen."
    "Tevens zoeken ze ook op marktplaats op begrippen als "spijkerbommen die uitermate geschikt zijn om op te blazen in de Londense metro danwel Underground".

Gelukkig, dan gebeurt dat niet meer. Elke aanslag tegengehouden is er toch weer 1.
    Ofzo

Gelukkig zijn de meeste SBS-geboredcastte mensen blij om hun rechten in te leveren, met plezier.
    De rechten waar hun bloedeigen grootvaders en overgrootvaders voor gestorven zijn.

Alles toch voor de staatsveiligheid, niet?

Ik ga dat boek van Georgr Orwell toch eens lezen, 1984.
    Mijn geboortejaar.

Bij deze, SBS-boredcasting, bedankt

Oh, en sorry voor de wat haperige tekst, dat komt omdat ik ook al ge-bored-cast ben.
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:10:03 #2
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29022572
    TT moet zijn "Mijn ode aan SBS-broadcasting"
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:10:36 #3
    65997 Oldbie
    Proud to be South African!
    pi_29022723
    .
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:14:29 #5
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29022730
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 22:10 schreef Oldbie het volgende:
    Mijn?
    TT past wel, met al dat mijn mijn mijn.

-aanslag-
    3 weken later een halfbakken brief
    "MIJN!
    Ik heb die aanslag gepleegd, het was mijn!
    En nu binnen een maand irak uit, er volgens geen waarschuwing meer, er volgen alleen nog aanslagen.

was gegroet,

een puber die zich verveeld
    iemand die stoned is
    Al Kaida leider ofzo"
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:24:49 #6
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29023075
    Ik gok dat mijn OP te lang is om in 1 keer te lezen !
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:33:11 #7
    65997 Oldbie
    pi_29023337
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 22:24 schreef Yildiz het volgende:
    Ik gok dat mijn OP te lang is om in 1 keer te lezen !
    Ik gok dat je goed gegokt hebt. Waar gaat het eigenlijk over?
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:35:49 #8
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29023424
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 22:33 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ik gok dat je goed gegokt hebt. Waar gaat het eigenlijk over?
    Ten eerste SBS-broadcasting, dan SBS6, dan de media-invloed in het geheel, wat voor invloed dit heeft in de politiek, en wat voor gevolgen dat weer heeft voor ieder mens.

Kort gezegd.
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:39:18 #9
    65997 Oldbie
    pi_29023543
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 22:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ten eerste SBS-broadcasting, dan SBS6, dan de media-invloed in het geheel, wat voor invloed dit heeft in de politiek, en wat voor gevolgen dat weer heeft voor ieder mens.

Kort gezegd.
    Idd, daar klaag ik al jaren over. Denk ik
      donderdag 21 juli 2005 @ 22:41:26 #10
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29023614
    quote:
    Op donderdag 21 juli 2005 22:39 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Idd, daar klaag ik al jaren over. Denk ik
    Dat is het mooie, het valt haast niet meer op, tenzij je besluit om een jaar geen TV te kijken, en je nieuws uit de krant of internet te halen. Scheelt een hoop.

En dan ineens een dag SBS-6 kijken, je schrikt je werkelijk dood
      donderdag 21 juli 2005 @ 23:26:45 #11
    87879 Rowdie
    Het is patat
    pi_29025146
    tering wat een tekst!

ik EIS een samenvatting!
    En het zijn ook Kroten
    pi_29025361
    I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
      donderdag 21 juli 2005 @ 23:41:30 #13
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_29025669
    Volgens mij heet de juiste communicatieve theorie voor dit fenomeen "Agenda setting". Zijn ze met name in de VS erg goed in. Weet je alvast wat je te wachten staat....
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
    pi_29026342
    Gewoon een uit de kluiten gewassen commerciele televisie klaagtopic.

Breezahs en lelijke stinkende asociale huisvrouwen vinden het leuk. Daar zijn er veel van ofwel daar is veel poen.

Kijk dan maar naar Discovery Channel.
    pi_29028761
    Ik kom net terug van een weekje ardennen. In de bungalow hadden we een TV met enkele nederlandse zenders en veel belgische en franse zenders. Ik betrapte mezelf erop dat ik meer naar de belgische en franse zenders ging kijken, gewoon omdat ze een leukere scala aan programma's en films hadden.

Trouwens TS, romantiseer je tekst wat minder en vat het meer samen. Verder ben ik het wel met je eensch.
      vrijdag 22 juli 2005 @ 02:35:21 #16
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_29029099
    quote:
    Op vrijdag 22 juli 2005 02:13 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
    Ik kom net terug van een weekje ardennen. In de bungalow hadden we een TV met enkele nederlandse zenders en veel belgische en franse zenders. Ik betrapte mezelf erop dat ik meer naar de belgische en franse zenders ging kijken, gewoon omdat ze een leukere scala aan programma's en films hadden.
    Ik betrap me er zelf ook op, maar ik kijk ook naar Duitse zenders.

De enige reden waarom ik alleen SBS6 kijk is om de belspelletjesbabes af te kraken.
      vrijdag 22 juli 2005 @ 19:20:06 #17
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29047643
    quote:
    Op vrijdag 22 juli 2005 00:05 schreef MidnightRambler het volgende:
    Gewoon een uit de kluiten gewassen commerciele televisie klaagtopic.

Breezahs en lelijke stinkende asociale huisvrouwen vinden het leuk. Daar zijn er veel van ofwel daar is veel poen.

Kijk dan maar naar Discovery Channel.
    das ongeveer het enigste wat ik nog kijk!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')