abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29045096
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 16:57 schreef surferr het volgende:

[..]

Wordt dat dan ook niet spiegel glad?, lijkt me niet echt leuk als je daar met sokken aan vanaf loopt.
Ik zie je naam staan en zie mezelf naar beneden surfen...

ECHT!

Hmmm, je hebt toch van die kleine drempetjes die je op je treden kan zetten?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 25 juli 2005 @ 07:40:35 #27
21210 Paladin82
In Black and White
pi_29103875
Kay status update:

Trap is met een woord een ramp, na uit 5 treden zo'n 300 nietjes getrokken te hebben was ik het nieten trekken zat en ben ik maar is met de afbijt in de weer gegaan, buiten het feit dat die zooi echt niet lekker is voor je ademhaling, was het ook een ramp op de ondertussen 3 lagen vloerbedekking lijm die er opzitten. Al met al zijn er nu 8 treden gedaan, waarvan ik denk dat het schuurpapier de rest moet gaan doen.

oftewel de trap restauratie is een to be continued
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_29106883
Maar zijn die lagen lijm hard? Heb je nog geprobeerd te meppen met een krabber of steekijzer? Echt, dat werkte bij ons nog het beste (maar die oplosser durfde ik dus ook niet te gebruiken, zo goed is de ventilatie op de trap niet en met kleine kindertjes erbij en de kankerverwekkendheid van die meuk, etc etc)
  maandag 25 juli 2005 @ 14:13:41 #29
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29110749
Hier is het ook met afbijt gedaan, dat spul erop en daarna met een plamuurmesje schrapen, het ging eraf als..... het ging er erg makkelijk af. Je moet het ook niet in je eentje doen, maar met 2 en dan wie het grootste lijmstuk er in een keer afkrijgt.
Bernie en ik zijn tof.
pi_64276022
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:19 schreef Paladin82 het volgende:

[..]

Mijn moeder zag bij ons ook zoiets staan in het zondagochtend blad, na informatie bleek een gemiddelde trap renovatie rond de 2500 euro te liggen.

Nou voor dat geld gooi ik er wel een verfje tegen aan
't Kan een stuk goedkoper hoor Upstairs is marktleider op het gebied van traprenovaties dus die vraagt ook de hoofdprijs. Klik eens hier bijvoorbeeld.

Stel deze vraag anders eens aan een trappenmakerij o.i.d. Die weten vast wel raad met het lijm-probleem.
  donderdag 25 december 2008 @ 10:01:46 #31
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_64350791
Ik had dus keiharde lijm. Heeft me een weekend full-time lijm steken gekost
Met inderdaad dat speciale spul.In laten werken, en schrapen. Met zo'n driehoekig mes.

Eerst had ik alle 50.000 nietjes er al uit gehaald. Daarna schuren, plamuren, schuren, enz.

Echt teringveelwerk, en dan heb ik alleen nog maar de wangen gedaan zeg maar (schuren en plamuren, de lijm moest overal weg). Toen kwam de parketman, en die heeft de trap bekleed met echt parket! Supermooi.

Upstairs bekleedt de trap met laminaat. Ook prima, maar relatief duur.
opgezegd@fok.nl
  donderdag 25 december 2008 @ 10:45:10 #32
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64351233
ik snap dat niet, dat laminaat gedoe op de trap.

Mensen geven veel geld uit omdat ze een echt houten vloer willen ipv dat laminaat gedoe. Vervolgens betalen ze ook een godsvermogen om een trap te laten renoveren. En wat krijgen ze dan? laminaat op de trap...

Ik ben hie rnu bezig een trap weer helemaal kaal te maken. Das best een hoop verf erafhalen in een huis uit '31. Hiervoor gebruik ik echter een brander, daardoor haal je het hout echt kaal, in de hoeken ook hoewel dat idd was lastiger is. Ga je daar echter die afbijttroep gebruiken en je krijgt in de hoeken niet ALLES weg dan hebje later bij het schilderen weer last van die fijne afbijt...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_64351302
mijn schoonzussie deed de lijmlaag verwijderen met verfbrander ging ook wel lekker
pies on joe toe
pi_64356363
vinden jullie laminaat op de trap niet te luidruchtig? ik heb pas tapijt laten leggen op m'n trap, maar dat had de moeder van TS natuurlijk eerder ook al, maar ben erg blij dat je van je trap kunt rennen zonder dat t takke herrie maakt voor de buren.
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:21:28 #35
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64366169
tapijt moet dan wel bij de rest passen. Het is idd lekker dempend qua geluid maar als het voro geen meter past bij de inrichting van het huis....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 26 december 2008 @ 01:20:58 #36
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_64367860
Ik plaats hier ff een TVP , ik ben bang dat ik dit ook tegen ga komen in ons nieuwe huis
Ik ben inmiddels overleden
pi_64373268
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 00:21 schreef klusfoobje het volgende:
tapijt moet dan wel bij de rest passen. Het is idd lekker dempend qua geluid maar als het voro geen meter past bij de inrichting van het huis....
Tja.. het blijft een kwestie van smaak. Maar je hebt aardig wat keuze en de prijs valt ook wel mee.
Als ik het goed heb onthouden heb je 3 meter tapijt nodig voor een trap en dan nog ondertapijt natuurlijk.
Het scheelt je wel al dat werk met schoonmaken en schilderen enzo. Persoonlijk vind ik laminaat op de trap ook mooi hoor, maar m'n vriendin stampt nogal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')