abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29004709
Probeer bij het posten rekening te houden met het volgende:

# post serieuze inhoudelijke reakties
# blijf ontopic
# ga niet op elkaar inhakken maar respecteer elkaars mening
# post nieuwsberichten
# copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes

* Probeer te discussiëren in plaats van one-liners en flames *
pi_29004742
quote:
Kolonisten steken jongen dood
AP, Reuters

NABLUS - Joodse kolonisten hebben woensdag een 12-jarige Palestijnse jongen doodgestoken tijdens een ruzie in een dorp bij de Palestijnse stad Nablus. De jongen werd volgens artsen elf keer gestoken. De jongen liep volgens getuigen na een ruzie in een hinderlaag. Een woordvoerder van de Israëlische politie op de Westoever verklaarde dat de jongen door joodse jongeren neergestoken zou zijn. Hij stierf tijdens de behandeling van de steekwonden.

De vechtpartij met de Palestijnse jongen zou hebben plaatsgevonden na een mars van kolonisten naar diens dorp Qaryot. Kolonisten en sympathisanten hebben woensdag aangekondigd door te gaan met hun pogingen de nederzettingen in de Gazastrook te bereiken om de ontruiming daarvan tegen te gaan.
En hier verder.
pi_29005832
Ah een verse.

Ik dacht dat ze een vredige tocht zouden houden ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29006480
quote:
Een woordvoerder van de Israëlische politie op de Westoever verklaarde dat de jongen door joodse jongeren neergestoken zou zijn.
Kinderen tegen kinderen, niet dat dat iets goedmaakt.
Powered by Janetje®
pi_29006577
Oh Meki, Palestina bestaat niet. In ieder geval niet op de plek waar ze nu zitten, als je even de geschiedenisboeken er op na zou slaan dan had je kunnen zien dat de Palestijnen uit de buurt van Afghanistan komen. Daarbij komt ook nog eens dat Israel alle grond dat ze nu hebben gekocht hebben en tot de laatste cent is afbetaald.

De grap zit hem eerder in het feit dat ze een zandbak verkocht hebben, en ze nu naar een mooi stuk vruchtbare grond kijken en naar de welvaart in Israel, terwijl de rest nog steeds in een zandbak zit. Jaloezie?
Powered by Janetje®
pi_29006588
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:54 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Kinderen tegen kinderen, niet dat dat iets goedmaakt.
Nu de terugtrekking uit Gaza een feit lijkt, en de ontmanteling van Joodse nederzettingen gaande, worden de kolonisten ook steeds radicaler.
pi_29006698
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:57 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nu de terugtrekking uit Gaza een feit lijkt, en de ontmanteling van Joodse nederzettingen gaande, worden de kolonisten ook steeds radicaler.
Tja ik kan me best voorstellen dat ze niet blij zijn met het beleid van de regering, maar elkaar uitmoorden is zeker niet de oplossing.
Powered by Janetje®
pi_29006953
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:50 schreef kLowJow het volgende:

Kolonisten en sympathisanten hebben woensdag aangekondigd door te gaan met hun pogingen de nederzettingen in de Gazastrook te bereiken om de ontruiming daarvan tegen te gaan.
Dit kan nog heel eng gaan worden. De beelden die ik zie op televisie voorspellen weinig goeds voor wat er te komen staat. Daarnaast zie ik nu wel weer een palestijnse reactie komen die wel eens heel bloedering zou kunnen uitpakken met zoveel mensen bij elkaar.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_29007192
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dit kan nog heel eng gaan worden. De beelden die ik zie op televisie voorspellen weinig goeds voor wat er te komen staat. Daarnaast zie ik nu wel weer een palestijnse reactie komen die wel eens heel bloedering zou kunnen uitpakken met zoveel mensen bij elkaar.
Daar waren de autoriteiten in Israel ook al bang voor, vooral omdat er de laatste paar weken veel Palestijnse kasaam raketten op die plek worden gericht.
Powered by Janetje®
pi_29008210
Nadat Israel zich uit de Gazastrook teruggetrokken heeft, zullen de Hamas etc. dit als een overwinning vieren. Daarna zullen ze in hun domme overmoed voortgaan met Israel te beschieten, waarna het Israelische leger de hele Gaza strook weer tijdelijk bezetten moet. Indien echter de Palestijnse authoriteit besluit de Hamas eindelijk te ontwapenen, zal er een burgeroorlog uitbreken onder de Palestijnen, hetgeen de enige oplossing zal blijken in dit conflict.
pi_29008417
Ach die Palestijnen hebben geen drol aan de Gazastrook, alles wat er nu groeit en bloeit is straks allemaal weg als de Israeliërs klaar zijn met opruimen. Alles gat plat en weg.

@Gaffer
Het beeld wat jij schets zal niet gebeuren, er is geen oplossing voor dit conflict. Dit zit veel te diep bij de Palestijnen, en waarom? Ik zou het niet weten.
Powered by Janetje®
pi_29008593
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:57 schreef kLowJow het volgende:

Nog radicaler? Vergeet niet dat de enige Israelische regeringsleider die ooit vermoord is door een kolonist is vermoord.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:19:17 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29009246
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:54 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ach die Palestijnen hebben geen drol aan de Gazastrook, alles wat er nu groeit en bloeit is straks allemaal weg als de Israeliërs klaar zijn met opruimen. Alles gat plat en weg.
Ja voor de gemiddelde pallestijn, en ondertussen winkelt mevrouw Arafat nog maar eens in de Chanel winkel te Parijs want ze moet toch wat met haar miljarden
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:01:12 #14
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29010722
Kolonistenjeugd radicaliseert

’Wij gehoorzamen alleen aan de goddelijke wetten, niet aan die van jullie’

door Ina Friedman

Zelden is het gevoel van verdeeldheid in Israël zo groot geweest. Op het spel staat niet alleen het vermogen van de regering de terugtrekking uit Gaza uit te voeren, maar ook de vraag wat voor maatschappij er daarna overblijft.

Met name onder de kolonistenjeugd heeft het extremisme steeds meer en meer de overhand. Geweld jegens de staat is geoorloofd. ,,Ze erkennen het rechtsstelsel niet”, vertelt Rammi Ovadja, commandant van een gevangenis bij Tel Aviv waar tientallen minderjarige betogers al weken vastzitten, omdat ze weigeren de voorwaarden voor hun vrijlating te ondertekenen. ,,Ze gaan tekeer, vernielen de cellen, maken de cipiers uit voor vuile Arabieren en Russisch vuil. Ze vertonen het gedrag van een misdadige subcultuur. Zoiets verwachten we niet van kinderen die in goede religieuze huizen zijn opgegroeid. Maar als je met ze probeert te praten over burgerrechten en -plichten, kijken ze je minachtend aan en zeggen: ,,Wij gehoorzamen alleen aan de goddelijke wetten, niet aan die van jullie.”

Een agent in Jeruzalem vertelt dat sommige van haar collega’s zich niet meer in de buurt van de kolonistenmeisjes wagen. ,,Ze beginnen te gillen en te spugen als een mannelijke agent hun cel binnenkomt. Maar ze zien er ook geen been in om agentes die hen in toom willen houden te krabben en te bijten.”

Gematigde kolonistenleiders zijn bang dat de ’civiele ongehoorzaamheidcampagne’ de kolonisten zal schaden, hen zal vervreemden van de rest van de maatschappij. ,,We moeten gaan denken aan de dag erna, als de staat en de religieus-zionistische beweging weer samen moeten leven”, zegt rabbijn Benny Lau. Hij wijst erop dat de kolonistenbeweging de loyaliteit aan de staat altijd hoog in het vaandel had.

Gematigde stemmen vallen nauwelijks op te midden van alle verbale aanvallen van kolonisten en rabbijnen, die oproepen koste wat kost de terugtrekking te voorkomen.

Bron: Trouw

---

Eerst de Moslims, nu de Joden (we waren al een tijdje aan het generaliseren, toch?), het is me een klucht hier op aarde, echt hoor, bravo, good show!

"Radicaliseer jij al?", "Nee, maar ik rook wel."

Achterover leunend, met een sigaret, kijk ik naar hoe nu ook de Joden radicaliseren, en denk ik: pas maar op dat moeder aarde niet radicaliseert.

Het is hoog tijd voor Nederlandse nuchterheid, als je 't mij vraagt.

Misschien moeten we dat eens radicaal gaan verspreiden?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_29010813
We doen het allemaal zelf. Mensen die denken dat ze niets te maken hebben met de andere kant van de wereld, moeten hun ogen openen. De wereldbevolking is één geheel, samen zijn we de gloeiende plaat en ieder individu kan een druppel daarop zijn.

Leun jij maar achterover met een sigaret, misschien dat iemand anders zich af gaat vragen waar al die ontevredenheid en ellende nou écht vandaan komt.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:04:48 #16
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29010849
Indeed, we cannot exist as individuals without any responsibility for our fellow humans.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:09:52 #17
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_29011005
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:01 schreef Hallulama het volgende:

Het is hoog tijd voor Nederlandse nuchterheid, als je 't mij vraagt.

Misschien moeten we dat eens radicaal gaan verspreiden?
Liever de Britse opgewektheid en stoïcijnse houding
===
Blasphemy is bliss
===
pi_29011098
Staat er in de talmoed geen basis voor bepaalde radicale elementen? Zoiets meen ergens gelezen te hebben.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:18:07 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_29011283
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:04 schreef Hallulama het volgende:
Indeed, we cannot exist as individuals without any responsibility for our fellow humans.
Mwah, 't gaat me vrij goed af hoor
zzz
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:21:14 #20
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29011373
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:18 schreef L.Denninger het volgende:

Mwah, 't gaat me vrij goed af hoor
Ja, natuurlijk, maar jij bent dan ook DE L. Denninger !

donderdag 21 juli 2005 @ 15:29:27 #21
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29011634
De autochtone is ook bezig met dit proces, wat gematigder maar goed we zijn goed bezig.
pi_29011729
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:50 schreef kLowJow het volgende:

[..]

En hier verder.
quote:
06:02 Police believe Palestinian boy stabbed in internal village feud (Israel Radio)

Arabs Attempt to Blame Jews for Fatal Family Feud
05:40 Jul 21, '05 / 14 Tammuz 5765

(IsraelNN.com) Arabs last night tried to place the blame for the stabbing death of a 13-year-old Arab boy on Jews, stating he was killed in an altercation with Jews from the nearby community.

As the investigation continued during the night it became apparent the boy was killed during a feud between two families in the village of Kariyut, near Shilo in Shomron.
Was gelul dus, ze probeerden Joden de schuld te geven.
Zal wel zoiets als eerwraak zijn geweest.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:33:50 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29011778
Het zal ook eens niet
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:34:50 #24
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29011821
Daarom zeg ik, tijd voor wat Nederlandse nuchterheid.

Straks zit iedereen elkaar hier op aarde knettergek te maken terwijl er uiteindelijk niets aan de hand is.

Grappig dat dit is voorspeld, een toename van tegenstellingen en het vervallen in extremen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:39:11 #25
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29011965
Prima, ik hoop alleen wel dat men blijft inzien dat dit iets menselijks is, en niet iets Israelisch of Palestijns.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')