ja tsunami's ookquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:29 schreef Elusive het volgende:
jammer, aids is namelijk een goed middel tegen overbevolking.
ja, met die prutsers bij NASA komen we nooit ergens en is het wachten dat de natuur de groei in toom houdtquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:29 schreef Elusive het volgende:
jammer, aids is namelijk een goed middel tegen overbevolking.
Technisch gezien niet toch ?quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:43 schreef TechXP het volgende:
Het is dan ook een aidsremmer.
Bron: 365gay.com & SOA AIDS Nederlandquote:Het gaat hierbij om een medicijn dat, anders dan de huidige medicijnen, reageert op de menselijke cellen en niet op het virus. AK602 kleeft aan het CCR5 proteïne dat het HIV virus in de menselijke cel geleid. Door het HIV virus te blokkeren van de menselijke cel, wordt verspreiding van HIV/AIDS gestopt.
AK602 zou niet het hele CCR5 proteïne uitschakelen, maar alleen het gebied waar HIV normaal gesproken de menselijke cel binnentreed. Daardoor blijft de cel toegankelijk voor de nodige lichaamstoevoer.
Er werd een test uitgevoerd op 40 AIDS patienten in de Verenigde Staten. Twee dagelijks werd AK602 in een dosering van 600 milligram toegediend en dat voor een periode van 10 dagen. Gemiddeld werd 1% minder HIV virus aangetroffen in het lichaam van de patiënt. Er werden bijna geen bijwerkingen geconstateerd volgens de onderzoekers.
Absoluut geen reden om het condoom weg te laten
Volgens Margot Mulder, van SOA AIDS Nederland is dit absoluut geen reden om nu het condoom weg te laten: “Afgaande op de feiten is dit pas een testfase 1 van het medicijn. In fase 1 wordt bij een kleine groep mensen gekeken of het medicijn veilig is en goed werkt. Het duurt dan nog enkele jaren voordat het medicijn in fase 2 belandt. Dat is dezelfde proef, maar dan op een grotere groep mensen. Fase 3 is een steekproef die wereldwijd representatief is. Eenmaal voorbij fase 3 duurt het vaak niet lang voordat het medicijn op de markt komt. Echter voordat het medicijn in de derde fase beland zal zijn, zijn we enkele jaren verder.”
En nu is het dus ook nog maar zeer de vraag of het medicijn ooit op de markt zal komen. Maar als AK602 zijn 'beloftes' nakomt is dat natuurlijk een grote stap voorwaarts in de wereldwijde strijd tegen AIDS.
Bron: hivnet.nlquote:De buitenkant van hiv (het membraam of de envelop) bestaat uit een veelheid van 2 viruseiwitten: gp120 en gp41. Beide eiwitten spelen een rol bij de entree van hiv in een cel. Hiv heeft om een cel binnen te dringen 2 receptoren nodig: CD4 en een zogenaamde co-receptor. Eerst bindt hiv zich aan het CD4 met een deel van het gp120-eiwit. Dit deel is normaal gesproken slecht 'zichtbaar' en dat is een van de redenen waarom antistoffen tegen hiv maar beperkt effectief zijn.
Wanneer hiv zich heeft gebonden verandert het gp120 een beetje. Daardoor kan het zich vervolgens hechten aan een co-receptor. Hoewel hiv in principe veel verschillende co-receptoren kan gebruiken lijken er maar twee echt van belang te zijn: CCR5 en CXCR4. Hiv dat CCR5 als co-receptor gebruikt wordt de R5-variant genoemd. Gebruikt het CXCR4 dan is het de X4-variant. Gebruikt het beide co-receptoren dan heet het X4R5. Een oude naam voor de R5-variant is NSI en voor de X4-variant is dat SI.
fusie
Wanneer hiv gebonden is aan de co-receptor dan maakt het gp41-eiwit het karwei af. Hiv staat nu op de hoge poten van gp41. Een stukje van het gp41 zit al in de celmembraan, maar om heel het hiv in de cel te krijgen moeten die hoge poten weg. Het virus moet tegen de celwand getrokken worden. De hoge poten van het gp41 bestaan uit 2 helixen (denk aan wenteltrappen, of kurkentrekkers). Deze twee delen zakken naar beneden zoals een stroomafnemer van een trein naar beneden gaat. De eerste helix past precies in de tweede, zoals je twee identieke kurkentrekkers in elkaar kunt schroeven. Het hele virus komt zo boven op de cel en kan vervolgens de cel infloepen. Daarna kan het zijn weg verder voortzetten, maar dat is een ander verhaal.
Niet echt, waar men zich nu eigenlijk op richt is het voorkomen van infectie met HIV van gezonde cellen waardoor je uiteraard ook geen AIDS kunt krijgen. Een AIDS remmer is een middel wat het AIDS virus, wat de patient zal doden, probeert af te remmen,quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:43 schreef TechXP het volgende:
Het is dan ook een aidsremmer.
Nou ja toch een soort afremmerquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Niet echt, waar men zich nu eigenlijk op richt is het voorkomen van infectie met HIV van gezonde cellen waardoor je uiteraard ook geen AIDS kunt krijgen. Een AIDS remmer is een middel wat het AIDS virus, wat de patient zal doden, probeert af te remmen,
Een theorie gaat dat iedereen in principe HIV in zich heeft. Weet niet hoe dat zat.quote:Met HIV kan in theorie iig heel lang gezond leven, mogelijkerwijs zelfs nooit AIDS krijgen, je bent echter wel potentieel verspreider van het virus.
Um...dat lijkt mij toch echt een fabeltje.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:13 schreef TechXP het volgende:
Een theorie gaat dat iedereen in principe HIV in zich heeft. Weet niet hoe dat zat.
Ik denk niet dat de oplossing van Jomanda of de kruidentuin zal komen, dit geeft al aardig aan dat dit wel degelijk de goede weg is.quote:Ik denk dat er komende tientallen jaren geen medicijn zal komen, tenzij ze in alternatief onderzoek meer steken. Nu bewandelen ze de verkeerde weg.
Nou ik vind sommige beweringen van wetenschappers daarover wel een reden tot onderzoek daarover.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:41 schreef Tijger_m het volgende:
Um...dat lijkt mij toch echt een fabeltje.
Dat is geen alternatief onderzoek (dat is alternatieve geneeskunde)... het gaat me nu over dat er heel wat mis is met de manier van onderzoeken nu. Ze gebruiken nu apen, waarin ze het na 20 jaar nog niet gelukt om aids te creeeren. Er waren een aantal jaar geleden wetenschappers in het nieuws die het aids onderzoek bekritiseerde daaromquote:Ik denk niet dat de oplossing van Jomanda of de kruidentuin zal komen, dit geeft al aardig aan dat dit wel degelijk de goede weg is.
Nee..quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Monogamie is het beste medicijn.
Krijg ik nou de Nobel prijs?
Er was ook toch een stam in afrika die er geen last van had?quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:33 schreef Ole het volgende:
Wat wel is bewezen is dat sommige Europeanen imuun zijn voor AIDS. Het gaat om mensen die afstammen van mensen die ook de pest hebben overleefd. Hiernaar wordt ook veel onderzoek gedaan.
dat geldt niet voor aids-babies en mensen die met besmet bloed in aanraking komenquote:Op woensdag 20 juli 2005 19:29 schreef lionsguy18 het volgende:
Monogamie is het beste medicijn.
Krijg ik nou de Nobel prijs?
Zou kunnen. Belangrijke bronnen voor onderzoek in elk geval.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:35 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er was ook toch een stam in afrika die er geen last van had?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |