Ik heb ontzettend veel digitale foto's op de harde schijf, en wil daar nu graag een echt fotoalbum van laten maken. Dus zelf je foto's in een virtueel album plaatsen, dat uploaden, en het resultaat per post toegestuurd krijgen (of in een winkel ophalen, maakt me niet uit)
Ik heb er eentje bij Blokker besteld, maar het resultaat was te droevig voor woorden. Het leek meer op een boekje dat je bij de makelaar krijgt, dan iets wat je in de kast zet en voor altijd bewaart. Het zag er eigenlijk best armoedig uit, zo met een ringbandje. Bovendien was ik ook niet echt tevreden met de kwaliteit van afdrukken: onze inktjet maakt betere afdrukken.
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een plaats waar je dus wél mooie albums kunt laten maken. Via
www.albumprinter.com heb ik een programma gedownload, dat heel veel mogelijkheden heeft. Op één heel irritant probleem na: de foto's moeten precies passen, en als ze dat niet doen (komt heel vaak voor) dan moet je per se een stuk van de foto afsnijden. Dat wil ik niet altijd, soms wil ik ook gewoon een hele foto, desnoods verkleind afgedrukt.
Wie heeft hier ook ervaringen mee? Ik ben op zoek naar een écht foto-album (dus geen fotoboek, met zo'n ringbandje), met een programma dat goed werkt. Wie heeft ideeën?