abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28946522
quote:
Vier kinderen, een tweeling van vijf, een jongen van veertien en een meisje van twaalf jaar worden na de dood van hun vader door de moeder meegenomen naar haar ouderlijk huis in Virginia waar ze jaren op zolder worden opgesloten door de grootmoeder omdat de grootvader i.v.m. het vroeger gedrag van de dochter en een erfeniskwestie niets van hun bestaan mag weten. Het meisje vertelt in de roman over deze gruwelijke tijd. Het langzaam wegkwijnen van de kinderen, de onmenselijke grootmoeder en de zwakke moeder worden zeer aangrijpend beschreven zodat een groot lezerspubliek de roman geboeid zal lezen.
Het eerste boek over de Dollangangers familie zie je bijna overal liggen. De latere boeken wat minder. Er moeten dus haast wel veel fok!kers zijn die hier wat van hebben gelezen.

De eerste twee boeken vond ik erg goed en wilde ik zo snel mogelijk uitlezen. Van het derde boek vond ik het begin niet zo sterk. Inmiddels weet Bart wie zijn oma is, en nu wordt het wat spannender.

Wat vonden jullie van deze boeken?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_28947360
mooi....
alhoewel wat jaartjes later ik er iets meer bouqetreeks in zie dan toen.....
uit een aspergernest
pi_28947405
De latere delen vond ik ook saaier dan deel 1...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_28948139
Ik heb de Dollanganger-, Casteel-, en de Dawn-serie gelezen, die heb ik allemaal in de omnibus vorm. Dikke pillen, maar ik vond ze ontzettend mooi en ontroerend, kheb ze allemaal in 1 keer uitgelezen!
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_28948479
Ik vind vooral de kaften ontzettend bouqetreeks. De inhoud vind ik nog wel meevallen. Ik heb heel wat bouqetboekjes van m'n moeder gelezen op vakantie (als ik zelf weer eens te weinig had meegenomen), maar die vond ik niet zo boeiend.

Hoe zijn die andere series? Een beetje hetzelfde idee? Dramatisch? Griezelig? Spannend? Of nog wat anders?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_28958363
Ik heb ontzettend zitten janken bij deel 1, mijn hemel wat een zielig boek
Toen wilde ik de rest niet meer lezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28966287
De rest is niet zo zielig! En dan vooral omdat die Cathy een ontzettende bitch wordt. Net haar moeder soms. Dat maakt het veeeel minder zielig.
*OUD heilige*
  woensdag 20 juli 2005 @ 08:44:14 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28966661
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ontzettend zitten janken bij deel 1, mijn hemel wat een zielig boek
Toen wilde ik de rest niet meer lezen.
het is de moeite waard hoor. Ik heb de hele reeks zeker al vier keer gelezen, en komende vakantie gaat hij weer mee
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 20 juli 2005 @ 08:55:02 #9
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_28966743
De eerste 'echte' boeken die ik ooit heb gelezen... sindsdien ben ik helemaal verslaafd aan boeken geraakt. Overigens hebben de andere series van Virginia Andrews me niet echt kunnen boeien!
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 08:56:17 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28966754
Alleen bloemen op zolder was te pruimen, de rest (bloemen in de wind, etc) is pure bagger
pi_28987265
Nou ja, ze staan hier in de kast dus ik kan ze zo lezen als ik geen boeken meer heb te lezen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 21:09:17 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28987797
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ze staan hier in de kast dus ik kan ze zo lezen als ik geen boeken meer heb te lezen
Doe het niet
pi_28990514
Lieverd, ik kan het wegleggen als het me niet boeit. Heus
Komt helemaal goed
En anders kom ik wel bij jou uithuilen dat ik had moeten luisteren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 09:00:56 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29001096
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:19 schreef Isabeau het volgende:
Lieverd, ik kan het wegleggen als het me niet boeit. Heus
Komt helemaal goed
En anders kom ik wel bij jou uithuilen dat ik had moeten luisteren.
Ja, ik ook maar dan is het fijne beeld wat je had van Bloemen op Zolder al bezoedeld met het beeld dat de schrijfster niet meer is dan een bouquette reeks schrijfster.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:21:07 #15
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_29011370
Ik heb het hele oeuvre van Virginia Andrews verslonden een jaar of 10 geleden. Ik weet er alleen bijzonder weinig meer van. Er was wel zo'n citaat dat ik lang op mijn prikbord heb laten hangen, iets over een kaars en de herinnering aan iemand die vervaagt... iemand enig idee?
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:21:33 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29021132
Bloemen op Zolder vond ik een verschrikkelijk mooi boek. De volgende delen waren echt een teleurstelling.
Ik heb de Casteelserie ook gelezen, maar deze heeft weinig indruk op mij gemaakt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 22 juli 2005 @ 07:02:49 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_29030841
Deel drie, van Jory en Bart heb ik nu ook uit. Dit was minder dan de eerdere delen. Op het einde leek het wel of er vlug nog iets dramatisch in gepropt moest worden. Dat kwam zo gedwongen over. Maar toch ga ik deel 4 ook nog lezen.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')