abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28938096
Hola,

Ik ga volgende week een paar daagjes naar Kopenhagen. Nou vroeg ik me af of er mensen waren die mij wat tips ter vermaak aan kunnen leveren. Ik ben er ooit tien jaar geleden wel eens geweest, en kan me herinneren dat bijvoorbeeld dat zeemeerminnetje pure tijdsverspilling is. Wat is wél leuk, waar zijn de aangename terrasjes en eettentjes en is Malmö de moeite waard?

Mijn dank is bij voorbaat al groot.
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_28939248
Ik weet niet of "Christiania" nog open is, maar dat is/was de beroemde en beruchte Kopenhagense "vrijhaven" voor drugs. Een beetje een alternatieve hippie-enclave in de stad, waar drugs te koop zijn, waar veel alternatief en jong volk rondhangt. Er worden ook optredens, mini-festivalletjes e.d. georganiseerd.

Denemarken heeft nu wel een redelijk rechtse regering, en ik kan me herinneren dat ze Christiania wilden dichtgooien. Ik weet dus niet of het nog bestaat.

Ik denk van wel, bij nader inzien:

http://www.guido.be/desktopmodules/articledetail.aspx?mid=343&itemid=8&tabid=71&pageid=92

Verder is Tivoli uiteraard heel leuk, het pretpark in het midden van de stad. Verder heb ik destijds gewoon wat rondgehangen en ben ik gebouwen gaan bezoeken, Amalienborg en zo is heel mooi natuurlijk maar wel de normale toeristische stuff: wat paleizen en zo, ik weet niet of je er van houdt.

Over Malmö weet ik weinig. Vriendinnen van me zijn wel eens overgestoken naar daar voor één dagje, maar ze vonden het niet zo heel speciaal. Ik weet niet of dat klopt.

bereid je wel voor op héél duur bier trouwens.
Ik heb daar redelijk regelmatig de nachtwinkel bezocht, aangezien je al snel meer dan 4 of 5 euro betaalt voor een biertje op een terras.

edit: andere link gezet

[ Bericht 5% gewijzigd door Klemvast op 19-07-2005 12:17:22 ]
pi_28960545
Kopenhagen is een aardige stad om een paar dagen rond te lopen langs haven, park en de 4 meren. Winkelen kun je in een groot winkelcentrum in Orestad, waar er ook een zeer bijzondere midgetgolfbaan te vinden is. Je kunt er gemakkelijk komen met de metro (www.m.dk) die op zich al een belevenis is, vooral als je voorin of achterin gaat zitten.

Een dagje naar Malmö is zeker een aanrader. Met de bus vanaf Kongens Nytorv is het makkelijkst en goedkoopst. Het centrum is echt een groot contrast met Kopenhagen. Er zijn een aantal galeries waar je gratis naar binnen kunt. Eten kun je goedkoop in een soort foodcourt in een oud pakhuis op de Gustavs Torg.
Een aanrader is om langs het water te lopen door het park, nabij de wolkenkrabber van Calatrava (the turning Torso); er is daar een soort grote kuil gemaakt met van alle kanten luidsprekers waaruit de hele dag muziek klinkt.

Turning Torso van Santiago Calatrava
pi_29003104
In Kopenhagen vond ik het Ripley's museum erg leuk. Het recordmuseum viel tegen. Een Kopenhagenkaart is wel handig, dat scheelde veel korting en als je er 1 koopt voor 24 uur, kun je de tweede dag nog gratis naar Tivoli.
Het centrum van Malmo vond ik erg gezellig. Ik ben er niet lang geweest, maar zou best nog eens terug willen voor een dagje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_29005729
Het park in Malmö heet overigens Scaniaparken

En eten en drinken in Malmö is aanzienlijk goedkoper als in Kopenhagen, maar in Kopenhagen heb je dan weer de 7/11 nightshops waar je op elke straathoek wel wat te snacken of te drinken kan krijgen.
pi_29008905
Kijk, dat zijn tips waar ik wat mee kan. Is het 's nachts ook nog een beetje terugkomen uit Malmö eigenlijk?
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_29009328
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:08 schreef Billie29 het volgende:
Kijk, dat zijn tips waar ik wat mee kan. Is het 's nachts ook nog een beetje terugkomen uit Malmö eigenlijk?
de laatste bus gaat om 21.30 en de eerste om 6.30

http://www.graahundbus.dk/index999.htm

De trein kun je denk ik vinden op www.bahn.de of www.sj.se
pi_34897394
Ohjee, ik ga over anderhalve week naar Kopenhagen. Ik hoop dat die moslims daar zich een beetje koest houden.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_34930789
ik ga met pasen een lang weekend naar Kopenhagen, ik ben nog aant orienteren wat ik allemaal wil gaan zien.

We slapen in een hostel net buiten de stad, was het goedkoopst.. de prijzen van hotels zijn echt te gek! zo veel geld voor nachtjes slaap!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_34931967
Wat betaal je nou per nacht voor dat hostel?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34935884
Weet ik niet precies, het is een YI hostel, en dan moet je dus lid worden, mijn vriend boekt t.... verschilt echt hoot met hotels.
You can make it ?
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 23:39:39 #12
45833 crew  Fogel
pi_34955413
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:29 schreef Dandilion het volgende:
Weet ik niet precies, het is een YI hostel, en dan moet je dus lid worden, mijn vriend boekt t.... verschilt echt hoot met hotels.
En voor het prijsverschil kom jeg heerlijk romantisch met 28 personen op de slaapzaal terecht

De Ibis hotels zijn echt niet zo duur, en in Kopenhagen zit er 1 net om de hoek van centraal station. Verder zijn er een paar hotels die ingericht zijn zoals de veerboten: hele kleine kamer met hele kleine douche, en dat voor een hele kleine prijs Kom zo even niet op de naam.

De stad kopenhagen op zich vind ik niet zo boeiend. Leuk om een beetje rond te sjouwen, maar nergens een 'dat was nu echt de moeite waard om te herinneren' gevoel. Enige wat me nog echt bijstaat na 4 a 5 keer is dat er ergens een standbeeld onder water staat, maar ik heb geen flauw idee meer waar in de stad het was... zal het even proberen op te zoeken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_34956187
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:47 schreef YPPY het volgende:
In Kopenhagen vond ik het Ripley's museum erg leuk. Het recordmuseum viel tegen. Een Kopenhagenkaart is wel handig, dat scheelde veel korting en als je er 1 koopt voor 24 uur, kun je de tweede dag nog gratis naar Tivoli.
Het centrum van Malmo vond ik erg gezellig. Ik ben er niet lang geweest, maar zou best nog eens terug willen voor een dagje.
Ripley's believe it or not?

Da's heel erg leuk ik wist niet dat die ook in Kopenhagen zit!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35120725
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:39 schreef Fogel het volgende:

[..]
En voor het prijsverschil kom jeg heerlijk romantisch met 28 personen op de slaapzaal terecht
Er zijn ook 2 pers. kamers in hostels hoor..

en ja je kan ook wel wat doen als je met meerdere in een dorm slaap...
You can make it ?
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:08:31 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_35120780
Heidi's, Krasnapolsky en de Envy. Dat zijn leuke uitgaangsgelegenheden

Afgelopen weekend nog geweest!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_35122289
Deense vrouwen zijn heel ok.
pi_35159147
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:08 schreef Nembrionic het volgende:
Heidi's, Krasnapolsky en de Envy. Dat zijn leuke uitgaangsgelegenheden

Afgelopen weekend nog geweest!
Wat draaien ze daar? enne wat heb jij een enge avatar!!!
You can make it ?
  zaterdag 18 februari 2006 @ 08:32:10 #18
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_35214144
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

De Ibis hotels zijn echt niet zo duur, en in Kopenhagen zit er 1 net om de hoek van centraal station. Verder zijn er een paar hotels die ingericht zijn zoals de veerboten: hele kleine kamer met hele kleine douche, en dat voor een hele kleine prijs Kom zo even niet op de naam.

De stad kopenhagen op zich vind ik niet zo boeiend. Leuk om een beetje rond te sjouwen, maar nergens een 'dat was nu echt de moeite waard om te herinneren' gevoel. Enige wat me nog echt bijstaat na 4 a 5 keer is dat er ergens een standbeeld onder water staat, maar ik heb geen flauw idee meer waar in de stad het was... zal het even proberen op te zoeken.
Inderdaad, ik vond Kopenhagen ook niet zo vreselijk boeiend. In 2003 zijn mijn vriend en ik er een paar dagen voor zijn werk geweest - hij aan het werk, ik aan het rond wandelen in de stad. Misschien heb ik alle leuke dingen gemist maar ik ben er bar weinig leuke dingen tegen gekomen. En ik vond Kopenhagen behoorlijk duur, zelfs wanneer je vanuit Zweden komt.

Malmö ken ik niet (10 jaar geleden eens een keer geweest) maar ze hebben een raar accent.
pi_35214949
Tivoli!!!
Geluk duurt je leven lang.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 15:24:59 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_35222424
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:50 schreef Dandilion het volgende:

[..]

Wat draaien ze daar? enne wat heb jij een enge avatar!!!
Heidi's: van alles. 80's, tiroler muziek, locale pophitjes, skihutjes, van alles.
Krasnapolsky: hang af van de avond. Ik was er met RB/Hiphop ( ) maar er werd veel pop en rock tussendoor gedraaid.
Envy: club (weet niet precies wat)
pi_35536089
Vorige week ben ik vier dagen in Kopenhagen geweest. Het was natuurlijk behoorlijk koud, maar toch zijn we zo stoer geweest om op gehuurde fietsen de stad rond te rijden (gewapend met mutsen en handschoenen), zoals de autochtone bikkels ook doen. Als je van Scandinavisch design houdt, kun je je lol wel op in Kopenhagen, daarnaast kun je er ontzettend goed winkelen en er zijn veel leuke cafeetjes en restaurants. Ik vond de sfeer erg prettig en open en relaxed.

Dansk Design Center:

Dansk Arkitektur Center

Om uit te gaan: www.vega.dk

Verder heb ik mogen aanschouwen:

en

In het Statens Museum for Kunst (op woensdag gratis!) .

Over de zeemeermin zullen we het maar niet hebben hè.
pi_35536213
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:48 schreef RaisinGirl het volgende:
Over de zeemeermin zullen we het maar niet hebben hè.

Bedankt voor je verslag
pi_35550161
Ik ben uiteraard ook een kijkje gaan nemen in Christiania, de zogenaamde hippie vrijstaat opgericht in de jaren zeventig. Apart sfeertje daar hoor. Vuurtjes op straat, mannen die er omheen staan met flessen bier, veel loslopende honden, beschilderde muren en fietsen, een goed lopend restaurant, maar ook een vaag eettentje vooral bedoeld voor de bewoners zelf waar ik lunch kreeg van een dame van een jaar of zestig maar hennagekleurd haar en zwartomrande ogen: zeer cliché allemaal. Veel politie op de been, waarvan een nogal intimiderende invloed uitging. Keer op keer de leuze dat je nee moet zeggen tegen hard drugs. Ondertussen natuurlijk wel een zeer nadrukkelijke aanwezigheid van soft drugs.

Een oudere kennis van me die in de jaren zeventig zelf nogal last had van het hippie-virus, vertelde dat hij toen eens het plan opvatte om samen met een vriend naar Kopenhagen te liften om Christiania op te zoeken en hulp te verlenen aan de inwoners, omdat een ontruiming van het gebied was aangekondigd. Het liften wilde alleen niet zo vlotten, ze belandden zelfs volledig uit de richting in Zuid-Duitsland, waar ze moesten overnachtten in telefooncellen en leegstaande huizen. Ze kregen uiteindelijk toch een lift naar het noorden. In Groningen vonden ze onderdak in een gezellig kraakpand. Het was er zo aangenaam toeven dat ze besloten te blijven. Christiania hebben ze nooit gezien. .
pi_39711549
Schopje, wij gaan in okt een paar daagjes
Dus ik kom even snuffelen hier in de diverse topics.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 02:06:46 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39711641
In Oktober? Ik hoop dat het weer dan een beetje meezit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')