abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29205043
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:21 schreef DeNaald het volgende:
Ik merk dat KieWie verstand van zaken heeft
Hij schijft alleen veel, daardoor lijkt het of hij verstand van zaken heeft. Een beetje IB'er kan veel schrijven maar in feite niets zeggen. Flauw, sorry DeNaald...

Even denken, een voordeel dat ik heb gehad door het niet zitten bij een studentenvereniging is meer tijd over hebben voor andere zaken, zoals de studie bijvoorbeeld. Ik heb niet de behoefte om bij een feestvereniging te zitten. Nadeel is dan wellicht dat ik minder mensen ken (alhoewel je genoeg mensen via de studie leert kennen), maar als ik naar een feest wil ga ik wel naar een of ander open feest, bijv. het feest van KoKo met Guus. Zit er meer over na te denken om bij een sportvereniging te gaan volgend jaar.

Iedereen studeert op zijn eigen manier, maar op welke manier ook je zal er niet een mindere student om zijn...
pi_29205138
welke sport wil je gaan doen gerdow?
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:17:54 #78
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_29205181
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:12 schreef Gerdow het volgende:

[..]

Hij schijft alleen veel, daardoor lijkt het of hij verstand van zaken heeft. Een beetje IB'er kan veel schrijven maar in feite niets zeggen. Flauw, sorry DeNaald...
Een rechtenstudent nog meer
Decisions are made by those who show up.
pi_29205309
Doe al squash, wat ik erg leuk vind, maar zoek denk meer een teamsport. Wellicht voetbal of honkbal, moet me een beetje gaan orienteren wat er allemaal is. Wat doen jullie aan sport?
pi_29206292
squashen is gaaf!!!!!!

ik doe dansen; dit jaar heb ik salsa gedaan en volgend jaar ga ik verder met salsa en wil ik er nog latin bij gaan doen.

Verder ben ik een paar keer geweest zwemmen afgelopen jaar, ook erg leuk.

Als teamsport kun je trouwens ook lacrosse doen, is dat niets voor je? Verder kun je idd voet/honkbal ,volley, mountainbiken,roeien etc.........

meer info op : http://www.ssc.unimaas.nl/student/default.asp?menuid=x0000x0998x2396&lang=nl
pi_29267448
even een vraagje, als ik volgend jaar op wintersport wil, met mensen die ik hier ken en dus in NH wonen. Die hebben een week na carnaval vakantie, zou het voor mij makkelijk zijn om dat weekje school te missen?

als ik het zo bekijk zit ik dan in de periode van Strategy en Quantitative Methods II

[ Bericht 20% gewijzigd door superheist op 30-07-2005 16:21:16 ]
pi_29267507
School

Tja, dat ligt eraan wanneer je tentamens zijn. Als die twee weken na de carnaval beginnen niet. Voor de rest moet je het zelf weten. Je bent bijna groot en belangrijk en je mag zelf beslissen wanneer je naar college gaat Maar ín de carnavalsvakantie gaan is wel zo makkelijk
pi_29267603
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:51 schreef kkknurft het volgende:
Ik denk dat ik wel naar de inkom ga maar ik twijfel nog omdat ik in die week ook wat anders kan doen. De mensen waarmee je in een groepje komt zijn toch niet van jouw studie? En kunnen ook van een andere school zijn? Dus waarschijnlijk zie je die toch nooit meer? Zelf ben ik niet zo'n uitgaanstype.. is het dan toch leuk om te gaan? En mis je veel als je niet gaat?
Er doen alleen mensen van de UM, de Hotelschool en het Conservatorium mee aan de Inkom. Meer zit er niet aan hoger onderwijs in Maastricht. Het merendeel is overigens afkomstig van de uni.

Ik heb de mensen van mijn groepje na die week nooit meer gezien, ben geen uitgaanstype, maar heb een ontzettende leuke week gehad. Gewoon een week lekker helemaal niets doen. Alles kan, alles mag, laat naar bed, vroeg weer op, beetje sporten, beetje uitgaan, beetje feesten, veel lol hebben, Maastricht leren kennen. Keitof dus
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:01 schreef KieWie het volgende:
Dit is al een veel betere reactie dan je eerdere "Tragos ".
Ik begrijp het al, je voelde je op je pik getrapt
pi_29275979
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:02 schreef superheist het volgende:
even een vraagje, als ik volgend jaar op wintersport wil, met mensen die ik hier ken en dus in NH wonen. Die hebben een week na carnaval vakantie, zou het voor mij makkelijk zijn om dat weekje school te missen?

als ik het zo bekijk zit ik dan in de periode van Strategy en Quantitative Methods II
ik zeg ook nog steeds school hoor . Jezelf nooit te serieus nemen

Je zit dan idd in de 3e periode, Strategy en QM2 dus. Kun je ergens terugvinden of je in het begin of aan het einde van dat blok zit? De carnavalsvakantie valt nl ieder jaar anders dus ik kan het niet vergelijken met dit jaar........

Strategy valt iig erg mee, vooral veel leeswerk. Niet moeilijk ofzo
QM2 vond ik wel meevallen, maar ik heb ook wel een wiskunde knobbel. Ik weet dat er ontzettend veel mensen voor zijn gezakt.......... dus
pi_29278787
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:11 schreef runaway het volgende:

[..]

ik zeg ook nog steeds school hoor . Jezelf nooit te serieus nemen

Je zit dan idd in de 3e periode, Strategy en QM2 dus. Kun je ergens terugvinden of je in het begin of aan het einde van dat blok zit? De carnavalsvakantie valt nl ieder jaar anders dus ik kan het niet vergelijken met dit jaar........

Strategy valt iig erg mee, vooral veel leeswerk. Niet moeilijk ofzo
QM2 vond ik wel meevallen, maar ik heb ook wel een wiskunde knobbel. Ik weet dat er ontzettend veel mensen voor zijn gezakt.......... dus
Ik heb een beetje weken lopen tellen.. maar het was ongeveer aan het begin/midden van het blok. En wiskunde was m'n hoogste cijfer van m'n examens 9.1 dus dat zit ook wel goed denk ik

Maar zijn er ook 'lessen/colleges/dingen' waar je studiepunten voor krijgt als je aanwezig bent?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:10:09 #86
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_29279668
Qm2 bij ib is niet zo moeilijk volgens mij vrienden... de wiskunde stelt schijnbaar niet veel voor, alleen is de statistiek wat lastiger. Je kan wel een weekje vrij nemen, als je maar zorgt dat je de rest van de sessies aanwezig bent anders krijg je een blockassignment.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_29291171
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:40 schreef superheist het volgende:

Maar zijn er ook 'lessen/colleges/dingen' waar je studiepunten voor krijgt als je aanwezig bent?
Bij rechten niet (hooguit één of twee keuzevakken) maar ik weet niet hoe het bij andere studies zit. Al hadden ze bij rechten in het eerste en tweede jaar af en toe de neiging om een datum vast te stellen om een paper in te leveren en dat móest op die dag omdat alles dan besproken werd. Was je er niet, had je pech
pi_29294423
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:40 schreef superheist het volgende:

[..]

Ik heb een beetje weken lopen tellen.. maar het was ongeveer aan het begin/midden van het blok. En wiskunde was m'n hoogste cijfer van m'n examens 9.1 dus dat zit ook wel goed denk ik

wiskunde a of b??

bij de tutorials (onderwijsgroepjes) is meestal een aanwezigheidsplicht van 75-80%, haal je die niet dan moet je een blockassignment doen. Dit systeem is bij ieder blok in je eerste jaar zo.
Je krijgt er geen studiepunten voor helaas , die studiepunten krijg je voor het behalen van je tentamen (6,5 per tentamen) en skills blokken (2 keer 2 weken, 4 punten per 'skill' )
Totaal te halen: 60 punten.
Haal je minder dan 34 punten dan wordt je van school gekicked , haal je tussen de 34-43 punten dan mag je het jaar erna alleen 1e jaars vakken volgen.

Snap je het nog allemaal ? Wijst zich vanzelf wel, lees je anders wat in op de website ofzo

Ow en quickbeam: bij het hertentamen van QM2 was iets van 75 % gezakt eitje
pi_29295035
wiskunde A

80% moet wel te halen zijn als je een weekje mist
pi_29295061
ja je kunt er meestal 2 of 3 missen......

A1 of A2?
pi_29296817
ow en als iemand toevallig een kamer weet!!!!!!

ik houd me aanbevolen
pi_29296932
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:40 schreef runaway het volgende:
ow en als iemand toevallig een kamer weet!!!!!!

ik houd me aanbevolen
'k Stond zelfs in dubio, maar ik nam geen enkel risico. 'k Heb getwijfeld over België
pi_29297240
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:45 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

'k Stond zelfs in dubio, maar ik nam geen enkel risico. 'k Heb getwijfeld over België
nog niet misschien . woon momenteel 10 min lopen van centrum, woon er opzicht prima. Alleen de huisgenoten zijn kut
pi_29297246
QM 2 is best te doen, hangt natuurlijk af in hoeverre wiskunde je ligt. Je krijgt wel 2 quizen, waarmee je extra punten voor je tentamen kan halen. Hoop dat je deze niet mist. QM 2 statistics gedeelte bouwt op QM 1, mathematics is modellen bouwen m.b.v. excell (maximaliseren / minimaliseren).
pi_29297275
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:57 schreef runaway het volgende:

nog niet misschien . woon momenteel 10 min lopen van centrum, woon er opzicht prima. Alleen de huisgenoten zijn kut
Dan zou ik idd niet naar België gaan Maar een kamer weet ik niet voor je
  zondag 31 juli 2005 @ 17:25:25 #96
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_29298020
mijn huisgenoten waren ook zwaar kut, ben net verhuisd. Ik ben wel iets dichter bij het centrum gaan wonen (+/- 8 min ipv brusselsepoort). Ik moet zeggen dat het een verademing is als je bij mensen woont die geen geluidsoverlast veroorzaken.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_29299696
veroorzaakten die van mij maar wat overlast, het is er echt dodelijk saai!!!!!!!!!
pi_29299818
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:29 schreef runaway het volgende:
veroorzaakten die van mij maar wat overlast, het is er echt dodelijk saai!!!!!!!!!
Ruiltopic
pi_29300136
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:39 schreef runaway het volgende:
ja je kunt er meestal 2 of 3 missen......

A1 of A2?
A12
pi_29300234
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:45 schreef superheist het volgende:

[..]

A12
goed je best doen, en goed opletten bij QM1 (wiskunde gedeelte, statistiek moet een eitje voor je zijn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')