Oefenen is het sleutelwoord. Je moet uren maken met die gitaar.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:55 schreef Eastwood het volgende:
hmm, heel simpel, bijvoordbeeld van de D naar de G.. zit altijd met m'n vingers te knoeien..
of heb gewoon probleem met de aansturing van m'n vingers![]()
goede maatjes worden dus... dat word de hele nacht door oefenenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:00 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Oefenen is het sleutelwoord. Je moet uren maken met die gitaar.
Je moet je vingers - als je ze niet goed kan verplaatsen - niet proberen allemaal te gelijk te verplaatsen, maar begin bij elke wisseling eerst je wijsvinger, dan middel, dan ring en als laatste pink te verplaatsen. Als je dit vaak genoeg oefent, zullen ze uiteindelijk tegelijkertijd van positie wisselen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:55 schreef Eastwood het volgende:
hmm, heel simpel, bijvoordbeeld van de D naar de G.. zit altijd met m'n vingers te knoeien..
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Echte mênnen spelen bij G ook op de B een 3 in plaats van een open snaar! En A is een akkoord voor mietjes, dus moet je met je wijsvinger op de 2e frets gaan likken en de e (de kleine e dus) dempen door hem niet helemaal in te drukken. Dan maak je zelfs van A een mênnen-akkoord
!
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Echte mênnen spelen bij G ook op de B een 3 in plaats van een open snaar! En A is een akkoord voor mietjes, dus moet je met je wijsvinger op de 2e frets gaan likken en de e (de kleine e dus) dempen door hem niet helemaal in te drukken. Dan maak je zelfs van A een mênnen-akkoord
!
Dat is helaas geen optie. Dan ben je geen men meer! Omdat de e zo schriel en lief klinkt krijg je in een keer een mietjesakkoordquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:41 schreef vaagteken het volgende:
de e-snaar afdempen?!? Als je A goed wil spelen, dan maak je 'm zo dat je idd. met je wijsvinger over de D, G & B snaar ligt, maar het is nog goed mogelijk om de e snaar door te laten klinken. Klinkt een stukkie mooier imo.
Je moet dan idd iets aan die topkam veranderen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:52 schreef Tobbes het volgende:
Hmmz ik setje nieuwe snaren kopen; plaatsen, ligt de lage e-snaar op de eerste fret waardoor die snaar niet zuiver klinkt. Ik dunste snare setje proberen; zelfde probleem. Heb nu maar wat garen tussen dat gootje gedaan waar je hem inklemt
Je moet het gewoon zelf ontdekken; dan kun je het niet alleen, maar dan begrijp je het ook nog eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:51 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik luister maar niet meer naar jullie, ik raak helemaal door de war van dat "op het internet leren"! De ene zegt dat het op die manier moet, de andere weer op een andere! Weet niet meer wie ik moet geloven
![]()
Ik wacht wel tot mijn eerste gitaarles over twee weken...![]()
Tjah kwestie van oefenen maar soms kun je ook bepaalde vingers laten staan bijvoorbeeld bij wisseling van d en g. Kun je je ringvinger laten staan en dat is wel vaker. Verder is het gewoon een kwestie van oefenen en ook met irritante kut akkoorden want zo leer je da et snelst.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:55 schreef Eastwood het volgende:
Al dan niet in combinatie met een wah-pedaalquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:42 schreef DuranK het volgende:
Verder dat wi-ki, et zou best kunnen dat dat gedempt gespeeld wordt dan![]()
Onthoudt wel dat ze erg ketjing zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:06 schreef Orcaman1984 het volgende:
Gibson lijkt me inderdaad erg goed! Denk dat ik hem ook ga kopen
Ik las eens dat de standaard-editie al minstens 1600 pleuro kost.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:17 schreef DuranK het volgende:
[..]
Onthoudt wel dat ze erg ketjing zijn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |