abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29872859
hmm, heel simpel, bijvoordbeeld van de D naar de G.. zit altijd met m'n vingers te knoeien..

of heb gewoon probleem met de aansturing van m'n vingers
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_29873062
Ik heb snaren van electrische gitaar vervangen (hele setje) Maar sommige snaren klinken niet lekker. Het is moeilijk uit te leggen maar het lijkt wel of ie ergens tegen aankomt. Geen helder geluid...
pi_29873100
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:55 schreef Eastwood het volgende:
hmm, heel simpel, bijvoordbeeld van de D naar de G.. zit altijd met m'n vingers te knoeien..

Oefenen is het sleutelwoord. Je moet uren maken met die gitaar.
pi_29873322
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:00 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Oefenen is het sleutelwoord. Je moet uren maken met die gitaar.
goede maatjes worden dus... dat word de hele nacht door oefenen had al zo'n idee dat het zo zou zijn, maarja, weet iig waar ik naar toe moet met m'n vragen
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:14:56 #125
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29873690
quote:

Je moet je vingers - als je ze niet goed kan verplaatsen - niet proberen allemaal te gelijk te verplaatsen, maar begin bij elke wisseling eerst je wijsvinger, dan middel, dan ring en als laatste pink te verplaatsen. Als je dit vaak genoeg oefent, zullen ze uiteindelijk tegelijkertijd van positie wisselen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_29874514
bedankt, i'll try
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:33:17 #127
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29875664
Echte mênnen spelen bij G ook op de B een 3 in plaats van een open snaar ! En A is een akkoord voor mietjes, dus moet je met je wijsvinger op de 2e frets gaan likken en de e (de kleine e dus) dempen door hem niet helemaal in te drukken. Dan maak je zelfs van A een mênnen-akkoord !
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:52:46 #128
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29880505
tvp
pi_29881823
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Echte mênnen spelen bij G ook op de B een 3 in plaats van een open snaar ! En A is een akkoord voor mietjes, dus moet je met je wijsvinger op de 2e frets gaan likken en de e (de kleine e dus) dempen door hem niet helemaal in te drukken. Dan maak je zelfs van A een mênnen-akkoord !
de e-snaar afdempen?!? Als je A goed wil spelen, dan maak je 'm zo dat je idd. met je wijsvinger over de D, G & B snaar ligt, maar het is nog goed mogelijk om de e snaar door te laten klinken. Klinkt een stukkie mooier imo.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_29886245
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:33 schreef NASDAQbastardo het volgende:
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:03:56 #131
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29888519
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:41 schreef vaagteken het volgende:
de e-snaar afdempen?!? Als je A goed wil spelen, dan maak je 'm zo dat je idd. met je wijsvinger over de D, G & B snaar ligt, maar het is nog goed mogelijk om de e snaar door te laten klinken. Klinkt een stukkie mooier imo.
Dat is helaas geen optie. Dan ben je geen men meer! Omdat de e zo schriel en lief klinkt krijg je in een keer een mietjesakkoord
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_29889054
Hm, dus als je lui bent en de A met een soort mislukte barré pakt, ben je een echte vent
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:51:43 #133
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29889856
Ik luister maar niet meer naar jullie, ik raak helemaal door de war van dat "op het internet leren"! De ene zegt dat het op die manier moet, de andere weer op een andere! Weet niet meer wie ik moet geloven

Ik wacht wel tot mijn eerste gitaarles over twee weken...
pi_29889893
Hmmz ik setje nieuwe snaren kopen; plaatsen, ligt de lage e-snaar op de eerste fret waardoor die snaar niet zuiver klinkt. Ik dunste snare setje proberen; zelfde probleem. Heb nu maar wat garen tussen dat gootje gedaan waar je hem inklemt
pi_29890375
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:52 schreef Tobbes het volgende:
Hmmz ik setje nieuwe snaren kopen; plaatsen, ligt de lage e-snaar op de eerste fret waardoor die snaar niet zuiver klinkt. Ik dunste snare setje proberen; zelfde probleem. Heb nu maar wat garen tussen dat gootje gedaan waar je hem inklemt
Je moet dan idd iets aan die topkam veranderen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29890523
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:51 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik luister maar niet meer naar jullie, ik raak helemaal door de war van dat "op het internet leren"! De ene zegt dat het op die manier moet, de andere weer op een andere! Weet niet meer wie ik moet geloven

Ik wacht wel tot mijn eerste gitaarles over twee weken...
Je moet het gewoon zelf ontdekken; dan kun je het niet alleen, maar dan begrijp je het ook nog eens.
pi_29903816
quote:

Tjah kwestie van oefenen maar soms kun je ook bepaalde vingers laten staan bijvoorbeeld bij wisseling van d en g. Kun je je ringvinger laten staan en dat is wel vaker. Verder is het gewoon een kwestie van oefenen en ook met irritante kut akkoorden want zo leer je da et snelst.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:56:10 #138
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_29908232
Welke gitaren zijn geschikt voor welke muziekstylen?
Ik ben best wel verliefd op een gibson sg, maar dan alleen op de vorm.Ik weet niet hoe hij klinkt of welke stylen er mee gespeeld kunnen worden..Maar de vorm is toch wel jammie
Maar ik wil eik vanalles spelen, metal, blues, solotjes maken, reggae miss tja noem maar op
Wat voor gitaar zou ik kunnen pakken?

En dan nog een vraag, want in veel reggae-nummers hoor je van dat uhmzz "wi-ki wi-ki" en dan slaat die gast alle snaren aan maar het lijkt als of ie het dempt.. weet iemand waar ik het over heb en hoe ik dat moet doen?
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_29916855
Je moet gewoon eens een keer op die gitaren gaan spelen. Dan weet je meteen of je van het geluid houdt want smaken verschillen. In principe kun je die muziek stijlen wel met een gibson sg spelen, en ze zijn zeker jammie

Verder dat wi-ki, et zou best kunnen dat dat gedempt gespeeld wordt dan
pi_29916906
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 12:42 schreef DuranK het volgende:

Verder dat wi-ki, et zou best kunnen dat dat gedempt gespeeld wordt dan
Al dan niet in combinatie met een wah-pedaal
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_29917416
Dat is meer Wah-ka
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:06:04 #142
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29921244
Gibson lijkt me inderdaad erg goed! Denk dat ik hem ook ga kopen
pi_29921625
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:06 schreef Orcaman1984 het volgende:
Gibson lijkt me inderdaad erg goed! Denk dat ik hem ook ga kopen
Onthoudt wel dat ze erg ketjing zijn
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:38:25 #144
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_29922290
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:17 schreef DuranK het volgende:

[..]

Onthoudt wel dat ze erg ketjing zijn
Ik las eens dat de standaard-editie al minstens 1600 pleuro kost.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_29922423
potverdorie zeg, een maand of wat terug was er bij kruidvat/action toch een beginners akoestisch gitaartje voor 25 euro te krijgen .... nondeju
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_29922844
Als je een fatsoenlijke gibson wilt hebben ben je toch minstens 2000 euro kwijt. En die gitaren van de kruidvat zijn alleen goed voor brandhout Ooit gehoord van iemand dat de hals na een week doormidden brak
pi_29923137
NASDAQbastardo is dat here comes the pain in je sig? :

Dus, ik kan nu bijna heel kissing the shadows van Children of Bodom spelen, op de ubersnelle riffjes na, hoe kan ik deze het beste aanpakken?

*volgende week een jaar gitaar ervaring *
pi_29931515
zijn "pulls off´s" en "hammers" ook te bespelen op akoestische gitaren? want ik krijg bij de "2e klank" nouwlijks geluid er uit. nou kan ik me voorstellen dat met electrische gitaar dat beter te horen is met behulp van een versterker. Klopt dat, of is er een trucje voor?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 21:01:40 #149
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_29933478
Ik dacht dat het ook op een akoestische kon... Maar ook op een elektrische gitaar is het vrij lastig om de twee tonen even hard te laten opvolgen, dat weet ik wel! Ik denk dus dat het aan de techniek ligt... in ieder geval moet je je vinger bij een hammer on met enige kracht erop slaan en bij een pulloff met kracht wegtrekken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Orcaman1984 op 24-08-2005 21:12:21 ]
pi_29938253
Het is op allebei de gitaren wel te doen hoor, geen probleem.
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')