abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30357987
Over slides

Je kan 'n beetje smokkelen door de snaar bij het sliden nèt te hard in te drukken, zodat je vinger nog wel over de fretten 'tikt' en daardoor de snaar een beetje laat klinken...

Een slide van 12 naar 0 zou ik beïndigen met een lichte pull-off (waarbij je je vinger zijwaards van de snaar trekt, waardoor de snaar nog even weerklinkt)

[ Bericht 39% gewijzigd door Jordy-B op 07-09-2005 17:01:01 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 7 september 2005 @ 17:08:21 #227
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30358426
Guitarpro zuigt, www.powertabs.net
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_30359048
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:55 schreef Jordy-B het volgende:
Over slides

Je kan 'n beetje smokkelen door de snaar bij het sliden nèt te hard in te drukken, zodat je vinger nog wel over de fretten 'tikt' en daardoor de snaar een beetje laat klinken...

Een slide van 12 naar 0 zou ik beïndigen met een lichte pull-off (waarbij je je vinger zijwaards van de snaar trekt, waardoor de snaar nog even weerklinkt)
En van 0 naar 12? Hoe voorkom je nou dan dat je de snaar dempt als je hem indrukt? Het lijkt me niet dat dat lukt zonder hard te drukken?
pi_30360031
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:26 schreef Tobbes het volgende:

[..]

En van 0 naar 12? Hoe voorkom je nou dan dat je de snaar dempt als je hem indrukt? Het lijkt me niet dat dat lukt zonder hard te drukken?
ah... sorry verkeerd gelezen...

Ik denk dat het het makkelijkst gaat als je je vinger laat rusten op de kam... Vervolgens sla je de snaar aan en beweeg je je vinger van de kam naar de 12e fret. Doordat je vinger vanaf de kam komt, blijft 'ie steeds op ongeveer dezelfde hoogte als de snaar, waardoor je hem niet zo makkelijk per ongeluk dempt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30360056
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Guitarpro zuigt, www.powertabs.net
met power tap is 't een stuk lastiger om de snelheid omlaag te gooien...
pi_30360223
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ah... sorry verkeerd gelezen...

Ik denk dat het het makkelijkst gaat als je je vinger laat rusten op de kam... Vervolgens sla je de snaar aan en beweeg je je vinger van de kam naar de 12e fret. Doordat je vinger vanaf de kam komt, blijft 'ie steeds op ongeveer dezelfde hoogte als de snaar, waardoor je hem niet zo makkelijk per ongeluk dempt.
Werkt prima
  woensdag 7 september 2005 @ 18:33:08 #232
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30361020
Mwah, bij PTab is het een kwestie van kijken wat het BPM is en dan verlagen. Als je de knop weet is er niks moeilijks meer aan . Maar goed, afgezien van het feit dat guitarpro het meest misselijkmakende programma ooit is, is het wel wat gebruiksvriendelijker .
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 8 september 2005 @ 08:09:19 #233
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30377779
Powertab rules! En het is gratis
  donderdag 8 september 2005 @ 12:27:44 #234
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_30383251
Tja sommige dingen zijn ook gratis te maken. Kun je met powertab ook zelf dingen invoeren?? Ja toch????
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_30384179
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:27 schreef sir_Tachyon het volgende:
Tja sommige dingen zijn ook gratis te maken. Kun je met powertab ook zelf dingen invoeren?? Ja toch????
Ja tuurijk kan dat, hoe denk je dan dat er zo'n groot aanbod aan powertab-files komt?
  donderdag 8 september 2005 @ 17:31:51 #236
75447 sir_Tachyon
pi_30392390
Dus ik even naar Powertab kijken of het wat is. Merk ik op dat je niet makkelijk tussen 2 instrumenten kunt wisselen. Het ziet er best onoverzichtelijk uit (qua kleuren enzoo). Ik zag niet direct een knop waarmee je maten verder kan skippen ofzoo. En volgens mij kun je ook geen drum-spoor eraan toevoegen ofwel?? Maarja ieder zijn gebrek.

Ik heb nog wel een vraag of tonen die bij elkaar passen. Je hebt bijvoorbeeld The Call of Ktulu van Metallica en ergens in de 7 minuut van het nummer hoor je een loopje-achtige solo van 2 gitaren die allebei hetzelfde spelen maar de ene gitaar doet het op de positie van de 8ste fret (een G dacht ik) en de andere op de positie van de 12de fret (een B meen ik) van de B-snaar. Hun doen dat wel vaker en het klinkt zo ongelooflijk vet.
Iemand enig idee waarom juist die klanken bij elkaar passen en wie weet er eventueel nog meer combinatie?????????
  donderdag 8 september 2005 @ 20:43:23 #237
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_30398348
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:31 schreef sir_Tachyon het volgende:

Iemand enig idee waarom juist die klanken bij elkaar passen en wie weet er eventueel nog meer combinatie?????????
Net als die solo van Master of Puppets?
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  donderdag 8 september 2005 @ 20:53:18 #238
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_30398712
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:31 schreef sir_Tachyon het volgende:

Ligt aan het aantal Hz van de toon. Meestal klinken tonen de 3-4 frets uit elkaar liggen goed met elkaar. Verder heb je natuurlijk ook nog het octaaf en verschillende combinaties binnen een akkoord-diagram.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_30400228
Vaak word bij zulke dingen ook gebruikt van blues. Die gaan uit van 1e noot, 4e en 5e. Dus begint de ene zen loopje op een A, dan kan iemand anders dat loopje op een D beginnen. Of dit geldt alleen om zo'n loopje te vervolgen, weet ik ff niet zeker
  donderdag 8 september 2005 @ 21:33:31 #240
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_30400369
Ik vraga me me nogsteeds af hoe ik toonladders kan vinden.
Een goede manier is eik gwoon proberen en improviseren en kijken waar het naar toe gaat
Maar op internet vind je van die tabellen waar hele toonladders op staan
Jammerlijk genoeg staat er meestal niet bij hoe je die moet lezen

Oordeel zelf:

Iemand een idee??
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_30401981
de linkerlijn is de lage E, de rechterlijn is de hoge e.

Je speelt de aangegeven punten van laag naar hoog (qua noot... op het plaatje dus van boven naar beneden).

Dus je leest ze van boven naar beneden en van links naar rechts.

de eerste is dus:
1
2
3
4
5
6
-----------------------------------------------------3----5----------------
------------------------------------------3----5---------------------------
--------------------------------2----4-------------------------------------
---------------------2----5------------------------------------------------
-----------2---5-----------------------------------------------------------
--3--5------------------------------------------------------------------
pi_30402296
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:33 schreef MOD het volgende:
Ik vraga me me nogsteeds af hoe ik toonladders kan vinden.
Een goede manier is eik gwoon proberen en improviseren en kijken waar het naar toe gaat
Maar op internet vind je van die tabellen waar hele toonladders op staan
Jammerlijk genoeg staat er meestal niet bij hoe je die moet lezen

Oordeel zelf:
[afbeelding]

Iemand een idee??
Standaard manier van zoiets weergeven maar ja et is al uitgelegd zie ik Wat je ook kunt doen is kijken welke noten je nou in zo'n toonladder speelt. Kun je hem zelf vervolgen. Je zult zien dat je bij elke toonsoort op een gegeven moment de zelfde schema's krijgt, alleen dan verschoven.
pi_30402906
Iemand tips hoe je bij de toonladder rechtsboven, in dat plaatje van MOD, fatsoenlijk de eerste twee noten na elkaar speelt? Ik krijg het niet echt voor elkaar om mijn pink op de juiste fret te krijgen :s. Door de kromming van mijn hand trekken mijn vingertoppen weer naar elkaar toe....vaag verhaal waarschijnlijk, maar misschien dat iemand het herkend en me kan helpen
pi_30403762
oefening, vrees ik... misschien anders vasthouden van de gitaar... vooral bij klassieke gitaar speelt het echt stukken makkelijker als je nek schuin omhoog hebt staan. Daardoor kan je je elleboog meer naar voren doen, je pols rechter houden en kan je er met je pink beter bij...

Als je zulke toonladders speelt, is het wel de bedoeling dat je je hand practisch op dezelfde plaats hebt. Je verschuift je hand eigenlijk alleen als bij meerdere opvolgende snaren de eerste fret hoger of lager is.. Bij de tweede majeurladder, bijvoorbeeld, schuift je hand na twee snaren één fret richting de kop en twee snaren later weer één fret van de kop af.
Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat je je hand steeds heen en weer schuift omdat er twee noten op dezelfde snaar te ver van elkaar afstaan voor jouw hand...

maar je kan proberen om het eerst wat hoger op de nek te proberen, waar de fretten wat dichter bij elkaar staan... het is sowieso een goed plan om de toonladders over de hele lengte van de nek te spelen, zodat je wat meer feeling krijgt voor de afstand tussen de fretten.

Je zou eigenlijk in staat moeten zijn (als je een toonladder speelt) om drie fretten tussen je wijsvinger en pink te krijgen... Tenminste wel als je in staat wil zijn om een van de melodisch mineur ladders te spelen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 08-09-2005 23:20:19 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 23:49:04 #245
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30405587
Mijn pink buigt ook naarbinnen toe. En daar bovenop kan (kon) ik hem niet bewegen zonder dat ie een knik maakte. De enige oplossing is echt uren uren uren uren maken. Ik haat pinken. HAAT!!!!

Gewoon 1234en dus. 5678en. Onder de 12 is mijn pink nog steeds compleet waardeloos. Denk niet dat daar ooit verandering in komt.

[ Bericht 26% gewijzigd door NASDAQbastardo op 08-09-2005 23:56:41 ]
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:49:18 #246
75447 sir_Tachyon
pi_30418508
Meer omdat je niet genoeg kracht kan zetten of lukt het niet om de positie van de fret goed te raken. Want als je niet genoeg kracht hebt moet je gewoon die vingers gaan trainen met zon Gripmaster. Is zon ding waarmee je elke vinger een veer moet indrukken en daar horen dan weer speciale oefeningen bij enzooo.
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:07:26 #247
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_30428663
hoe de fuck zing en speel je gitaar tegelijk?
zelfs een simpel liedje met 3 akkoorden (oasis - songbird) lukt mij niet, als ik begin te zingen dan kan ik niet meer in het ritme van het nummer spelen
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:47:50 #248
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_30431573
Oasis ken ik niet, maar zingen en spelen komt vanzelf na een tijdje. Neem bijv Fade to Black van metallica. Versimpeld is dat Am, C, G, Em bij "Life it seems will fade away.....". Als je nog beginner bent dan moet je eerst zorgen dat je in het goeie ritme kan strummen, zonder na te denken. Als je dat eenmaal kan, gaat de zang er vanzelf overheen.

Makkelijke meezingliedjes zijn Franz Ferdinand - refrein van Darts of Pleasure (het words of love and words so leisured words are poisoned darts of pleasure stukje dus), Metallica - For Whom the Bell Tolls en Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising.

edit: Nou loop ik wel suggesties te geven maar die tab van Oasis is nog makkelijker geloof ik . Dus goed de rechterand oefenen
  zaterdag 10 september 2005 @ 00:17:20 #249
75447 sir_Tachyon
pi_30441261
Op een gegeven moment toen ik snelle stukjes geen spelen (bijv Weak and Powerless van A Perfect Circle ) ging ik steeds minder naar me gitaarhals en vingerwerk kijken, want op 1 of andere manier lukt het dan beter. Ik denk dat je vingers soms sneller zijn dan dat je gewend bent om te zien. En daarna kon ik makkelijker 2de stem doen bij nummers, want dan kon ik mijn gitaarwerk visualiseren en tegelijkertijd zingen. Mits ik het nummer goed in me hoofd heb zitten, want de eerste keren zijn altijd verrot.
  zaterdag 10 september 2005 @ 09:11:32 #250
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30445451
Gisteren mijn eerste gitaarles gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')