Mijn favoriet is een klein Tunesisch restaurantje. Als je met je rug naar de sporen staat (Lille Flandres) de linkeruitgang nemen (langs de McDonalds). Dan de straat oversteken en het 3e of 4e pand aan de rechterkant. Is naast de ingang van een hotel.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:17 schreef k_man het volgende:
Ah, ok.
De jeugdherberg zal het niet worden, maar die restaurantjes klinken goed.![]()
Vind je dat of is dat volgens jou zo of ben je er ook echt geweest?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ziet er netjes uit dat hotel, hoewel sommigen het decadent zullen vinden.
Volgens mij is Lille voor de rest best een grauwe stad, tenminste, dat vind ik er van.
Ik ben wel in Lille geweest hoor. Niet echt heel lang, dus ik ken ook niet de gehele stad, maar het maakte niet echt een indruk die me enthousiast maken om er nog eens heen te gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vind je dat of is dat volgens jou zo of ben je er ook echt geweest?
[afbeelding]
Behoorlijk grauw en grijs ja![]()
Maar dat had meer met het feit te maken dat het Frankrijk wasquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ben wel in Lille geweest hoor. Niet echt heel lang, dus ik ken ook niet de gehele stad, maar het maakte niet echt een indruk die me enthousiast maken om er nog eens heen te gaan.
Onbewust speelt dat wellicht een beetje mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar dat had meer met het feit te maken dat het Frankrijk was![]()
![]()
Het speelt mee, maar het is niet doorslaggevend. Als Lille in Duitsland had geleden dan had ik het ook niet fantastisch gevonden. Het is niet echt een ramp, ook niet echt geweldig.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Meer dan een beetje lijkt me bij jou.
Voor mij is Lille meer een doorgangsstad. Kom ik bijna altijd doorheen als ik naar Frankrijk ga.
Oe!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:28 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vind je dat of is dat volgens jou zo of ben je er ook echt geweest?
[afbeelding]
[afbeelding]
Behoorlijk grauw en grijs ja![]()
Tnx.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:21 schreef 18konijn het volgende:
Lille is erg leuk maar heeft nog steeds een grauwe reputatie helaas. Interessante mengeling tussen Franse en Vlaamse mentaliteit en architectuur.
Veel leuke winkeltjes en restaurantjes.
Als je van musea houdt: Het Musee des Beaux Arts is na het Louvre het grootste en belangrijkste van Frankrijk.
Je kunt ook snel en makkelijk naar Roubaix, waar een zwembad uit de artdeco-tijd tot museum is omgevormd (ben even de naam kwijt). Zeker de moeite waard.
Ieder zijn meug maar Lille staat de laatste jaren toch echt stevig op de toeristische kaart (negen miljoen bezoekers in 2004, culturele hoofdstad) en van criminaliteit heb ik in de binnenstad nog nooit wat gemerkt.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:01 schreef yvonne het volgende:
Ja sorry
Ik zou voor m'n plezier niet naar lille gaan, niemand die ik ken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |