F/3.3quote:Op maandag 18 juli 2005 23:48 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je maakt in het donker opnames bij weet ik veel welk diafragma.
1 seconde, en dat kan inderdaad niet uit de hand.quote:Je kan dan niet verwachten dat je niet eens zo hard trilt dat je het niet ziet bij een sluitertijd van ½sec.
Oh, waar zie jij die data?quote:Op maandag 18 juli 2005 23:54 schreef Gizz het volgende:
[..]
F/3.3
[..]
1 seconde, en dat kan inderdaad niet uit de hand.
JvanVus lekker flitsen, je iso-waarde omhoog gooien, of je camera op een statief zetten.
Ook bij die laatste foto's is de sluiter een halve seconde open. Jij kan echt niet een halve seconde een camera stilhouden zonder een milimeter te bewegen.
Als ik rechtsklik op een plaatje krijg ik de exif te zien. Voor elke browser is wel een exif plugin te krijgenquote:
Erg handig, tnxquote:Op maandag 18 juli 2005 23:58 schreef Gizz het volgende:
[..]
Als ik rechtsklik op een plaatje krijg ik de exif te zien. Voor elke browser is wel een exif plugin te krijgen
Dankzij Gizz zag ik ze nu ook allemaal. Zoals hij al zei: je sluitertijd (belichtingstijd) is veel te groot. Dit wil zeggen dat je 1sec. lang een foto neemt. Als je ondertussen een beetje beweegt zal je dat op de foto duidelijk zien.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:03 schreef JvanV het volgende:
Lensopening F/3,5
F-nummer F/3,3
Belichtingstijd 1sec
ISO - 154
Voor de bovenste foto uit mijn openingspost.
ahh owkee, vaag dan 3.3 en iso 150 moet toch wel onder de 1/250 komen toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:00 schreef Gizz het volgende:
Re: Volgens de exif schiet hij gewoon op automatisch,. Ik denk dat de automatische iso gewoon niet hoger gaat dan 154. In samenwerking met het grootste diafragma van f/3.3 wil dat wel voor zulke lange sluitertijden zorgen.
http://www.justnow-press.de/showPrArticel.cfm?nArticelId=175&nLanguageID=6quote:Supersnelle sluiterreactietijd om het perfecte moment vast te leggen
Ricoh heeft aanhoudend 's werelds snelste sluiterreactietijd nagestreefd, omdat sommige momenten te waardevol zijn om te missen. De Caplio R1 is dan ook ingeschakeld en schietklaar in minder dan 0,8 seconden. Bovendien vindt de ontspanning bijna onmiddellijk plaats, slechts 0,05 tot 0,1 seconden vanaf het ogenblik dat de gebruiker de sluiterknop indrukt en een ongeëvenaarde 0,003 seconden of minder vanaf het ogenblik dat het brandpunt is vastgelegd. Met de Caplio R1 is het dus erg onwaarschijnlijk dat er prachtige fotomomenten worden gemist. Een hybride autofocussysteem zorgt ook voor kwaliteitsfoto’s van snel bewegende objecten. Bovendien worden continu-opnames gemakkelijk en probleemloos gemaakt met het opname-interval van 0,9 seconden of minder.
Het vreemde is dat hij in AUTO je ISO zo laag houdt en daardoor een hoge sluitertijd geeft. Ik vind ook dat je met het diafragma dat je gebruikt en de iso waarde een veel te hoge sluitertijd hebt, maargoed.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:32 schreef JvanV het volgende:
En bij de specificaties staat:
SLUITER Foto: 8, 4, 2, 1 - 1/2000sec.
Waar ik dat moet instellen.. god mag het weten :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |