abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:57:45 #76
123314 Rodney1988
onmforever.nl
pi_29053987
Kunnen we in het volgende ONM topic geen : 12 jaar ONM behandelen ... lijkt me eigenlijk wel leuk
  zaterdag 23 juli 2005 @ 00:07:18 #77
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29054247
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:57 schreef Rodney1988 het volgende:
Kunnen we in het volgende ONM topic geen : 12 jaar ONM behandelen ... lijkt me eigenlijk wel leuk
we doen hier niet anders dan de afgelopen jaren behandelen....
vertel eens, welk weblogje in precies van jou???
  zaterdag 23 juli 2005 @ 00:09:52 #78
123314 Rodney1988
onmforever.nl
pi_29054299
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:07 schreef babette21 het volgende:

[..]

we doen hier niet anders dan de afgelopen jaren behandelen....
vertel eens, welk weblogje in precies van jou???
Pardon??? Weblogje???
Je hebt het natuurlijk over een echte site!! maar hij linkt momenteel wel door naar een web-log haha .. ssst anders maak ik weer reclame.. dan veroorzaakt overlast op dit topic
  zaterdag 23 juli 2005 @ 00:18:41 #79
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29054452
ONM Forever was het he...... moet ik onthouden, je zit mij teveel te azen.....

maar vertel, wat wil je weten....
  zaterdag 23 juli 2005 @ 00:21:49 #80
123314 Rodney1988
onmforever.nl
pi_29054516
haha, het was inderdaad onm forever , maar eigenlijk hoef ik niet veel te weten... maar inderdaad ik had jou een keer gevraagd..of je mee wou werken aan onmforever ,, maar ik vind dit gewoon een leuk forum.. om lekker te babbelen..:)
  zondag 24 juli 2005 @ 14:40:13 #81
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29084653
quote:
Ik omhels je met 1000 armen
Giph, een beginnend schrijver en zijn vriendin Samarinde,
arts en veelgevraagd model gaan met hun vriendengroep op vakantie in Spanje.
Tijdens de vakantie blijkt zijn relatie met Samarinde onder spanning te staan. Dit komt mede door haar afwezigheid tijdens het ziektebed van zijn moeder. De doodstrijd en uiteindelijke euthanasie van zijn moeder hebben Giph sterk aangegrepen.
Hij is niet in staat dit met Samarinde te delen. Giph neemt meer afstand van haar en van hun vrienden. De beslissing die Giph en Samarinde uiteindelijk moeten nemen, heeft ook voor hun band met hun vrienden diepgaande gevolgen.

cast:
Carice van Houten
Tijn Docter
Catherine ten Bruggencate
Karina Smulders
Halina Reijn
Tygo Gernandt
Johnny de Mol
Maartje Remmers
Maaike Neuville
Tjebbo Gerritsma

bron: http://www.dehollandsefilm.nl/
gaan ze nou alles van die man verfilmen?!
anyway, releasedatum is ergens in 2005, naar het schijnt
pi_29093866

Wat heeft Pim een oude kop gekregen!!!!
  zondag 24 juli 2005 @ 20:23:31 #83
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29093908
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:21 schreef soapie het volgende:
[afbeelding]
Wat heeft Pim een oude kop gekregen!!!!
Volgens mij had ie dat altijd al alleen nu verft ie zijn haar niet...
Friends don't let friends remain beardless...
pi_29093927
Zag foto op ANP maar kan hem hier niet op krijgen. Vraag me niet waarom......
  zondag 24 juli 2005 @ 20:25:11 #85
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29093965
foto doet het niet, soapie
[doorlinken vanaf anp werkt niet, helaas]
  zondag 24 juli 2005 @ 20:29:35 #86
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29094084
ANP-foto's moet je altijd even zelf opslaan en ergens anders onderbrengen...
was ik zelf net ook aan het doen - het toeval - met deze Sterrenslag Klassieker

pi_29094117

Ik was ook al bezig. Het ging om deze dus!!!!
  zondag 24 juli 2005 @ 20:33:03 #88
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29094173
haha ik dacht dat je 't over Pim Reitsema [Jop Redelaar] had ipv Pim Vosmaer
dat die een ouwe kop had gekregen viel me een paar jaar geleden al op
pi_29094331
Ik heb Pim Reitsema nog niet gevonden, weet dus nog niet of ie ook een ouwe kop heeft!!!
  zondag 24 juli 2005 @ 20:43:20 #90
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29094489
zozo Tim Immers heeft twee keer mee mogen doen [aan z'n kapsel te zien beide keren voor gtst]

Dit jaar krijgen we Robert de la Haye voor de tweede keer.....
mag ie net zo stoer doen als vorig jaar
  zondag 24 juli 2005 @ 21:22:23 #91
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29095591
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 10:17 schreef Iwan1976 het volgende:
Dat neusverkoudheidje rond de jaarwisseling ga ik nu toch ook in een heel ander daglicht zien.

ofwel: hoe alle puzzelstukjes soms ineens op hun plek kunnen vallen.....
pi_29097023
quote:
Op zondag 24 juli 2005 21:22 schreef babette21 het volgende:
[afbeelding]

ofwel: hoe alle puzzelstukjes soms ineens op hun plek kunnen vallen.....
pi_29097721
Moest dat nou!? Die foto van Dr. Plofkop!?
pi_29098674
quote:
OPPERVLAKKIGHEID KRACHT GTST

Wat trekt de kijkers?
Wanneer komt Isabella er achter dat haar dochtertje nog leeft? Hoe gaat het verder met Ludo en Barbara? Vragen die ervoor zorgen dat kijkers ook morgen, volgende week en volgend seizoen om acht uur klaar zitten voor Goede Tijden Slechte Tijden, de meest succesvolle soap van Nederland.

Joost de Bruin (31), communicatiewetenschapper aan de UvA, promoveert in januari op zijn onderzoek naar populair Nederlands televisiedrama, waaronder GTST. Het succes van deze soap schuilt volgens hem in het feit dat het programma door de verscheidenheid aan personages een breed kijkerspubliek aanspreekt en de verhaallijnen psychologisch niet al teveel uitgediept worden. "Dat is geen kritiek, maar juist het kenmerk van een goede soap. De makers noemen GTST soms een stripverhaal: de situatie wordt geschetst en de kijker snapt meteen waar het over gaat. Goudkust en Onderweg naar Morgen hadden en hebben net even wat meer diepgang, maar zullen daardoor nooit zo populair worden als GTST. En natuurlijk heeft GTST het voordeel de eerste Nederlandse soap te zijn. Het was totaal nieuw."

Veel kijkers volgen de serie al vanaf het begin. Judith Verbocht (27) herinnert zich de eerste aflevering in oktober 1990 nog goed. "Als twaalfjarige vol verwachting met mijn zus en mijn moeder op de bank, zo van: wat zou dit nou zijn? We vonden het meteen leuk en spannend wat er de volgende dag zou gebeuren. Dat is zo gebleven, hoewel de verhaallijnen in de loop van de jaren wel minder realistisch geworden zijn. Toch kijk ik nog steeds elke avond en als ik niet thuis ben, neem ik het op. Mijn vriend – sinds kort mijn man – moet erom lachen, maar volgens mij is hij stiekem toch wel benieuwd wat er gebeurt. Want hij blijft vaak genoeg meekijken."

Typerend voor het mannelijke kijkerspubliek, meent De Bruin. "Het is voor een man niet cool om te zeggen dat je van soap houdt. Dus die zegt liever dat hij ‘gedwongen meekijkt’. Op zich klopt het wel dat GTST een vrouwenprogramma is. Het haakt in op typisch vrouwelijke eigenschappen: emoties, interpersoonlijke relaties en veel gepraat. Klinkt allemaal heel stereotiep, maar het is gewoon zo: mannen houden meer van actie en zien liever één stoere hoofdpersoon in plaats van zoveel personages met allemaal hun eigen sores."

Zoveel verschillende personen heeft als voordeel dat de kijker verschillende kanten van de gebeurtenissen te zien krijgt. Het trauma dat Yasmin overgehouden heeft aan de brand in de Scala, wordt niet alleen vanuit haar perspectief belicht, maar ook vanuit dat van Stefano en haar vriendinnen. En wie herinnert zich niet de lesbische verhouding tussen Isabella en Charlie? In de serie waren zowel voor- als tegenstanders rijkelijk vertegenwoordigd.

De Bruin: "Er zit geen sturende boodschap in GTST, maar de soap is wel vaak aanleiding voor gesprekken tussen studenten of collega’s onderling." Sommige mediawetenschappers pleiten er daarom voor om meer maatschappelijke thema’s te verwerken in soaps, zoals multiculturaliteit of politiek. De Bruin meent dat dit wel met de nodige omzichtigheid aangepakt moet worden. "Zulke thema’s moet je niet op een voorlichtende of educatieve manier brengen. Het Nederlandse publiek zit niet te wachten op een opgelegde moraal. Soap moet licht amusement blijven en uiteindelijk draait het allemaal om die ene vraag: wie krijgt wie? Natuurlijk zitten er in elk soapverhaal moraliserende factoren, maar dat is een open moraal die de kijker vrijlaat om zijn of haar mening te vormen en uitnodigt om over in discussie te gaan. Op het moment dat er een duidelijk ‘educatieve’ verhaallijn ingebracht zou worden, denk ik dat een deel van het kijkerspubliek afhaakt."

Judith weet dat wel zeker. "Ik kijk voor de ontspanning, gewoon een halfuurtje verstand op nul, niet om er iets van te leren. Zodra GTST een programma met een boodschap wordt, stop ik acuut met kijken. Dat soort programma’s zijn er al genoeg.
Wel is het zo dat ik er vroeger op school veel met vriendinnen over GTST praatte en nu soms op het werk. Hoewel de personages in GTST wel extreem veel meemaken, besef je wel wat er allemaal bij het leven kán horen. Het heeft op een bepaalde manier mijn blik verruimd, denk ik."

Hoewel GTST dus invloed lijkt te hebben op de maatschappij, moeten we het effect van 1100 uur oppervlakkig televisiedrama niet overschatten. De Bruin: "Veel belangrijker is de verandering in medialand die door GTST in gang gezet is. Het was eigenlijk het begin van de populaire mediacultuur. De dertigers van nu zagen in hun tienerjaren vooral serieuze televisie. Twintigers zijn opgegroeid in een dat vernieuwde mediaklimaat, waarin ook ex-GTST’ers een belangrijke tol spelen, zoals Reinout Oerlemans, Katja Schuurman en Antonie Kamerling. En zonder GTST zouden realitysoaps en Nederlandse dramaseries als Costa er nu niet zijn geweest."

Ten slotte: hoe zit het met de invloed van soap op jeugdige kijkers die wellicht de soapwereld niet van de werkelijkheid kunnen scheiden? "Ja, dat is een argument dat door opvoeders te pas en te onpas wordt gebruikt, maar het is een misverstand om te denken dat kijkers, ook de jongere, geen onderscheid kunnen maken tussen de fictieve wereld van GTST en de werkelijkheid." Waarna De Bruin enigszins beschaamd vertelt: "Vorig jaar zat ik in de trein en zag op het perron Ferry Somogyi staan (destijds Rick in GTST, red.). Toen flitste wel even door mijn hoofd: hoe kan Rick hier nou lopen, die zit toch in de gevangenis? Daar moest ik later vreselijk om lachen."

BRON: rtlnl.web-log.nl
Dus BNN: geen educatieve verhaallijnen!
  maandag 25 juli 2005 @ 11:11:54 #95
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29106159
quote:
uiteindelijk draait het allemaal om die ene vraag: wie krijgt wie?
LOL...

promoveren is tegenwoordig ook niet erg moeilijk meer he?!
pi_29109003
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:29 schreef babette21 het volgende:
ANP-foto's moet je altijd even zelf opslaan en ergens anders onderbrengen...
was ik zelf net ook aan het doen - het toeval - met deze Sterrenslag Klassieker

[afbeelding]
Díe aflevering had ik wel eens willen zien!
  maandag 25 juli 2005 @ 15:38:01 #97
123314 Rodney1988
onmforever.nl
pi_29113126
Zijn er ooit bij ONM speciale afleveringen uitgezonden? Bijv. ter ere van de zoveel honderdste aflevering?of wat dan ook ????
  maandag 25 juli 2005 @ 15:39:36 #98
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_29113179
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:38 schreef Rodney1988 het volgende:
Zijn er ooit bij ONM speciale afleveringen uitgezonden? Bijv. ter ere van de zoveel honderdste aflevering?of wat dan ook ????
nee
pi_29115909
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:38 schreef Rodney1988 het volgende:
Ja. Op vrijdag 16-12-1994 werd de special 'Het geheim van Onderweg Naar Morgen' uitgezonden. Hierin kregen de kijkers een blik achter de schermen van de Nederlandse soapserie 'Onderweg Naar Morgen' en een kijkersvraag.

In de special o.a. interviews met:
  • Dolf de Vries (Ed Couwenberg) over zijn zonen in de serie, zijn bloopers.
  • Paul Jan Nelissen, script editor over het schrijven van een soapserie.
  • Eva Duijvestein (Reina de Zeeuw) over haar rol.
  • Bettina Berger (Renée Couwenberg) over haar rol als lesbienne.
  • Marina Duvekot (Margot Reitsema) en Michaël van Buuren (Jur van Elst) o.a. over hun samenwerking.
  • kleedsters.
  • Frank Schoutens, uitvoerend producent oa over de Amerikaanse soapserie 'The Bold and the Beautiful' en zijn werk.
  • Aart van Asperen, regisseur.
  • Herman Boerman (Frank Reisema) en Manouk van der Meulen (Daphne Reitseman) over de rol van Daphne.
  • Margot Smeyer, grafisch ontwerpster over het ontwerpen van de leader.
  • Door de gehele uitzending aankomst, voorbereidingen acteurs, repetities en werkopnames voor de opname van aflevering 200 en div. fragmenten en div. kantoorvoorbereidingen, div. bloopers, scenariovergadering, overzicht van de diverse kledingrekken voor de acteurs, montage, decorbespreking, ontwerpen van de leader o.a. m.b.v. een computer, leader, feestje i.v.m. de 200ste aflevering.

BTW: Manouk van der Meulen was net te zien als verpleegkundige Koosje in de NCRV comedy 'Rust Roest'. Was leuk om weer terug te zien.

EDIT: Griete van den Akker, die in ONM mevrouw Jans(s)en (RIP ) speelde, was ook van de partij.
  •   maandag 25 juli 2005 @ 17:19:54 #100
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_29116085
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 17:12 schreef Iwan1976 het volgende:
    Ja. Op vrijdag 16-12-1994 werd de special 'Het geheim van Onderweg Naar Morgen' uitgezonden.
    waarom heb ik hier nog nooit van gehoord?!??!
    quote:
    BTW: Manouk van der Meulen was net te zien als verpleegkundige Koosje in de NCRV comedy 'Rust Roest'. Was leuk om weer terug te zien.
    die serie ken ik geloof ik niet...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')