Het zijn dan ook niet voor niks simulators.quote:Op maandag 18 juli 2005 11:23 schreef Lod het volgende:
Maar ik ben bang dat civ4 niets voor mij zal zijn.
Ik vind het probleem van de huidige games dat ze veel te realistisch en te ingewikkeld worden.
Als ik bijvoorbeeld een vliegspelletje wil hebben dan wil ik gewoon vliegen en tegenstanders neerschieten. Maar bij de meeste simulators moet je eerst tigduizend knoppen indrukken voordat je kunt opstijgen en zelfs dat is nog ingewikkeld.
En ik denk dat civilization 4 daar geen uitzondering op zal worden.
Wat nou, was?quote:Op maandag 18 juli 2005 19:46 schreef Bennie_K het volgende:
civ3 was echt zo goed...heb het weken zo niet maandenlang zitten spelen
Ja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:49 schreef Monidique het volgende:
Civ3 is zoveel beter dan Civ2 en wanneer Civ4 uitkomt, koop ik 'm direct.
Ja, dat met dat samenstellen van die regeringsvorm, daar hebben ze het al jaren over op civilization-fora.quote:Op maandag 18 juli 2005 17:01 schreef Frollo het volgende:
Sommige veranderingen aan de gameplay, zoals religie, moeten zich wat mij betreft nog bewijzen. Terwijl weer een andere nieuwigheid, namelijk het zelf samenstellen van een regeringsvorm door allerlei sociaal-economische aspecten met elkaar te combineren, erg interessant is, maar gewoon al in Alpha Centauri bestond en dus ook al in Civ III had kunnen zitten.
Ik vond alleen dat "one more turn, one more turn" iets te herkenbaarquote:Op maandag 18 juli 2005 19:45 schreef -DailaLama- het volgende:
En dat filmpjehttp://www.civanon.org/main.html
Ja, vind ik wel. De diplomatie is superieur, hoewel ik graag had gehad dat het in 3 al was zoals in AC. Het concept grondstoffen creërt een geweldige dynamiek. Enige minpuntje in vergelijking met 2 is dat je in 3 niet met je bondgenoot op één vakje kunt staan, dat kon geloof ik wel. 3 is dus superieur aan 2, hoewel het nog beter had kunnen zijn. 4 zal echt goed zijn.quote:
dat was dacht ik in Alpha Centauri het geval, niet in Civ2, kon je wel in de steden van je bondgenoten de healthbar herstellen oid, CivIV wordt idd een spel met verdere concepten uit AC heb ik ook het gevoel, ander voorbeeld dan die andere manier van governments is dat je krijgt ook niet zomaar gold als je roads bouwt in CivIV, net als in AC (daar solar bouwen ipv roads) maar wat je dan moet doen om dat wel te krijgen dat weet ik nietquote:Op maandag 18 juli 2005 21:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
... Enige minpuntje in vergelijking met 2 is dat je in 3 niet met je bondgenoot op één vakje kunt staan, dat kon geloof ik wel. ..
Ja, ik hoop dat er inderdaad meer AC in komt. In AC kun je een beetje je eigen units samenstellen, in Civ4 kan dat straks ook een beetje. Je eigen regeringsvorm samenstellen, dat is goed. In AC kon je ook vrede afdwingen, dat soort dingen worden nu ook mogelijk, geloof ik. Ik zie Civ3, dat geweldig is, en AC, dat geweldig is, samen Civ4 worden, dat moet geweldig zijn. Ik koop 'm ook direct.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:05 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat was dacht ik in Alpha Centauri het geval, niet in Civ2, kon je wel in de steden van je bondgenoten de healthbar herstellen oid, CivIV wordt idd een spel met verdere concepten uit AC heb ik ook het gevoel, ander voorbeeld dan die andere manier van governments is dat je krijgt ook niet zomaar gold als je roads bouwt in CivIV, net als in AC (daar solar bouwen ipv roads) maar wat je dan moet doen om dat wel te krijgen dat weet ik niet
Precies, niets leuker dan een bloederige oorlog om olie.quote:verder worden (enkele?) resources en luxuries per civ wat meer gelijker verdeeld, zodat de kans weer kleiner wordt dat je oorlog moet voeren, tribute eisen of het koopt omdat je het zelf niet hebt, maar ik weet niet of dit echt doorgaat want het is nog beta, want in Civ3 maakt het gebrek aan resources de gameplay idd heel interessant en verslavendhopelijk blijft dat concept in Civ4 bewaard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |