abonnement Unibet Coolblue
pi_29561874
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:59 schreef Earthling het volgende:

[..]

Join the club.

Ik denk dat iedereen wel zoiets heeft als ze dat allemaal lezen, maar zoals je hier overal kunt lezen zijn we er allemaal aardig over te spreken en zijn de bijwerkingen zoals hierboven beschreven uitzonderingen. Over het algemeen is de droge huid (en vooral lippen), vermoeid- en lusteloosheid het enige wat echt drastisch is.

Succes.
Toch is dat niet echt waar ik op zit te wachten, aangezien ik veel sport, en dan geen behoefte heb om al vermoeid te zijn vóórdat ik ga sporten.
pi_29562195
Burbo, Welkom!!

Ik zit momenteel aan 80 mg per dag. Geloof me, dat is een behoorlijke dosis.
Het enige waar ik last van heb zijn droge lippen.
Ben niet meer moe dan normaal, heb nog geen zelfmoord gepleegd, heb niet meer spierpijn na het sporten en verbrand ietsies sneller in de zon.

Als je van je Acné af wil dan kan ik ROA echt aanraden. Laat je absoluut niet bang maken door de ROA tegenstanders. Maar hou wel in je achterhoofd dat het een zwaar medicijn is en dat het heel sterk van persoon tot persoon verschilt qua bijwerkingen.

Succes met je kuur!
pi_29562307
Ben vandaag bij de dokter geweest en heb meteen een recept voor Roaccutane van hem gekregen. Heb totaal 90 pillen gekregen en moet er 3 per dag slikken(2 s'ochtend en 1 tijdens avond eten). Elke pil is 10mg, dus krijg 30mg per dag binnen. Moet elke maand bij hem langs komen en om de vier weken een bloedtest laten doen om te kijken of het goed gaat met me lever.

Heb nu ongeveer 5 jaar last van pukkels en dacht altijd het gaat vast wel een keer over en durfde niet echt voor zoiets naar de dokter te gaan. Van de week zag ik deze thread en dit haalde me echt over om juist wel te gaan omdat het misschien wel eens een goed resultaat kan gaan geven. Begin morgen met slikken en ben erg benieuwd of het gaat werken. Ik kan echt dagen geen pukkels hebben en dagen daarna ineens helemaal onder zitten waardoor ik me helemaal niet prettig voel en dus ook niet ga stappen..denk dat jullie dit gevoel wel begrijpen.

De bijwerkingen zijn niet mis, er staat wel dat het bij 1/10(kleinere bijwerkingen) tot 1 op 1000(grotere bijwerkingen) kan voorkomen dus ik maak me er weinig zorgen over. In hoevere moet je de tekst "Sterke zonlicht vermijden" serieus nemen? Ik ga namelijk wel eens onder de snelbruiner die bij fitness staat maar weet nu niet meer of dit wel mag.
pi_29562996
Update

21e dag en ik zit op 11% (afgerond) van de totale kuur van 9000mg. Geen bijzondere klachten tot nu toe gehad. Geen puist is erbij gekomen. Ik begin bijna te vergeten mijn pillen 's middags te nemen

Er komen tientallen (letterlijk) opgedroogde puisten naar buiten. Ik geef ze ook een handje door af en toe hier en daar te drukken Ze zien er als kristallen eitjes. Crème en perfect van vorm.
De meesten komen van mijn neus af. Bah. Dus die klootzaken stonden op mij te wachten! Grrrr
Verder wordt mijn huid steeds dunner. Onder de douche wrijf ik mijn vingertoppen over mijn gezicht en damn! Heel veel schilfers.

Het eczeem op mijn borst en rug begint ook terug te trekken! (JAREN last van gehad)

Oeh oeh, en ik ben ZEER blij met de Zeepvrije Douchegel van Zwitsal

Trouwens, welkom aan de nieuwkomers!
Hornblower 4 life, y'all!
pi_29563000
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:58 schreef subsense het volgende:
Burbo, Welkom!!

Ik zit momenteel aan 80 mg per dag. Geloof me, dat is een behoorlijke dosis.
Het enige waar ik last van heb zijn droge lippen.
Ben niet meer moe dan normaal, heb nog geen zelfmoord gepleegd, heb niet meer spierpijn na het sporten en verbrand ietsies sneller in de zon.

Als je van je Acné af wil dan kan ik ROA echt aanraden. Laat je absoluut niet bang maken door de ROA tegenstanders. Maar hou wel in je achterhoofd dat het een zwaar medicijn is en dat het heel sterk van persoon tot persoon verschilt qua bijwerkingen.

Succes met je kuur!
Hopen dat het dan bij mij ook mee zal vallen met de bijwerkingen, ik hou jullie op de hoogte
pi_29563241
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:09 schreef p4tr1ck het volgende:
[..]

Ik ga namelijk wel eens onder de snelbruiner die bij fitness staat maar weet nu niet meer of dit wel mag.
Niet meer doen, je kan je huid namelijk lelijk beschadigen als dat doet. De zon in gaan op een warme dag zal hier in Nederland niet veel uithalen, smeer je wel altijd een beetje in en ga niet uitgebreid uren liggen zonnen.

Verder..... de bijwerkingen die worden vermeld in de bijsluiter van Roa of te wel Isotretinoine zijn mogelijke bijwerkingen. Het schrikt heel veel mensen ontzettend af, terwijl er genoeg andere medicijnen zijn die geslikt worden zonder er maar een moment bij stil te staan terwijl daarbij ook de nodige bijwerkingen kunnen optreden. (zou er zo even geen weten, maar ongetwijfeld...... er wordt immers zoveel geslikt aan pillen)
Wel is het zo dat het bij vrouwen meer en ergere bijwerkingen kan geven dan bij mannen, tenminste als ik de bijsluiter juist interpreteer.

Nog een aanradertje tegen droge huid:

Nivea Visage Young - Control It creme
Voorkomt glimmen en Hydrateert
"Productie van talg wordt langdurig gereguleerd, waardoor de huid niet gaat glimmen"

Ik gebruik het nu dan regelmatig en het werkt perfect. Ik weet alleen niet of het bijvoorbeeld niet prikt als je nog Roa gebruikt. Het kost in ieder geval vrij weinig (kruidvat)
pi_29564183
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 18:19 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

...

Nivea Visage Young - Control It creme
Voorkomt glimmen en Hydrateert
"Productie van talg wordt langdurig gereguleerd, waardoor de huid niet gaat glimmen"
...
Zou wel mooi zijn als we straks alle, door Roa gebruikers, aangeraden producten onder elkaar zetten.
Hornblower 4 life, y'all!
pi_29568399
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:30 schreef Burbo het volgende:

[..]

Toch is dat niet echt waar ik op zit te wachten, aangezien ik veel sport, en dan geen behoefte heb om al vermoeid te zijn vóórdat ik ga sporten.
Nah dat valt wel mee hoor Ik voetbal, fitness en doe ook nog es interval trainingen en ik heb totaal geen last van oververmoeidheid
pi_29568462
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/727764/6/50#29562996]donderdag 11 augustus 2005
Oeh oeh, en ik ben ZEER blij met de [b]Zeepvrije Douchegel
van Zwitsal

Trouwens, welkom aan de nieuwkomers!
ga ik es ook maar halen dan, die zeep
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:43:53 #285
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29577140
over het terugkomen, ik zit nu op mijn derde kuur. eerste lange kuur, normale dosering, kwam terug, toen wat kortere kuur met hogere dosering, kwam terug (wel pas na een jaar+), derde kuur nu, hoge dosering, voor lange periode, zit nu in afbouwfase.

M.b.t. de bijwerkingen. in alle drie de kuren last van droge scheurende lippen, gewrichtspijnen - met deze kuur ergggggggg moe...., lusteloos...
Maar depri en al het andere wat ze noemen? Nee geen last van, maar kan me voorstellen als je gevoelig bent in je aard voor depressie, dan moet je het zeker in de gaten houden.

DoubleC, ik sport ook erg veel (veld, zaal, fitness, spinnen en daarnaast heel veel duiken) en ik heb nog niets gedaan en ben al helemaal verrot... terwijl ik daar nooit last van heb.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29583126
Raar, ik heb echt alleen last van droge lippen en soms beetje geirriteerde huid
pi_29590305
Hmm, ik gebruik het pas twee dagen maar ik zou zweren dat ik het nu al zie opknappen. Heb pas 6 van die pillen op maar alles begint al kurk droog te worden(gebruik wel crème). Voel wel een irritante druk op me borstkast maar ik denk dat iedereen moest wennen aan de pillen in het begin. Begrijp er niks van maar bij mij slaat het echt super snel aan, hadden jullie dit ook?
pi_29591493
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:45 schreef p4tr1ck het volgende:
Hmm, ik gebruik het pas twee dagen maar ik zou zweren dat ik het nu al zie opknappen. Heb pas 6 van die pillen op maar alles begint al kurk droog te worden(gebruik wel crème). Voel wel een irritante druk op me borstkast maar ik denk dat iedereen moest wennen aan de pillen in het begin. Begrijp er niks van maar bij mij slaat het echt super snel aan, hadden jullie dit ook?
Erin geloven werkt ook vaak erg positief he hahaha
Twee dagen is onmogelijk...... maar goed, na een weekje ga je wel wat merken in ieder geval.
pi_29591821
hmm, dan is het blijkbaar een reactie op iets geweest want twee dagen terug zat ik echt helemaal onder vergeleken met nu. Maar idd...ik geloof er in haha. Net zoals de bijwerkingen "depressief", hoe kan dat als je pukkels minder worden :S
pi_29591906
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 23:42 schreef p4tr1ck het volgende:
Net zoals de bijwerkingen "depressief", hoe kan dat als je pukkels minder worden :S
Dat heb ik ook. Die eventuele bijwerking wordt teniet gedaan door de vreugde die ik voel door het minder worden van mijn pukkels.
pi_29594045
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:45 schreef p4tr1ck het volgende:
Voel wel een irritante druk op me borstkast maar ik denk dat iedereen moest wennen aan de pillen in het begin. Begrijp er niks van maar bij mij slaat het echt super snel aan, hadden jullie dit ook?
Let er wel op; een drukkend gevoel op de borstkast kan duiden op een allergische reactie.

Maar ik had het ook af en toe, en het kon volgens mij geen kwaad. Als ik m'n bed in of uit ging voelde ik het eigenlijk alleen.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:37:38 #292
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_29600694
Ik laat maar weer s wat van me horen

Ben nu bijna 2 maandjes bezig met mn 2e kuur, 10 mg p/d. Ziet er allemaal weer netjes uit. Krijg nog wel af en toe van die hele kleine "harde" puistjes, een soort gerstekorrels, maar die zie je bijna niet. Dus alles gaat zn gangetje, en alleen last van droge lippen op zn tijd.
pi_29600746
Ik heb momenteel één 'actief' puistje en nog aardig wat vlekken van oude puistjes. Ik heb het idee dat er nu weinig verandert; ik krijg nog steeds met enige regelmaat een puistje en tijdens mijn laatste stopweek van de pil kreeg ik er weer aardig wat.

Ik denk dat ik mijn huisarts in elk geval wel ga vragen of ik de 120 mg vol mag maken, hetzij door een hogere dagdosis, hetzij door langer door te gaan.
pi_29600754
Oh, en ik zit nu op precies 45 dagen.
pi_29622438
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 05:27 schreef mwuhaha het volgende:
FYI:

http://www.usatoday.com/news/health/2005-08-12-accutane_x.htm
"FDA tightens Accutane rules"
Ja, en? Dit gaat over zwanger worden tijdens Roa-gebruik. Da's dom. De kans om zwanger te worden als je inderdaad twee voorbehoedmiddelen naast elkaar gebruikt, is wel héél erg klein. Maar gesteld dat ik zwanger zou worden, dan hoef ik nog geen seconde na te denken -> abortus. Vrouwen die tegen abortus zijn, moeten maar gewoon extra voorzichtig zijn tijdens Roa-gebruik en wellicht kiezen voor pil, spiraaltje én condoom ofzo.
pi_29628387
Ff kleine update. Ben nou bijna 2 weken bezig met roa en heb nu een mindere periode. Huid is wel kurkdroog maar op de een of andere manier komen er toch steeds nieuwe door. Jammer jammer jammer. Keb ook nog een lange tijd te gaan. Dusssssss je zult mij ook NOG niet horen klagen.

Groeten
pi_29640169
Ook van mij even een update.

Ik zit nu op 124 dagen, 56% van de kuur, 5720 mg geslikt.

En ik krijg ook nog steeds nieuwe exemplaren door. Vanmorgen weer twee!
Ook ben ik geprikt door een mug op mijn wang. Het is me al eerder opgevallen dat de muggebulten veel langer blijven zitten. maar NIET krabben! Als er een wondje komt dan blijft deze weken zitten bij mij. De ROA doet toch wel iets.
Echt tevreden ben ik dus nog lang niet. Het is wel beter dan voor de kuur. Wel kut dat het zo lang duurt bij mij! Bij sommige werk het al super na 2 maanden Maar de Dermatoloog weet 100% zeker dat het ook bij mij het gewenste resultaat gaat opleveren. Geduld dus nog maar even.

Ben wel blij dat het zonnetje volgende week weer gaat schijnen. Ik merk dat een beetje zon een positief effect op mijn huid heeft.
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:30:46 #299
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29650035
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, en? Dit gaat over zwanger worden tijdens Roa-gebruik. Da's dom. De kans om zwanger te worden als je inderdaad twee voorbehoedmiddelen naast elkaar gebruikt, is wel héél erg klein. Maar gesteld dat ik zwanger zou worden, dan hoef ik nog geen seconde na te denken -> abortus. Vrouwen die tegen abortus zijn, moeten maar gewoon extra voorzichtig zijn tijdens Roa-gebruik en wellicht kiezen voor pil, spiraaltje én condoom ofzo.
Vrouwen krijgen het echt op hun hart gedrukt dat je NIET zwanger mag worden. Ik moet in het ziekenhuis voordat ik aan een kuur begin, tekenen voor het feit dat ik niet zwanger ben of word. Bij de apotheek moet ik elke keer bij mijn herhalingsrecept een zwangerschapstest gedaan hebben.
Dit duidt wel op ernstige complicaties als je wel zwanger wordt, bovendien als je de bijsluiter leest dan neem je alle voorzorgsmaatregelen die er zijn.
Ik ben in elk geval heeeeeeeeeel voorzichtig en neem geen onnodige risico's. En al is abortus iets wat ik anders niet zou overwegen. Dat zou ik in dit geval wel doen
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29651727
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:30 schreef scubagirl het volgende:
Vrouwen krijgen het echt op hun hart gedrukt dat je NIET zwanger mag worden. Ik moet in het ziekenhuis voordat ik aan een kuur begin, tekenen voor het feit dat ik niet zwanger ben of word. Bij de apotheek moet ik elke keer bij mijn herhalingsrecept een zwangerschapstest gedaan hebben.
Dit duidt wel op ernstige complicaties als je wel zwanger wordt, bovendien als je de bijsluiter leest dan neem je alle voorzorgsmaatregelen die er zijn.
Ik ben in elk geval heeeeeeeeeel voorzichtig en neem geen onnodige risico's. En al is abortus iets wat ik anders niet zou overwegen. Dat zou ik in dit geval wel doen
Bij mij ging het wel een beetje anders. De dokter belde gewoon ff om te vragen of ik wel wist dat ik niet zwanger mag worden. Dat was alles. Bij de apotheek wordt nergens naar gevraagd. Maar met pil en condoom lijkt de kans mij miniem. Daarnaast is het zo dat ik überhaupt geen kinderen wil, dus een eventuele keus zou voor mij niet zo moeilijk zijn.

Oh ja, en ik heb al een hele tijd geen seks gehad. Maar daar komt heel gauw verandering in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')