abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28839026
quote:
Nederland negatief over moslims

Meer dan de helft van de Nederlanders heeft een negatief beeld van moslims. Dat is het hoogste percentage in Europa, blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center.

Pew voerde zijn terrorisme-onderzoek uit in zes islamitische landen, negen Noord-Amerikaanse en Europese staten en in India en China. Daaruit bleek dat 51 procent van de Nederlanders negatieve gedachten heeft over moslims. Eenzelfde percentage van de ondervraagden vindt dat hoofddoekjes verboden moeten worden.

Nederlanders maken zich vooral zorgen over de in hun ogen sterker wordende islamitische identiteit van moslims. Volgens hen staat dat de integratie van deze bevolkingsgroep in de weg. Ook in Duitsland, waar 47 procent een lage dunk heeft van de islamitische geloofsgroep, is integratie een heet hangijzer.

Terrorisme

Het onderzoek toont aan dat vooral in West-Europa negatief over moslims wordt gedacht. 37 procent van de Spanjaarden en 34 procent van de Fransen zien weinig goed in ze. In Azië is China met 50 procent het meest negatief. Opvallend is dat in landen waar een grote angst is voor moslimterrorisme, zoals in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, een meerderheid van het volk toch positief tegenover islamieten staat.

In Groot-Brittannië heeft zelfs slechts 14 procent van de inwoners een negatieve indruk van moslims. Pew tekent daarbij wel aan dat het onderzoek is gedaan vóór de aanslagen door islamitische zelfmoordterroristen in Londen. In de VS is niet meer dan 22 procent negatief.

Christenen

In het onderzoek werd niet alleen gevraagd naar beeldvorming over moslims; ook de ideeën over christenen en joden zijn onderzocht. Daaruit blijkt dat 15 procent van de Nederlandse ondervraagden negatief denkt over christenen en 11 procent over joden. In islamitische landen als Turkije, Marokko en Pakistan blijkt de bevolking veelal een slechte indruk te hebben van christenen. In Turkije en Marokko geldt dat voor ruim 60 procent van de ondervraagden.

Bin Laden

Het onderzoek in de islamitische landen toont overigens ook aan dat de steun voor Osama bin Laden en het begrip voor zelfmoordaanslagen in de meeste moslimstaten scherp is gedaald. In Marokko heeft 26 procent van de ondervraagden nog veel of enig vertrouwen in Bin Laden. Twee jaar geleden was dat nog 49 procent. Ook in Turkije, Indonesië en Libanon is het geloof in Bin Laden aan het afnemen. In Jordanië en Pakistan daarentegen steeg het vertrouwen in Bin Laden van 55 naar 60, respectievelijk van 45 naar 51 procent.
Oké, kunnen we hier verder gaan.

Soms denk ik ook wel eens dat de komst van internet veel verandert heeft. Als een oma'tje in Amsterdam wordt overvallen, leest heel Nederland 't en verzuchten we met z'n allen dat de maatschappij verhard. Maar voor de komst van internet las iemand uit Amsterdam het in de regionale krant, en dat was het dan. Logisch dat het lijkt of mensen gewelddadiger worden.

En het voeren van discussie's op internet natuurlijk. Het is toch makeklijker dan dat je in real life met iemand erover spreekt. We gaan dus veel verder in het bespreken van deze onderwerpen.
pi_28839279
Integreren in een land waar 50% van de bevolking anti moslim is, dikke middelvinger. Morgen doe ik mijn jellaba aan (nadat ik hem heb aangeschaft) en laat ik mijn baard voortaan staan.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 juli 2005 @ 19:30:22 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28839312
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:29 schreef Meh7 het volgende:
Integreren in een land waar 50% van de bevolking anti moslim is, dikke middelvinger. Morgen doe ik mijn jellaba aan (nadat ik hem heb aangeschaft) en laat ik mijn baard voortaan staan.

Ah, en wederom wordt oorzaak en gevolg omgedraait
pi_28839320
Mijn vriend heeft nog een Jellaba liggen, kopen?
pi_28839408
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn vriend heeft nog een Jellaba liggen, kopen?
Die zal er inmiddels ook zo over denken, misschien moet ik een jellaba winkel beginnen, gat in de markt na dit nieuws lijkt me.
pi_28839545
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die zal er inmiddels ook zo over denken, misschien moet ik een jellaba winkel beginnen, gat in de markt na dit nieuws lijkt me.
Voor mij mogen alle moslims een jurk dragen.
Als je dom bent mag je ook een dom uiterlijk hebben.
Dat vergroot de kansen op werk voor autochtonen en polen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_28839629
quote:
Voor mij mogen alle moslims een jurk dragen.
Als je dom bent mag je ook een dom uiterlijk hebben.
Dat vergroot de kansen op werk voor autochtonen en polen.
Lol, jouw geliefde Jezus droeg ook een soort jurk.
pi_28839640
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, en wederom wordt oorzaak en gevolg omgedraait
Misschien valt er niks om te draaien en houdt het 1 het ander in stand ? Zelfreflectie onder moslims is misschien weinig aanwezig, onder de gemiddelde Nederlander evenmin.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 juli 2005 @ 19:40:46 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28839650
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij christen is
Dom overigens wel, maar dat terzijde
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 juli 2005 @ 19:41:34 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28839686
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Misschien valt er niks om te draaien en houdt het 1 het ander in stand ? Zelfreflectie onder moslims is misschien weinig aanwezig, onder de gemiddelde Nederlander evenmin.
Ik heb het in het vorige topic uitgelegd en ga het niet nogmaals herhalen.

Tegen jou lullen is net zoiets als tegen een muur, je hebt geen ENKELE zelfreflectie
pi_28839759
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tegen jou lullen is net zoiets als tegen een muur
Valt mee, een muur is nog meer geïnteresseerd in jouw mening denk ik.
pi_28839777
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hij droeg een wit kleed, geen jurk.
Ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je domme dingen roept.
pi_28839793
Wat me opvalt is dat mensen die anti-moslim zijn, constant beginnen over de slachtofferrol van de moslims. Wat is dan jouw rol? Ben jij dan slachtoffer? Wat maakt jou dan anders dan moslims wat dat betreft?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_28839801
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Frappant dat je toch meent te moeten reageren dan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 juli 2005 @ 19:44:51 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28839803
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Aangezien je niet geinteresseert ben vraag ik me af waarom je reageert?
pi_28839806
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:44 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je domme dingen roept.
Jezus was een Palestijn.
pi_28839854
kunnen we ook ontopic gaan? en blijven ofzo?
pi_28839877
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Jezus was een Palestijn.
Het onderwijs wat jij gevolgd hebt is kennelijk van een laag nivo geweest, of je zat niet op te letten.
pi_28839928
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:47 schreef lionsguy18 het volgende:
Het onderwijs wat jij gevolgd hebt is kennelijk van een laag nivo geweest, of je zat niet op te letten.
ni·veau (het ~, ~s)
1 rang in een hiërarchie, stadium van ontwikkeling, trap van beschaving enz. => echelon, hoogte, level, peil, plan
2 afstand van een horizontaal vlak ten opzichte van de grond of een ander vlak

Verbeterd worden door een Turk/moslim/allochtoon.
pi_28839959
quote:
Dat was ook een jellaba. Die heb je ook in het wit en worden in het midden-oosten al duizenden jaren gedragen. Je verward het misschien met afbeeldingen uit de renaissance van Jezus en toen was het in de mode een soort Grieks gewaad te dragen.
pi_28840086
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat was ook een jellaba. Die heb je ook in het wit en worden in het midden-oosten al duizenden jaren gedragen. Je verward het misschien met afbeeldingen uit de renaissance van Jezus en toen was het in de mode een soort Grieks gewaad te dragen.
Nee hij droeg geen jelebba maar een kleed lees het evangelie maar.
pi_28840161
Jezus droeg een kethoneth, met franje aan de onderkant, en dus zag ook hij er behoorlijk belachelijk uit, zo kunnen we nu weer ontopic?
pi_28841418
Ach...
quote:
Joden

In het islamitische Jordanië blijkt 100 procent van de bevolking problemen te hebben met de joden, in Libanon 99 procent en in Marokko 88 procent. Ook heeft 61 procent van de Marokkanen moeite met christenen.
Omgekeerd is het erger.

http://www.nu.nl/news/557(...)ch_over_moslims.html
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 15 juli 2005 @ 20:48:08 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28841467
Vreemd dat het uitgerekend hier het hoogste is (vind ik).

Ik vraag me af hoe dat komt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 15 juli 2005 @ 20:49:21 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28841507
Hoewel, het moet bijna wel door de immer simpele verwarring tussen moslims en relMarokkaantjes gaan, kan bijna niet anders.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')