abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28832471
quote:
Magoed, weet je het voor de volgende keer
Ja. Thanks.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:28:29 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832558
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:23 schreef djenneke het volgende:

[..]

nee, schat, die riepen: alle buitenlanders eruit. Tien jaar geleden waren moslims niet eens zo'n hot issue....
Als dat is wat je denkt, heb je toch echt niet goed opgelet. Het merendeel van de bevolking in de randstad (en dan heb ik het niet over Janmaar en aanhangers, dus laat die erbuiten) ergert zich al meer dan tien jaar aan bepaalde groepen allochtonen, en dit soort oplossingen zijn al duizenden keren de revu gepasseerd, maar werden meteen afgeschoten door de politiek (mn PvdA).

Je moet echt niet denken dat je nu ineens het wiel hebt uitgevonden, want dat heb je absoluut niet kan ik je vertellen. In menig kroeg en aan menig keukentafel zijn die oplossingen van je jaren geleden al tientallen keren de revue gepasseerd. Dat jij daar niks van weet, betekent alleen maar dat je gigantisch hebt zitten slapen, net als de politiek overigens (mn de PvdA).
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:29:10 #203
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832584
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja. Thanks.
Probeer het maar eens, ff wat tekst selecteren en weggooien met delete, en dan op ctrl-z drukken.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:29:32 #204
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28832601
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:18 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De IRA bestaat de facto niet meer en de rol van de ETA lijkt ook uitgespeeld te zijn. Bovendien richtten zij zich slechts op een land en waren hun aanvallen niet gericht op de gehele Westerse wereld.
Inderdaad. Wat overigens niet zegt dat er ook maar iets is dat de daden van IRA en ETA goed kan praten.

Het onbegrijpelijke beestachtige aan het huidige moslimextremisme is een diepe haat jegens iedereen die ook maar ietsje anders denkt. Er zijn verder geen doelen (zoals de IRA en ETA wel hebben), slechts vernietiging van andersdenkenden is het credo. De tolerantie is nul.

Men blijkt niet in staat zich te verplaatsen in de medemens, iets wat toch de mens van een dier onderscheidt. Dit getuigt van een unieke stupiditeit en gebrek aan evolutie. Moslimextremisten zijn in die zin voor mij dan ook nauwelijks mensen te noemen.
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:31:47 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832691
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

nee, dat doen we nog niet voldoende naar de smaak van iedereen
Daar hadden ze tijdens Paars I mee aan moeten komen, toen was er allemaal nog geld voor. Nu zitten we met een economische krimp, en kunnen we dat geld beter gebruiken.

Laat die moslims hun eigen boontjes maar eens doppen, net als de rest van de bevolking. Ze hebben al genoeg subsidie opgevreten en dat heeft in retrospect ook geen zak geholpen.
pi_28832731
quote:
Het onbegrijpelijke beestachtige aan het huidige moslimextremisme is een diepe haat jegens iedereen die ook maar ietsje anders denkt. Er zijn verder geen doelen (zoals de IRA en ETA wel hebben), slechts vernietiging van andersdenkenden is het credo. De tolerantie is nul.
Ja, maar hoe komt dat? Nog niet zo lang geleden leverder Amerika wapens aan de ik geloof Taliban in hun strijd tegen de Russen. Die haat tegen het Westen is er niet altijd geweest, dit is iets van de laatste jaren. Waarom dan niet al eerder?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:33:22 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28832747
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:25 schreef Kaalhei het volgende:
Dit soort conflicten zijn inherent aan een multi-culturele samenleving. UIteraard zal dit alleen nog maar verder escaleren en zijn er grosso modo drie scenario die mogelijk zijn in de toekomst: Assimileren, segregeren of deporteren. De eerste is zeer onwaarschijnlijk, daar is de groep moslims te groot voor. De laatste is ook niet erg waarschijnlijk, zeker niet in de gedwongen variant. Echter, indien het zo door gaat hier dan wordt deze optie steeds reeeler. De optie segregeren zal waarschijnlijk de waarheid worden: Blanken in gated-communities a-la VS, zwaren in de ghetto's.
Yep..... je krijgt straks in Nederland een soort van enclaves waarbij je wilt horen.
In anderen landen zie je dit verschijnsel (segregatie) al een stuk verder in ontwikkeling.

Bosnie / Dadur mag een toekomstig voorbeeld genoemd worden met de problemen waarmee we straks te maken gaan krijgen. Mensen gaan straks via geweld aansluiting zoeken bij de buren. En als dat gebeurd heb je de ideale kruitmix te pakken van een burgeroorlog. En de politiek... die kiest voorlopig nog de easy-way-out.
pi_28832755
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als dat is wat je denkt, heb je toch echt niet goed opgelet. Het merendeel van de bevolking in de randstad (en dan heb ik het niet over Janmaar en aanhangers, dus laat die erbuiten) ergert zich al meer dan tien jaar aan bepaalde groepen allochtonen, en dit soort oplossingen zijn al duizenden keren de revu gepasseerd, maar werden meteen afgeschoten door de politiek (mn PvdA).

Je moet echt niet denken dat je nu ineens het wiel hebt uitgevonden, want dat heb je absoluut niet kan ik je vertellen. In menig kroeg en aan menig keukentafel zijn die oplossingen van je jaren geleden al tientallen keren de revue gepasseerd. Dat jij daar niks van weet, betekent alleen maar dat je gigantisch hebt zitten slapen, net als de politiek overigens (mn de PvdA).
Oh, maar ik denk niet dat ik nou zo geweldig ben, en dit persoonlijk heb zitten verzinnen hoor...
Ja, aan buitenlanders is altijd geergerd, dat is niets nieuws. Die ergernis heeft zich momenteel alleen toegespitst op moslims, en dat was tien jaar geleden echt wel anders.

Het probleem met de meeste van die probleemoplossende politieke groeperingen was, dat ze er nog wel andere ideeen op na hielden. Niet verstoken waren van generalisaties, racisme en andere extreme uitwassen, waardoor geen mens ze serieus kon nemen. Daarnaast moet je je bedenken dat het toen gewoon nog lang niet zo speelde als toen. De huidige ontwikkelingen in de maatschappij dwingen echter wel tot handelingen, wat de toekomst sowieso niet rooskleurig maakt, als je het mij vraagt.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 juli 2005 @ 15:34:29 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28832797
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:45 schreef Umm-Qasr het volgende:
Dan hebben de terroristen dus bereikt wat ze wilden hebben ...
Een moslim vrij Europa, waar dit uiteindelijk wel eens op zou uit kunnen draaien?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:35:40 #210
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_28832849
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:29 schreef Lkw het volgende:
Men blijkt niet in staat zich te verplaatsen in de medemens, iets wat toch de mens van een dier onderscheidt. Dit getuigt van een unieke stupiditeit en gebrek aan evolutie. Moslimextremisten zijn in die zin voor mij dan ook nauwelijks mensen te noemen.
Mee eens, ik ben daarom ook voorstander om bij zelfmoordaanslagen de terrorist niet mee te rekenen bij het aantal doden, dit zou onterecht het idee geven dat hij zelf ook slachtoffer is.
Bovendien heeft hij zichzelf als instrument (ontsteker) gebruikt, dus telt hij vanaf dat moment als mens voor mij niet meer mee.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_28832854
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een moslim vrij Europa, waar dit uiteindelijk wel eens op zou uit kunnen draaien?
ik denk eerder aan een nostradamus-effect...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:36:50 #212
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832882
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, maar hoe komt dat? Nog niet zo lang geleden leverder Amerika wapens aan de ik geloof Taliban in hun strijd tegen de Russen. Die haat tegen het Westen is er niet altijd geweest, dit is iets van de laatste jaren. Waarom dan niet al eerder?
Vraag het de moslim, niet ons. En dan krijg je zo'n poepverhaal over Palestina en over hoe 'men' onderdrukt wordt door het westen (alsof Marokko iets te maken heeft met Palestina en alsof Marokko onderdrukt wordt) en al die andere nonsens die men elkaar aanpraat.

Maar het is gewoon afgunst: wij zijn hier in het westen wel in staat om een fatsoenlijke maatschappij neer te zetten, en zij daar in het Midden-Oosten en in Afrika niet. En dus gaan ze maar haten, je moet toch wat. Maar aan wie ligt dat nu eigenlijk
pi_28832895
quote:

[..]

DIe haat is er wel degelijk al jaren en jaren. Bush (en diens vader al trouwens) heeft het niet minder gemaakt zullen we maar zeggen...
pi_28832927
quote:
Bosnie / Dadur mag een toekomstig voorbeeld genoemd worden met de problemen waarmee we straks te maken gaan krijgen. Mensen gaan straks via geweld aansluiting zoeken bij de buren. En als dat gebeurd heb je de ideale kruitmix te pakken van een burgeroorlog. En de politiek... die kiest voorlopig nog de easy-way-out.

Ik zie dit alleen gebeuren als de economie van NL nog verder in elkaar kat en we nog ver beneden de stand die we nu leven komen te zitten.

Anders krijgen we Amerika toestanden: groepen rijke autochtonen gaan bij elkaar wonen en achtergestelde allochtonen leven in wijken waar geen Nederlander (kan ik het zo noemen) zich begeeft. Waar criminaliteit de orde van de dag is.

Maar voordat je elkaar gaat afslachten moet er veel gebeuren. Dat maken wij misschien niet eens meer mee (ofzo).
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:38:59 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832959
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

Oh, maar ik denk niet dat ik nou zo geweldig ben, en dit persoonlijk heb zitten verzinnen hoor...
Ja, aan buitenlanders is altijd geergerd, dat is niets nieuws. Die ergernis heeft zich momenteel alleen toegespitst op moslims, en dat was tien jaar geleden echt wel anders.
Marokkanen hebben het altijd al erg slecht gedaan, zoals Chinezen het altijd al erg goed gedaan hebben.
quote:
Het probleem met de meeste van die probleemoplossende politieke groeperingen was
Ik had het helemaal niet over 'groeperingen', maar over mensen zoals jij en ik, die in de kroeg of na het eten de dingen bespreken die hen bezighoudt.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:39:48 #216
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832985
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

DIe haat is er wel degelijk al jaren en jaren. Bush (en diens vader al trouwens) heeft het niet minder gemaakt zullen we maar zeggen...
Ja precies, geef de verkeerden maar weer de schuld. Je bent onverbeterlijk.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:41:37 #217
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28833048
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:35 schreef djenneke het volgende:

[..]

ik denk eerder aan een nostradamus-effect...
Iedereen een strakke groene broek?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_28833063
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Marokkanen hebben het altijd al erg slecht gedaan, zoals Chinezen het altijd al erg goed gedaan hebben.
Zoals je misschien al weet, naar mijn mening zwaar onterecht. Ik denk dat Chinezen wat dat betreft gewoon onzichtbaarder zijn. Zoals je weet ken ik er nogal wat, en veel daarvan hebben dingen gedaan in hun jeugd, waarvan ik weet, dat als mijn moeder het wist, ze haar huis echt niet binnen zouden mogen . Heeft meer met cultuur te maken, dan met minder of meer crimineel.
quote:
Ik had het helemaal niet over 'groeperingen', maar over mensen zoals jij en ik, die in de kroeg of na het eten de dingen bespreken die hen bezighoudt.
Ja, goed, maar die mensen houden er intussen dezelfde mening op na, als die groeperingen, dus...
pi_28833122
quote:
Vraag het de moslim, niet ons. En dan krijg je zo'n poepverhaal over Palestina en over hoe 'men' onderdrukt wordt door het westen (alsof Marokko iets te maken heeft met Palestina en alsof Marokko onderdrukt wordt) en al die andere nonsens die men elkaar aanpraat.
Ze voelen zich saamhorig, net als wij met de Amerikanen hebben. Toen de vliegtuigen zich door de Twin Towers boorden voelde Nederland zich min of meer ook aangevallen, steunde Amerika in z'n strijd tegen de Taliban en toen Amerika Irak binnenviel hielpen wij ook mee.
Het is wij tegen hun. Zij voelen zich saamhorig door hun geloof, en tussen die verschillende landen zijn veel verschillen, maar is dat ook niet tussen Amerika en Nederland, en bv Australie en Portugal. Zie maar hoe groot de verschillen binnen de EU zijn, maar een aanval op eén is een aanval op allen. Blijkt voor hun ook te gelden. Dus Islam vs Westerse wereld.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:43:31 #220
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28833124
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Anders krijgen we Amerika toestanden: groepen rijke autochtonen gaan bij elkaar wonen en achtergestelde allochtonen leven in wijken waar geen Nederlander (kan ik het zo noemen) zich begeeft. Waar criminaliteit de orde van de dag is.
Ben je al eens in de grote stad in Nederland geweest? Noem een Rotterdam, Den Haag, etc.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 juli 2005 @ 15:43:39 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28833132
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja maar djenneke dit zijn toch gewoon oplossingen die al meer dan 10 jaar door 'rechtse' users als ik worden geroepen

Dan heet het alleen een 'onderbuikgevoel' en 'borrelpraat', maar als Wouter Bos er volgende week mee komt, heet het ineens 'een geniaal plan' . Maar kwam Wouter Bos er maar eens mee, dat zou tenminste iets zijn.
pi_28833141
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja precies, geef de verkeerden maar weer de schuld. Je bent onverbeterlijk.
Ach kom, die hele familie heeft een ongezond gevoel van zendingsdrang.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:44:21 #223
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28833158
quote:

[..]

Ja, Amerika heeft daar zeker een kwalijke en ook domme korte-termijn-rol in gespeeld. Iets wat ze eigenlijk nu ook weer doen met Pakistan, wat volgens mij een van de gevaarlijkste landen is. Maar daar pompen ze nu geld en wapens in om Bin Laden te pakken.

Verder geloof ik dat de moslimwereld donders goed voelt dat hun rol zo langzamerhand is uitgepeeld. Niet zozeer het geloof alswel de inderdaad achterlijke cultuur die ermee verbonden is in het Midden Oosten. Die bestaat voor een groot deel uit onderdrukking, ongelijkheid, intimidatie en geloofswaanzin.

Deze 'moslimcultuur' is op sterven na dood, wordt meer en meer overheerst door de Westerse cultuur. En een kat in het nauw maakt rare sprongen. Moslimextremisten vechten een verloren strijd, vandaar dat ze 'm zo heftig en onmenselijk voeren. Het is alles of niets. En de uitkomst wordt 'niets'. Ze voelen dus de onmacht, en die onmacht maakt deze mensen totaal kierewiet en zo enorm haatdragend.

Zoiets vermoed ik althans, als ik psycholoogje probeer te spelen
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:44:52 #224
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28833177
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ze voelen zich saamhorig, net als wij met de Amerikanen hebben. Toen de vliegtuigen zich door de Twin Towers boorden voelde Nederland zich min of meer ook aangevallen, steunde Amerika in z'n strijd tegen de Taliban en toen Amerika Irak binnenviel hielpen wij ook mee.
Het is wij tegen hun. Zij voelen zich saamhorig door hun geloof, en tussen die verschillende landen zijn veel verschillen, maar is dat ook niet tussen Amerika en Nederland, en bv Australie en Portugal. Zie maar hoe groot de verschillen binnen de EU zijn, maar een aanval op eén is een aanval op allen. Blijkt voor hun ook te gelden. Dus Islam vs Westerse wereld.
Prima, als ze toch onze vijanden zijn kunnen we zo zonder scrupules eruit bonjouren.
pi_28833210
quote:
Ben je al eens in de grote stad in Nederland geweest? Noem een Rotterdam, Den Haag, etc.
Eh, is niks vergeleken bij de toestanden in de steden (achterstandswijken) in Amerika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')