abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:11:19 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28831931
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Godverdomme! Net een hele lap van een tekst in m'n reply knal ik met m'n hand tegen een verkeerde toets hele tekst weg!
wat was de strekking? dat het niet en vooral niet de moslims zijn die ervoor gezorgd hebben dat de haat groot is jegens hen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28831934
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

had jij de illusie dat moslims dan ooit samen willen leven met anderen? dat willen ze helemaal niet hoor. kijk maar eens naar het percentage huwelijken tussen moslims en niet moslims. en dat komt niet door de niet-moslim. dit is slechts een klein voorbeeld. de polarisatie hebben de moslims geheel en al aan henzelf te danken.
En hoeveel autochtonen willen een moslim huwen denk jij? Gemengde huwelijken komen volgens mij sowieso niet veel voor, ook niet tussen andere bevolkingsgroepen, maar goed, dat is meer een aanname dan een feit....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:11:28 #178
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28831939
quote:
Godverdomme! Net een hele lap van een tekst in m'n reply knal ik met m'n hand tegen een verkeerde toets hele tekst weg!
<CTRL Z>
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:12:43 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28831981
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet... of verkeerd... Het gaat mij erom, zoals in mijn vorige post al gezegd, dat je gemoderniseerde moslims niet moet aanpakken, op welke manier dan ook. Jij weet net zo goed als ik, dat het gedrag van bepaalde moslims op alle moslims wordt geprojecteerd. En als je dat weet, dan moet je ook begrijpen dat dat niet eerlijk is, niet wensbaar is. Dat dit slechts leidt tot polarisatie. Welk nut is ermee gediend om eerlijke mensen bij een groep met kutmoslims te duwen, als ze daar niet bijhoren? Dit leidt toch alleen maar tot verdediging van de eigen groep? Oftewel tot radicalisering?
Wat wou je daaraan doen dan? Selecteren? Aan de poort? Van de moskee? En dan een rode sticker plakken op de slechten, en een groene op de goeden?

Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar kom nou eens met een oplossing. Hoe krijg je de niet-moslim zover dat men elke individuële moslim op zijn of haar werkelijke waarde weet te schatten, en nog belangrijker, hoe krijg je de niet-moslim zover dat deze er ook daadwerkelijk zin in heeft eenzijdig zoveel tijd en energie te spenderen aan een bevolkingsgroep waar hij sowieso weinig mee heeft?

En verder: wat lost het uiteindelijk op? Die rotte appels blijf je toch wel houden, misschien dus veel beter om aan die kant te beginnen en met oplossingen te komen. Het probleem aanpakken bij de wortel is natuurlijk gewoon het beste en waarschijnlijk in dit geval het enige dat echt helpt.

Magoed, dit soort dingen riep ik 15 jaar geleden ook al, en ik kan het wel blijven roepen, maar er gebeurt toch niks mee.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:12:59 #180
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28831991
quote:
tab backspace ipv tab enter zeker
die zitten zo handig bij elkaar
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28832034
Wat is die Z? HoofdletterZ?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:15:31 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832075
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

En hoeveel autochtonen willen een moslim huwen denk jij? Gemengde huwelijken komen volgens mij sowieso niet veel voor, ook niet tussen andere bevolkingsgroepen, maar goed, dat is meer een aanname dan een feit....
Ik en volgens mij veel mannen zouden best met een moslima willen trouwen, zolang ze maar niet al te streng in de leer is en geen hoofddoek draagt. Maar de gemiddelde moslima moet niks van me weten, want ik ben immers maar zo'n onrein westers zwijn.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:15:51 #183
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28832087
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat is die Z? HoofdletterZ?
Je maakt een grapje. Toch?
pi_28832093
quote:
dat het niet en vooral niet de moslims zijn die ervoor gezorgd hebben dat de haat groot is jegens hen?
Nee, een beschrijving van dat het allemaal jouw schuld is.
pi_28832109
Ik snap al die kritiek op de media niet:

- allereerst is de berichtgeving 20/30 jaar zonder bekendmaking van afkomst geweest.

- sinds het immigratie-vraagstuk is hier van afgestapt onder druk van publieke opinie. Met als oogmerk niets achter te houden onder het mum van politieke correctheid

- als je niets uitvreet zoals mensen mishandelen/ vermoorden dan kom je ook niet negatief in het nieuws

- Autochtone NLers komen net zo vaak in het nieuws en met dezelfde aandacht. Over de moord op Fortuijn en de nasleep van de moord van Van der G. is maanden aandacht besteed.

- Kritiek over Amerika, Srebrenica was ook niet mals in kranten. Hier wordt nog steeds aandacht aan besteed

- Er wordt veel aandacht (kritiek) besteed aan Christelijk conservatisme in Amerika tav wetgeving

- Je kan niet ontkennen dat er veel gaande is op het moment met kernwoorden als: Islam, Moslims, Midden Oosten, Irak, Afghanistan, 11 september, Abu Graib, koran, Israel, Van Gogh, Ayaan, Palestijnen etc etc
Waarom som ik deze woorden op? Als er ook maar een woord in een stukje staat zoals boven vermeld dan schieten mensen in verdediging door te zeggen dat het altijd over moslims/ islam gaat.

Tja, geloof me als ik zeg dat in de 25 jaar dat ik nu leef, ik nog nooit zo'n turbulente tijd heb meegemaakt als nu (2000 tm nu) :

Vuurwerkramp Enschede waar ik zelf bij was, 9/11, opgang en ondergang Fortuijn, politieke aardverschuiving NL, oorlogen Irak/ Afghanistan, steeds verder escalerend geweld Israelisch conflict, economische stagnatie, slechtste president ooit in Amerika, dood Van Gogh, integratie-problemen, EU, verruwing NL, Madrid, Londen etc etc etc

IK KAN U GARANDEREN HEREN DAT AL DE HIERBOVEN ONDERWERPEN AANZIENLIJK DE REVU PASSEERDEN IN DE MEDIA!!!
pi_28832131
quote:
Je maakt een grapje. Toch?
Ik heb verder geen verstand van computers.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:17:36 #187
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28832148
Zoals mijn vriend altijd zegt, lands wijs, lands eer.
Dat betekent ook integratie voor Nederlanders van buitenlandse afkomst. En wat dat betreft vind ik Nederland en nog wel wat andere Europese landen redelijk gastvrij.
Ik ben nu 4 x in Egypte geweest en daar is de man / vrouw verhouding echt volledig zoek hoor, maar er wordt wel verwacht dat ik mij gedraag naar de maatstaven van het geloof (ik zou ook niet anders doen, maar dat terzijde).
Het hele integratiebeleid in Nederland heeft gefaald, dat is te danken aan autochtonen en alochtonen Nederlanders.
Er is op geen enkele wijze toenadering naar elkaar, of nauwelijks.
Vaak liggen leefwijzes zo enorm ver uit elkaar dat begrip niet op te brengen is. En wat een boer niet kent vreet hij niet (dit geldt dus ook weer voor beide partijen).
Wat me van het hart moet is dat ik echt een godsgruwelijke hekel heb aan Allochtonen Nederlanders die roepen, ja maar in ..... is dit beter, is dat beter, krijg ik.., heb ik....
Dan vraag ik mij af wat die mensen hier doen.
Ik wil echter wel duidelijk stellen dat er onder elke partij rotte appelen zijn, maar dat we moeten blijven proberen niet te generaliseren als het gaat om racisten of extremisten, islamieten of welk geloof dan ook.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:18:09 #188
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28832164
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:21 schreef djenneke het volgende:

[..]

nog nooit gehoord van de IRA en de ETA?
De IRA bestaat de facto niet meer en de rol van de ETA lijkt ook uitgespeeld te zijn. Bovendien richtten zij zich slechts op een land en waren hun aanvallen niet gericht op de gehele Westerse wereld.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:18:38 #189
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28832181
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:22 schreef Captorr het volgende:

[..]

Volkert van de Graaf ? ook moslim ?
Volkert is tegenwoordig ook al een terrorist?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_28832196
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat wou je daaraan doen dan? Selecteren? Aan de poort? Van de moskee? En dan een rode sticker plakken op de slechten, en een groene op de goeden?

Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar kom nou eens met een oplossing. Hoe krijg je de niet-moslim zover dat men elke individuële moslim op zijn of haar werkelijke waarde weet te schatten, en nog belangrijker, hoe krijg je de niet-moslim zover dat deze er ook daadwerkelijk zin in heeft eenzijdig zoveel tijd en energie te spenderen aan een bevolkingsgroep waar hij sowieso weinig mee heeft?

En verder: wat lost het uiteindelijk op? Die rotte appels blijf je toch wel houden, misschien dus veel beter om aan die kant te beginnen en met oplossingen te komen. Het probleem aanpakken bij de wortel is natuurlijk gewoon het beste en waarschijnlijk in dit geval het enige dat echt helpt.

Magoed, dit soort dingen riep ik 15 jaar geleden ook al, en ik kan het wel blijven roepen, maar er gebeurt toch niks mee.
Ach er zijn wel dingen die gedaan kunnen worden hoor.
- moslims die vertrekken naar Irak, Afghanistan, Saudi-Arabie, terwijl ze daar niet vandaan komen niet meer binnenlaten (ze gaan daar echt niet alleen maar theedrinken)
- huwelijksmigratie aan banden leggen
- zwaardere straffen voor het aanzetten tot haat, of ondermijnen van westerse vrijheden, desnoods uitzetten
- betere spreiding van woningen voor allochtonen
- stoppen met subsidies die alleen maar naar allochtonen gaan, eerder subsidies voor gemengde projecten
- projecten die ten doel hebben de weg naar de arbeidsmarkt te vinden
- etc.

Nee, je kunt mensen niet dwingen bij hun moslimbuurman op de thee te gaan. Maar je kunt wel laten zien dat je als overheid 'iets' doet aan de misstanden, criminaliteit, radicalisering etc.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:19:11 #191
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832203
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Geeft niet hoor schat

CTRL-Z is de control (ctrl) en de z toets tegelijk ingedrukt houden, geen hoofdletter.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:19:49 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28832227
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, een beschrijving van dat het allemaal jouw schuld is.
pi_28832276
quote:
CTRL-Z is de control (ctrl) en de z toets tegelijk ingedrukt houden, geen hoofdletter.
Krijg ik m'n tekst dan terug? Paar keer geprobeerd, maar het lukt niet.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:21:53 #194
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832296
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:18 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ach er zijn wel dingen die gedaan kunnen worden hoor.
- moslims die vertrekken naar Irak, Afghanistan, Saudi-Arabie, terwijl ze daar niet vandaan komen niet meer binnenlaten (ze gaan daar echt niet alleen maar theedrinken)
- huwelijksmigratie aan banden leggen
- zwaardere straffen voor het aanzetten tot haat, of ondermijnen van westerse vrijheden, desnoods uitzetten
- betere spreiding van woningen voor allochtonen
- stoppen met subsidies die alleen maar naar allochtonen gaan, eerder subsidies voor gemengde projecten
- projecten die ten doel hebben de weg naar de arbeidsmarkt te vinden
- etc.

Nee, je kunt mensen niet dwingen bij hun moslimbuurman op de thee te gaan. Maar je kunt wel laten zien dat je als overheid 'iets' doet aan de misstanden, criminaliteit, radicalisering etc.
Ja maar djenneke dit zijn toch gewoon oplossingen die al meer dan 10 jaar door 'rechtse' users als ik worden geroepen

Dan heet het alleen een 'onderbuikgevoel' en 'borrelpraat', maar als Wouter Bos er volgende week mee komt, heet het ineens 'een geniaal plan' . Maar kwam Wouter Bos er maar eens mee, dat zou tenminste iets zijn.
pi_28832338
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja maar djenneke dit zijn toch gewoon oplossingen die al meer dan 10 jaar door 'rechtse' users als ik worden geroepen

Dan heet het alleen een 'onderbuikgevoel' en 'borrelpraat', maar als Wouter Bos er volgende week mee komt, heet het ineens 'een geniaal plan' . Maar kwam Wouter Bos er maar eens mee, dat zou tenminste iets zijn.
nee, schat, die riepen: alle buitenlanders eruit. Tien jaar geleden waren moslims niet eens zo'n hot issue....
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:23:08 #196
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28832343
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Okay dan
Met Ctrl+Z kun je in haast elk Windows-programma je acties ongedaan maken, waaronder meestal ook het wissen van tekst.
Als je daarnet meteen Ctrl+Z had gedaan toen je erachter kwam dat je reactie kwijt was, had je hem waarschijnlijk nog terug kunnen krijgen. Voor nu is het te laat, maar misschien heb je er een volgende keer iets aan.

Typ Ctrl+Z alsof je een hoofdletter Z typt, alleen houd je de Ctrl ingedrukt in plaats van de Shift.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:23:24 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28832352
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:18 schreef djenneke het volgende:

en dat doen we nog niet voldoende naar de immer ontevreden smaak van de moslim?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:24:04 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28832380
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Krijg ik m'n tekst dan terug? Paar keer geprobeerd, maar het lukt niet.
Ja dat werkt meestal, dan kun je operaties op tekst één voor één terugdraaien. Maar dan moet je je nog wel op dezelfde internetpagina bevinden, anders lukt het niet meer. En aangezien je alweer een paar keer gepost hebt...

Magoed, weet je het voor de volgende keer
pi_28832393
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en dat doen we nog niet voldoende naar de immer ontevreden smaak van de moslim?
nee, dat doen we nog niet voldoende naar de smaak van iedereen
  vrijdag 15 juli 2005 @ 15:25:55 #200
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28832452
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 15:06 schreef Drugshond het volgende:
De vraag is eigenlijk : Mag de klok terug uit worden gezet, en hebben we daar bezwaren tegen ?
Of zijn de verworvenheden voor man-vrouw-kerk absolute fundamenten van onze hedendaagse maatschappij/samenleving waaraan niet getornd mag worden. Het verschil in opvatting in deze stelling maakt dat de samenleving niet maakbaarder, maar eerder kapot.
En geen van de partijen wil water bij de wijn doen.... (geloofsovereenkomst / historisch besef).

Zeg het maar. De cijfers van dit onderzoek verbazen mij niet.... in tegendeel zelfs.
Dit soort conflicten zijn inherent aan een multi-culturele samenleving. UIteraard zal dit alleen nog maar verder escaleren en zijn er grosso modo drie scenario die mogelijk zijn in de toekomst: Assimileren, segregeren of deporteren. De eerste is zeer onwaarschijnlijk, daar is de groep moslims te groot voor. De laatste is ook niet erg waarschijnlijk, zeker niet in de gedwongen variant. Echter, indien het zo door gaat hier dan wordt deze optie steeds reeeler. De optie segregeren zal waarschijnlijk de waarheid worden: Blanken in gated-communities a-la VS, zwaren in de ghetto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')