Dat valt dus wel mee, er is vooral sprake van een 'kritische' houding.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:41 schreef djenneke het volgende:
Ja, goed, maar die mensen houden er intussen dezelfde mening op na, als die groeperingen, dus...
Dat denk jij. Kom maar eens langs, het is vaak nog erger. Ik noem een Bijlmer, een Rotterdam-Zuid.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, is niks vergeleken bij de toestanden in de steden (achterstandswijken) in Amerika.![]()
Het enige probleem dat ik zie, is een toenemende polarisering. Wat dat betreft is er eigenlijk niets tot weinig veranderd in mijn optiek...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat valt dus wel mee, er is vooral sprake van een 'kritische' houding.
Maar heb je eigenlijk wel gelezen wat ik eerder schreef? Ik schreef dat individuën, zoals ikzelf, meer dan tien jaar geleden aan de keukentafel al met dezelfde oplossingen kwamen als waar jij nu mee komt. Oplossingen voor een probleem dat jij toen waarschijnlijk nog niet eens zag, maar dat er weldegelijk al wel was.
Ja, en toen je dat zei 10 jaar geleden dan was je de racist van de eeuw in de ogen van velen. Dat mocht immers niet gezegd worden over de arme moslims.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat valt dus wel mee, er is vooral sprake van een 'kritische' houding.
Maar heb je eigenlijk wel gelezen wat ik eerder schreef? Ik schreef dat individuën, zoals ikzelf, meer dan tien jaar geleden aan de keukentafel al met dezelfde oplossingen kwamen als waar jij nu mee komt. Oplossingen voor een probleem dat jij toen waarschijnlijk nog niet eens zag, maar dat er weldegelijk al wel was.
De haat tegen het westen bestaat al sinds de vroege middeleeuwen (samen met het ontstaan vd Islam). Wat er toen anders was is dat de islamitische landen militaire kracht tegen het westen gebruikten (totdat de Polen de Ottomanen in de pan hakte, that is), nu is het westen in elk opzicht superieur aan het Midden-Oosten en spelen overtuigingen en gevoelens als nationalisme en religie een grotere rol. De strijd is dus veel smeriger.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar hoe komt dat? Nog niet zo lang geleden leverder Amerika wapens aan de ik geloof Taliban in hun strijd tegen de Russen. Die haat tegen het Westen is er niet altijd geweest, dit is iets van de laatste jaren. Waarom dan niet al eerder?
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Ja, Amerika heeft daar zeker een kwalijke en ook domme korte-termijn-rol in gespeeld. Iets wat ze eigenlijk nu ook weer doen met Pakistan, wat volgens mij een van de gevaarlijkste landen is. Maar daar pompen ze nu geld en wapens in om Bin Laden te pakken.
Verder geloof ik dat de moslimwereld donders goed voelt dat hun rol zo langzamerhand is uitgepeeld. Niet zozeer het geloof alswel de inderdaad achterlijke cultuur die ermee verbonden is in het Midden Oosten. Die bestaat voor een groot deel uit onderdrukking, ongelijkheid, intimidatie en geloofswaanzin.
Deze 'moslimcultuur' is op sterven na dood, wordt meer en meer overheerst door de Westerse cultuur. En een kat in het nauw maakt rare sprongen. Moslimextremisten vechten een verloren strijd, vandaar dat ze 'm zo heftig en onmenselijk voeren. Het is alles of niets. En de uitkomst wordt 'niets'. Ze voelen dus de onmacht, en die onmacht maakt deze mensen totaal kierewiet en zo enorm haatdragend.
Zoiets vermoed ik althans, als ik psycholoogje probeer te spelen
Dat zal best, maar die familie is niet de hoofdschuldige voor de situatie waar we nu in zitten. Onder presidenten zonder de achternaam Bush zijn er ook al zat aanslagen gepleegd door moslims, zij het niet in de VS zelf. De moslimterreur speelt al veel langer dan sinds 9/11, maar dat zul je ook wel niet doorgehad hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:43 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ach kom, die hele familie heeft een ongezond gevoel van zendingsdrang.
De verenigde staten hebben ook gewoon altijd een vijand nodig. Doen ze goed tot nog toe...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De haat tegen het westen bestaat al sinds de vroege middeleeuwen (samen met het ontstaan vd Islam). Wat er toen anders was is dat de islamitische landen militaire kracht tegen het westen gebruikten (totdat de Polen de Ottomanen in de pan hakte, that is), nu is het westen in elk opzicht superieur aan het Midden-Oosten en spelen overtuigingen en gevoelens als nationalisme en religie een grotere rol. De strijd is dus veel smeriger.
De haat is er, kortom, altijd al geweest. De levering van wapens aan Osama was puur uit strategische overwegingen en had absoluut niets met religie over overtuiging te maken. Het communisme moest gestopt worden en op welke manier maakte niet zoveel uit, maar dat is uiteraard een gesloten hoofdstuk.
Ongelofelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het enige probleem dat ik zie, is een toenemende polarisering.
maar dan moetie wel naar Kraaiennest en Hoptillen, en niet naar Gasperplas met zijn 3 ton kostende huisjes waar niemand in wil wonen, maar er zijn ook genoeg wijken in Adam west waar geen autootje in woontquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat denk jij. Kom maar eens langs, het is vaak nog erger. Ik noem een Bijlmer, een Rotterdam-Zuid.
Als de werkelijke reden van het handelen van die hele kutfamilie nou werkelijk lag in het bewaren van de vrede... in plaats overwegingen mbt geld en macht... Voor hun tijd waren er toch duidelijk een stuk minder aanslagen....quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat zal best, maar die familie is niet de hoofdschuldige voor de situatie waar we nu in zitten. Onder presidenten zonder de achternaam Bush zijn er ook al zat aanslagen gepleegd door moslims, zij het niet in de VS zelf. De moslimterreur speelt al veel langer dan sinds 9/11, maar dat zul je ook wel niet doorgehad hebben.
Dat is niet de doelstelling van de moslimsquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Een moslim vrij Europa, waar dit uiteindelijk wel eens op zou uit kunnen draaien?
Wordt elke blanke daar gelyncht als ie een achterstandswijk betreedt?quote:Dat denk jij. Kom maar eens langs, het is vaak nog erger. Ik noem een Bijlmer, een Rotterdam-Zuid.
Tuurlijk. Die haatzaaiende imams zijn natuurlijk ook gewoon door Bush himself ingehuurd om een vijand te creéren, sterker nog: de bankrekening van Osama Bin Laden heeft na 9/11 een flinke injectie gekregen van de familie Bushquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
De verenigde staten hebben ook gewoon altijd een vijand nodig. Doen ze goed tot nog toe...
Daarom verbaasde de uitspraak 'de terroristen krijgen wat ze willen' me al.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat is niet de doelstelling van de moslims![]()
Wel, dan zijn we het inderdaad eensquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Snap ook niet waarom Amerika Saoudi-Arabie zo een hand boven het hoofd houdt. Maar ja, het zal net als me de Irak oorlog uiteindelijk wel om de olie draaien, waar onze hele Westerse wereld op draait. Ben benieuwd hoe het het Midden-Oosten zal vergaan als de olie op is. Of de Westerse wereld.
![]()
Als een supermacht een supermacht wilt blijven wel ja. Dat gaat niet zonder ellebogenwerk en anderen voor het hoofd te stoten.quote:De verenigde staten hebben ook gewoon altijd een vijand nodig
Nee, maar dat gebeurt in Amerika ook niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wordt elke blanke daar gelyncht als ie een achterstandswijk betreedt?
Jij hebt teveel films gekeken. Ik ben zelf weleens in Harlem en Soutcentral LA geweest, en je kunt daar als blanke prima rondlopen. Je moet alleen geen foto's maken of je ergens mee bemoeien, maar dat moet je in de Bijlmer ook niet doen. Sterker nog: bij mij in de straat in het centrum van R'dam ook niet.quote:En kom niet met een antwoord als; daarom komt er geen blanke.
Het is gewoon nog niet gebeurd, misschien een enkel incident ooit. In Amerika zijn de problemen veel groter, weet je gewoon dat als je als van het verkeerde kleurtje bent en je in een bepaalde wijk komt je dood bent, of je nu een jong kind of een oud opa'tje bent.
Moslims an sich hebben niets te maken met aanslagen. Dat is een totaal ander probleem. Dat mensen aan de hand daarvan alle moslims veroordelen, ja dat baart mij zorgen. Er zijn geen hele volksstammen die zich misdragen... dus ja...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ongelofelijk. 'Er is maar één probleem, en dat is de polarisering'
hoe kun je het verzinnen.
Alsof de islamitische aanslagen niet gepleegd zouden zijn zonder die polarisering (die pas daarna kwam magoed). Alsof hele volksstammen van moslims zich niet in Nederland zouden hebben misdragen zonder die polarisering (die overigens ook pas daarna kwam magoed).
Denk nu toch alsjeblieft eens een keertje na, want je slaat hier zo ontzettend de plank mis.
Je begrijpt me weer eens totaal verkeerd. Eerst had VS een vijand: de communisten (want, ja, die gingen de wereldveroverenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die haatzaaiende imams zijn natuurlijk ook gewoon door Bush himself ingehuurd om een vijand te creéren, sterker nog: de bankrekening van Osama Bin Laden heeft na 9/11 een flinke injectie gekregen van de familie Bush
Asjeblieft, denk nou toch eens na, en onderscheidt de hoofdzaken nu eens van de bijzaken![]()
![]()
![]()
Die zijn er wel, magoed.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Moslims an sich hebben niets te maken met aanslagen. Dat is een totaal ander probleem. Dat mensen aan de hand daarvan alle moslims veroordelen, ja dat baart mij zorgen. Er zijn geen hele volksstammen die zich misdragen... dus ja...
Ik denk niet dat Saddam een gunstig contractje wilde afsluiten met de VS. Die man wist ook wel dat hij met zijn dikke reet op een goudmijn zat. Daarnaast had de beste man niets op met het Westen, dus waarom zou hij in godsnaam?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:57 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wel, dan zijn we het inderdaad eens
Behalve wat je zegt over die olie en Irak. Daar ben ik het hartgrondig met je oneens. Als het inderdaad om de olie ging, had het veel meer voor de hand gelegen om juist goeie vriendjes te worden / blijven met Saddam. Kun je een gunstig contractje maken over olieleveringen en Saddam had die hele explosieve kliek daar wel met harde hand in bedwang gehouden. Dat olieverhaal geloof ik dus geen barst van, want is niet logisch.
Dat vriendjes blijven met die dictators in Saoedi-Arabië ergert me trouwens ook enorm. Is ook vast puur strategisch bedoeld inderdaad, maar is wel een bom onder de toekomst.
Tuurlijk, het moslimextremisme is allemaal ontstaan doordat Reagan 20 jaar geleden een paar ouwe kalashnikovs en 3 stingers aan de Taliban heeft gedoneerdquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je begrijpt me weer eens totaal verkeerd. Eerst had VS een vijand: de communisten (want, ja, die gingen de wereldveroveren) Dus pompen we maar een boel geld en wapens in een crimineelzootje dat moslimextremisten genoemd kan worden.... En dat is niet vragen om problemen?
Net noemde je mijn oplossingen nog goed, ende al zelf aangedragen 10 jaar geledenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die zijn er wel, magoed.
Je wilt het blijkbaar allemaal niet zien. Jij doet nog steeds krampachtige pogingen om de moslim in de slachtofferrol te plaatsen, en ons, de fatsoenlijke burger en onderdeel van de democratische rechtstaat, een schuldgevoel aan te praten. In werkelijkheid is het natuurlijk precies andersom, en dus zullen alle oplossingen die jij verzint op grond van je eerdere aanname ook compleet nutteloos blijken. Zoals die dat de afgelopen decennia ook al gebleken zijn.
Inderdaad. Anders was het wel gebeurd.quote:k denk niet dat Saddam een gunstig contractje wilde afsluiten met de VS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |