Ik (en mijn vader) gaan over op een grotere auto. Daarom gaat mijn oude karretje weg, met pijn in het hart.
De Specs
Fiat Uno 45 i.e.S.
45pk
999cc Fire motor
Top: 160km/u
Hij ziet er op zich wel goed uit, maar er zitten een paar dingetjes aan
- Scheur in de voorruit. Deze hindert de apk niet (tenzij je bij de Kwikfit test, want die ruiken geld). Is het afgelopen jaar (want zo lang heb ik de auto) niet groter geworden
- Deuk in het zijschut (te zien op het plaatje onderaan). Verder ook geen ramp.
- Roest aan de rand van de wielkasten. Dit ga ik nog zo fixxen dat het niet erger wordt, maar je ziet het dan nog wel.
Van de week ga ik er ff aan klussen om de APK er op te krijgen (ik verwacht geen problemen).
Ik betaal 35 euro per kwartaal wegenbelasting, vrij weinig dus. De verzekering stelt ook weinig voor.
Het is niet de allermooiste auto, maar wel goedkoop en betrouwbaar. Er is vorig jaar al het eea vervangen
- Banden
- Dist. riem
- Bougies
- Bougiekabels
- Verdelerkap
- Dynamo + spanningsregelaar
Dus, wil je goedkoop rijden, is dit een goede optie.
![]()
De auto staat in Emmen. Ik ben eventueel wel bereid om een stukje te reizen mocht er serieuze interesse zijn. Uiteraard zijn proefritten (mits serieus) toegestaan. Mocht je er kennissen naar willen laten kijken mag dat ook.
Er zitten nog 2 boxen voorin de auto, de radio haal ik er uit (tenzij je die over wil nemen). In de hoedeplank zitten gaten voor 2 boxen. Hiervan is er 1 kapot, maar makkelijk te maken (connector is afgebroken, maar dat kan ik zo weer aan maken). Mocht je een "goede" hoedenplank willen, kan ik dat altijd regelen (via de sloop bijv)
Vraagprijs: 400 Euro