een D majeur is D F A, dus kan je de open A ook aanslaan en dus idd 00232 gebruikenquote:Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
de A klopte iigquote:
Of ie goedkoop was weet ik niet.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:59 schreef Fixxxer het volgende:
De meeste halzen trekken sowieso niet snel krom, dus je gitaar zal wel niet zo goed zijn.
Ik ben geen gitaarboer maar het zal er maar net aan liggen hoe krom ie is he, en of dat nog gerepareerd kan worden met de truss rod... In dat geval is het een kleine moeite maar anders denk ik dat iemand er niet eens tijd in wil steken voor zo'n goedkope gitaar.
http://www.fretnotguitarrepair.com/trussrods.htm
Agreed. Goeie tip.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Inderdaad. Of niet input van je line-in niet te hoogquote:Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomenquote:Op zondag 17 juli 2005 22:27 schreef Blinker het volgende:
Ik wil graag mijn gitaar naar een dropped D stemmen.
Kan iemand mij hierbij aanwijzingen geven hoe dit voor elkaar te krijgen, voordat ik de snaren laat knappen
Ik heb ook nog zo'n stemkastje om erbij te gebruiken, dus simpel genoeg lijkt mij.
Duidelijk! Thanksquote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen.
Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelquote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je E-snaar losser draait en je laat de snaar knappen, dan was zijn tijd gewoon gekomen.
Ontopic: over het algemeen neem ik genoegen met de 7e fret op de lage E-snaar gelijk laten klinken aan de open A-snaar voor een drop-D. Met een stemapparaatje zou je gewoon op D (dus gebruikelijkerwijs de derde snaar) moeten kunnen stemmen.
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanquote:Op zondag 17 juli 2005 23:17 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, ik ben de hele avond weer bezig met de cursus 'Cubase SX voor mensen die te lui zijn om de handleiding te lezen'. En het gaat zoals verwacht best langzaam...
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.quote:Eerst heb ik zitten kloten met een aantal VST-instrumenten die ik via mijn usb-midi keyboardje aanstuur. Het blijkt dat ik bij gewoon spelen geen (merkbare) latency heb, maar bij opnemen bleek hij het wel vertraagd te hebbn opgeslagen. Vaag dus, bij het inspelen is het gewoon synchroon, maar bij afspelen niet meer. Na wat geklooi met mijn instellingen heb ik het nu tot een acceptabel niveau weten terug te dringen, maar kent iemand hier misschien de manier voor? Ik heb een M-audio audiophile 2496 geluidskaart.Of ben je bij midi via usb altijd veroordeeld tot vertraging, ook al geeft ie dat bij gewoon spelen niet??
Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".quote:Een ander vraagje: als ik export - audiomixdown als mp3 doe, krijg ik een mp3 bestand van maar 1 kb, wat een vage flard van het nummer geeft. Hoe kan ik alle opgenomen tracks (dus ook de miditracks) bij elkaar voegen tot één mp3-tje? Bij cooledit dat ik hiervoor gebruikte ging het heel makkelijk, maar dat ondersteunt weer geen vst-instrumenten volgens mij..![]()
Als ik op het gehoor stem vind ik 7e fret toch echt makkelijker klinken. Met ingebouwd stemapparaat doe ik gewoon geen moeite en stem ik naar D, F, C# of wat verder maar uitkomt.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef DuranK het volgende:
[..]
Je kunt ook gwoon gelijk stemmen met je open D-snaar. Helemaal simpelMisschien wordt die dan niet 100% zuiver maar ja, daar heb je een stemapparaat voor
Ah, ik zal eens even gaan zoeken. Ik heb zo'n optie wel ergens gezien, maar dat maakte toen geen verschil.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Je raakt nooit uitgeleerd, neem dat van me aanDe kunst is om niet gefrustreerd te raken!
[..]
Dat zou niet moeten. Als het goed is zit er ergens bij de opties een soort "Compensate for delay" vinkje. Als het uit staat >> zet het aan, of andersom. Misschien helpt dat. Sorry, ik heb nu even geen Cubase tot m'n beschikking om het te testen.
[..]
Thanks! Ik heb die locators inderdaad wel eens gezien, maar ik ging ervanuit dat hij sowieso de hele track zou exporteren. Als ik thuis ben ga ik het wel even proberen!quote:Hoogstwaarschijnlijk heb je niet goed aangegeven wat Cubase precies moet exporteren. De makkelijkste manier is de locators aanpassen (dat zijn die driehoekjes op je tijdbalk). Zet de linker aan het begin van je song en de rechter aan het einde (zoek anders in de handleiding hoe dat precies moet). Als je dan kiest voor exporteren moet je aangeven "Between locators".
Nog een opmerking: het exporteren van een MIDI track gaat alleen goed als deze is gelinkt aan een VST instrument. Als de track wordt gestuurd naar een extern instrument (bijvoorbeeld een synthesizer die via MIDI aan je PC hangt), krijg je stilte omdat Cubase de audio zelf niet heeft (alleen de MIDI noten). In zo'n geval moet je eerst de audio van je synth opnemen via de line-in van je geluidskaart. Maar goed, als ik het goed begrijp gebruik je alleen VST instrumenten, maar het is toch handig om te weten.
Succes!
Dudequote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Oeps!! Sorry, ik post op m'n werk... en ik heb gepost en ben em gelijk weer 'gesmeerd'...... Ik vind geen kleiner plaatje..quote:
Als hij het wat makkelijker wil doen:quote:Op maandag 18 juli 2005 12:30 schreef Ibanez het volgende:
Over ingewikkeld gesproken: Eat this:
Raimond, de lead gitarist van Contradefused (onze band) heeft een TC G-major. Dit is een modulatie effect met vrij brakke distortions (zoals altijd bij een digitaal app) maar enorm veel mogelijkheden en super mooie (en veel) modulatieeffecten. Nu wil hij dit rack schakelen via een footswitch i.c.m analoge pedaaltjes -metalzone, overdrive, noisegate etc- en een whammy (bad horsie) . Hiervoor gebruikt hij dezelfde footswitch als John Petrucci van Dream Theater.
Deze:
[afbeelding]
i.c.m. deze:
[afbeelding]
NU moet je op de G-major, wanneer je een progje maakt voor bijv. delay en echo (modulatie) dat je dan wilt omschakelen in een droge distortion de modulaties laten overlappen en laten uit'faden'. Nou nou.... die zit er uren aan om nummers te programmeren. Hij legt me vanalles uit, maar dan kan ik alleen maar. Wat een ingewikkeld werkje zeg! Maar het resultaat daarentegen:
![]()
![]()
Zo verkapt is ie nou ook weer niet!quote:Op maandag 18 juli 2005 10:33 schreef StephanL het volgende:
Verkapte terug vind post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |