Kan goed gaan. Maar echt goed is het niet, nee.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:55 schreef Svyatagor het volgende:
Wel vreemd is dat het een Spaanse gitaar is, maar dat er stalen snaren opzittenDaardoor klinkt hij wel diep en hard, maar of het zo goed is voor de hals...
![]()
Rock/metalquote:Op zondag 17 juli 2005 10:58 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ligt eraan welke muziek je wilt spelen.
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 17 juli 2005 11:39 schreef Schorpioen het volgende:
Koop een metronoom, zet die op een heel laag tempo zodat je een lick makkelijk aankan, en hem goed en volledig foutloos kan spelen. Speel de lick 1000 keer zodat je hem kan dromen. Vervolgens zet je elke dag de metronoom 1 tandje hoger, niet meer. Hou dat trouw vol en na een paar maanden speel je bijna ongemerkt fast as lightning.
Forty licks...quote:Op zondag 17 juli 2005 12:13 schreef Jorikjet het volgende:
40!
Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.tabpower.com/s36650.html
Daar staat: /E, G/A, C/G en op een gegeven moment: G /A /G D/F# /E /D A.
Wat is de bedoeling van al die /-dingen?
(als iemand dat liedje niet heeft kan ik 't over msn messenger wel doorsturen)
Hoe speel je dat dan?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om aan te geven dat de grondtoon niet de laagste noot is.
als het een strat moet zijn, zou ik denken aan een London city Spitfire MK 2: die moet nieuw voor 250 euro te vinden zijn. prachtige strat copieen, die veel beter zijn dan squiers, en eigenlijk op het niveau staan van goeie mex modellen, of mindere usa's.quote:Ik heb wat advies nodig. Ik mag voor een meisje dat nu ongeveer 2 jaar les heeft een nieuwe electrische gitaar (stratocaster) uitzoeken. Het budget is 250 euro. Er zitten verder weinig eisen aan, behalve dat hij natuurlijk goed moet klinken, en dat hij er 'normaal' uitziet (dus geen rare B.C. Rich gevallen ofzo).
Idd, je speelt dan het akkoord met een andere grondtoon. Als er dus G/A speelt moet je een G akkoord spelen met een A als laagste toon.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
de noot achter de slash (/) is de basnoot van het akkoord wat ervoor staat, dus C/G is 332010quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)quote:Op zondag 17 juli 2005 13:45 schreef elixer het volgende:
G/A is een G-akkoord met een A in de bas. Dus bijvoorbeeld: x0033 of 555433.
C/G is een akkoord dat je regelmatig ziet: C-akkoord met een G in de bas. 332010
Die /E betekent dat je het voorgaande akkoord moet spelen, maar dan met een E in de bas.
D/F# /E /D A is een bas die naar beneden loopt met een D-akkoord. Dus xx4232 xx2232 xx0232 x00232
Bijvoorbeeld. xx2232 ben ik ook nog wel eens tegengekomen.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
Logisch ook omdat je anders die stap van E naar D (laat staan naar A) in de bas niet kan makenquote:Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.
Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
Mčn, wat ingewikkeld allemaal!quote:Op zondag 17 juli 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
In dit geval is het xx2232.
Het gaat namelijk zo: xx4232, xx2232, xx0232, x00232. (Dus D/F#, D/E, D, D/A)
een D majeur is D F A, dus kan je de open A ook aanslaan en dus idd 00232 gebruikenquote:Op zondag 17 juli 2005 14:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
D met een E in de bas kan dusch een gewone D zijn maar dan met alle snaren open? (dat zegt powertab iig)
de A klopte iigquote:
Of ie goedkoop was weet ik niet.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:59 schreef Fixxxer het volgende:
De meeste halzen trekken sowieso niet snel krom, dus je gitaar zal wel niet zo goed zijn.
Ik ben geen gitaarboer maar het zal er maar net aan liggen hoe krom ie is he, en of dat nog gerepareerd kan worden met de truss rod... In dat geval is het een kleine moeite maar anders denk ik dat iemand er niet eens tijd in wil steken voor zo'n goedkope gitaar.
http://www.fretnotguitarrepair.com/trussrods.htm
Agreed. Goeie tip.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:50 schreef Fixxxer het volgende:
Die hem in je Line-in... en zet de output van je modelling ding niet te hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |