abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29316780
Zo.... stackie tuttie completti... Gisteren een Marshall JCM 900 1960 A Lead gehaald!! (4 keer 12" )
Wat een bakbeest... 26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
In The Presence Of Enemies!
pi_29327019
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
Zo.... stackie tuttie completti... Gisteren een Marshall JCM 900 1960 A Lead gehaald!! (4 keer 12" )
Wat een bakbeest... 26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
K dacht dat jij een HD 147 wou?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_29332655
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:16 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

K dacht dat jij een HD 147 wou?
Ja dat wilde ik ook.... met een Line 6 cab... Margoed.. $$$$$$$.

Ik heb tweedehands gezocht, maar kon niks vinden. Aangezien we ons als band gingen laten boeken, moest ik toch een stack hebben. Toen heb ik gekozen voor de goedkopere (maar dat hoor je niet aan de sound en merk je niet aan de power) Spider Head van Line 6. Toen had ik een probleem. Die spider op de bijbehorende cab klinkte alles behalve goed. Toen heb ik em in de shop op een 1960 lead gedropped en had ik de sound die ik wilde. Vandaar die Marshall cab.

Bij het opnemen van de spider, had de versterker achter de mix een ontiegelijk bruut geluid! Ik ben zeer tevreden over de spider. Tegen de tijd dat ik een nieuwe wil heeft line 6 toch alweer wat nieuw revolutionairs op de markt!
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 19:23:57 #229
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29332837
dit topic lijkt me wel een mooie gelegenheid om mijn fender stratocaster te showen!

:')
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:49:55 #230
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29338822
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:09 schreef Ibanez het volgende:
26ste eerste optreden in de formatie van de band zoals ie nu is, dus kan ie zich bewijzen op het podium...
koel. Waar?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_29351421
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

koel. Waar?
Brunssum, Limburg
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 11:24:20 #232
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_29352933
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dit topic lijkt me wel een mooie gelegenheid om mijn fender stratocaster te showen!

[afbeelding]
Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijn
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:20:39 #233
pi_29356386
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:24 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Een betere foto is altijd welkom. Dit zou ook een prachtige kopie kunnen zijn
veel betere foto's kan ik niet schieten met mijn webcam maar hier zijn er nog wat:

foto's van de hele gitaar kan ik niet maken want dan word het te onduidelijk, en ik heb niemand om op het save picture knopje te drukken.
pi_29356514
en, speelt en klinkt-ie een beetje fijn?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:26:21 #235
pi_29356584
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:24 schreef Cynic het volgende:
en, speelt en klinkt-ie een beetje fijn?
super lekker, vooral de slag.

ik betaalde er 499 euro voor
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:40:09 #236
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29359074
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

super lekker, vooral de slag.

ik betaalde er 499 euro voor
Mooi hoor. Is het een Mexicaan, of een oude Made in USA?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:14:55 #237
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_29362098
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar!
Apart kleurtje!
  † In Memoriam † dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:09:24 #238
pi_29365201
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:40 schreef BUG80 het volgende:

[..]

mexicaan
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:57:13 #239
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_29372486
Zo mijn A snaar is gebroken bij de brug, voor de 2e keer in een maand. Zou het kunnen dat ik hem te ver heb uitgerekt met mijn Floyd Rose brug, want ik kan geen scherpe punten vinden bij de brug die de snaar hebben doen breken.
pi_29376760
Hmmm als het goed is kun je met zo'n ding een beetje verantwoord oprekken he... Kweenie, misschien rag je veel powerchords en dan is een A toch dunner dan een E ik zeg ook maar wat
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_29379802
Vandaag een Koch twintone gekocht. Wat een geweldig ding is dat. Echt een supergeluid. Als iemand nog een versterker nodig heeft dan zal ik daar zeker voor gaan kijken. Morgen tijd om hem uitgebreid te gaat testen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_29384484
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:40 schreef Fixxxer het volgende:
Hmmm als het goed is kun je met zo'n ding een beetje verantwoord oprekken he... Kweenie, misschien rag je veel powerchords en dan is een A toch dunner dan een E ik zeg ook maar wat
Ik heb dat ook vaker, Ik speel heel veel op deze manier:
De grondtoon van de quint gebruik ik als bas-slag van de riff (alla metallica). Dan pak ik op de a snaar een quinttoon over die basslag heen. Daarmee kun je natuurlijk variëren, omhoog of omlaag t.o.v. de quint. Het gevolg is dat je zo aan het lellen bent op die a snaar, doordat je al de e hebt aangeslagen, dat daar toch wel een hardere slag op zit als op de e-snaar.

Misschien is dit een oorzaak?? In dien wel: fok it;gewoon snaren blijven verv. Want deze stijl van spelen slamt!!

trouwens Djaser: 2 keer per maand vind ik wel meevallen: ik wissel elke anderhalve week van snaren!
pi_29385171
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
It has to mean something
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:41:20 #244
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29386565
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:15 schreef ssebass het volgende:
Vandaag een Koch twintone gekocht. Wat een geweldig ding is dat. Echt een supergeluid. Als iemand nog een versterker nodig heeft dan zal ik daar zeker voor gaan kijken. Morgen tijd om hem uitgebreid te gaat testen.
Dat zijn zeker goede versterkers. Ik heb een keer een Twintone geprobeerd en het deed me wat denken aan Fender Twin en Engl versterkers. Ze zijn wel erg prijzig..
pi_29387440
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Klinkt misschien stom, maar knappende snaren kan ook met controle te maken hebben.
Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
pi_29388617
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik wissel niet elke anderhalve week a twee weken snaren ivm het knappen ervan, ik wissel ze omdat ze wegespeeld zijn en je de fretten voelt op de snaren. Ze zijn dan ook ruw..
Dat zeg ik ook niet
Maar ik weet van mezelf nog wel dat vroeger veel vaker snaren knapten, naarmate je meer controle over je aanslag hebt gaan ze gewoon veel langer mee. Kijk, als je erg veel speelt zullen ze inderdaad toch wel knappen. Ik vind om de 2 weken wisselen van snaren overigens erg veel, ik doe er veel langer mee. Misschien heb je wel agressief zweet (serieus overigens, ken mensen waarbij de brug helemaal wegroest vanwege zweten)
It has to mean something
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:38:06 #247
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_29390111
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:46 schreef Cynic het volgende:
Ja dat geloof ik maar ik ben ook geen gitaar newbie meer. Met mijn eerste snaren deed ik een jaar terwijl ik dagelijks gemiddeld toch een uur speelde. Op het moment heb ik erg weinig tijd maar zijn er wel twee A snaren in 2 weken geknapt. Maar ik ga het nog een keer proberen hopelijk gaat deze langer mee.
pi_29390231
Ik heb nu een redelijk goedkope acoustische gitaar, die ik al een tijdje heb. Hij is wel redelijk kapot. Ik kan eigenlijk niet goed gitaar spelen, een paar makkelijke nummers alleen. Aangezien ik deze vakantie heel veel heb gewerkt, kan ik een nieuwe gitaar aanschaffen en op gitaarles gaan. Heeft er iemand tips over waar ik op moet letten als ik een nieuwe acoustische gitaar koop? ik ben bereid er tot 300 euro aan te spenderen.
En over gitaarles: kan ik dit beter doen bij een full-time muziekleraar, of is het ook goed als ik dit volg bij een (goedkopere) rockacademiestudent?

groeten
skallemapattes
pi_29390557
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem... met 'm zweethandjes ( ) kan ik na het spelen afvegen wat ik wil, maar met 'n week zijn de snaren gewoon zwart.

Dus vorige week aan de snarenboer gevraagd of 'ie ook roestvrij stalen snaren had. Hij verkoopt alleen D'Addario, dus ik kreeg een pakje D'Addario Chromes mee...

Geweldig... Ruim een week verder en alleen de hoge e wordt 'n beetje dof, maar verder ziet het er nog als nieuw uit. De snaren zijn van gepolijst roestvrij staal en ze zijn flat wound (ribbon wound), waarbij niet alleen de D-E bassnaren omwonden zijn, maar ook de G-snaar. De snaren voelen heel glad aan... Als je niet beter zou weten, zou je denken dat het gewoon snaren zonder windingen zijn.
Ze klinken trouwens wat warmer dan nickel plated snaren... Op het Samick Les Paul model waar ik op speel, klinken ze echt geweldig.

D'Addario Chromes zijn iets van ¤5 duurder dan gewone D'Addario XL Nickel plated. Nou ja... als ze stukken langer mee gaan, haal je dat er wel uit, natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 03-08-2005 13:57:46 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29390695
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:41 schreef De_Loet het volgende:
Ik heb nu een redelijk goedkope acoustische gitaar, die ik al een tijdje heb. Hij is wel redelijk kapot. Ik kan eigenlijk niet goed gitaar spelen, een paar makkelijke nummers alleen. Aangezien ik deze vakantie heel veel heb gewerkt, kan ik een nieuwe gitaar aanschaffen en op gitaarles gaan. Heeft er iemand tips over waar ik op moet letten als ik een nieuwe acoustische gitaar koop? ik ben bereid er tot 300 euro aan te spenderen.
En over gitaarles: kan ik dit beter doen bij een full-time muziekleraar, of is het ook goed als ik dit volg bij een (goedkopere) rockacademiestudent?

groeten
Ik heb laatst in de Feedback in Rotterdam een half uur met Nitespeed op akoestische gitaartjes lopen raggen. We kwamen eruit dat de Ibanez AW-85 zeer goed was in de prijs / kwaliteit verhouding. De Ibanez koste rond de 200. Verder zat ik te twijfelen tussen een Seagull van rond de 300 te twijfelen en de Ibanez, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om voor de duurdere Seagull te gaan.

Maar je kan het beste gaan langs een grote muziek zaak ala Feedback, zodat je ruime keuze hebt. Gewoon zelf luisteren welke gitaar je het beste vind klinken

Leraar zou ik niet weten, omdat ik zelf probeer te leren, maar een goedkopere rock-student zou best goed te doen zijn volgens mij...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')