Live top 5:5. Pro Evolution Soccer 4
Deze voetbalgame is echt ontzettend goed, en maakt veruit de meeste emoties bij je los. Zeker 500 potjes online gespeeld, maal 10 minuten, dus dan zit je aan ruim 80 uur alleen al online gaming. De lag en de verder zeer beperkte Live support met nietszeggend ranking-systeem zorgt ervoor dat hij zo laag eindigt, anders had 't zeker top 3 geweest.
4. Moto GP 2
De eerste ervaring met een volledige racegame met scoreboards, en wat was 't super. Custom bikes maken, powersliden en de nodige kampioenschappen die georganiseerd zijn. Perfecte game als je echt serieus wilt gamen. Jammer van de cheats en de aanpassingen aan de motoren die de game redelijk hebben verneukt, maar ondanks dat eervol vermeld op de Live lijst.
3. Rainbow Six 3
Rainbow Six 3 met bekenden is toch ook wel een van de leukste ervaringen die er zijn geweest op Live. Wanneer er niet genoeg man waren kon je gewoon lekker Terrorist Hunt doen, en eenmaal met veel man heerlijk 4 tegen 4 op Carnaval of Garage spelen. Beste Live shooter vind ik. En da's een eer, met Halo 2 op de plank.
2. Project Gotham Racing 2
Game met voor zijn tijd veruit de beste Live implementatie, de uren die velen heirin hebben gemaakt zegt al genoeg. Qua gameplay doet 't misschien onder voor Forza, maar qua Live ondersteuning en echt puur plezier is dit toch wel DE Live racer die je in je collectie moet hebben. Bovendien waren alle varianten (Cat & Mouse, Survival) natuurlijk prachtig. En Duomo 2 met een Clio
1. Midtown Madness 3
Leukste Live game vind ik, in tegenstelling tot veel anderen, Midtown Madness 3. Echt enorm veel plezier met rare spelletjes en nog veel meer samenwerken in teamverband met Capture the Gold. Sinds dat het minder gespeeld werd nog diverse keren geprobeerd en gehoopt dat er nog af en toe een potje een avond of wat lang gespeeld zou worden, want wat waren die momenten toch fantastisch.
SP Top 55. Pro Evolution Soccer 4De Master League is geweldig, veel seizoenen gedraaid en ook op de SP dus een eervolle vermelding waard. Waarom dan zo laag? Omdat ook hier zonder extra hardware (Max Drive) de namen van alles en de verkeerde transferinformatie voor wat minder plezier zorgt. Voor de rest zijn er dingen niet goed genoeg uitgewerkt en kan er af en toe een voorbeeldje worden genomen aan de boze grote wolf van EA met FIFA's carriere-mogelijkheden. Voor de rest is dit voor de voetballiefhebber toch wel goed voor heel veel uren voetballen.
4. The Chronicles of Riddick: Escape from Butchers BayPrachtige en gewelddadige shooter met een lekkere sfeer. Een stuk beter dan de film, en zeker de paar RPG elementen die erin zitten zijn leuk. Net iets anders dan de andere shooters die ik gewend was. Jammer alleen dat 'ie zo kort is. Stoer en zeker de moeite waard.
3. Star Wars: Knights of the Old RepublicVoor de non RPG fans en zelfs non Star Wars fans een heel erg goede game. Niet te ingewikkeld met allerlei vage benamingen voor de acties. Prima verhaal, wat zeker na een paar uur spelen ontzettend begint te boeien. De gameplay is goed genoeg en zit niet dwars in het verhaal, en de side missions zijn leuk genoeg om te doen. En dan heb ik 't niet eens over de keuzes tussen Light en Dark die je kunt maken.
2. Splinter Cell: Pandora TomorrowHier geldt weer wat zoveel spellen geldt, maar voor deze ligt dat anders: het verhaal over sequels. Deze game is zelf een sequel van deel 1, maar heeft op mij toch erg veel indruk gemaakt. Splinter Cell: Chaos Theory is een beter spel, en ziet er natuurlijk veel en veel beter uit, maar deze game heeft voor mij in de SC serie op de kaart gezet. Na dit deel heb ik deel 1 pas echt uitgespeeld, en me kunnen verlekkeren op Chaos Theory. Je zou ze alle drie moeten hebben, want ze zijn alle drie fantastische games, maar deze mag de serie in de top 5 representeren.
1. Halo
Kan er niks aan doen, de sfeer en de instant actie, de humor van de Chief en de chemie met Cortana. De gillende grunts en de stress wanneer je een Hunter tegen komt. Die muziek alleen al kan een game dragen. Een van de meest sfeervolle en geweldige games. De gameplay is sober en degelijk. Misschien niet beter dan Halo 2, maar wel indrukwekkender (de eerste keer).