abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28800603
Kwebbel lekker verder hier
// 13, 15 en 16 juli: U2 staat in de Amsterdam ArenA

(vorige deel)

// Tijden

Stadion open: 16.00 uur
Aanvang concert: voorprogramma begint ca. 18.00 uur
Eindtijd: ca. 23.15 uur

// Vervoer

Advertentie uit de metro van vorige week:
quote:
In verband met werkzaamheden aan de A9 Gaasperdammerweg en A10 Noord wordt er op de concertdagen grote verkeersdrukte verwacht. Houd rekening met vertraging. Kom daarom vroeg naar het stadion. Bezoekers worden aangeraden met het Openbaar Vervoer naar de Amsterdam ArenA te reizen. Bel 0900-9292 of kijk www.ns.nl voor reisadvies. Een gedeelte van het verkeer komende van de A4 en A10-West wordt verwezen naar parkeerterreinen van de RAI. Het RAI-uitrijkaartje geeft recht op een retour van maximaal 2 personen met metrolijn 50 tussen metrostation RAI en metrostation Strandvliet/ArenA. Let op: uw RAI-uitrijkaartje is tevens uw vervoerbewijs na afloop van het concert. Opstapplaats RAI-parkeren na afloop concert: metrostation Strandvliet/ArenA lijn 50. Station Bijlmer is direct na afloop concert afgesloten. Meer informatie over bereikbaarheid treft u aan op www.amsterdamarena.nl.
Trein:
quote:
Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor het U2 concert te reizen naar station Duivendrecht. Dit station ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA. Vanaf station Duivendrecht is ook een metroverbinding naar Amsterdam ArenA.

Reisadvies
NS rijdt op deze dagen extra lange treinen en een extra trein van Duivendrecht naar Utrecht Centraal om 0.29 uur. Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en voor de laatste aansluitingen.
Bereikbaarheid Amsterdam ArenA

// Voorprogramma

13 juli : The Killers, Kaiser Chiefs
15 juli : The Music *, Snow Patrol
16 juli : Athlete, Snow Patrol

* = voor al je info over The Music kan je bij Waxxer terecht!

// Tribune- en ingangenoverzicht

// Fotografie

Het is tijdens het concert van U2 niet toegestaan om professionele foto-apparatuur mee te nemen mits de organisator hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. Professionele foto-apparatuur met afneembare lenzen en digitale camera's met een groot zoombereik zijn derhalve verboden. Bij overtreding zullen deze camera's worden ingenomen bij de ingang. Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan.

// DVD

Wordt er in Amsterdam een DVD opgenomen?
quote:
Het feit dat ze de hele tribune aan de achterkant netje verstoppen achter grote zwarte doeken, gefet me hoop dat ze de concerten voor een DVD gaan opnemen.
Anders zou je niet zoveel moeite doen (denk ik).
quote:
In de dagboeken van Willie Williams heeft die het er, zelfs na de Croke concerten, over dat ze nog een concert gaan filmen. En dat zal Amsterdam óf Milaan zijn.
Alleen daar geven ze nog 2 (of meer) concerten en meestal nemen ze voor een geplande DVD van een concert meerdere avonden op als dat kan, dat hebben ze nu in Chicago ook gedaan.
quote:
Curtain call: Arena getting ready for a shoot?

Eagle-eyed reader u2boy draws our attention to an unexpected addition to the stage set up at the Amsterdam Arena. A black curtain has been hung behind the stage. Are U2 gearing up to film their three shows in the Dutch capital? Another reader claims to have seen director Hamish Hamilton (Boston and Slane DVDs) at the Paris shows. Let the speculation begin.
http://u2log.com/archive/(...)eady_for_a_shoot.php

// Foto's opbouw

http://www.rtl.nl/experie(...)tos_arena_opbouw.xml
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:50 schreef MadMaster het volgende:
Foto's van gisterenmiddag in de Arena.

Mochten de afbeeldingen niet weergegeven worden (website is deels beveiligd), kopieer dan onderstaande URL's in de adres balk van je browser.

http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_1.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_2.jpg http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_3.jpg

[quote]
Op dinsdag 12 juli 2005 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Via onderstaande URL's vind je de tweede (en laatste) serie foto's van de opbouw van het podium in de Arena. De foto's zijn van vanmiddag 13.30 uur.

OPGELET!!! De URL's moet je kopiëren en plakken in je browser-venster in verband met de beveiliging van de website!!!!

http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_4.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_5.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_6.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_7.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_8.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_9.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_10.jpg
// Zuipen (¤¤¤!)

In de ArenA betaalt u al het eten en drinken met een ArenA Card. De cards zijn verkrijgbaar in de volgende waarden: ¤ 10,= en ¤ 20,=. U betaalt de kaart contant of met uw pinpas bij één van de mobiele of vaste verkoopunten. De verkopers van ArenA Cards zijn te herkennen aan oranje shirts.

Op de omlopen achter alle tribunes zijn er vele kiosken te vinden waar u een hapje kunt eten en iets te drinken kunt bestellen. Ook op het veld is er voldoende catering aanwezig. Er staan aan beide kanten op het veld grote drankbarren. Ook hier kunt u iets te eten bestellen aan de foodbar.

Uw ArenA Card is een leuke herinnering aan uw ArenA bezoek echter heeft u uw kaart niet helemaal verbruikt dan kunt u tijdens het evenement uw kaart weer inwisselen bij een van de verkooppunten.

// Ik, no1uknow
Loopt de 15e rond in dit shirt:

SPREEK MIJ GERUST EENS AAN!

// Afterparty

Voor het eerst wordt de HMH ingezet voor afterparty's na stadionconcerten in de ArenA. Op 15 en 16 juli wordt de zaal met een capaciteit van 5500 bezoekers gebruikt als feestruimte na twee van de drie Amsterdamse optredens van U2. "De concerten waren in een paar uur uitverkocht, het valt in het weekend en de mensen gaan er vast een heel dagje U2 van maken. Dus we dachten, laten we het eens proberen. Als er één moment is, dan is het nu," verklaart Robin Groeneveld, directeur van One And Only Productions, die de afterparty samen met concertorganisator Mojo organiseert.

Voor een toegangsprijs van vijftien euro krijgen de bezoekers van de HMH eerst een concertfilm van U2 met laag volumeniveau om daar overheen na te praten. Welke film precies mag de organisatie van rechtenorganisatie Videma vooraf niet bekendmaken, omdat 'bioscoopje spelen' in een hoger tarief valt. Daarna speelt U2-coverband U2UK een set met nummers die U2 niet meer speelt. Tenslotte draait een onbekende dj tot drie uur 's nachts een verzameling U2-mixen.

// Na Amsterdam

Juli:

18 Zurich
20 Milan
21 Milan
23 Rome
27 Oslo
29 Gothenburg
31 Copenhagen

Augustus:

03 Munich
05 Nice
07 Barcelona
09 San Sebastian
11 Madrid
14 Lisbon

En dit is deeltje 9 alweer
Zeg het even als er een fout in de OP staat!

Zeg even in welk vak je zit, als je vrijdag of zaterdag gaat
Vraag voor de mensen die woensdag zijn geweest, hoe was het?

Ik zit in vak 418

De OP van dit topic vind je HIER

[ Bericht 0% gewijzigd door no1uknow op 14-07-2005 14:28:01 ]
pi_28800657
Heb even jou OP gekopieerd, Murray
pi_28800774
Kut
pi_28800806
U2 on tour #9: everyone.... éveryone..... EVVVRRYYONE!!!!!

Naja, great minds think alike zeggen ze wel eens stoer
pi_28800842
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:15 schreef Waxxer het volgende:
Kut
pi_28800876
Ik was eerder
Zeg maar even tegen een mod dat ze die van jou mogen sluiten, Waxx
pi_28800902
Morgen, vak 428 trouwens...
Wel ver weg maja, wel goed zicht dus en ik ben er in ieder geval bij
pi_28800940
Wow je moet echt een verrekijker meenemen
@Waxxer ik weet dat je diep treurt, maar we doen het zo: We spammen deze van mij wel vol en dan mag jij deeltje 10 maken
pi_28801000
Zin in morgen
pi_28801047
Ben je nu boos, Waxx
pi_28801053
Hahaha wat maakt het uit joh

Eigenlijk zou de OP ergens 'gehost' moeten worden klik-copy-paste enzo
pi_28801114
*klik*

Nu op mij van toepassing
pi_28801261
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:22 schreef Waxxer het volgende:

Eigenlijk zou de OP ergens 'gehost' moeten worden klik-copy-paste enzo
Gedaan
pi_28801271
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:23 schreef Waxxer het volgende:
*klik*

Nu op mij van toepassing
pi_28801316
Ik ben moe en wil slapen
Maar dat lukt me toch niet
Ik wil naar U2
pi_28801328
Wat goed!!!!! !!
pi_28801342
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:28 schreef Waxxer het volgende:
Wat goed!!!!! !!
pi_28801359
ff naar de WC
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:30:07 #19
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_28801376
Ik begin echt totaal in te kakken, dacht vanochtend nog dat het allemaal wel mee viel maar volgens mij word ik nu officieel te oud voor nachtbraken .

Man wat was het gaaf.... (ik val in herhaling... sorry!). Zat net naar dat interview met Bono vanuit het vliegtuig te luisteren, apart zeg, leuk interview met als slotakkoord een verzoekplaat van Bono zelf 'Radar Love' . Die draaiden ze toch ook direct na het concert gisteravond?
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:30:49 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_28801397
@ mvroegin:

Geluid in vak 425 is wel goed hoor. Alleen had ik moeite om Bono soms te verstaan, maar dat kan ook aan mij liggen want ik heb pfeiffer en was best wel moe
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_28801447
Hopelijk staat het geluid beter afgesteld morgenavond (voorprogramma (en natuurlijk u2)):

-->
quote:
Er waren 2 voorprogramma's, eerst "The Music" en man wat was dat een teringherie.
Het lag niet zozeer aan de band maar het geluid was helemaal verkeerd afgesteld en elke keer als de drummer op zijn bassdrum trapte leek het wel op een aardbeving in het stadion !
Je zag bij de eerst tonen het hele voorvak zich kapotschrikken en iedereen wist niet hoe vlug hij of zij iets in de oren moest proppen.
Een ramp dus, herrie en je kon geeneens verstaan wat de zanger zong...
Daarna kwam "Snow Patrol" een leuke band maar niet echt boeiend, vrij vlak allemaal maar gelukkig met een stuk beter geluid.
@parijs

had denk ik toch liever Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs gehad, lekker springen en twee bands met uitstekende live presentatie
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
pi_28801452
Radar Love draaiden ze inderdaad ook meteen na het concert .
  Moderator donderdag 14 juli 2005 @ 14:35:07 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28801566
Heb tribunekaart. Kun je makkelijk ff tussendoor even pissen en bier halen, of mis je dan meteen twee nummers?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28801576
hopelijk hebben ze wat geleerd van Woensdag en stellen ze het geluid iets beter af
pi_28801609
Verslagje van de U2.com site
quote:
14.07.2005
'Welcome home U2'

‘Where’s the bass man? Adam Clayton!’ Right there where he should be. ‘Unos, dos, tres…catorce!’

Apart from Dublin, Amsterdam is the only city on the European leg to get three shows and right from the off last night it was clear that the band retain a special place in their hearts for the Dutch. Maybe, as they say, the most important relationships are formed early, which might explain Bono’s introduction to I Will Follow.
‘Our first No.1 anywhere in the world… in this great, extraordinary land, Holland.’

As a young band, a quarter century ago, why wouldn’t you remember the first time you got to No.1. No wonder, as Bono smiles, two and a half hours later, ‘Welcome home U2!’

Needless to say, 50,000 Dutch fans are mad for it, even if the Amsterdam Arena, with its huge glass roof, takes forever to get dark. And even though it is unbelievably warm.

‘I want to thank The Kaiser Chiefs and The Killers,’ says the singer, as Edge heads to the keyboard for New Year’s Day. ‘Two great rock’n’roll bands.’ (Both band played fiercely energetic sets earlier, even though most Dutch fans seem more bemused than familiar with their music.)

New Year’s Day, Beautiful Day and I Still Haven’t Found What I’m Looking For seem to shake the foundations of the building, with everyone in the house on their feet and straining to join in with every word.

‘We want to say so much tonight,’ explains Bono, almost lost for words at times. ‘Most of all we want to thank you for giving us a great life.’ The Netherlands, he continues, is a ‘place that still plays us on the radio, still wants to see us in your football stadiums’ a place that still sees U2 as ‘about the present.’

And right now, the present is frozen for all time for one young woman as she scrambles up on stage for her date with destiny and the smooch of a lifetime in All I Want Is You. ‘Blessings, blessings… in the Port of Amsterdam.’ adds Bono as City of Blinding Lights fades out and Edge begins picks out the unmistakeable opening riff of Miracle Drug which is dedicated, to great cheers, to ‘the scientists, doctors, nurses – especially the nurses – that keep us well, that get us to the future.’

As Larry leaves his kit to head to the foot of one of the b-stages, Adam saunters down to the tip of the other and it’s time for a spot of Love and Peace. The sequence of tracks this kicks off – Sunday Bloody Sunday, Bullet The Blue Sky and Running to Stand Still – have seemed to gain poignancy and potency in the days subsequent to the bombs in London last week. There is added relevance tonight as Holland has been gripped by the murder trial of another religious extremist and tonight Bono dedicates Running To Stand still to film-maker Theo van Gogh.

‘We’d like to turn this song into a prayer, we’d like to remind the religious people, Jewish, Christian, Moslem, that we all come from Father Abraham, all three are Abrahamic , so this is a family feud, a family fight.. and it must stop. We have so much more in common…’

The roars of appreciation are deafening.

‘The prayer is that we don’t become a monster in order to defeat a monster.’ The harmonica to introduce Running To Stand Still, rising eerily through the stadium, also speaks volumes as does another spontaneous rendition of the hymn Amazing Grace which closes the track as the United Nations Declaration of Human Rights begins climbing up the screens.

Pride, Streets and One prove climactic as ever but – maybe it is the peculiar acoustics in this building – the cacophony demanding an encore at the end seems to be louder than at any date on the tour so far. Whistles, screams, yelling, it is an unrelenting block of noise which is rewarded with Zoo Station and The Fly before the biggest singalong of the night for With Or Without You.

As well as dropping into Dutch regularly tonight, there is still time for a special Happy Birthday to the oldest Dutch friend of the band who is in the audience tonight – photographer Anton Corbijn.

A hot first night in Holland – with two more to come.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')