abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28855630
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hopelijk neemt de rechter bij de veroordeling ook de uitspraken van Rachid mee. De uitspraken die hij deed na het voorval, dat Kokmeijer maar had moeten uitkijken.
Volgens mij waren dit uitspraken van de advocaat van Bouaouzan.
Dat kun je hém niet kwalijk nemen en dus moet de rechter dat ook niet meenemen.
Zou die sowieso niet doen, denk ik, ook al had hij het zelf gezegd.
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_28857041
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:02 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]

Volgens mij waren dit uitspraken van de advocaat van Bouaouzan.
Dat kun je hém niet kwalijk nemen en dus moet de rechter dat ook niet meenemen.
Zou die sowieso niet doen, denk ik, ook al had hij het zelf gezegd.
Volgens mij heeft Rachid deze uitspraken zelf gedaan, al dan niet op aanraden van zijn advocaat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28857068
Het is maar een spelletje.
pi_28857649
quote:
'Kokmeijer had beter moeten uitkijken'

AMSTERDAM - Rachid Bouaouzan acht zich niet verantwoordelijk voor het tragische einde van de voetbalcarričre van Niels Kokmeijer. Bij een overtreding van de aanvaller van Sparta liep de speler van Go Ahead Eagles op 17 december een dubbele beenbreuk op. Binnenkort dient de arbitragezaak en Bouaouzan weigert volgens AD Sportwereld de schuld op zich te nemen.

Bouaouzans advocaat Ruud van Boom zegt dat Kokmeijer 'beter had moeten uitkijken'. "Het is de wereld op zijn kop", aldus Kokmeijers advocaat Bojan Dekker in AD Sportwereld. "Het is Bouaouzan die de overtreding inzette. Hij had het risico moeten inschatten." Eind deze week wordt een datum vastgesteld voor de arbitragezaak. Aanvankelijk zou de zaak dinsdagavond worden behandeld, maar door het plotselinge overlijden van Rob Kiebert, de coach van Jong Sparta, is die zitting uitgesteld.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_28857678
Ok, zijn advocaat heeft het gezegd. Is natuurlijk wel vooraf besproken met Bouaouzan, aangezien een advocaat zijn verdediging voert.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:38:39 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28857757
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:33 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]
dit getuigt niet echt van veel medemenselijkheid. als je zo gaat beginnen kan je natuurlijk verwachten dat er een rechtzaak komt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28858035
Die rechtszaak kwam er toen al volgens mij.
Dit is gewoon een juridisch steekspel en daar is menselijkheid meestal niet aan de orde.
Dan telt alleen winst en verlies en spelen gevoelens geen rol.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_28858052
Aangeven dat hij er spijt van heeft en geschrokken is van de gevolgen of roepen dat Kokmeijer maar beter had moeten uitkijken.

Speelt toch wel een rol in de strafmaat lijkt me.
pi_28858301
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Aangeven dat hij er spijt van heeft en geschrokken is van de gevolgen of roepen dat Kokmeijer maar beter had moeten uitkijken.

Dit heeft hij in het begin ook aangegeven, maar op aan raden van zijn advocaat heeft hij hier waarschijnlijk afstand gedaan om juridische redenen.
Als je zoiets meemaakt en je advocaat zegt dat je dit en dat moet doen, omdat anders de gevolgen zus en zo kunnen zijn, dan doe je dat.
quote:
De opstelling van Bouaouzan is opmerkelijk. Enkele dagen na het duel zei de Spartaan dat hij zich zou neerleggen bij een lange schorsing. "Het gaat me om die jongen", verklaarde Bouaouzan destijds in De Stentor. "Desnoods schorsen ze me voor de tijd dat Kokmeijer uit de roulatie is. Door één actie heb ik misschien wel een carričre naar de klote geholpen. Geloof me, u zou niet graag in mijn schoenen staan. Ik ben nog jong, heb in mijn loopbaan nog weinig meegemaakt en dan krijg je al deze negatieve publiciteit over je heen. Dit is ook voor mij een zware tijd." Bouaouzan werd uiteindelijk geschorst voor twaalf wedstrijden, waarvan twee voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:46:39 #110
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_28865512
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Zijn spijt heeft hij betuigd, direct na de wedstrijd en bij Kokmeijer in het ziekenhuis, tegenover zijn ploeggenoten en in de Nieuwe Revue. Dus dat fabeltje dat het RB geen reet doet mag nu wel eens een keer van tafel zeg.
pi_28873820
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Je zei dat vantevoren stenengooiers ook al werden aangepakt. Het gevolg van een actie speelt geen rol volgens jou, dus graag een artikel waarin jaren celstraf wordt geeist tegen stenengooiers.
Als jij even aanwijst waar ik zeg dat het gevolg van een actie geen rol speelt zal ik wel even een artikel zoeken.
quote:
De overtreding van Rachid was overigens extreem lomp. Een vliegende tackle op kniehoogte is niet aan de orde van de dag in het voetbal.
Gelukkig niet. Maar dergelijke overtredingen heb ik wel vaker gezien dan alleen deze.
pi_28874001
Vliegende tackles op kniehoogte zijn echt niet aan de orde van de dag.

Calvobbes: Dus gevolg speelt wel mee in de strafmaat. Zijn we het daar over eens.

Dat stuk in de NR was trouwens dieptriest, net zoals die uitspraken van die advocaat. Ook al zit je in een juridische procedure, als je het daar totaal niet mee eens bent dan rectificeer je dat. Een beetje gezond verstand zegt ook wel dat die uitspraken het alleen maar erger maken.
pi_28874266
quote:
Op zondag 17 juli 2005 01:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vliegende tackles op kniehoogte zijn echt niet aan de orde van de dag.
Daar waren we het ook al over eens. Wil je in rondjes blijven lopen ofzo?

Of wil je gewoon niet toegeven dat dergelijke overtredingen wel vaker gebeuren?
pi_28874321
Dat is onzin, deze overtreding was extreem lomp. Het zal best wel vaker gebeuren, maar gelukkig zijn dit soort lompe tackles nog altijd uitzonderingen.
pi_28874383
quote:
Op zondag 17 juli 2005 01:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is onzin, deze overtreding was extreem lomp. Het zal best wel vaker gebeuren, maar gelukkig zijn dit soort lompe tackles nog altijd uitzonderingen.
Maar het gebeurd dus vaker en dit is de eerste keer dat het OM er wat mee doet...

Hoe zou jij het vinden als jij als enige door de politie uit een groepje relschoppers word gehaald omdat jij toevallig diegene bent die een prullebak omver loopt?
pi_28874519
quote:
Op zondag 17 juli 2005 01:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Maar het gebeurd dus vaker en dit is de eerste keer dat het OM er wat mee doet...

Hoe zou jij het vinden als jij als enige door de politie uit een groepje relschoppers word gehaald omdat jij toevallig diegene bent die een prullebak omver loopt?
Dat is een onzinvergelijking, dat met die prullenbak. Dat weet je zelf ook wel. Waarom het OM er wat meedoet is ook al uitgelegd. Duncan Ferguson kreeg ook ooit eens een celstraf voor een kopstoot, gegeven op een voetbalveld. Mensen op een voetbalveld zijn niet immuun voor rechtsvervolging.
  zondag 17 juli 2005 @ 11:07:16 #117
73305 Stpan
pi_28877367
Die uitspraken van zijn advocaat waren ook dieptriest. Overigens had zijn advocaat een hele andere toon tijdens de arbitragezaak. (maar dit werd alleen op de lokale R'damse TV uitgezonden, niet in de landelijke media)
Maar wat zjin advocaat ook zegt, Rachid Bouaouzan heb ik zover hij in de media is verschenen, alleen maar spijt horen en zien betuigen van zijn daad. Achter dit onderdeel van de discussie een hele grote punt.
pi_28879118
quote:
Op zondag 17 juli 2005 01:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als een ander uit dat groepje ook een prullenbak omver wil lopen maar hij mist 'm of raakt 'm niet vol zodat hij gewoon blijft staan dan zal de politie ook niet/minder hard optreden dan bij de persoon waarbij het wel 'gelukt' is.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_28879151
In de OP kijkt hij wel aardig...
pi_28879178
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:33 schreef Onze-Ouwe-Sint-Jan het volgende:

[..]
  zondag 17 juli 2005 @ 15:04:25 #121
73305 Stpan
pi_28882625
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:30 schreef the_legend_killer het volgende:
In de OP kijkt hij wel aardig...
Het echte leven is dan ook geen Hollywood film met duidelijke bad-guys.
pi_28884863
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:29 schreef Loohcs het volgende:

Als een ander uit dat groepje ook een prullenbak omver wil lopen maar hij mist 'm of raakt 'm niet vol zodat hij gewoon blijft staan dan zal de politie ook niet/minder hard optreden dan bij de persoon waarbij het wel 'gelukt' is.
En dat is dus mijn punt. Nu word alleen diegene gestraft die per ongeluk een boel rotzooi maakt. En niet alle anderen die eigenlijk precies hetzelfde doen, maar er geen rotzooi van maken.
pi_28884883
quote:
Op zondag 17 juli 2005 02:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat is een onzinvergelijking, dat met die prullenbak.
helemaal niet. Anders had ik die vergelijking niet gemaakt.
quote:
Waarom het OM er wat meedoet is ook al uitgelegd. Duncan Ferguson kreeg ook ooit eens een celstraf voor een kopstoot, gegeven op een voetbalveld. Mensen op een voetbalveld zijn niet immuun voor rechtsvervolging.
Waarom pikken ze er dan maar eens in de zoveel tijd een voetballer uit om die aan te pakken terwijl dergelijke overtredingen veel vaker gebeuren?
  zondag 17 juli 2005 @ 16:47:24 #124
73305 Stpan
pi_28885040
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:39 schreef calvobbes het volgende:
Waarom pikken ze er dan maar eens in de zoveel tijd een voetballer uit om die aan te pakken terwijl dergelijke overtredingen veel vaker gebeuren?
Het OM heeft RB er volgens mij niet zelfstandig uitgepikt, maar vervolgd RB na aangifte van zware mishandeling door NK.
Waarom in de recentere geschiedenis bijvoorbeeld Jochem van der Hoeven (een aanslag van Taihutu, erger, maar minder schokkend in beeld gebracht) dit niet hebben gedaan is mij een raadsel. Claimcultuur? Verandering mentaliteit verzekeraars? Verandering mentaliteit voetballers? De gevolgen van Kokmeijer die niet slechts tijdelijk zijn? Het feit dat alles perfect in close-up in slowmotion in beeld is gebracht?
pi_28886718
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En dat is dus mijn punt. Nu word alleen diegene gestraft die per ongeluk een boel rotzooi maakt. En niet alle anderen die eigenlijk precies hetzelfde doen, maar er geen rotzooi van maken.
Maar jij doet alsof dat alleen in deze 'voetbal-zaak' gebeurd, maar mijn punt is juist dat dat altijd gebeurt en eigenlijk ook normaal is. Als ik tegen een prullenbak schop met de intentie deze te vernielen, maar de prullenbak is 'hufterproof' en blijft heel dan heb ik in feite niks vernield. Dus ik begrijp je verontwaardiging (mag ik het zo noemen?) niet zo. Ik bedoel je kan mensen toch niet gaan vervolgen voor iets wat had kunnen gebeuren, maar niet is gebeurd?

Er zou misschien in ernstige gevallen waar de intentie duidelijk is nog iets geprobeerd kunnen worden met 'poging tot' vernieling/mishandeling. In een sportsituatie echter is dat lastig uitvoerbaar, want dan zou bij bijna elke tackle bewezen moeten gaan worden dat er geen slechte intenties aanwezig waren omdat je in principe met elke tackle je tegenstander zou kunnen verwonden.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')