abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29177176
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Sorry, maar de uitspraak was vandaag. Lees het nog eens.
Ik zie nergens in de gequote stukjes van je een uitspraak staan, nergens wordt een rechter genoemd het gaat slechts over de eis van het OM en dus OvJ.
Atje zeggen is adje doen!
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:03:45 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29180123
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Sorry, maar de uitspraak was vandaag. Lees het nog eens.
Nee. Uitspraak volgt volgende week pas. Dit was vandaag alleen de eis van het OM.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:28:51 #203
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29181015
Jeetje, ik ben echt dom. Ok, volgens mij snap ik het nu eindelijk.
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:50:39 #204
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_29185699
Nou, voetballand kan haar borst vast natmaken:

OM: 'Een tackle die niet over de grond wordt gemaakt, kan worden gezien als een poging om iemand letsel toe te brengen.'
Zo, wie gaat er mee een videobandje op het bureau van het OM droppen om voetballand naar de klote te helpen?

En ach, vrede met de straf. Kluivert kreeg minder straf (240 uur dienstverlening en 5 maanden voorwaardelijk) voor het doodrijden, dan de huidige eis van het OM jegens het al dan niet opzettelijk invalide schoppen van iemand. (240 uur en 6 maanden).
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:52:30 #205
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29185741
Ja, ik ben het even helemaal kwijt. Wanneer is de uitspraak nu dan?

Even tijd nodig geloof ik...
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:57:15 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29185908
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:52 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik ben het even helemaal kwijt. Wanneer is de uitspraak nu dan?

Even tijd nodig geloof ik...
10 augustus is de uitspraak.

even een wat vollediger bericht over de rechtzaak:
quote:
ROTTERDAM - Profvoetballer Rachid Bouaouzan hoeft van het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam niet de cel in voor zijn keiharde overtreding tegen Niels Kokmeijer (Go Ahead Eagles) in december vorig jaar. Officier van justitie Van de Kragt eiste woensdag een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden tegen de 21-jarige speler van Sparta, met een proeftijd van twee jaar. Het OM wil wel dat de rechtbank Bouaouzan tot een maximale werkstraf van 240 uur veroordeelt.

Het OM legt Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Daarop staat een gevangenisstraf van maximaal acht jaar. Volgens het OM heeft de jonge Spartaan op 17 december 2004 tijdens een competitiewedstrijd in Rotterdam met opzet Niels Kokmeijer ernstig verwond. Van de Kragt sprak van een " kickboksactie", die "willens en wetens" is toegepast.

Raadsvrouw Zuur van de Rotterdamse verdachte sprak van pure willekeur. Ze zag geen juridische argumenten voor een strafrechtelijke procedure en pleitte voor vrijspraak. "Waarom hij wel en andere spelers niet? Ik zie wel vaker grensoverschrijvende overtredingen op een voetbalveld. Het letsel, hoe zwaar ook, is niet relevant voor de vraag of er al dan niet opzet in het spel was. Rachid is door de tuchtcommissie van de KNVB zwaar gestraft. Daarbij moet het blijven, ook omdat er van opzet geen sprake was."

De KNVB legde Bouaouzan na diens rode kaart een schorsing op van twaalf duels, waarvan twee wedstrijden voorwaardelijk. Kokmeijer heeft bij de arbitragecommissie van de KNVB een zaak tegen Sparta en zijn belager aangespannen. Daarin eist hij dat beide partijen volledig aansprakelijk worden gesteld voor de schade die hij lijdt. Op 19 september is in Zeist de tweede zitting in deze zaak.

Kokmeijer deed in december aangifte bij de Rotterdamse politie. Hij woonde woensdag de urenlange rechtbankzitting bij. De Go Ahead-speler verblijft nog altijd in een revalidatiecentrum in Wijk aan Zee. Hij liep bij de actie van Bouaouzan een gecompliceerde beenbreuk, een slagaderlijke bloeding, schade aan het zenuwstelsel en blijvend littekenweefsel op. Hij onderging vijf operaties, waaronder een huidtransplantatie, en lag bijna twee maanden in het ziekenhuis. Het is de vraag of hij ooit weer normaal zal kunnen lopen. Een hervatting van zijn voetballoopbaan is uitgesloten.

Bouaouzan, die zichzelf niet schuldig acht, sprak woensdag tijdens de zitting van een inschattingsfout. "Ik was volledig op het veroveren van de bal gericht. Achteraf kun je zeggen dat ik mijn actie te laat en te snel uitvoerde. Als aanvaller heb ik weinig tot geen ervaring in het maken van een sliding of een tackle. Dan kan het een keer misgaan."

De strafrechtelijke vervolging van Bouaouzan is niet uniek in het Nederlandse profvoetbal. Een rechter in Alkmaar veroordeelde in 1988 de toenmalige DS-spits Leen van der Weel tot twee weken voorwaardelijke hechtenis en een boete van 1000 gulden wegens het maken van een " buitenproportionele" overtreding.

De rechtbank doet 10 augustus uitspraak
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 03:50:25 #207
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29459699
Rachid pakt gewoon z'n speelminuten tegen AZ. Ik hoop dat de media er niet bovenop springen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:29:30 #208
73305 Stpan
pi_29467951
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 03:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Rachid pakt gewoon z'n speelminuten tegen AZ. Ik hoop dat de media er niet bovenop springen.
Voorlopig hebben de media het veel te druk om Niels Kokmeijer in alle programma's uit te nodigen.......Ik ben benieuwd of Bouaouzan vrijdag speelt, ik heb dit jaar geen ene moer van de voorbereiding met eigen ogen gevolgd, maar hij begint sowieso op de bank.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:44:02 #209
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29468232
Kokmeijer zag ik inderdaad bij SBS. Tja.. net als Arjan Erkel toen bij Barend en Van Dorp kreeg ik er een beetje een ongemakkelijk gevoel bij.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:38:42 #210
73305 Stpan
pi_29469122
Zijn goed recht hoor van Kokmeijer, waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen. Maar voor de beeldvorming is het natuurlijk een beetje scheef dat Kokmeijer in ongeveer 30 programma's is geweest om zijn verhaal te doen, en Bouaouzan (door eigen keuze) een beetje de anonieme beul blijft die in de media geen menselijke trekjes toont.
Niet dat dit nou het belangrijkste in deze affaire is, maar ik zie als Spartaan liever dat het eens afgelopen is met dat incident, en dat blijft maar terugkomen.........
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:07:42 #211
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29470750
Ik vind het echt meevallen hoor. Kokmeijer sprak er toch er verder niet over?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:03:09 #212
73305 Stpan
pi_29471717
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:07 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik vind het echt meevallen hoor. Kokmeijer sprak er toch er verder niet over?
Kokmeijer doet het op zich wel keurig. Maar gewoon vanuit mijn/onze beleving is het gewoon irritant dat mijn club te pas en te onpas weer met dit incident uitgebreid op TV komt. En dan vooral (zie ook de frontpage) reacties van mensen die blijkbaar nooit voetbal kijken en het perspectief een beetje missen. Daar kan Kokmeijer niets aan doen, maar dat is niet meer dan een bijeffect, een logisch gevolg, maar het begint me nu eerlijk gezegd wel een beetje te irriteren.
pi_29471834
Dat snap ik vanuit jou perspectief Stpan, hoewel het perspectief van een Kokmeijer natuurlijk precies andersom is.
Overigens mag dat gezeur erover van mij nu ook wel stoppen, straks nog een opleving als de rechter zijn uitspraak doet en dan kappen erover....
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:11:00 #214
73305 Stpan
pi_29471989
Het perspectief van Kokmeijer snap ik zeker, wat ik ook al aangaf. Daarom wil ik het ook niet groter maken dan wat het is, want gezien de gevolgen voor Kokmeijer, moeten wij dat beetje irritatie in perspectief kunnen plaatsen, en iedereen begrijpen etc.
En toch betrap ik mezelf erop dat ik net in de TV-gids de aankondiging zag voor vanavond bij Rosenmoller (waar normaal gesproken politieke schandalen zoals Screbrnica voorbij komen) dat ik dacht: niet weer he?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:23:11 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29472181
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 20:11 schreef Stpan het volgende:
.
En toch betrap ik mezelf erop dat ik net in de TV-gids de aankondiging zag voor vanavond bij Rosenmoller (waar normaal gesproken politieke schandalen zoals Screbrnica voorbij komen) dat ik dacht: niet weer he?
20:30 uur op Nederland 1 dus.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:35:48 #216
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29472437
Rosenmoller, die gast weet er ook helemaal niets van. Stpan, ik snap jou ook wel. Trek je niets aan van de frontpage. Ik lees dat niet eens.
pi_29478028
Ik heb het een stukje gezien, maar echt schokkend vond ik het allemaal niet. Hij gaat nog wel door met die gerechtelijke procedures enzo tegen 'die Spartaan'.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zondag 7 augustus 2005 @ 15:34:10 #218
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_29486899
Ik zeg de wei in. Hij is al door tuchtrecht gestraft en als voetballer neem je nu eenmaal een risio om geschopt te worden. Ik vond de overtreding schandalig, maar that's football. Het blijft een splitsecond. Zeker een schorsing waard, maar geen andere straf.
Die kokmeijer moet niet meer janken maar z'n verlies nemen, als een grote jongen
Feyenoord!!! * Barça
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:53:46 #219
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29514296
Ik ben het eens met het begin van je post, Bonobo. Kokmeijer 'jankt' echter helemaal niet en is zeer beschaafd.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:53:02 #220
73305 Stpan
pi_29519035
quote:
Over de hele zaak Kokmeijer is, zoals ITWM al meldde, eigenlijk genoeg gezegd en geschreven. Ik sluit me daar volledig bij aan. Maar als je dan toevallig één van de hoofdrolspelers zelf te spreken krijgt, mag dat natuurlijk geen excuus zijn.

Ten tijde van het incident heb ik het op deze site openlijk opgenomen voor Rachid. Het zat mij vooral dwars dat de media as losgeslagen Rotweilers op hem doken en aan stukken scheurden. In het artikel van 6 augustus (“ja hoor, daar issie weer) proefde ik duidelijk die zelfde afkeer tegen de media, die Niels Kokmeijer maar in beeld blijven brengen. Je kunt snel oordelen, maar bij toeval kwam ik er gisteren achter hoe de vork in de steel steekt.

Aan de bar in een Amsterdamse uitgaansgelegenheid, kwam ik Niels Kokmeijer tegen. Het is erg raar om iemand die je maar 1x in leven in levende lijve hebt gezien, en dan ook nog op zijn slechtste dag ooit, nu ineens met krukken voor je te zien zitten. Normaal respecteer ik ieders privacy en heb ik er nauwelijks behoefte aan om voetballers in het echt te spreken (valt nl. meestal tegen), maar ik ben nu in gesprek gegaan.

Het gaat naar omstandigheden goed met Niels. Hij zit iedere dag in een revalidatiecentrum voor gehandicapten, maar zijn voet kan hij niet meer bewegen. Hij liet het mij zien: het is een erg apart gezicht om iets wat zo normaal lijkt (je voet van links naar rechts bewegen), niet te zien gebeuren. Op de vraag hoe het met de rechtszaak stond, antwoordde hij dat hij niet meer wist dan ieder ander. De zaak is namelijk aangespannen door het OM en niet door Kokmeijer. Interessant, blijkbaar vinden de heren en dames van het OM tussen alle zaken met betrekking op terrorisme, drugssmokkel en andere vormen van criminaliteit dus zeeën van tijd om zich met een voetbalovertreding bezig te houden. “Een signaal afgeven” noemen ze dat. Niels staat in het kader van die zaak wel beleefd de pers te woord, maar speelt dus verder geen actieve rol. Hij beaamde dat de manier waarop de media met Rachid om zijn gegaan echt niet door de beugel kan.

Dan de tv-kwestie. Eerst het belangrijke nieuws: de coupe van Edward van Cuilenborg heeft niks te maken met het verkrijgen van een gevaarlijkere look. Een tondeuse voor een ander moet je gewoon niet op je eigen hoofd uitproberen. In het kader van het oppakken van een maatschappelijke carrière hebben contacten bij SBS6 voor Niels een toekomstplan geboden. Hij zal bij deze zender en bij Talpa aan de slag gaan: niet als commentator, maar als regisseur in opleiding. Zelf wil hij niet meer voor de camera verschijnen, maar als je iemand je een kans biedt en daar wat voor terugvraagt, kun je ook moeilijk weigeren. De tv-optredens blijven echter beperkt tot een minimum en zullen snel verleden tijd zijn. Kortom: geen zielig gedoe, maar gewoon iemand die probeert een nieuwe lijn op te pakken. Dat moet gewoon kunnen, denk ik.

Mijn conclusie na een half uurtje babbelen: door een stom toeval zijn de levens van 2 goedwillende mensen op een rare en uiterst vervelende manier met elkaar in aanraking gekomen (letterlijk en figuurlijk). Van Rachid weten we hoe moeilijk hij het heeft gehad. En het is goed te zien dat hij langzaam op de weg terug is. Ook Niels is op de weg terug, op een nieuwe weg wel te verstaan. Het is de vooringenomenheid van verslaggevers en journalisten die deze zaak tot buitensporige proporties hebben opgeblazen. En beide partijen ondervinden de nadelen van derden die zich ermee bemoeien. En geen van tweeën is daar blij mee. Kortom: er zijn alleen maar verliezers. Sad but true.

Sander Goudswaard
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 16:01:49 #221
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_29521270
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
. Kokmeijer 'jankt' echter helemaal niet en is zeer beschaafd.
Ja weet ik ,maar ik word een beetje moe van hem. Ik zie hem in vele talkshows enzo. Ach die jongen moet natuurlijk ook wat.
Feyenoord!!! * Barça
pi_29531765
Hij heeft er wel aanleg voor vind ik. Ik zie liever hem dan die Van Cuilenborg.
pi_29538490
quote:
Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan is veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 6 maanden en een taakstraf van 200 uur.

Bouaouzan maakte in december in de wedstrijd van Sparta tegen Go Ahead Eagles een zware overtreding op Niels Kokmeijer. De rechter zei dat Bouaouzan een voorbeeldfunctie heeft als prof en dat hij daarom heeft bijgedragen aan normvervaging in de samenleving.
Een duidelijk besluit, ik kan er goed mee leven. Ik hoop verder dat hetook consequent zal worden doorgetrokken, nog teveel voetballers beschouwen het allemaal maar als een spelletje. Zeker als het je vak is, zou het toch meer dan dat moeten zijn.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:18:27 #224
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29538653
quote:
Rachid Bouaouzan verdient een tweede kans!

Vrijdagavond 17 december 2004, Sparta speelt die avond thuis tegen Go Ahead Eagles, een wedstrijd in de Gouden Gids-divisie. In de 83e minuut, bij een 2 - 2 stand, zet Spartaan Rachid Bouaouzan een wilde tackle in op Go Ahead Eagles-spits Niels Kokmeijer. De beelden zijn bij iedereen bekend, Niels Kokmeijer wordt kermend op een brancard afgevoerd en Rachid Bouaouzan moet met een rode kaart het veld verlaten.

Donderdagavond 9 juni 2005, een half jaar later. In de nacompetitie speelt Sparta in Groep B de beslissende, laatste wedstrijd bij Helmond Sport. De Kasteelclub komt in de tweede helft met 1 - 0 achter, bij deze stand promoveren de Noord-Brabanders. Door de gelijkmaker van Riga Mustapha stelt Sparta echter de promotie veilig, Rachid Bouaouzan zorgt in blessuretijd zelfs nog voor de winnende 1 - 2. Sparta is na drie seizoenen afwezigheid weer terug in de eredivisie!

In nog geen half jaar tijd, kan er veel gebeuren. De 21-jarige Sparta-aanvaller Rachid Bouaouzan kan hier over meepraten. Door zijn doodschop is de profcarrière van Niels Kokmeijer voorbij, door de dubbele beenbreuk die hij opliep, is het zelfs maar de vraag of hij überhaupt ooit nog goed zal kunnen lopen, laat staan voetballen. De KNVB schorst de dader voor tien wedstrijden, daarnaast doet Niels Kokmeijer aangifte bij de politie wegens het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel en zodoende wordt Rachid Bouaouzan vervolgd door het Openbaar Ministerie, dat hem zware mishandelingen ten laste legt.

De onbezonnen tackle die Rachid Bouaouzan wellicht uit frustratie maakte, valt natuurlijk niet goed te praten, maar de hetze die de vaderlandse media nadien beginnen, gaat te ver. De aanvaller van Sparta heeft een waas voor ogen gehad, heeft de overtreding bewust gemaakt, maar de gevolgen heeft hij van tevoren nooit ingezien. De media hebben het incident opgeblazen, natuurlijk zal de straf voor Niels Kokmeijer altijd zwaarder zijn, maar Rachid Bouaouzan heeft recht op een tweede kans.

Rachid Bouaouzan is een speler die vóór dit incident al negen jaar deel uitmaakt van de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam, aan het begin van seizoen 2004 – 2005 tekent hij een contract met Sparta Rotterdam. In deze negen jaar heeft hij op geen enkele wijze een agressief gedrag vertoond, hij heeft in zijn carrière zelfs nooit een gele of rode kaart gehad voor ruw spel. De overtreding op Niels Kokmeijer blijkt dus echt een incident, het is niet aannemelijk om te verwachten dat de Spartaan opnieuw zo’n fout zal maken.

De media smullen ervan, Niels Kokmeijer draaft op in talkshows en wordt door ieder tijdschrift of krant geïnterviewd, Rachid Bouaouzan wordt met de grond gelijk gemaakt. Op 13 juli 2005 besluit het Openbaar Ministerie dat zij Rachid Bouaouzan, zoals verwacht, zware mishandeling ten laste zullen leggen, door deze aanklacht hangt de 21-jarige speler een celstraf boven het hoofd van mogelijk acht jaar. Volgens het OM heeft de jonge Spartaan op 17 december 2004 tijdens een competitiewedstrijd in Rotterdam met opzet Niels Kokmeijer ernstig verwond.

Twee weken later, op 27 juli 2004, volgt de definitieve eis: het OM in Rotterdam eist woensdag in Rotterdam een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden tegen de aanvaller van Sparta. Het OM wil wél dat de rechtbank Rachid Bouaouzan tot een maximale werkstraf van 240 uur veroordeelt. Rachid Bouaouzan zelf geeft aan dat de overtreding hem te verwijten valt, maar deze absoluut niet met opzet heeft plaatsgevonden: "Ik was volledig op het veroveren van de bal gericht. Achteraf kun je zeggen dat ik mijn actie te laat en te snel uitvoerde. Als aanvaller heb ik weinig tot geen ervaring in het maken van een sliding of een tackle. Dan kan het een keer misgaan."

Op 10 augustus 2005 volgt de uitspraak van het OM, enkele dagen voor aanvang van het nieuwe seizoen. De rechter oordeelt dat Rachid Bouaouzan, als prof-voetballer, een voorbeeldfunctie heeft en dat hij daarom heeft bijgedragen aan normvervaging in de samenleving. De definitieve straf ligt vrijwel gelijk aan de eis: Rachid Bouaouzan is veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van 6 maanden en een taakstraf van 200 uur.

Niemand praat de zware overtreding van Rachid Bouaouzan op Niels Kokmeijer goed, ook ik niet, toch vind ik al de ophef en media-aandacht die daarna ontstaan is, overdreven. Deze zware overtreding en de gevolgen daarvan zijn just part of the game, op een voetbalveld kunnen dit soort dingen gebeuren. Gelukkig komt het zelden voor, maar het is nu eenmaal gebeurd. Rachid Bouaouzan is gestraft, door de KNVB én het OM. Laten wij deze talentvolle aanvaller van Sparta een tweede kans geven!
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_29538723
Ben erg benieuwd of, als dit vonnis het hoger beroep doorstaat, er meer clubs en spelers naar de rechtbank zullen stappen. Want ligt de grens bij het letsel of al bij de overtreding? Het laatste m.i., maar dan kun je elk weekend 3 rechtzaken aanspannen.

Ik blijf geloven in de onhandigheid van Bouazouan, hoe ernstig alles ook uitgepakt is.
pi_29538990
Onhandigheid mijn hol....voor een pro is een gestrekt been geen onhandigheidje...
Ze mogen deze hufter financieel aansprakelijk stellen voor de toekomst van zijn slachtoffer
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:04:33 #227
73305 Stpan
pi_29539082
Waar komt dat stukje vandaan PORNOSTAR?

In de uitspraak van het vonnis waarin wordt aangegeven dat RB hem niet bewust wil raken, maar wel een onaanvaartbaar risico wordt genomen, daar kan ik me an sich prima in vinden. MITS dit voortaan consequent wordt toegepast. En niet alleen wanneer het slecht afloopt.
Dus hup, die Twente-speler voor de rechter. Maar dat zal wel niet, een eenmalig signaal waar RB de dupe van wordt.

De strafmaat, 200 uur. An sich redelijk, ware het niet dat dit slechts 1 weekje minder is dan wanneer je iemand per ongeluk dood rijdt. Daarmee oneens dus.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:16:58 #228
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29539217
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:04 schreef Stpan het volgende:
Waar komt dat stukje vandaan PORNOSTAR?
Aangezien ik zélf de schrijver ben, mag ik eigenlijk niet spammen, denk ik...

Maar goed, het origineel is te vinden op Voetbalzone.nl: "Rachid Bouaouzan verdient een tweede kans!"
pi_29539640
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hij heeft er wel aanleg voor vind ik. Ik zie liever hem dan die Van Cuilenborg.
Dat is geen kunst Stanley...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:50:41 #230
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29589001
59e minuut AZ-Sparta: eredivisie debuut Rachid Bouaouzan, weliswaar begeleid door fluitconcerten, maar daar gaat het niet om.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:51:22 #231
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29589018
Fluitconcerten snijden me door het hart. Ik meen het.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:52:04 #232
15600 BB-King
Long live the King!
pi_29589035
Ik vond het wel mooi... kan hij nu in elk stadion verwachten.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:55:35 #233
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29589126
Wat is daar nou mooi aan?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:56:33 #234
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29589137
Hij staat tegenover De Zeeuw ook nog. Pikant detail.
pi_29590317
Ik vind die fluitconcerten ook wel jammer, hij is genoeg gestraft en verdient nu een tweede kans
Цой жив
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:02:22 #236
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29590809
Het verschil van mening tussen Landzaat en Derksen zegt genoeg denk ik. Ik vond het mooi dat Landzaat deze dingen zei.
pi_29591329
tis gewoon een kwestie van tijd, over een paar jaar is iedereen het vergeten. Wat zeg ik, zulke dingen gaan sneller dan je denkt. Als ie het seizoen goed doorkomt zal het wel loslopen. Overigens kan ik de fluitconcerten goed begrijpen, en dit zal rachid nu eenmaal moet accepteren en moeten dragen. En volledig terecht, want overtredingen zoals die kunnen absoluut niet worden toegelaten! En lopen piepen dat het zielig is slaat al helemaal nergens op.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:27:23 #238
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29591398
Ik vind het wel zielig. Toen hij van het veld liep, stond hij ook op het punt te gaan huilen volgens mij. Dat kan ook door het missen van die twee opgelegde kansen komen natuurlijk.

Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik hem zag voetballen. Ik vind het wel een mooi fel en handig kikkertje.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 03:43:56 #239
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_29596871
Dat is het ook Stanley, die jongen heeft totaal geen opzet gehad!

Als spartaan zat ik met tranen in mijn ogen te kijken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_29598239
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:45 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind die fluitconcerten ook wel jammer, hij is genoeg gestraft en verdient nu een tweede kans
Precies.

Ik hoorde Johan Derksen gister er ook nog over. Die zat alleen maar te klagen dat hij zich verbaasde dat Sparta hem er niet uitgetrapt had, dat het een grove bewuste overtreding was etc. Dan vraag ik me af of Derken uberhaupt wel eens naar het voetbal kijkt. Daar zijn zoveel grove bewuste overtredingen, en nu deed die alsof het de eerste keer was dat het gebeurde.
pi_29598997
Ben benieuwd hoeveel hij nog gaat spelen. Dit gaat hij niet een seizoen lang volhouden, elke twee weken uitgefloten te worden.
pi_29599648
Zat er wel dik in natuurlijk. Hij moet gewoon een transfer aanvragen naar ergens ver weg, Rusland ofzo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29600941
Ik vond eigenlijk dat ie het nog prima deed, ben ook erg benieuwd wat door zijn hoofd schoot toen hij in de laatste minuut de bal op het goal en die ene verdediger mocht schieten.

(zou die bewust het risico hebben genomen om hard op de verdediger te schieten of had hij rustig en bedacht hem in het goal kunnen plaatsen!)
pi_29608103
Hij had nog wat meters kunnen maken en dan scoren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:16:09 #245
73305 Stpan
pi_29608953
Dat uitfluiten viel te verwachten natuurlijk, de mediaaandacht. Hij had beter oude vrouwtjes kunnen beroven en anoniem door het leven gaan. Maar goed, een kwestie van tijd. Paul Bosvelt heeft na die achterlijke overtreding op Irwin ook in Manchester kunnen voetballen zonder uitgefloten te worden.
pi_29609212
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:16 schreef Stpan het volgende:
Dat uitfluiten viel te verwachten natuurlijk, de mediaaandacht. Hij had beter oude vrouwtjes kunnen beroven en anoniem door het leven gaan. Maar goed, een kwestie van tijd. Paul Bosvelt heeft na die achterlijke overtreding op Irwin ook in Manchester kunnen voetballen zonder uitgefloten te worden.
Ja, bij City vinden ze het alleen maar mooi dat hij dat gedaan heeft!

De Nederlandse supporter heeft ook niet de klasse en het fatsoen van de Engelse supporter in bepaalde opzichten. Denk ook aan Gullit in het Olympisch Stadion in 1994 en de terugkeer van Seedorf of Davids in de Arena. Beschamend.
pi_29613701
Mag die vieze vuile smeerlap van een Dickov ook 200 uur taakstraf alstublieft? Pijnlijke flashbacks bij West Ham-Blackburn...
pi_29613718
Voor de mensen die het niet gezien hebben: schrik niet, het liep goed af. Maar toch...
pi_29613753
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 22:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mag die vieze vuile smeerlap van een Dickov ook 200 uur taakstraf alstublieft? Pijnlijke flashbacks bij West Ham-Blackburn...
Dit was dus zo'n geval zo'n geval van wanneer hij hem goed raakt, is het ook einde carriere
pi_29614095
En dan is Rachid een onbezonnen jongeling, maar Dickov een in- en ingemene 'ervaren' speler. Je ziet het al aan die KKK-bek van 'm.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:28:15 #251
73305 Stpan
pi_29614120
Zoals al vele malen eerder opgemerkt, dit soort overtredingen gebeuren zo ontzettend vaak. Gelukkig lopen ze meestal goed af. Daar had de advocaat van Bouaouzan het op moeten gooien.
En nogmaals, Derksen is selectief blind met zijn drammerige gewauwel dat Sparta Bouaouzan had moeten lozen (ook mjin eerste reactie trouwens, maar ben bijgedraaid). Velen zullen volgen, en daar zal niemand wat van zeggen, en geen van de daders zal uitgebreid in de media beschreven worden en maandenlang worden uitgefloten.
(overigens is Bouaouzan tijdens de nacompetitie niet massaal uitgefloten, mediahype in de zomerstop kan zo zijn effect hebben)

[ Bericht 11% gewijzigd door Stpan op 14-08-2005 00:29:27 ]
pi_29617474
Vandaag ben ik voor mijn werk bij Willem II - RKC geweest. Dat werd uiteindelijk een stevige pot en daar heb ik ook diverse overtredingen gezien die net zo verkeerd hadden kunnen aflopen als bij Kokmeijer.
  zondag 14 augustus 2005 @ 00:33:38 #253
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29617606
Ja, de tweede gele kaart van Zuiverloon zag ik bij voorbeeld voorbij komen.
  zondag 14 augustus 2005 @ 00:36:32 #254
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_29617707
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 22:28 schreef Stpan het volgende:
Zoals al vele malen eerder opgemerkt, dit soort overtredingen gebeuren zo ontzettend vaak. Gelukkig lopen ze meestal goed af. Daar had de advocaat van Bouaouzan het op moeten gooien.
En nogmaals, Derksen is selectief blind met zijn drammerige gewauwel dat Sparta Bouaouzan had moeten lozen (ook mjin eerste reactie trouwens, maar ben bijgedraaid). Velen zullen volgen, en daar zal niemand wat van zeggen, en geen van de daders zal uitgebreid in de media beschreven worden en maandenlang worden uitgefloten.
(overigens is Bouaouzan tijdens de nacompetitie niet massaal uitgefloten, mediahype in de zomerstop kan zo zijn effect hebben)
Derksen had volkomen gelijk met zijn reactie, zo zag ik het namelijk ook, "Dit was geen sliding, dit was een aanslag". Ik ben geenszins bijgedraaid: Het bestuur van Sparta heeft bijzonder labbekakkerig gereageerd. Jammer genoeg kunnen die wezels niet vervolgd worden.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_29617901
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 00:36 schreef sooty het volgende:

Derksen had volkomen gelijk met zijn reactie, zo zag ik het namelijk ook, "Dit was geen sliding, dit was een aanslag". Ik ben geenszins bijgedraaid: Het bestuur van Sparta heeft bijzonder labbekakkerig gereageerd. Jammer genoeg kunnen die wezels niet vervolgd worden.
Iemand die een fout gemaakt heeft, moet daar maar de rest van zijn leven voor boeten en verdient geen tweede kans?
Want zoiets zou je krijgen als je hem als club eruit schopt.
  zondag 14 augustus 2005 @ 00:55:28 #256
73305 Stpan
pi_29618286
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 00:36 schreef sooty het volgende:
Ja joh, laten we iedereen maar vervolgen..........

Tuurlijk was dit geen normale sliding. Vandaar ook een schorsing van 12 wedstrijden en blijkbaar ook een veroordeling door het OM. Maar uniek is het niet, en Feyenoord ontsloeg Bosvelt ook niet, en werd daar ook niet raar op aangekeken.

Nogmaals, het unieke zit hem in de fatale afloop en het media-genieke moment. De gebeurtenis an sich is minder uniek dan iedereen met selectieve verontwaardiging beweert.

Ze zouden Derksen moeten vervolgen voor zijn laster richting Mike Snoei, want in zijn laatste column suggereerde Derksen dat Bouaouzan vanaf de bank zou zijn opgehitst.
pi_29618950
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 00:55 schreef Stpan het volgende:

[..]

Ze zouden Derksen moeten vervolgen voor zijn laster richting Mike Snoei, want in zijn laatste column suggereerde Derksen dat Bouaouzan vanaf de bank zou zijn opgehitst.
A Bouaouzan heeft dat niet nodig, het lijkt me dat hij dat opvliegende van nature heeft * B de aanleiding was de vermeende niet gegeven strafschop C Derksen zit fout, dus onzin en punt erachter.

Qua vervolging, ik kan me er wel in vinden dat de mate van kwetsuur meeweegt in de strafmaat. Het maakt de bewijsvoering ook wat makkelijker. Verder, de voetbalwereld is corrupt, fair play is een illusie. Maar je kan aanslagen in het profvoetbal wel degelijk harder aanpakken**. Wat ook in kranten werd gesuggereerd "haal in het dagelijks leven eens een collega of concurrent met een doodschop onderuit, grote kans dat je niet bij je baas mag blijven." Veel mensen doen er maar wat luchtig over. Alsof de aanslag toevallig was, toevallig een aanslag was, en de blessure ongelukkig was. En dan nu de rol van de media veroordelen ter verdediging veel verliezers

* Sommige dingen moet je wat fijnzinniger verwoorden, anders wordt het weer makkelijk scoren. Het opvliegende in karakter zie je ook terug in zijn manier van voetballen. Kortom "het lijkt me" Vergelijk een Wennemars, ook een sprinter. Wie Wennemars? ja die blanke neger ut Zwolle heb ik het over.
** Dat de voetbalbond machteloos staat als Majstorovic voetballers van velden jaagt, pleit er ook voor. Twente vervolgen omdat dat uit clubliefde zijn verdediger steunt, vind ik dan overdreven. Vergelijk Derksen.

[ Bericht 8% gewijzigd door okee6 op 14-08-2005 02:17:31 (onbegrip) ]
pi_29619415
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 01:24 schreef okee6 het volgende:

[..]

A Bouaouzan heeft dat niet nodig, het lijkt me dat hij dat opvliegende van nature heeft
Zoals al eerder door meerdere bronnen gemeld heeft de heer Bouaouzan voor het incident in zijn gehele carrière (jeugd erbij) nog nooit een gele of rode kaart ontvangen, ik zie nergens opvliegend karakter van hem zelfs niet op het moment dat hij wordt uitgefloten. Dus het enige waar je zijn opvliegende karakter uit veronderstelt is zijn huidskleur
  zondag 14 augustus 2005 @ 08:52:27 #259
73305 Stpan
pi_29622064
Ik snap de zogenaamde aanleiding van de niet gegeven strafschop en het incident nooit zo. Daar was RB noch Kokmeijer bij betrokken. Mocht RB opzettelijk op die manier zich afreageren op een niet gegeven strafschop dan hoort hij thuis in het Pieter Baancentrum.
pi_29622419
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 08:52 schreef Stpan het volgende:
Ik snap de zogenaamde aanleiding van de niet gegeven strafschop en het incident nooit zo. Daar was RB noch Kokmeijer bij betrokken. Mocht RB opzettelijk op die manier zich afreageren op een niet gegeven strafschop dan hoort hij thuis in het Pieter Baancentrum.
Zeker als je Spartaan bent, dan snap ik niet waarom je de bewuste beelden kennelijk niet hebt teruggezien. RB stond daar met zijn neus naar te kijken, waarna hij middels een halve cirkel zich bij K. vervoegde. Of dat een gewone last minute pressiespelende tackle van een aanvaller was, die zeer ongelukkig uitpakte, of puur een daad in een moment van blinde frustratie om het onrecht van enkele seconden daarvoor om te zetten, daar hoef je het niet over eens te zijn. Maar een link naar Pieter Baan is te simpel. RB is een doodnormale onervaren jonge voetballer, die niet wist wat hij deed en nu nadat de rechter geoordeeld heeft nog niet snapt welke verantwoordelijkheden bij het vak van profvoetballer horen. Zijn eerste uitlatingen onderstreepten dat eens te meer.

Zwarte vlekken krijgen is overigens ook niet uniek en daar is geen carriere van kaarten voor vereist. Moet je gewoon mee rekenen.
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:29:00 #261
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29626271
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 01:24 schreef okee6 het volgende:

[..]

En dan nu de rol van de media veroordelen ter verdediging
Dat snap ik ook niet zo goed. Ik vind dat de media weinig te verwijten valt in deze hele zaak. Er zaten nogal wat haken en ogen aan, ook in de nasleep en die moeten allemaal ook belicht worden natuurlijk.
pi_29626896
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 22:28 schreef Stpan het volgende:
Maar in dit geval niet, en daar draait het in deze zaak toch om.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29627070
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:48 schreef zjroentje het volgende:

Maar in dit geval niet, en daar draait het in deze zaak toch om.
Dus iemand die per ongeluk iemand een gebroken been schopt, moet zwaarder gestraft worden dan iemand die bewust iemand onderuit haalt waarbij er wonderlijk genoeg niks gebeurd?

Ik zou zeggen dat beiden even zwaar aangepakt moeten worden.
pi_29627367
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:55 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus iemand die per ongeluk iemand een gebroken been schopt, moet zwaarder gestraft worden dan iemand die bewust iemand onderuit haalt waarbij er wonderlijk genoeg niks gebeurd?

Het lijkt wel de echt wereld. De straf op een poging tot mishandeling is minder zwaar dan de straf op mishandeling. Dus op zich is daar niet zo veel vreemds aan.

Dat de straf voor zware overtredingen zonder letsel omhoog mag, ja zeker wel, er blijft een voorbeeld functie voor de voetballers, al schijnen ze dat zelf niet te snappen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_29627509
quote:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Stpan had het over het geval Bosvelt, en in dat geval kon Irwin daarna nog gewoon voetballen. En dat is in dit geval dus niet zo, dus je kan dat in mijn ogen ook niet vergelijken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29627769
quote:

[..]

Zo is het toch wel. Als jij bij het uitgaan iemand op zijn gezicht slaat, hij staat weer op en jullie lopen weg, hoor je er nooit meer iets van. Als jij iemand op zijn gezicht slaat en hij staat niet meer op, dan word jij ook vervolgd. De mate van verwonding speelt dus wel degelijk mee bij het bepalen van een strafmaat, waar dan ook.

M.i. is B. genoeg gestraft, zal hem dan ook niet uitfluiten.
Klik dan als je durft
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:07:22 #267
73305 Stpan
pi_29629116
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:02 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zeker als je Spartaan bent, dan snap ik niet waarom je de bewuste beelden kennelijk niet hebt teruggezien. RB stond daar met zijn neus naar te kijken, waarna hij middels een halve cirkel zich bij K. vervoegde. Of dat een gewone last minute pressiespelende tackle van een aanvaller was, die zeer ongelukkig uitpakte, of puur een daad in een moment van blinde frustratie om het onrecht van enkele seconden daarvoor om te zetten, daar hoef je het niet over eens te zijn. Maar een link naar Pieter Baan is te simpel. RB is een doodnormale onervaren jonge voetballer, die niet wist wat hij deed en nu nadat de rechter geoordeeld heeft nog niet snapt welke verantwoordelijkheden bij het vak van profvoetballer horen. Zijn eerste uitlatingen onderstreepten dat eens te meer.

Zwarte vlekken krijgen is overigens ook niet uniek en daar is geen carriere van kaarten voor vereist. Moet je gewoon mee rekenen.
Ik heb de beelden vaak genoeg teruggezien.
Dat hij zich bij Kokmeijer voegt, en de link met die niet gegeven penalty, die zie ik niet. Het zou eventueel wel kunnen, maar dan zou ik hem gewoon knettergek moeten verklaren en me van alles moeten distantieren wat ik hier schrijf.
RB is linksbuiten, en rent terug naar zijn eigen positie, dat lijkt me het meest logische wat je moet doen bij balverlies. Als je 10 seconden lang nadenkt over een niet gegeven pingel en er dan bewust zo'n tackle uitgooit, naar aanleiding van een niet gegeven pingel, dan zouden ze je op moeten sluiten, en dan zou deze gedragsstoornis zich niet pas na 21 jaar uiten.
(ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, maar het is lastig kort en bondig uit te leggen wat ik bedoel)

Verder ben ik het wel met je eens, ik heb al vaker hier geschreven, je kunt niet in iemands hoofd kijken. Misschien was het een enorme misrekening (wie heeft nog nooit zijn kop koffie op de rand van het bureau gezet, dat gebeurt) misschien was het overmoed (ik haal het wel, en ach, wat kan er gebeuren indien niet) of misschien was het frustratie jegens Kokmeijer (raak ik de bal niet, raak ik hem, boeiend) wat er door zijn hoofd ging.

Nog even over zijn zogenaamde eerste uitlating: RB's eerste reactie was dat hij verbaasd keek dat hij rood kreeg. (een psycholoog die daar wat mee kan hier?) Zijn 2e reactie was dat hij huilend bij de kleedkamer van GA Eagles stond, zijn 3e reactie was dat hij aan de grond zat over wat hij Kokmeijer had aangedaan (interview met een teamgenoot), maar uitspraken in de pers heeft hij nooit gedaan. Slechts zijn advocaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stpan op 14-08-2005 15:20:41 ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:19:15 #268
73305 Stpan
pi_29629487
Nog even op Suijk en calvhobbes over of opzet uit moet maken in de strafmaat:
De vergelijking met het uitgaansleven en iemand op z'n bek slaan is een beetje scheef. Iemand op z'n muil timmeren bij uitgaan is zonder enige discussie geen onderdeel van maatschappelijke omgangsvormen, en zonder discussie een poging tot mishandeling.
Dan heb je daar nog gradaties in.
Bij voetbal is het wat anders, daar horen tackles bij het spel. Als ik m'n oma op straat tackle, en ze breekt haar heup, dan is het zware mishandeling, moet ik de bak in. Als ik op het veld m'n tegenstander correct tackle, en hij breekt door de val zijn heup, dan is er niets aan de hand voor mij.

Daarom kan ik me wel vinden in de motivatie van de rechter dat hij een tackle beging waar een dusdanig blessurerisico aan vastkleeft dat je kunt spreken van schuld.
En of je dat nu express doet of niet, je neemt een risico waar je andere spelers niet aan mag blootstellen. Net zoiets als te hard rijden, dan zit je altijd fout, want je neemt een risico waar je medemensen niet aan dient bloot te stellen. Maar als de rechter vindt dat je geen tackles met een bepaalde risico-factor mag maken, dan wordt het druk voor het OM, want zjeroentje: Bosvelt heeft toegegeven uit frustratie te reageren. De gevolgen tellen enigszins mee, of je je tegenstander goed raakt of niet, maar Irwin was gewoon ernstig geblesseerd.
Bovendien vind ik het raar dat wat in de rechtsspraak wel normaal is, dat er geen rekening is gehouden met de media-aandacht. Fons S. heeft wel strafverlichting gekregen
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:29:08 #269
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29754883
quote:
Bouaouzan gaat dweilen en klaar

Maakt één misdaad de pleger voor altijd crimineel? Om de dooie dood niet. Rachid Bouaouzan toonde berouw voor de zonde die hij eind vorig jaar op het voetbalveld pleegde, bezwoer nooit meer zo'n monsterlijke overtreding te begaan en moet voor straf vloeren boenen in een bejaardentehuis. Nu de rechter heeft bepaald dat hij moet boeten, kan de voetbalwereld ophouden Bouaouzan na te wijzen. Dat de aanhang van AZ de veroordeelde Sparta-speler vrijdagavond onophoudelijk geselde was onterecht, hypocriet en weerzinwekkend. Het waren wanklanken bij de vrolijke opening van het eredivisieseizoen.

Dat invaller Bouaouzan in Alkmaar met een striemend fluitconcert, boegeroep en gestrekte middelvingers werd onthaald, kon ik nog wel begrijpen. Ik dacht: het publiek wil even gezegd hebben dat het aanslagen van het kaliber waarmee de loopbaan van Go Ahead-speler Niels Kokmeijer is geruïneerd krachtig veroordeeld. Prima, punt gescoord en nu gaan we AZ weer toejuichen. Maar nee hoor. Bouazouan hoefde maar naar de bal te kijken of hij kreeg het hele stadion over zich heen. Het volle halfuur dat de kleine aanvaller tegen AZ mee mocht doen, werd hij verketterd door de moraalridders op de tribune. Die hadden zichtbaar plezier in hun volksgericht dat Bouaouzan volkomen uit zijn doen bracht.

Nou weet ik ook wel dat het beste vermaak in een voetbalstadion leedvermaak is, maar er zijn grenzen. Ook ik schiet wel eens in de lach om de spitsvondige wreedheid van voetbalsupporters, maar die van AZ wekten vrijdagavond mijn ergernis. In Alkmaar liggen ze aan de voeten van Barry van Galen en daar kan ik inkomen, want AZ's publiekslieveling heeft een schitterend linkerbeen. Maar behalve geniaal is Van Galen ook gestoord. Dat wil zeggen, zo nu en dan slaan bij hem de stoppen door en vergrijpt hij zich aan een speler van de tegenpartij. Eenmaal weer bij zinnen betuigt hij dan zijn spijt. Net als Bouaouzan dus. Maar als Van Galen zijn tegenstander een oplawaai verkoopt, juichen zijn supporters. Mooi dat hun dekselse Barry niet met zich laat spotten. Het waren diezelfde lui die zich bij AZ - Sparta uitsloofden in het straffen van een al veroordeelde voetballer.

Het Bouaouzannetje pesten, dat in de Alkmaarderhout zo genadeloos gebeurde, zal nog wel even aanhouden, ben ik bang. Zeker nu de raadsvrouw van de gedemoniseerde voetballer hoger beroep heeft aangekondigd. Onverstandig. Dat de advocate wil scoren, is misschien goed voor haar carrière, die van haar cliënt is er niet mee gediend. Bouaouzan heeft er baat bij dat zijn strafzaak zo snel mogelijk wordt afgerond. Bovendien was zijn vliegende tackle op de arme Kokmeijer zo crimineel dat een taakstraf van tweehonderd uur plus een voorwaardelijke gevangenisstraf best te verdedigen valt.

Laat deze rechterlijke uitspraak een waarschuwing zijn voor iedere voetballer die het op de ledematen van een tegenstander heeft voorzien. Laat Bouazouan de dweil oppakken voor zijn boetedoening en laat het publiek ophouden met het uiten van zijn selectieve verontwaardiging. En laten we hopen dat Niels Kokmeijer weer gaat lopen.

Bron: Spits!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:43:24 #270
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_29755295
Van deze journalistiek kan de heer Derksen nog eens wat leren.

Frappant trouwens dat Van Galen binnenkort ook moet voorkomen vanwege een mishandeling op een kermis waarbij hij samen met zijn zwager is aangewezen als dader.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_29755374
De bak in. Er moet een daad worden gesteld. Een poging tot wordt nog altijd anders gestraft dan dat het daadwerkelijk plaatsvind. Boeaoezan pakt het alleen niet echt handig aan. Verwacht hij nou de publiekslieveling van nederland te worden. Ga dan naar portugal of griekenland daar verafgoden ze zukse vliegende tackels.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:45:53 #272
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29755381
Johan Derksen is een nare man, die hadden ze nooit met zijn kop op TV moeten laten komen. Het nadeel is dat de IQ-loze supporters óók kijken naar (bijvoorbeeld) Voetbal Insite en een mening vormen naar aanleiding van de uitlatingen van Johan Derksen, die op zijn beurt alleen maar uit is op sensatie...
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:48:59 #273
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29755466
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:45 schreef Gollemrulez het volgende:
De bak in. Er moet een daad worden gesteld. Een poging tot wordt nog altijd anders gestraft dan dat het daadwerkelijk plaatsvind. Boeaoezan pakt het alleen niet echt handig aan. Verwacht hij nou de publiekslieveling van nederland te worden. Ga dan naar portugal of griekenland daar verafgoden ze zukse vliegende tackels.
Publiekslieveling van Nederland??? Waaruit maak jij op dat Rachid Bouaouzan dat wilt worden??? Die jongen verdient een tweede kans. Door de KNVB én het OM is die jongen gestraft, nu moet hij ook weer verder kunnen gaan met zijn leven!

In mijn post hierboven heb ik het over IQ-loze supporters en jij bent er één van.
pi_29755657
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:48 schreef P0RN0STAR het volgende:

[..]

Publiekslieveling van Nederland??? Waaruit maak jij op dat Rachid Bouaouzan dat wilt worden??? Die jongen verdient een tweede kans. Door de KNVB én het OM is die jongen gestraft, nu moet hij ook weer verder kunnen gaan met zijn leven!

In mijn post hierboven heb ik het over IQ-loze supporters en jij bent er één van.
hehehe... bedankt voor het compliment! Pornostar... dat was cynisch bedoeld. Het is schitterend dat jij hem een tweede kans bied, maar ik ben bang dat de gemiddelde toeschouwer toch iets anders op hem zal reageren. Als voetballer en voetbalclub weet je wat voor invloed de publieke opinie heeft. Om het echt achter je te laten is het buitenland de beste optie dunkt me.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:17:38 #275
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29756251
Maar dat is toch de omgekeerde wereld??? Hij moet vluchten, omdat er nu een sfeer is gecreëerd, waarin niet te werken valt. En de weldenkende voetbalsupporter zijn daar niet schuldig aan, die zijn een stuk minder rancuneus. Maar juist de IQ-lozen, die papegaaien-gedrag vertonen, zorgen dat een jongen als Rachid Bouaouzan nooit een échte tweede kans zal krijgen en dat vind ik zo jammer. Rachid Bouaouzan heeft een schandalige overtreding gemaakt, maar zijn intentie was niet om Niels Kokmeijer invalide te schoppen.

Per seizoen worden er duizenden vergelijkbare tackles ingezet, maar die lopen wél goed af...
pi_29756870
Maar dan is het dus meer een maatschappelijk punt. De media en de publieke opinie hebben nou eenmaal een grote invloed in onze samenleving. En mensen praten deze opinies na, er zijn er maar weinigen die geheel op eigen objectieve feiten zonder invloed van anderen een mening vormen. Ik vraag me wel af wat de intentie van de tackel van Bouaouzan dan wel was. Afschrikken, de bal spelen? Zonder zijn (intensieloze) tackel was dit niet gebeurd.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:44:40 #277
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29757038
Natuurlijk, hoe je het ook wendt of keert, als Rachid Bouaouzan niet zo lomp ingekomen was, was er nu geen probleem. Maar juist wat er daarna allemaal gebeurd is, erger ik mij zo aan. Niet alleen in deze situatie is de macht van de media zichtbaar, maar bij heel veel andere zaken. Het is een soort maken of kraken want als de media eenmaal een standpunt innemen, volgt de publieke opinie vanzelf...
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:53:35 #278
73305 Stpan
pi_29757267
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:55 schreef Gollemrulez het volgende:

[..]

hehehe... bedankt voor het compliment! Pornostar... dat was cynisch bedoeld. Het is schitterend dat jij hem een tweede kans bied, maar ik ben bang dat de gemiddelde toeschouwer toch iets anders op hem zal reageren. Als voetballer en voetbalclub weet je wat voor invloed de publieke opinie heeft. Om het echt achter je te laten is het buitenland de beste optie dunkt me.
Joh, Roy Keane heeft een overtreding begaan (bewust iemands been breken en dat zelf min of meer toegeven) en werd daar niet voor bestraft. En is nu nog altijd publiekslieveling.
Jan Wouters, publiekslieveling.
Paul Bosvelt, publiekslieveling.

Het verschil is dat deze spelers al een reputatie hadden voordat ze hun schandalige overtreding begingen (en in de laatste 2 gevallen de gevolgen iets minder erg waren), Bouaouzan had voor die overtreding nog geen enkele reputatie, dus was het gemakkelijk hem te veroordelen. Bij Keane, Bosvelt en Wouters zijn journalisten toch terughoudender, zeker als de mediaaandacht een wat andere toon en frequentie heeft.

Bouaouzan heeft een overtreding begaan waarvoor hij naar recht (en in verhouding van andere incidenten in de voetballerij en maatschappelijke wereld zelfs zwaar) is gestraft (schorsing, OM en dadelijk schadevergoeding middels door Kokmeijer aangespannen rechtzaak).
En daarbovenop is hij slachtoffer van het mediagenieke moment van de overtreding, dus dubbel zo zwaar gestraft. Mede door het laatste fenomeen kan ik niet anders constateren dat Bouaouzan onder het Sparta-publiek de nieuwe favoriet is geworden.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:12:23 #279
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29769722
Maar Stpan, zij veroordelen de overtreding toch ook? Ik vind het wel mooi dat zij hem nu extra steunen, maar een echt 'leuke' cultfiguur zal hij nooit worden.
pi_29769765
zeik topic.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:15:18 #281
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29769799
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 00:14 schreef Chadi het volgende:
zeik topic.
Valt echt mee hoor.
pi_29769879
Al een jaar door etteren over dezelfde overtreding waarvan je er iedere weekend wel een dozijn van ziet vind ik wel erg door etteren hoor.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:21:10 #283
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29769950
Er wordt niet geëtterd hoor. We houden alleen de ontwikkelingen bij.
pi_29770010
Nou het komt hier op neer: hij moet voor straf gaan vegen of zo. En na een paar jaar is iedereen het weer vergeten en breken er nog 10 hun benen omdat er iemand zo onbesuisd in gaat komen.

Ik vind het by the way bij het voetbal horen. Dit soort dingen kunnen gebeuren.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:24:41 #285
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29770046
Bedankt voor je mening.
pi_29770118
graag gedaan
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:30:06 #287
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29770220
truste
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:34:54 #289
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29770336
lekker

kus terug

vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:38:56 #291
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:41:34 #292
73305 Stpan
pi_29774211
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 00:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Maar Stpan, zij veroordelen de overtreding toch ook? Ik vind het wel mooi dat zij hem nu extra steunen, maar een echt 'leuke' cultfiguur zal hij nooit worden.
De groep laat zich opdelen in mensen die onvoorwaardelijk alle kritiek op RB afkeuren (dezelfde mensen zouden wanneer Kokmeijer een Spartaan, en Bouaouzan een GAE-speler zou zijn het hardste roepen dat de dader aan de hoogste boom moet).
De grootste groep die de straf van de KNVB op z'n plaats vindt, maar het OM en de media twijfelachtig, suggestief of overdreven.
En een kleine groep die vindt dat alles wat hij ondergaat zijn eigen schuld is.
(en een hoop nuances en tussenvormen natuurlijk)
Of hij een leuk cultfiguur gaat worden, geen idee, de toekomst zal het uitwijzen, maar de steun van velen heeft hij onder de supporters van Sparta in ieder geval voorlopig wel.
pi_29774292
Heeft 'ie ook wel nodig denk ik, anders zou het helemaal niet meer te doen zijn voor hem.
Klik dan als je durft
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:54:41 #294
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29774429
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:53 schreef Stpan het volgende:

[..]

Joh, Roy Keane heeft een overtreding begaan (bewust iemands been breken en dat zelf min of meer toegeven) en werd daar niet voor bestraft. En is nu nog altijd publiekslieveling.
Jan Wouters, publiekslieveling.
Paul Bosvelt, publiekslieveling.

Het verschil is dat deze spelers al een reputatie hadden voordat ze hun schandalige overtreding begingen (en in de laatste 2 gevallen de gevolgen iets minder erg waren), Bouaouzan had voor die overtreding nog geen enkele reputatie, dus was het gemakkelijk hem te veroordelen. Bij Keane, Bosvelt en Wouters zijn journalisten toch terughoudender, zeker als de mediaaandacht een wat andere toon en frequentie heeft.
Hiermee sla je de spijker op z'n kop! Jongens als Vinnie Jones, Robbie Savage, Roy Keane, Steven Gerrard, Jan Wouters etc worden/werden helemaal verafgood, aangezien ze al een kwalijke reputatie hadden qua zware overtredingen, maar verder super-gewaardeerd werden. Nu komt er één of andere jonge Marokkaan onbesuisd invliegen, maken de media er een ware klopjacht van, verschijnt het slachtoffer in elke tv-show en is Rachid Bouaouzan uitgegroeid tot persona-non-grata binnen de stadions, die bevolkt worden door mensen die er niets mee te maken hebben.

Per seizoen worden er duizenden vergelijkbare tackles ingezet, maar die lopen wél goed af...
pi_29774446
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 09:54 schreef P0RN0STAR het volgende:
en is Rachid Bouaouzan uitgegroeid tot persona-non-grata binnen de stadions
Volkomen terecht.
pi_29774515
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 09:55 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Volkomen terecht.
Ja? Wat heeft 'ie jou aangedaan dan? Of die 7000 AZ supporters afgelopen week?
Klik dan als je durft
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:02:05 #297
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_29774574
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 09:55 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Volkomen terecht.
Dickov, Gerrard, Keane, Jones, Savage etc zijn voor jou ook persona-non-grata???
pi_29774589
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 09:59 schreef Suijk het volgende:
Ja? Wat heeft 'ie jou aangedaan dan? Of die 7000 AZ supporters afgelopen week?
Mij persoonlijk niets. Mag ik daarom geen mening hebben over het geheel of is dat exclusief voor de Sparta-aanhang? Het is een schande dat die lul ook nog in hoger beroep gaat.
Het is volkomen terecht dat dit schuim het komend seizoen geen leven heeft op de NL-velden.
Ik ben benieuwd wat het legioen zondag voor hem in petto heeft.
pi_29774664
Je zou het zeker maar wat mooi vinden als houthakker Ostlund ofzo de benen breekt van RB, is het niet?
Klik dan als je durft
pi_29774820
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 10:07 schreef Suijk het volgende:
Je zou het zeker maar wat mooi vinden als houthakker Ostlund ofzo de benen breekt van RB, is het niet?
Niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')