een luchtkoeler is niet veel meer dan een ventilator en een doek met koud water, volgens mij.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:42 schreef Kogando het volgende:
Ik neem aan dat het apparaat het water uit de lucht haalt, net zoals de airco van auto's.
Wat je met die flesjes moet kan ik je niet vertellen..
Oh, haha.. wat een waardeloos gedoe..quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:46 schreef Jordy-B het volgende:
een luchtkoeler is niet veel meer dan een ventilator en een doek met koud water, volgens mij.
Je moet het apparaat voorzien van ijs (en/of koud water... maar in dit geval alleen ijs, volgens mij) en het gebruikte water naderhand weer verwijderen.
Het is een stuk minder handig dan een airco, maar een airco kost klauwen vol geld (niet zozeer in de aanschaf, maar wel in het gebruik)...quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:49 schreef Kogando het volgende:
[..]
Oh, haha.. wat een waardeloos gedoe..
Onzin...quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:50 schreef JMrules het volgende:
Een echte AIRCO werkt beter en effectiever en kost ook nog een veel minder stroom.![]()
neej hoor, ik heb er immers niet voor betaald.quote:
quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Onzin...
Een airco zit al gauw aan 1000W... een ventilator zal rond de 50W zitten. Dat verschil maak je echt niet goed door te zeggen dat je ook voor ijs moet zorgen.
`quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:00 schreef Jonathon het volgende:
Technisch gezien haal je met een Airco de warme lucht uit de ruimte.
Heeft dus een veel beter effect dan zo'n ijs water koel geval...
Ik heb zelf ook airco, en als je er 1 wil neem er dan 1 die minimaal 2x zoveel vermogen heeft om de kamer te koelen.
Dan slaat de compressor ook niet zo vaak en lang aan.
Dit is beter voor de stroomrekening dan een airco die een uur aan staat en dan 10 min stil en dan weer lekker een uur stroomvreten.
[..]
reageer je nou op mijn post? Doe dan ff de reactie onder de quote... wel zo duidelijk.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:00 schreef Jonathon het volgende:
Technisch gezien haal je met een Airco de warme lucht uit de ruimte.
Heeft dus een veel beter effect dan zo'n ijs water koel geval...
Ik heb zelf ook airco, en als je er 1 wil neem er dan 1 die minimaal 2x zoveel vermogen heeft om de kamer te koelen.
Dan slaat de compressor ook niet zo vaak en lang aan.
Dit is beter voor de stroomrekening dan een airco die een uur aan staat en dan 10 min stil en dan weer lekker een uur stroomvreten.
[..]
Tenzij je op de noord of zuidpool woont, dan kan je gewoon buiten een stuk ijs uit de grond hakken.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:50 schreef JMrules het volgende:
Euhm, deze apparaten koop je doorgaans voor een paar kutcenten bij de Blokker. Leuk en aardig allemaal maar punt 1 is: je moet er ijs INDOEN zodat het ijs de lucht koelt. Kortom: omdit soort apparaten te gebruiken moet je er een vriezer naast zetten en investeren in kilo's en kilo's ijs. Dat ijs haal je van beneden (daar staat de vriezer doorgaans). Kortom: Het kost je meer energie om op en neer te lopen met ijs om dat apparaat aan de gang te houden dan het apparaat aan warmte onttrekt: Dus je krijgt het er warmer van in de praktijk door alle moeite die je moet doen om dat ding van voldoende ijs te voorzien. tel daarbij op de vrij grote hoeveelheid stroom die je vriezer verbruikt en dan kom je tot de conclusie:
Een echte AIRCO werkt beter en effectiever en kost ook nog een veel minder stroom.![]()
Je baalt nu heh
((Mijn broer had zo'n apparaat--> Dag later teruggebracht naar de winkel))
Ik wil niet veel zeggen maar er staat groot 2000Watt op de voorkant van de doos...quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
reageer je nou op mijn post? Doe dan ff de reactie onder de quote... wel zo duidelijk.
Ik beweer niet dat het effect van een airco minder is, alleen de bewering dat een airco minder stroom kost dan een luchtkoeler met ijs, is gewoon kletskoek.
Dat zal dan idd de heater zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen maar er staat groot 2000Watt op de voorkant van de doos...
volgens mij heeft dat te maken met de heater, maar dan nog. Is ook een hoop
maar waar heb je dan een airco voor nodigquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:07 schreef Kogando het volgende:
[..]
Tenzij je op de noord of zuidpool woont, dan kan je gewoon buiten een stuk ijs uit de grond hakken.
Ja natuurlijk is het al met al goedkoper dan een airco. Vergis je niet, een vriezer die je laat ik zeggen eens in het half uur opendoet om er ijs uit te halen en vervolgens te vullen met zakken water van een graad of 20 vreet ook stroom omdat ie elke keer weer opnieuw koud moet worden. De vriezer koelt het ijs en dat koelt de ruimte weer: je zit dus met een ontzettende daling van het koelrendement als je het zo wil zeggen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Onzin...
Een airco zit al gauw aan 1000W... een ventilator zal rond de 50W zitten. Dat verschil maak je echt niet goed door te zeggen dat je ook voor ijs moet zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |