quote:
Op woensdag 13 juli 2005 14:29 schreef Ericjuh het volgende:ik ken dat probleem ook..
een jaar geleden ben ik voor een lange tijd (1 jaar) ziek geweest.. in het begin van de tijd dat ik ziek werd was het wisselend. ene keer kon ik werken andere keer niet.. daarom had ik binnen 2 weken me 3 x ziek gemeld.. toen ik in de 3de week weer ziek was drufde ik zowat niet te bellen.. want ik was al bang voor reacties van baas.. (de laatste keer dat ik daarvoor belde kreeg ik te horen van de baas dat ik alweer ziek was en of ik zwanger was... nahh dat zijn de leuke reacties.. toen heb ik 1 dag nog lopen werken dat ik volgens mij echt (koorts enz) ziek was.. en daarna was ik het zat!! toen heb ik me ziek gemeld en ben er zowat 3kwart jaar niet geweest.. ook al ging het tijden beter met mij.. kad op geven moment dat ik 2 weken thuis liep dat het goed met mij ging.. en daar krijg je natuurlijk ook weer schuldgevoel van...
maar goed.. zal ook wel aan de baas liggen.. want toen ik me beter melde (na een jaar) wou hij gelijk al dat ik een hele dag kwam werken (wat ik natuurlijk niet wou) en die dag deed hij ook net of er nix aan de hand was!
Erg foute manier van handelen.
Mijn man heeft bijna 9 maand geleden zijn voet verbrijzeld.
Hij heeft inmiddels 2 operaties achter de rug en er zit nog een 3e aan te komen.
Hij heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Die 10 dagen heeft hij natuurlijk niet kunnen werken.
Hij wilde 2 dagen na zijn ziekenhuis ontslag al weer aan het werk gaan. ( en hij zat in een rolstoel ! in het begin)
Zijn baas heeft hem gezegd dat ze rekening hadden gehouden met een paar dagen extra en hij eerst even bij moest tanken. En voor als hij weer zou komen hadden ze een auto geregeld die hem zou halen en brengen voor zo lang als nodig.
Na een paar dagen is hij aan de slag gegaan.
En hij doet het wat dat betreft met plezier.
Dit is een veel beter stimulans.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill