abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28767810
Ik voel me wel vaker niet lekker en ga dan toch werken, alleen als het echt niet gaat, meld ik me ziek. Zo heb ik me het afgelopen jaar nog amper ziek gemeld: 2x 1 dag en 1x 3 dagen. (vergeleken met mijn naaste collega's is dat heel erg weinig :') )

Vandaag dus weer en ik voelde me zo kut na het gesprek, gewoon omdat ik (wéér) het idee krijg dat ik helemaal niet geloofd wordt en dat ze liever zien dat ik gewoon kom werken, i.p.v. uit te zieken. Ja, ik wíl ook wel gaan werken, maar nu gaat het niet en daar baal ik zelf ook van! Ik voel me al te ziek om naar de dokter te gaan, maar ook dat wordt niet begrepen. Daarnaast vind ik het onzin om naar de dokter te moeten voor iets wat helemaal niet verontrustend is. En als ze me niet geloven, dan sturen ze maar iemand langs van de arbo dienst ofzo!!! (maar dat doen ze dus niet)

Ik voel me echt een schuldgevoel aangepraat worden, elke keer als ik me ziekmeld, dat is gewoon niet leuk!
Zit ik hier ziek te zijn en dan moet ik me ook nog druk gaan maken omdat de werkgever me niet gelooft?!
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:44:17 #2
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_28767861
Jah ik ken dit probleem.
Ik ben vooral in de zomer nogal snel onverwachts ziek, en als ik dan zeg van: Kom maar langs dan vertikken ze dat gewoon
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:44:18 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_28767865
Wel een beetje laat om je ziek te melden he?
The truth was in here.
pi_28767960
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:44 schreef Bastard het volgende:
Wel een beetje laat om je ziek te melden he?
Vanochtend om half 9 had ik me al ziekgemeld.
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:47:31 #5
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_28767978
ziek zijn ha!! daar heb ik geen tijd voor! aangezien ik een 0 urencontract hebt van rond de 40 a 50 uur!

geloof me als je niet doorbetaald krijgt als je ziek bent voel je je een stuk minder ziek ....
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_28767992
Wat ik altijd doe is in dit soort gevallen de andere partij erop aanspreken.
niet verwijtend, maar gewoon vertellen welk gevoel "ziekmelden" bij je oproept.

Een open gesprek kan veel duidelijkheid en vervelende gevoelens weghalen.

Misschien voel je je wel zo omdat je verwácht dat ze je niet geloven ( misschien omdat jijzelf af en to vraagtekens bij je collega's zet ? ) .
Uitspreken is de enige oplossing en anders moet je jezelf zo ver zien te krijgen dat je je er niet druk om maakt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28768019
't Schijnt dat lastige gesprekken makkelijker worden, naar mate je ze oefent. Dus gewoon vaker doen. Ben je een meisje? Dan stel ik voor maandelijks. Als je een jongen bent, moet je helaas wat creatiever zijn met je smoezen.... Maar oefening baart kunst hè.
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_28768102
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:47 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
geloof me als je niet doorbetaald krijgt als je ziek bent voel je je een stuk minder ziek ....
Ik krijg ook niet doorbetaald (de eerste 2 dagen), dank u!
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:53:47 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_28768189
Oook kut van ziekmelden is beter melden.. laatst melde ik me op een ochtend beter, sja moet toch ook boodschappen gaan doen enzo, en ik voelde me alweer opgeknapt. Vroegen ze of ik dan vanmiddag nog weer kon gaan beginnen.. ja daag, ben er morgen wel weer he!
The truth was in here.
pi_28768195
Dat is ook een van de redenen dat ik over een paar jaar voor mezelf wil gaan beginnen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:55:40 #11
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_28768243
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:51 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Ik krijg ook niet doorbetaald (de eerste 2 dagen), dank u!
wat een bastards!!! kielhalen!
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:56:04 #12
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_28768258
Ik ben vaak ziek op maandag
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:56:24 #13
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_28768271
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:56 schreef beelz het volgende:
Ik ben vaak ziek op maandag
En ik op Vrijdag
pi_28768318
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:53 schreef skiczukie het volgende:
Dat is ook een van de redenen dat ik over een paar jaar voor mezelf wil gaan beginnen.
Das helemaal fijn, dan ben je ziek en dan MOET je werken .
pi_28768322
Waarom lig je niet in bed als je zo ziek bent dat je niet kunt werken?
Fokken lukt wel, met je ziektebeeld?
Sterkte!

twee violen en een trommel en een fluit
pi_28768325
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:42 schreef Escaflowne het volgende:
Zo heb ik me het afgelopen jaar nog amper ziek gemeld: 2x 1 dag en 1x 3 dagen. (vergeleken met mijn naaste collega's is dat heel erg weinig )
Dat vind ik al best vaak voor 1 jaar, en als je collega's zich nog vaker ziekmelden kan ik me wel voorstellen dat jullie niet altijd echt geloofd worden.
pi_28768380
En idd, als ik echt ziek ben, voel ik me ook te beroerd om achter de computer te gaan zitten Fokken (of iets anders).
  woensdag 13 juli 2005 @ 14:03:47 #18
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_28768510
Dat komt omdat er genoeg werknemers te vinden zijn (uhhh het meerendeel) die zich "nep" ziek melden.
Dus het komt er op neer dat je wantrouwend wordt aangekeken.
Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer....De goeden moeten leiden onder de slechten!
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_28768515
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef Lexie het volgende:

[..]

Das helemaal fijn, dan ben je ziek en dan MOET je werken .
Serieus?
pi_28768793
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:47 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ziek zijn ha!! daar heb ik geen tijd voor! aangezien ik een 0 urencontract hebt van rond de 40 a 50 uur!

Een 0 uren contract en toch elke week 40/50 uur werken ? Tenzij dit een bijbaantje is zou ik er toch eens een wetboek bij pakken.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28768896
Werken..
pi_28769042
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:48 schreef Mirage het volgende:
Wat ik altijd doe is in dit soort gevallen de andere partij erop aanspreken.
niet verwijtend, maar gewoon vertellen welk gevoel "ziekmelden" bij je oproept.

Een open gesprek kan veel duidelijkheid en vervelende gevoelens weghalen.

Misschien voel je je wel zo omdat je verwácht dat ze je niet geloven ( misschien omdat jijzelf af en to vraagtekens bij je collega's zet ? ) .
Uitspreken is de enige oplossing en anders moet je jezelf zo ver zien te krijgen dat je je er niet druk om maakt.
Het is inderdaad wel iets waar ik tegenop zie. De vorige keer dat ik me ziek meldde werd mij zelfs gevraagd om pijnstillers te nemen en toch te komen werken. Dat gaat dus helemaal tegen mijn principes in. Bovendien voelde ik dat dat niet zou gaan werken, omdat ik daar te ziek voor was. Ziek zijn is voor mij een teken van het lichaam dat je 'echt' even rustiger aan moet doen, niet dat je je moet volstoppen met pillen en toch gaan werken.

Ik hoorde nu zelfs iets van een gerucht (van hogerhand) dat een werkgever het kan maken dat je toch komt werken, ook al ben je (echt) ziek.. en dat ze willen kijken hoe ze dat bij ons bedrijf kunnen invoeren..

Als ik nou vaak ziek was, maar dat is het dus niet. Ze willen gewoon dat mensen zich nooit meer ziek gaan melden, daar lijkt het wel op.

Dus dan voel ik me echt niet goed begrepen meer nee.
pi_28769065
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom lig je niet in bed als je zo ziek bent dat je niet kunt werken?
Fokken lukt wel, met je ziektebeeld?
Sterkte!

Tot voor kort lag ik in bed ja, en ik ga zo weer, want ik trek het niet echt nee
pi_28769170
Ziek melden is verrot... normaal ben ik max. 1x per jaar ziek... maar tijdens stages standaard minimaal 1 keer en nu met afstuderen al 2x een paar dagen, waarvan 1x een week, een keer 1 dag....
Zal wel komen van een ander ritme, minder slaap, stress, etc. Maar balen doe ik er zeker van.. vind het toch een teken van zwakte...
En meld me alleen ziek als ik me ook echt zo voel.
pi_28769183
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 14:20 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel iets waar ik tegenop zie. De vorige keer dat ik me ziek meldde werd mij zelfs gevraagd om pijnstillers te nemen en toch te komen werken. Dat gaat dus helemaal tegen mijn principes in. Bovendien voelde ik dat dat niet zou gaan werken, omdat ik daar te ziek voor was. Ziek zijn is voor mij een teken van het lichaam dat je 'echt' even rustiger aan moet doen, niet dat je je moet volstoppen met pillen en toch gaan werken.

Ik hoorde nu zelfs iets van een gerucht (van hogerhand) dat een werkgever het kan maken dat je toch komt werken, ook al ben je (echt) ziek.. en dat ze willen kijken hoe ze dat bij ons bedrijf kunnen invoeren..

Als ik nou vaak ziek was, maar dat is het dus niet. Ze willen gewoon dat mensen zich nooit meer ziek gaan melden, daar lijkt het wel op.

Dus dan voel ik me echt niet goed begrepen meer nee.
Je werkgever snijdt zichzelf in zijn vingers op deze manier.
DE sfeer gaat omlaag en mensen zullen meer doen dan ze aankunnen, puur omdat ze gepushd worden => burn outs, overspannen mensen etc etc...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')