Vanochtend om half 9 had ik me al ziekgemeld.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:44 schreef Bastard het volgende:
Wel een beetje laat om je ziek te melden he?
Ik krijg ook niet doorbetaald (de eerste 2 dagen), dank u!quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:47 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
geloof me als je niet doorbetaald krijgt als je ziek bent voel je je een stuk minder ziek ....
wat een bastards!!! kielhalen!quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:51 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Ik krijg ook niet doorbetaald (de eerste 2 dagen), dank u!![]()
En ik op Vrijdagquote:
Das helemaal fijn, dan ben je ziek en dan MOET je werkenquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:53 schreef skiczukie het volgende:
Dat is ook een van de redenen dat ik over een paar jaar voor mezelf wil gaan beginnen.
Dat vind ik al best vaak voor 1 jaar, en als je collega's zich nog vaker ziekmelden kan ik me wel voorstellen dat jullie niet altijd echt geloofd worden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:42 schreef Escaflowne het volgende:
Zo heb ik me het afgelopen jaar nog amper ziek gemeld: 2x 1 dag en 1x 3 dagen. (vergeleken met mijn naaste collega's is dat heel erg weinig)
Serieus?quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef Lexie het volgende:
[..]
Das helemaal fijn, dan ben je ziek en dan MOET je werken.
Een 0 uren contract en toch elke week 40/50 uur werken ? Tenzij dit een bijbaantje is zou ik er toch eens een wetboek bij pakken.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:47 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ziek zijn ha!! daar heb ik geen tijd voor! aangezien ik een 0 urencontract hebt van rond de 40 a 50 uur!
geloof me als je niet doorbetaald krijgt als je ziek bent voel je je een stuk minder ziek ....
Het is inderdaad wel iets waar ik tegenop zie. De vorige keer dat ik me ziek meldde werd mij zelfs gevraagd om pijnstillers te nemen en toch te komen werken. Dat gaat dus helemaal tegen mijn principes in. Bovendien voelde ik dat dat niet zou gaan werken, omdat ik daar te ziek voor was. Ziek zijn is voor mij een teken van het lichaam dat je 'echt' even rustiger aan moet doen, niet dat je je moet volstoppen met pillen en toch gaan werken.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:48 schreef Mirage het volgende:
Wat ik altijd doe is in dit soort gevallen de andere partij erop aanspreken.
niet verwijtend, maar gewoon vertellen welk gevoel "ziekmelden" bij je oproept.
Een open gesprek kan veel duidelijkheid en vervelende gevoelens weghalen.
Misschien voel je je wel zo omdat je verwácht dat ze je niet geloven ( misschien omdat jijzelf af en to vraagtekens bij je collega's zet ? ) .
Uitspreken is de enige oplossing en anders moet je jezelf zo ver zien te krijgen dat je je er niet druk om maakt.
Tot voor kort lag ik in bed ja, en ik ga zo weer, want ik trek het niet echt neequote:Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef Roquefort het volgende:
Waarom lig je niet in bed als je zo ziek bent dat je niet kunt werken?
Fokken lukt wel, met je ziektebeeld?
Sterkte!
![]()
![]()
Je werkgever snijdt zichzelf in zijn vingers op deze manier.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:20 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel iets waar ik tegenop zie. De vorige keer dat ik me ziek meldde werd mij zelfs gevraagd om pijnstillers te nemen en toch te komen werken. Dat gaat dus helemaal tegen mijn principes in. Bovendien voelde ik dat dat niet zou gaan werken, omdat ik daar te ziek voor was. Ziek zijn is voor mij een teken van het lichaam dat je 'echt' even rustiger aan moet doen, niet dat je je moet volstoppen met pillen en toch gaan werken.
Ik hoorde nu zelfs iets van een gerucht (van hogerhand) dat een werkgever het kan maken dat je toch komt werken, ook al ben je (echt) ziek.. en dat ze willen kijken hoe ze dat bij ons bedrijf kunnen invoeren..![]()
Als ik nou vaak ziek was, maar dat is het dus niet. Ze willen gewoon dat mensen zich nooit meer ziek gaan melden, daar lijkt het wel op.
Dus dan voel ik me echt niet goed begrepen meer nee.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |