Nee joh, geen doodstraf geven maar hem zolang mogelijk in leven houden. Ik hoop dat hij 120 wordt in z,n celletje. Doodstraf is veel te gemakkelijk; hij moet lijden en het liefst zolang mogelijk.quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
Jammer dat er geen doodstraf geld in Nederland, alhoewel, kunnen we het varken niet gewoon naar de slacht brengen, een hond die over de schreef gaat maak je ook gewoon af, dus waarom niet met de taal beantwoorden die MB gewenst is?
Alweer? Is een Wilders niet genoeg of zo?quote:Op maandag 18 juli 2005 10:46 schreef HarigeKerel het volgende:
We schijnen een nieuwe Pim te moeten hebben
Wilders een Pim II noemen is wat teveel eer voor Geert denk ik.....quote:Op maandag 18 juli 2005 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer? Is een Wilders niet genoeg of zo?
het proces van mohammed bedoel je?quote:Op maandag 18 juli 2005 14:53 schreef dancemacabre het volgende:
een Freak show, komt in de buurt.
quote:Op maandag 18 juli 2005 01:59 schreef Enchanter het volgende:
Ik weet niet of ie al geplaatst was (geen zin om het hele topic door te lezen)
[afbeelding]
![]()
Tja, sequels zijn nooit zo goed als het origineel en remakes ook nietquote:Op maandag 18 juli 2005 14:47 schreef Elgigante het volgende:
Wilders een Pim II noemen is wat teveel eer voor Geert denk ik.....
De peetvader is een uitzonderingquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, sequels zijn nooit zo goed als het origineel en remakes ook niet![]()
Mogen ze van mijn part best een deel 4 van maken, maar nu is de serie ook prachtig..quote:
Andy Garcia als de nieuwe Don? Geen slecht idee, maar het verziekt wel mijn box set natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:12 schreef Elgigante het volgende:
Mogen ze van mijn part best een deel 4 van maken, maar nu is de serie ook prachtig..
Bijv, just starting where we left it...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Andy Garcia als de nieuwe Don? Geen slecht idee, maar het verziekt wel mijn box set natuurlijk.![]()
Interessante lijst:quote:Levenslang: vijftig jaar langzaam doodgaan
Gepubliceerd op maandag 25 juli 2005
Wie denkt dat Mohammed B morgen bij een veroordeling tot levenslang nog steeds in zijn vuistje kan lachen, heeft het bij het verkeerde eind. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, betekent levenslang ook in Nederland celstraf tot de dood erop volgt. Uitgaande van een gemiddelde levensverwachting zou B.(26) een halve eeuw vast komen te zitten. Deskundigen verwachten dat B. levenslang krijgt.
Als B. levenslang krijgt, is dat uitzonderlijk in de rechtswereld. Want voor een enkelvoudige moord is zelden levenslang opgelegd. De andere aanklachten (onder meer deelname terroristische groepering, bedreiging Hirsi Ali) zullen echter zwaar meewegen. Het aantal levenslang veroordeelden is de afgelopen jaren gestegen. Dit jaar werden er al zeven mensen tot levenslang veroordeeld.
Gratie
Bij een levenslange gevangenisstraf geldt niet de regel dat eenderde van de straf wordt afgetrokken, zoals dat bijvoorbeeld wel het geval is bij een gevangenisstraf van twintig jaar. Een tot levenslang veroordeelde kan alleen vrijkomen als er bij Koninklijk besluit gratie wordt verleend.
Sinds 1880, toen de levenslangegevangenisstraf werd ingevoerd, is dat echter maar twee keer gebeurd. Een keer vanwege een terminale ziekte (gifmengende Dokter O. in 1975) en eenmaal wegens vertrouwenwekkend gedrag (seriemoordenaar Hans van Z. in 1986).
Uiterst zwaar
Volgens mr Tjalling van der Goot, strafrechtadvocaat bij het Friese kantoor Anker en Anker, is een levenslange celstraf uiterst zwaar. Samen met zijn collega's bezoekt Van der Goot al jaren langgestraften in Nederlandse cellen.
Van der Goot: "Er is geen perspectief, geen horizon. Je kunt de dagen niet wegstrepen, het is een volledig hopeloze situatie. Je ziet ook dat er steeds minder mensen op bezoek komen, de contacten dalen na verloop van tijd tot een nulpunt. We hebben zelfs een client gehad die op zijn sterfbed om een van onze advocaten riep. Dat geeft wel wat aan."
De Fries verwacht niet dat Mohammed B. aanklopt bij Anker en Anker. "Ten eerste wil hij niet bijgestaan worden, ten tweede heeft hij een prima advocaat en ten derde zou een gratieverzoek voorlopig kansloos
zijn."
Bron: Planet
quote:Lijst levenslange veroordelingen
Hieronder volgt een lijst met levenslange veroordelingen, gebaseerd op de databank van de Friese advocaat Anker. Opvallend is dat er de laatste jaren veel vaker levenslang wordt opgelegd.
Levenslange veroordelingen in 2005:
22 juli 2005:
Het gerechtshof in Amsterdam volgt de uitspraak van de rechtbank in 2003 om de 49-jarige Louis H. levenslang op te leggen voor de moord op de kinderen van zijn vriendin Corina Bolhaar op 4 maart 1984.
Ook Bolhaar zelf werd toen om het leven gebracht, maar het bewijs dat ook zij met vooropgezet plan is gedood, achtte het hof niet geleverd.
14 juli 2005:
De 32-jarige Olaf H. wordt in hoger beroep veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. In april 2004 veroordeelde de rechtbank in Maastricht H. ook al tot een levenslange celstraf.
De man is schuldig bevonden aan de moord op Jo en Ine Zwakhalen (beiden 59) en het neerschieten van hun toen 9-jarige kleindochter op 12 juli 2003 in Sittard.
7 juli 2005:
Voor de moord op de Groninger Gerard Meesters in november 2002 wordt levenslang gegeven aan de 47-jarige Engelsman Daniel S.
Meesters werd in de deuropening van zijn woning doodgeschoten. De dader maakte deel uit van een internationale drugsbende. Hij was op zoek naar de zus van het slachtoffer, die volgens de bende een grote partij softdrugs had gestolen in Spanje. Meesters had daar niets mee te maken. Hij had al jaren geen contact meer met zijn zus.
14 april 2005:
De 37-jarige R.M. wordt door de rechtbank in Den Bosch schuldig bevonden aan een fatale brandstichting in een woning aan de Jan Hollanderstraat in Eindhoven op 8 augustus 2004.
Door de brand kwamen twee Turkse jongetjes van acht en veertien jaar om het leven.
12 april 2005:
De 45-jarige Duitser R.B. krijgt van de rechtbank in Almelo levenslang opgelegd voor het doodschieten van de Enschedese politieagent Jan Wind.
De agent werd gedood op 30 september 2004 toen hij R.B. wilde fouilleren. Een andere agent raakte zwaargewond door een schot in zijn hoofd. Een derde agent werd net niet geraakt.
Eind maart 2005:
De rechtbank in Den Haag legt een 42-jarige Hagenaar levenslang op voor een dubbele moord in januari 2004 in de Haagse Retiefstraat.
De man wilde samen met een medeverdachte een 72-jarige vrouw en haar zwakbegaafde 52-jarige zoon beroven, maar dit liep uit de hand waarna de slachtoffers werden gewurgd. Het OM had twintig jaar celstraf geëist.
13 maart 2005:
De 45-jarige F.B., tbs-patiënt van de Nijmeegse Pompekliniek, wordt door de rechtbank in Arnhem veroordeeld tot levenslang voor de moord op mede-tbs'er Henny Klein Overmeen in december 2003.
Het slachtoffer werd levend begraven nadat hij een paar klappen op zijn hoofd en lichaam had gekregen. De veroordeling was conform de eis van het OM.
Levenslange veroordelingen in 2004:
6 oktober 2004:
Conform de eis van het OM krijgt de 60-jarige P. de R. uit Baarn levenslang voor de moord op het Baarnse echtpaar Hans en Ria Müller.
De stoffelijke resten van het echtpaar, dat in 1999 verdween, werden in januari 2004 aangetroffen op de kinderboerderij in Baarn, die door De R. werd beheerd.
18 juni 2004:
Het gerechtshof in Den Haag bepaalt dat de 42-jarige verpleegkundige Lucy de B. levenslang de cel in moet voor zevenvoudige moord en drie pogingen tot moord. Ze krijgt tevens tbs met dwangverpleging opgelegd.
'Zuster dood' vermoordde tussen 1997 en 2001 patiënten in vier verschillende ziekenhuizen in Den Haag. Volgens het OM doodde ze zelfs dertien mensen en deed ze vijf pogingen daartoe.
1 juni 2004:
Voor het gerechtshof in Den Haag wordt de 47-jarige Hagenaar B.C. veroordeeld tot levenslang wegens de moord op twee mannen van 24 en 34 jaar.
C. executeerde het duo in november 2001 op het Kaapseplein in Den Haag. Een aantal mensen was getuige van de dubbele moord.
De advocaat van C. gaat tegen het vonnis in cassatie.
8 april 2004:
De 31-jarige vrachtwagenchauffeur O.H. uit Sittard krijgt van de rechtbank in Maastricht levenslang voor de moord op het echtpaar Jo en Ine Zwakhalen.
De slachtoffers (beiden 59 jaar) werden op 12 juli 2003 door het hoofd geschoten in hun woning in Sittard. Hun 9-jarige kleinkind kreeg eveneens een kogel door haar hoofd, maar overleefde de aanslag.
Jo Zwakhalen was autohandelaar. Waarschijnlijk was roof het motief.
25 maart 2004:
I.M., een 41-jarige Tsjetsjeen, wordt conform de eis veroordeeld tot levenslang voor drievoudige moord.
Na een mislukte drugsdeal zou hij in een woning in Helmond drie mannen in koelen bloede hebben neergeschoten.
Overzicht van overige levenslange veroordelingen:
2003: Man, naam onbekend, voor onder meer doodschieten 80-jarige Piet van Harpen. Dader bood aan boodschappen van de man te dragen, drong zijn huis binnen en schoot het slachtoffer dood.
2003: Amsterdammer Louis H. voor doodslag ex-vriendin Corine Bolhaar en moord op haar twee kinderen.
2003: Willem van E., oftewel 'Beest van Harkstede', voor moord en twee keer doodslag op Groningse prostituees.
2003: Schiedammers Ugur U. en Edwin Z. voor geweldadige beroving in Dordrecht, waarbij Wilma van Griensven, haar dochter en diens vriend omkwamen.
2003: Turks-Koerdische bendeleider Hüseyin B. voor drugshandel, huurmoorden en gijzelingen.
2000: Assenaar Jan S. voor verkrachting en moord van 7-jarig buurmeisje Chanel Naomi Eleveld.
1998: Bredanaar Juan N. voor moord op ex-vrouw in haar kapperszaak.
1998: Almeloër Benny S. voor moord op hoofdagente Allegonda Gremmer uit Groningse Farmsum.
1998: Amsterdammer Hong H. voor vermoorden van zijn vriendin, in aanwezigheid van hun twee zoontjes.
1996: Frenkie P., leider van de Bende van Venlo. Veroordeeld voor moord op bejaard echtpaar en drie Turken.
1995: Bussummer Appie A. voor dubbele roofmoord op personeelsleden van een Albert Heijn-filiaal in Oosterbeek.
1994: Amsterdammer E.S. voor onder meer doodschieten bejaard echtpaar in Badhoevedorp.
1993: Errol K. voor overval, pogingen tot doodslag en doodschieten politieagent in Wilnis. Vóór zijn veroordeling al ontsnapt. Dook op in gevangenis in Istanbul, waar hij werd doodgeschoten door medegedetineerde.
1989: Chinees Loi W.C. voor viervoudige moord op Chinees gezin in Rotterdam.
1984: Turk Cevdet Y. voor doodschieten zes bezoekers van een Delftse bar.
1982: Hagenaar Koos H. voor marteling, seksueel misbruik en moord op drie meisjes. H. zit van alle tot levenslang veroordeelden in Nederland nu het langst vast.
1969: Hans van Z. uit Utrecht voor drie roofmoorden. Gratie in 1986.
1954: Huisarts John O. krijgt twee keer levenslang voor vergiftigen van zijn vrouw en celgenoot. Gratie in 1975.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Velen dachten ook dat Volkert van der Graaf gewoon levenslang zou krijgen maar die kwam er met veel minder van af. Zal me niks verbazen dat Mohammed B er gewoon met 20 jaar er van af komt ondanks dat ie heeft gezegt dat ie het gewoon weer zou doen als het moest.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:52 schreef Frances het volgende:
Morgen na tienen is Mohammed VVT. Maar eerst effe horen dat hij levenslang blijft opgesloten.
nee hij krijgt zeker weten levenslang.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:57 schreef Skwish het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Velen dachten ook dat Volkert van der Graaf gewoon levenslang zou krijgen maar die kwam er met veel minder van af. Zal me niks verbazen dat Mohammed B er gewoon met 20 jaar er van af komt ondanks dat ie heeft gezegt dat ie het gewoon weer zou doen als het moest.
kunnen wij op onze beurt juiCHend de straat opquote:Op maandag 25 juli 2005 20:52 schreef Frances het volgende:
Morgen na tienen is Mohammed VVT. Maar eerst effe horen dat hij levenslang blijft opgesloten.
quote:Op maandag 25 juli 2005 21:05 schreef milagro het volgende:
juigend
quote:Op maandag 25 juli 2005 21:05 schreef milagro het volgende:
[..]
kunnen wij op onze beurt juigend de straat op![]()
Naast de moord op van Gogh heeft Mohammed B ook Ayaan.h.Alie bedreigd en daarmee haar het werken onmogelijk gemaakt en daarbij heeft hij gericht op agenten geschoten om te doden. Dat heeft Volkert niet gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:57 schreef Skwish het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Velen dachten ook dat Volkert van der Graaf gewoon levenslang zou krijgen maar die kwam er met veel minder van af. Zal me niks verbazen dat Mohammed B er gewoon met 20 jaar er van af komt ondanks dat ie heeft gezegt dat ie het gewoon weer zou doen als het moest.
Volkert v/d G. heeft ook niets gedaan waar je levenslang voor kunt krijgen. Dat is in dit geval anders.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:57 schreef Skwish het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Velen dachten ook dat Volkert van der Graaf gewoon levenslang zou krijgen maar die kwam er met veel minder van af.
voor moord KUN je levenslang krijgen. en gezien de motieven en gevolgen had hij dat naar mijn idee ook zeker moeten krijgen. maar eigenlijk vind ik ook dat moord per definitie met levenslang bestraft moet worden, maar dat er verzachtende omstandigheden zijn (als je dochter verkracht is door die persoon of iets dergelijks)quote:Op maandag 25 juli 2005 21:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Volkert v/d G. heeft ook niets gedaan waar je levenslang voor kunt krijgen. Dat is in dit geval anders.
Dus de rechter moet het toejuichen als iemand voor eigen rechter gaat spelen?quote:maar dat er verzachtende omstandigheden zijn (als je dochter verkracht is door die persoon of iets dergelijks)
dat zegt hij toch helemaal niet?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:40 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Dus de rechter moet het toejuichen als iemand voor eigen rechter gaat spelen?
nee, maar een normale burger vermoorden is erger dan het vermoorden van een crimineel. (we hebben het natuurlijk wel over de verkrachter die veroordeeld is tot 240 uur taakstrafquote:Op maandag 25 juli 2005 23:40 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
http://www.surfnet-tv.nl/streamgate70.asx (Journal 24)quote:Op maandag 25 juli 2005 19:11 schreef Frances het volgende:
Komt de uitspraak morgen ook op tv? Weet iemand dat?
Hij wordt nog steeds bestraft hoor, weinig juichends aan..quote:Op maandag 25 juli 2005 23:40 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ok.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:23 schreef milagro het volgende:
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dahag Mo
Opgelost, slotje!!!!!!!!
quote:OPEN BRIEF aan Mohammed B.
'Jullie waanzin zal het nooit winnen'
,,Jij hebt mij enige tijd geleden een open brief gestuurd onder de naam Saifu Deen alMuwahhied. In die brief die je in naam van 'Allah de Barmhartige, de Genadevolle' begint, zeg je dat je me haat en spreek je over mijn vernietiging.
,,Je hoopt dat 'de vlag van de Tawheed' ook op mijn zetel zal wapperen. Terloops roep je Allah ook nog op mij te vernietigen. De aanleiding was - zo schrijf je zelf - mijn voorstel om radicale imams hun vergunning en nationaliteit af te pakken en terug te sturen naar hun land van herkomst.
,,Ik wil ervoor waken eraan bij te dragen een symbool van je te maken, want dat verdien je niet, hoe graag je ook de martelaar zou willen spelen. Je bent een gevaarlijke man die - zo is gebleken - tot de ergste dingen in staat is. Maar ook je miezerigheid kent geen grenzen; het gebruik van geweld is altijd een teken van onmacht en zwakte.
,,Ik heb je brief aan mij de afgelopen maanden verschillende keren gelezen en op me laten inwerken. Het is immers nogal wat, hetgeen je over mij schrijft en me in naam van Allah en de islam allemaal toewenst.
,,Maar ik zie in je brief alleen maar blinde haat voor alles en iedereen die anders denkt dan jij met je islamo-fascistische opvattingen. Zoals jij het in je open brief aan mij verwoordt kent de idiotie van Allah, Mohammed en de islam geen grenzen. Mensen zoals jij tonen aan dat de islam, zoals jij die voorstaat, een groot gevaar voor de samenleving is. Gelukkig zijn er echter ook vele moslims die alles wat jij vertegenwoordigt net als ik hartgrondig verafschuwen.
,,Vandaag wordt recht gesproken over de laffe en barbaarse moord op Theo van Gogh. De rechter zal vandaag bepalen of je schuldig bent. Ik ga daar niet over. Maar als de rechter je schuldig verklaart dan hoop ik van ganser harte dat je de zwaarste straf zal krijgen die ons rechtssysteem kent. De samenleving dient tegen mensen zoals jij te worden beschermd. Datzelfde geldt voor de islam zoals jij die voorstaat.
,,Ik hecht er ten slotte erg aan je te vertellen dat ik me nooit heb en nooit zal laten beïnvloeden door dreigementen van wie dan ook. Dus ook niet door die van jou en andere radicale moslims. Jullie waanzin zal het nooit winnen.
,,De dreigementen motiveren me alleen maar meer om op te komen voor onze democratische rechtstaat en een Nederlandse samenleving die niet gebaseerd is op radicalisme, haat en geweld.
Ik zal met alle democratische en parlementaire middelen die ik heb en met nog meer overtuiging dan ik al had, blijven vechten tegen de extremistische radicale islam. Tegen laffe mensen zoals jij en tegen het verderfelijke gedachtegoed waar jij voor staat.''
Geert Wilders
ach ja, ik vind dat wel humor, die bashers, zo als ze met de man bezig zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:34 schreef Elgigante het volgende:
Deze brief zal door zijn bashers ongetwijfeld voor verkiezingsretoriek worden aangezien, terwijl hij gewoon een punt heeft.
Alles aan Wilders is gewoon kut.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:34 schreef Elgigante het volgende:
Deze brief zal door zijn bashers ongetwijfeld voor verkiezingsretoriek worden aangezien, terwijl hij gewoon een punt heeft.
Ik had er wel meer van verwacht eik.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:04 schreef yootje het volgende:
Ach, ik ben het wel eens met Wilders (eerste keer zo ongeveer! Het is een wonder) maar die brief is nou niet bepaald verrassend te noemen.
Bedankt voor je heldere uitleg, vooralsnog spreekt hij in betere termen dan jouw benamingen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |