ik had het over 'de show' niet een protserige uitvaart op de begraafplaats zelfquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die de media haalden bedoel je.
Ben ook nog bij een aantal uitvaarten geweest waarbij ook wel duidelijk was dat *de dode* in kwestie aardig in zijn slappe was zat terwijl hij nooit een normale baan had gehad.
En ja, de grootste namen halen de media..(wat nog niet wil zeggen dat * de man met de grootste naam* ook daadwerkelijk bovenaan stond in de hierarchie.Er zijn er velen die grootschaliger werken maar op de achtergrond weten te blijven (de slimsten..)
Je stelling dat elke NL misdadiger "een koninklijke begravenis met mooie koetsen en politie-escorte" krijgen is waanzinnig. Ookal heb je er zelf een paar meegemaakt die de pers niet haalde (een stelling die dus niet te controleren is want we moeten het maar doen met jouw perceptie), dan nog is het volkomen onzin om te stellen dat je twee groepen criminelen hebt, een Nederlandse en de Marokkaanse, en dat HET grote verschil daartussen is dat alle Nederlandse criminelen een koninklijke begravenis met mooie koetsen en politie-escorte krijgen. Ik heb veel debiele stellingen voorbij zien komen, maar dit slaat alles.quote:Op donderdag 14 juli 2005 17:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
1
Vrijwel elke geliquideerde krijgt een show rondom de uitvaart.
ze bedoelde daar denk ik in essentie mee aan te geven dat wij 'autochtonen' het slechte voorbeeld geven door misdaad te verheerlijken als het om onze 'eigen' groep gaat.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef POLL het volgende:
[..]
Je stelling dat elke NL misdadiger "een koninklijke begravenis met mooie koetsen en politie-escorte" krijgen is waanzinnig. Ookal heb je er zelf een paar meegemaakt die de pers niet haalde (een stelling die dus niet te controleren is want we moeten het maar doen met jouw perceptie), dan nog is het volkomen onzin om te stellen dat je twee groepen criminelen hebt, een Nederlandse en de Marokkaanse, en dat HET grote verschil daartussen is dat alle Nederlandse criminelen een koninklijke begravenis met mooie koetsen en politie-escorte krijgen. Ik heb veel debiele stellingen voorbij zien komen, maar dit slaat alles.![]()
Het grote verschil is DE VERHEERLIJKING , de ene groep krijgt respect OMDAT ze zo crimineel als de neten zijn terwijl de andere groep (die minder strafbare feiten op hun conto hebben staan) continu de grond ingetrapt worden...quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:29 schreef POLL het volgende:
, een Nederlandse en de Marokkaanse, en dat HET grote verschil daartussen is dat alle Nederlandse criminelen een koninklijke begravenis met mooie koetsen en politie-escorte krijgen. Ik heb veel debiele stellingen voorbij zien komen, maar dit slaat alles.![]()
Slecht voorbeeld wil ik het eigenlijk niet noemenquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze bedoelde daar denk ik in essentie mee aan te geven dat wij 'autochtonen' het slechte voorbeeld geven door misdaad te verheerlijken als het om onze 'eigen' groep gaat.
ridicuul idd.
volgens mij bedoelde ik dat precies. onderscheid in criminaliteit. maar daarom zijn er ook zoveel half-romantische maffiafilms gemaakt... kleine kriminaliteit komt nl altijd te dichtbij en wordt als uiterst irritant beschouwd. het is maar waar je instapt. als crimineel dan.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld wil ik het eigenlijk niet noemen
Het is meer dat mensen tegen zogenaamde topcriminelen opkijken (dezelfde criminelen die ervoor zorgen dat de kleine kruimeldiefjes vanwege hun behoefte aan drugs gaan lopen jatten btw...)
Noem het dan " een enkele topcrimineel" en niet " de Nederlandse crimineel".quote:
quote:Semih IDIZ
The discovery that the London atrocity was perpetrated by homegrown Islamic fundamentalists is bound to sow the seeds of new discord between the Islamic and Christian worlds. There are already reports in the British media that right-wing extremists are preparing to go on a rampage against members of that country's Muslim minority for the sake of retaliation. The action-reaction process has the potential of causing a dangerous escalation in inter-communal relations in that country.
The effects of all this can be expected to transcend borders and affect other European countries as well as countries as distant as the United States, Australia and New Zealand, where non-lethal reprisals against the Islamic community have already been witnessed following the London bombings. While there is a general need for calm all around, the responsibility on the leaders of Islamic communities around the world is double-fold. To put it briefly, leading Islamic intellectuals, thinkers and scholars have to come to the forefront and show that terrorism committed in the name of their religion is nothing more than blasphemy.
Take, for example, the accused killer of Dutch film director Theo Van Gogh. This less-than-human being was in court only a few days ago, where he delivered a diatribe bound to inflame anti-Islamic sentiments in the Netherlands. Mohammed Bouyeri, a misguided 27-year-old, was adamant in court that he would commit exactly the same crime if he had a chance today. “I did it out of conviction,” he told the full courthouse. “If I ever get free, I would do it again,” he added cold bloodedly as he looked Van Gogh's mother in court in the eye.
“I don't feel your pain. I have to admit I have no sympathy for you. I can't feel for you because I think you are a non-believer,” he told the hapless woman, displaying a callous lack of remorse and sensitivity towards a mother's feelings, regardless of how provocative her late son may have been to that county's Islamic community. Naturally, enough Bouyeri's remarks sent shock waves through the court, with some onlookers reportedly standing up in shock and horror after hearing these merciless remarks.
The last point is the one we must underline here. This man is a merciless killer acting in the name of a religion whose very name, “Islam,” means “peace.” This is why it is absolutely vital that Islamic elders, thinkers and leaders of note have to step in and express their utter indignation that such drivel can be spoken in the name of a religion based on peace. They must cry out in disgust that these people, who purportedly act “out of conviction,” cannot be expressing a conviction that has anything to do with Islam but everything to do with the devil. [b]
They must explain to these misguided youths, of which there are hundreds, if not thousands, in Europe alone, that they have no place in the heaven they have been deluded into thinking they will be going to. They must be convinced that where they are headed, if anywhere at all, is to the depths of hell, where they will remain for eternity. They must also be exposed for what they are, namely unadulterated killers who have no respect for human life, whether it be Christian, Jewish or Muslim.
The last of these in fact is the key to success in overcoming any notion among the Muslim masses that these killers are somehow behaving in the name of Islam. After all, they have also staged attacks in Jeddah, Casablanca and Istanbul, killing scores of Muslims. This is, of course, not to say that if they did not kill any Muslims that they would somehow be more acceptable as far as the Muslim world is concerned.
[b] The short of all this is that people of note in the Islamic world have to speak out much more vocally against these assassins, without falling into any “apologist traps,” such as trying to fish for arguments to do with Palestine or Iraq as flimsy justifications for the acts of these killers. After all, two wrongs do not make a right, and the answer for injustice in one part of the world is not killing innocent people in another.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
hoe zat dat laatst nou ook alweer met dat psychologisch onderzoek waaruit bleek dat veel marokkaanse jongeren psychotisch zijn, of er erg bevattelijk voor zijn? misschien is dat wel iets wat in het bloed zit, wat niet helemaal goed werkt? soort van tijdbom, met een korte verwarde lont van schaamte en machodominantie.
Daarbij is 'veel' natuurlijk relatief. Hij had het over een verhoogd risico. Om hoeveel mensen het gaat vertelde het verhaal niet. Ook was het zo dat het onderzoek betrekking had op slechts 200 personen waaronder Marokkanen.quote:Deze verhoogde kans op stoornissen heeft volgens Selten onder meer te maken met het gevoel er niet bij te horen en niet mee te tellen.
Ik kan je het volgende boek aanraden:quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
misschien is dat wel iets wat in het bloed zit, wat niet helemaal goed werkt? soort van tijdbom, met een korte verwarde lont van schaamte en machodominantie.
quote:
De criminaliteit onder allochtonen is bovengemiddeld hoog, ook waar het om de tweede generatie gaat. Behalve in sociaal-economische omstandigheden moet de verklaring vooral worden gezocht in de (macho) cultuur en de invloed van het herkomstland. Zo zijn er de zogenaamde 'erezaken' die we vooral in de Turkse cultuur aantreffen. De moord op de conrector Van Wieren van het Haagse 'Terra College' door de Turkse leerling Murat D. is een typisch voorbeeld van zo'n erezaak: de dader wilde wraak nemen omdat hij zich door Van Wieren gekwetst voelde.
Erezaken moet men goed onderscheiden van de eveneens met de Turkse cultuur verbonden 'eerwraak': daar gaat om vaak dodelijke vergelding omdat een man (veelal een vader of broer) meent dat de (seksuele) eer van een vrouwelijk familielid (dochter, nicht) is aangetast. Daarnaast ontstaan ook nieuwe problemen rond het moslim-fundamentalisme.
Emersom Vermaat laat zien dat het asielbeleid door terroristen als Osama Bin Laden misbruikt wordt om strijders Europa in te sluizen. Vermaat heeft, net als eerder met Het is allemaal de schuld van joden en Amerikanen weer een uiterst brisant boek geschreven, waarbij hij de vinger op de zere plek legt.
wat vond je van mijn conclusie? echt eerlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:56 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De onderzoeker had het zelf eerder over:
[..]
Daarbij is 'veel' natuurlijk relatief. Hij had het over een verhoogd risico. Om hoeveel mensen het gaat vertelde het verhaal niet. Ook was het zo dat het onderzoek betrekking had op slechts 200 personen waaronder Marokkanen.
Deze omschrijving van Marokkanen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat vond je van mijn conclusie? echt eerlijk.
Erg melodramatisch, de tijdbom/verward kort lont omschrijving.quote:soort van tijdbom, met een korte verwarde lont van schaamte en machodominantie.
Beter is om Justitiele verkenningen-Marokko , te lezen (WODCquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:57 schreef POLL het volgende:
[..]
Ik kan je het volgende boek aanraden:
[..]
bedoel je die zwakke nietzeggende lonsdalers? de erfenis van fortuyn dat iedere nederlander nu ineens alles mag zeggen? de andere allochtonen zoals antillianen en surinamers? 'wilders'? de laffe daad van volkert?quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:05 schreef kLowJow het volgende:
In Nederland is echter onderhand ook wel een andersoortige machocultuur ontstaan, waar Marokkanen zeker niet het alleenrecht op hebben.
Haha, nee dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bedoel je die zwakke nietzeggende lonsdalers? de erfenis van fortuyn dat iedere nederlander nu ineens alles mag zeggen? de andere allochtonen zoals antillianen en surinamers? 'wilders'? de laffe daad van volkert?
Dat zie ik niet als voorbeelden van macho-cultuur. Het eerste is iets echt Nederlands of in ieder geval Westers, alleen gericht tegen iets waar de gemiddelde Nederlander geen moeite mee zou hebben. Je andere voorbeelden zijn gewoon simpelweg vormen van crimineel gedrag.quote:ik zie vooral een nieuwe machocultuur ontstaan, juist bij marokkanen. die nemen het voortouw, om eerlijk te zijn. dat gaat van het eisen dat een toneelstuk niet wordt opgevoerd en mensen uit hun buurt worden gejaagd, of verbrand, tot het vermoorden van een criticus en het loverboy-syndroom. die nieuwe machocultuur kan ik eerlijk gezegd wel missen. gelukkig merk ik op fok steeds vaker dat zelfs de grootste 'broeders' elkaar kunnen en durven bekritiseren, zonder dat dat afbreuk doet aan hun geloofsovertuiging.
in dat geval zie ik het nog steeds als een typisch marokkaanse verandering binnen onze cultuur. en aangezien jij het ook niet als marokkaans herkent, als typisch marokkaanse verandering in nederland.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Haha, nee dat bedoel ik niet.
[..]
Dat zie ik niet als voorbeelden van macho-cultuur. Het eerste is iets echt Nederlands of in ieder geval Westers, alleen gericht tegen iets waar de gemiddelde Nederlander geen moeite mee zou hebben. Je andere voorbeelden zijn gewoon simpelweg vormen van crimineel gedrag.
Ik zie het wat anders. Ten eerste is de macho-cultuur, waarvan jij zegt dat je die vooral onder Marokkanen ziet, niet te vergelijken met de macho-cultuur waarvan bijvoorbeeld in Marokko sprake is. Ik heb het eerder over een veramerikaniseerd beeld van mannelijkheid, in combinatie met de 'verworvenheden' van zaken als gangsterrap. Toenemend haantjesgedrag, het belang van het hebben van een zekere reputatie, en dan met name op basis van verander(en)de waarden.
Deze nieuwe macho-cultuur zie ik zeker niet als iets specifiek Marokkaans, of zelfs maar als iets waarin zij het voortouw nemen. Het is gewoon een algemene ontwikkeling onder de jeugd waar iedereen aan meedoet. Sommigen uiteraard door zich er juist tegen af te zetten, want dit openbaart zich meestal in precies dezelfde houding, maar dan tegen een ander gericht, of op basis van andere criteria toegepast.
Daarover verschillen we dan van mening.quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in dat geval zie ik het nog steeds als een typisch marokkaanse verandering binnen onze cultuur. en aangezien jij het ook niet als marokkaans herkent, als typisch marokkaanse verandering in nederland.
Ik vind dat je hier wel heel makkelijk zaken aan elkaar koppelt, waarvan ik de verbanden niet zo één-twee-drie zie. Ten eerste heeft het eventueel 'verafgoden' van mensen als Mo B. (duizenden jongeren lijkt mij zwaar overdreven, vooral wanneer je van verafgoden spreekt), naar mijn idee niets met (een) cultuur te maken. Hiernaast is het zo dat zowel de Nederlandse cultuur als de cultuur van in Nederland geboren Marokkanen constant verandert. Welke invloeden hier allemaal een rol in spelen, en welke specifieke problemen in onze maatschappij waaraan te wijten zijn, lijkt me haast onmogelijk vast te stellen. Feit blijft natuurlijk dat het nog wel eens wil botsen, maar ik zie hierin niets vreemds. Het is vervelend, maar een logisch gevolg van het samengaan van mensen van verschillende culturele achtergronden.quote:dat er een cultuur in nederland klem zit moge meer dan duidelijk zijn, maar dan hoop ik op veel meer medewerking van juist díe cultuur om de zaken op te lossen op vriendelijk en respectabele wijze. dat lukt gewoonweg niet met adoraties van honderden, zoniet duizenden jongeren die bouyeri begrepen en zijn daad tegen de nederlandse democratie verafgoden.
Lijkt mij een tijdelijke maatregel.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:11 schreef Loedertje het volgende:
Beperkingen voor Mohammed tijdens zijn detentie (hoor ik net op tv)
Geen contact met medegedetineerden (volledige afzondering??)
Daarmee maak je iemand toch juist helemaal gek en zal iemand zich nog meer op *zijn geloof* storten?
Hij mag ook niet zonder toezicht internetten
Sorry hoor, zet hem op een cellenblok met slechts mensen die niet gelovig zijn, geen enkel sprookjesboek geloven....dan heb je nog een heel klein kansje dat die kronkel in zijn hoofd een beetje recht gaat worden.
wat jij als 'makkelijk' ziet is de ondermijning van mijn gevoel. we zullen zien. al hoop ik altijd op het beste en de meest geweldloze overgang.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:11 schreef kLowJow het volgende:
Ik vind dat je hier wel heel makkelijk zaken aan elkaar koppelt, waarvan ik de verbanden niet zo één-twee-drie zie. Ten eerste heeft het eventueel 'verafgoden' van mensen als Mo B. (duizenden jongeren lijkt mij zwaar overdreven, vooral wanneer je van verafgoden spreekt), naar mijn idee niets met (een) cultuur te maken. Hiernaast is het zo dat zowel de Nederlandse cultuur als de cultuur van in Nederland geboren Marokkanen constant verandert. Welke invloeden hier allemaal een rol in spelen, en welke specifieke problemen in onze maatschappij waaraan te wijten zijn, lijkt me haast onmogelijk vast te stellen. Feit blijft natuurlijk dat het nog wel eens wil botsen, maar ik zie hierin niets vreemds. Het is vervelend, maar een logisch gevolg van het samengaan van mensen van verschillende culturele achtergronden.
Met 'makkelijk' bedoel ik dat het volgens mij in realiteit een stuk gecompliceerder in elkaar steekt dan ik uit je post kon opmaken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat jij als 'makkelijk' ziet is de ondermijning van mijn gevoel. we zullen zien. al hoop ik altijd op het beste en de meest geweldloze overgang.
Ja en ? Waarom zou het ons interesseren als deze figuur nooit meer in zijn leven iemand anders spreekt dan z'n God?quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:11 schreef Loedertje het volgende:
Beperkingen voor Mohammed tijdens zijn detentie (hoor ik net op tv)
Geen contact met medegedetineerden (volledige afzondering??)
Daarmee maak je iemand toch juist helemaal gek en zal iemand zich nog meer op *zijn geloof* storten?
Hij mag ook niet zonder toezicht internetten
Sorry hoor, zet hem op een cellenblok met slechts mensen die niet gelovig zijn, geen enkel sprookjesboek geloven....dan heb je nog een heel klein kansje dat die kronkel in zijn hoofd een beetje recht gaat worden.
exact.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja en ? Waarom zou het ons interesseren als deze figuur nooit meer in zijn leven iemand anders spreekt dan z'n God?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |