abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33759907
Ik heb deze film op school gezien, goeie film. Maar ik wil hem nog wel een keer op DVD hebben en hem echt 'goed' kijken.
pi_34402581
Nog een keertje gekeken.
Ik vind het nog steeds een mooie film, maar soms net niet subtiel genoeg.

Grappig hoe mensen hem met Magnolia blijven vergelijken trouwens, terwijl Magnolia gewoon een mooie Short Cuts kloon is.
Dus vergelijk hem dan met de bron, niet met de kopie.
pi_34402827
Nadat Roger Ebert (de Amerikaanse Hans Beerekamp gecombineerd met Jacque Goderie) (en de enige die ooit de Pulitzer prijs heeft gewonnen voor filmkritiek) CRASH op #1 had gezet in zijn top lijst van 2005 kreeg hij zoveel hate-mail dat hij de beste reacties ook op z'n website heeft gezet. En vervolgens zelf daar weer op reageerde. Erg leuk om te lezen.

Crash Review - Roger Ebert

Top 10 van 2005 -met Crash op #1- Roger Ebert met uitleg

Boze Reacties lezers

Verdediging Crash Ebert n.a.v. boze reacties

Aanval Scott Foundas van L.A. Weekly op Crash-verdediging Ebert
pi_35766413
...en we hebben hier een drievoudig Oscar-winnaar, die bovendien Brokeback Mountain heeft verslagen als beste Film! (verder beste screenplay en beste editing).
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_35767031
Verrassend.
pi_35767533
Heb ik toch een goede aankoop gedaan gistermiddag.

Ben benieuwd.. 3 oscars is niet niks.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:47:20 #82
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_35768644
Of het terecht is weet ik niet, want ik heb niet alle nominaties gezien. Maar als de grote concurrentiestrijd tussen Brokeback en Crash ging, vind ik deze film toch de terechte winnaar!
  maandag 6 maart 2006 @ 13:17:16 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35771703
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:54 schreef SCH het volgende:
Verrassend.
en terecht dacht ik zo
pi_35778492
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:47 schreef Stpan het volgende:
Of het terecht is weet ik niet, want ik heb niet alle nominaties gezien. Maar als de grote concurrentiestrijd tussen Brokeback en Crash ging, vind ik deze film toch de terechte winnaar!
Ik heb Brokeback Mountain niet gezien, maar een film over het liefdesleven van twee homo-cowboy's is bij voorbaat al kut.

Ik denk dat ik Crash gewoon origineel op DVD ga kopen.. sommige dingen moet je gewoon echt hebben.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 6 maart 2006 @ 16:46:58 #85
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_35778538
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:45 schreef crossover het volgende:

[..]

Ik heb Brokeback Mountain niet gezien, maar een film over het liefdesleven van twee homo-cowboy's is bij voorbaat al kut.

Ik denk dat ik Crash gewoon origineel op DVD ga kopen.. sommige dingen moet je gewoon echt hebben.
Ga hem eerst is kijken als je dat wel durft
pi_35784470
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:45 schreef crossover het volgende:

[..]

Voor iemand met een Pennywise avatar ben je wel verdomd conservatief hoor.
pi_35784692
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:46 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Ga hem eerst is kijken als je dat wel durft
Nee ik ben zo bang
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:32 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Voor iemand met een Pennywise avatar ben je wel verdomd conservatief hoor.
Ik ben absoluut niet conservatief. (En ik heb ook niks tegen homo's )
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_35843371
Brokeback is ook een hele sterke film, maar het script is veel 'simpeler' dan dat van Crash.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_35847780
Crash heeft ook een simpel script. Alles tot in den treure herhalen, overdrijven en absurd aan elkaar breien maakt een script nog niet ingenieus en al helemaal niet knap.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:46:47 #90
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35849179
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:05 schreef Doff het volgende:
Crash heeft ook een simpel script. Alles tot in den treure herhalen, overdrijven en absurd aan elkaar breien maakt een script nog niet ingenieus en al helemaal niet knap.
Precies.
pi_35885896
Is zo'n film die ze bij maatschappijleer moeten vertonen. Of bestaat dat vak niet meer?
pi_36050082
Ik heb deze film gister gekeken, en vond het wel een goede film...:)
pi_36051437
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is zo'n film die ze bij maatschappijleer moeten vertonen. Of bestaat dat vak niet meer?
Helaas bestaat dat vak nog wel.
pi_36137147
Ben beniewd. Deze week even kijken.
pi_36139828
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:24 schreef crossover het volgende:

[..]

Helaas bestaat dat vak nog wel.
Helaas?
  zondag 19 maart 2006 @ 01:11:25 #96
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_36158144
Net gezien als onderdeel van een filmavond.
Misschien komt het omdat we een aantal films kijken;
maar ik kon na het zien van deze film, naast al bovengenoemde dingen geen enkel karakter/personage bij naam noemen. Hadden andere mensen dit ook? en zo ja, is dit om aan te geven dat de rollen een grotere groep vertegenwoordigen dan hun eigen karakter?
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_36158911
quote:
Op zondag 19 maart 2006 01:11 schreef Undergod het volgende:
Net gezien als onderdeel van een filmavond.
Misschien komt het omdat we een aantal films kijken;
maar ik kon na het zien van deze film, naast al bovengenoemde dingen geen enkel karakter/personage bij naam noemen. Hadden andere mensen dit ook? en zo ja, is dit om aan te geven dat de rollen een grotere groep vertegenwoordigen dan hun eigen karakter?
Nu je het zegt. Ik heb 'm net gezien, vond 'm ontzettend goed, maar heb geen idee wie ook alweer wie was (qua naam dan hè).. Het camerawerk vond ik overigens ook fantastisch.

Ik ben niet echt een filmkenner, maar als ik het zo hoor moet ik Magnolia en Traffic ook maar eens bekijken.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:37:41 #98
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36184477
Ik vond hem niet zo goed als iedereen zegt eigenlijk. Ik vond dat de film op een oppervlakkige manier subtiel probeerde te zijn. De racistische agent die een zwarte vrouw het leven redde, en de 'wereldverbeteraar' die er één dood schiet, vrij voor de hand liggende 'plotwendingen'. En de verhaallijn van Sandra Bullock, ook zo voor de hand liggend en cliché. Ik had de zin "Maria, you're the best friend I've got" al in mijn gedachtes gehoord voordat het in de film gezegd werd. De enige goede verhaallijn vond ik die van die zwarte politieagent, zijn worsteling met rassen werd duidelijk met meerdere lagen in beeld gebracht.

7/10, meer niet.

Ow ja, die twee autodieven, ook al zo debiel. Dat die ene mongool uiteindelijk toch nog de bus nam, poe poe. 'Wat mooi .'
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 19 maart 2006 @ 22:40:01 #99
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36184622
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 02:11 schreef Patvs het volgende:
Mijn probleem met de film is dat ik het overbodig vond dat dit in ELKE scene opnieuw moest worden verteld. Crash geeft de illusie hele "diepe gedachten" te hebben, maar is in werkelijkheid bijzonder oppervlakkig door enkel 20x hetzelfde probleem (steeds in een andere variant) aan te kaarten en er vervolgens niets mee te doen.

JA, de kijker leert wel leuk dat "niemand zwart-wit is, de 'slechten' ook goede kanten hebben en andersom en iedereen discrimineert". Daar wordt je in ELKE scene mee geconfronteerd, en 20 confrontaties later.. wat dan?
Heel goed gezegd en ik ben het volledig met je eens.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36205169
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 02:11 schreef Patvs het volgende:
Daar wordt je in ELKE scene mee geconfronteerd, en 20 confrontaties later.. wat dan?
Dan zie je hoe de personages veranderd zijn naar aanleiding van wat ze hebben meegemaakt. Het ligt er vrij Amerikaans bovenop, dat is niet te ontkennen, maar dat vind ik in deze film persoonlijk niet zo storend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')