Dat De vrachtwagenchauffeur maar blijft drammen dat hij geen moordenaar is omdat hij nog niet veroordeeld is. Complete onzin: heterdaadje + bekentenis = moordenaar.quote:
Ergens krijg ik de indruk dat jij echt graag iets goed in die jongen wilt zien, cq vinden.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat toont juist dat hij een echte vent is en dat hij niet wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden, dat is wel weer een respectabel kenmerk²
Dat was ikquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:52 schreef twentemeisje het volgende:
OMG zit nu naar stand.NL te luisteren op Radio1, daar is een man te beluisteren die vind dat MB geen straf heeft verdiend omdat hij gewoon niet begrepen wordt door de mensen in het Westen
Precies, wij moeten die cultuur ook gewoon leren waarderen. Die cultuur is niet minder of slechter, die cultuur is alleen anders.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:52 schreef twentemeisje het volgende:
OMG zit nu naar stand.NL te luisteren op Radio1, daar is een man te beluisteren die vind dat MB geen straf heeft verdiend omdat hij gewoon niet begrepen wordt door de mensen in het Westen
Hetzelfde respect als iedere verdachte...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Welk respect zou Mohammed B moeten krijgen. Welk respect heeft Mohammed B gehad voor het leven van Theo van Gogh? Volgens mij weinig dus waarom zou Mohammed B wel met respect moeten worden behandeld?
Omgekeerde wereld
Omdat er geen onderscheid wordt gemaakt in een democratische rechtstaat. En gelukkig zijn we dat nog.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Welk respect zou Mohammed B moeten krijgen. Welk respect heeft Mohammed B gehad voor het leven van Theo van Gogh? Volgens mij weinig dus waarom zou Mohammed B wel met respect moeten worden behandeld?
Geen idee. Ik ben geen rechter maar ben benieuwd wat ze ervan maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:53 schreef Monidique het volgende:
Na hoeveel jaar?
Hij heeft het toch over de juridische consequenties, waarin je pas schuldig bent als je straf wordt uitgesproken..quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat De vrachtwagenchauffeur maar blijft drammen dat hij geen moordenaar is omdat hij nog niet veroordeeld is. Complete onzin: heterdaadje + bekentenis = moordenaar.
Als ik de vrouw van de vrachtwagenchauffeur zou bevruchten, 9 maanden samen met 's in een afgsloten hokje zit, heb je toch ook geen vaderschaptest nodig om zeker weten dat ik de vader ben?
Common sense.
Je hebt ook echt wel gelijk vind ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Omgekeerde wereld
Jij verwonderde je erover dat Mohammed B. met respect werd behandeld... dat komt omdat hij officieel nog een verdachte is.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat De vrachtwagenchauffeur maar blijft drammen dat hij geen moordenaar is omdat hij nog niet veroordeeld is. Complete onzin: heterdaadje + bekentenis = moordenaar.
Als ik de vrouw van de vrachtwagenchauffeur zou bevruchten, 9 maanden samen met 's in een afgsloten hokje zit, heb je toch ook geen vaderschaptest nodig om zeker weten dat ik de vader ben?
Common sense.
Natuurlijk niet. Alleen al op de dreigbrief die hij op het lijk heeft achter gelaten staat levenslang, verder is de maatschappelijke ontzetting immens geweest. Nee, voor deze serie daden kent ons systeem maar één passende straf.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat de rechter ervan maakt. Zal je zien dat hij na een paar jaar weer op vrije voeten is. We blijven immers geloven in de goedheid van mensen
Dan zou de hele Nederlandse rechtstaat elke geloofwaardigheid verliezen mocht die er uberhaupt al zijn.
Waar maak jij uit op dat deze rechter gelooft in de goedheid van Mohammed B.?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef MrX1982 het volgende:
Men blijft immers geloven in de goedheid van mensen
Oog om oog, tand om tand he? Terug naar de middeleeuwen dan maar?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Je hebt ook echt wel gelijk vind ik.
Maar hoe wil je dit in ons huidig rechtsysteem inpassen?
Diegene die respectloos hebben gehandeld dienen een respectloze rechtzaak te krijgen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Welk respect zou hij moeten krijgen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef Frollo het volgende:
Omdat er geen onderscheid wordt gemaakt in een democratische rechtstaat. En gelukkig zijn we dat nog.
Gebazel.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef WalfredGeesink het volgende:
Hetzelfde respect als iedere verdachte...
Grappig, hij gaat helemaal niet de hoogste straf voor die moord krijgen. Wel voor die dreigbrief.quote:Hij zei te hopen dat ze er rust bij vindt dat hij waarschijnlijk de hoogste straf voor de moord krijgt.
In de rechtzaal moet hij met respect worden behandeld. Daarbuiten mag je hem noemen wat je wilt. Het is hier een forum.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef WalfredGeesink het volgende:
Jij verwonderde je erover dat Mohammed B. met respect werd behandeld... dat komt omdat hij officieel nog een verdachte is.
Hij verdient een gewone rechtzaak dat lijkt me duidelijk. Maar is dat respect hebben voor de dader of gewoon onderdeel van een normaal rechtssysteem.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef -beyond- het volgende:
Je hebt ook echt wel gelijk vind ik.
Maar hoe wil je dit in ons huidig rechtsysteem inpassen?
Diegene die respectloos hebben gehandeld dienen een respectloze rechtzaak te krijgen.
Huh?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:59 schreef Suko het volgende:
En het heeft toch werkelijk niets met de Islam te maken, is gewoon een ordinaire sadistische moordenaar die na de dood van zijn moeder totaal is ontspoord.
Bericht op AT5:
Zeer gewelddadige video's bij B.
Mohammed B. is geobsedeerd door dood, geweld en verminking. Dat is op te maken uit de documenten en beelddragers die bij hem in beslag zijn genomen.
Bij doorzoeking van B. 's woning stuitte de politie op teksten die oproepen ongelovigen te doden en cd-roms met gruwelijke beelden van mutilaties, amputaties, liquidaties en van sex met dode vrouwen.
Dat ontken ik dan ook nergens.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
In de rechtzaal moet hij met respect worden behandeld. Daarbuiten mag je hem noemen wat je wilt. Het is hier een forum.
Ik denk dat het respect is voor het Nederlandse rechtssysteem. Dat doe je door B. als een normale verdachte te beschouwen. Zo gaan wij hier in Nederland om met overtreders van de wet. Dat is zo ingesteld om onschuldigen te beschermen. En daar moeten we gewoon blij mee zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij verdient een gewone rechtzaak dat lijkt me duidelijk. Maar is dat respect hebben voor de dader of gewoon onderdeel van een normaal rechtssysteem.
Daarom was mijn vraag ook wat men onder respect verstaat voor Mohammed B.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |