Hij vertelde volgens de verslagever over:quote:
Ja juist, verdachte is puur een juridische term.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
De dag dat je mij met een pistool op politieagenten ziet schieten, er een getuige is die zegt dat ik net iemand heb vermoord, geprobeerd heb hem met een mes te onthoofden en vervolgens een brief met een mes in zijn borst heb gepriemd mag je mij als schuldig beschouwen.
Overigens is het hier geen rechtzaal en is dit mijn mening: de man is schuldig, de man is een moordenaar...
"Verdachte" geldt allen in de rechtzaal![]()
Goh, dan verzint de NOS verhaaltjes:quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:30 schreef WalfredGeesink het volgende:
En oh: Mohammed B. heeft níet bekend.
Onvoorstelbaar...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij vertelde volgens de verslagever over:
Zijn gedrag in de rechtszaal (stilzwijgen), en hoe men dit zal zien.
Hij gaf aan dat hij slechts medeleven voelde voor de vrouw van TvG, alhoewel hij zich niet voor kon stellen wat zij precies moet voelen, aangezien zij een vrouw is.
Dat hij desondanks geen spijt had van zijn daad, aangezien het ongelovigen betrof.
quote:Nadat de eis was uitgesproken, nam B. onverwacht toch nog het laatste woord. Hij zei tegen de officier: "Wauw. U heeft het mooi geschreven. En u gaat mij niet onderbreken."
1. Hij heeft bekend.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef WalfredGeesink het volgende:
Jouw mening boeit niet, officieel is 't een verdachte.
Was van Gogh getrouwd dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij vertelde volgens de verslagever over:Zijn gedrag in de rechtszaal (stilzwijgen), en hoe men dit zal zien. Hij gaf aan dat hij slechts medeleven voelde voor de vrouw van TvG, alhoewel hij zich niet voor kon stellen wat zij precies moet voelen, aangezien zij een vrouw is. Dat hij desondanks geen spijt had van zijn daad, aangezien het ongelovigen betrof.
quote:Mohammed B. neemt laatste woord
ANP
AMSTERDAM - Mohammed B. nam dinsdag toch nog onverwacht het laatste woord. Nadat officier van justitie F. van Straelen een levenslange celstraf had geëist en ontzetting uit het actief en passief kiesrecht, nam B. het laatste woord. Alvorens in het Arabisch van wal te steken, zei hij: ‘Wauw. U heeft het mooi geschreven. En u gaat mij niet onderbreken.’
B. reageerde ogenschijnlijk onbewogen op de eis. Gekleed in dezelfde zwarte djellaba en Palestijnse sjaal als maandag, maakte hij aantekeningen toen Van Straelen de eis uitsprak.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:30 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Totdat jij een keer (onterecht) wordt beschuldigd van moord. Dan ben je maar al te blij dat je nog verdachte bent.
En oh: Mohammed B. heeft níet bekend.
Ik vind dat wel een bekentenis...verantwoording nemen voor je daden...quote:...Plasman herhaalde zijn eerdere mededeling dat B. de volledige verantwoordelijkheid voor zijn handelen op 2 november vorig jaar wil nemen. Toen bracht hij Van Gogh om met messteken en kogelschoten...
En hij gaf aan dat, indien hij weer vrij zou komen, hij verder zou gaan met zijn missie.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij vertelde volgens de verslagever over:Zijn gedrag in de rechtszaal (stilzwijgen), en hoe men dit zal zien. Hij gaf aan dat hij slechts medeleven voelde voor de moeder van TvG, alhoewel hij zich niet voor kon stellen wat zij precies moet voelen, aangezien zij een vrouw is. Dat hij desondanks geen spijt had van zijn daad, aangezien het ongelovigen betrof.
Wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
1. Hij heeft bekend.
2. De term "verdachte" mag dan in een rechtzaal enige betekenis hebben, daarbuiten is iemand die op heterdaad betrapt is bij het plegen van een moord en ook heeft bekend de moord gepleegd te hebben gewoon een moordenaar![]()
Daarbinnen is hij verdachte en dient dus met respect te worden behandeld.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
1. Hij heeft bekend.
2. De term "verdachte" mag dan in een rechtzaal enige betekenis hebben, daarbuiten is iemand die op heterdaad betrapt is bij het plegen van een moord en ook heeft bekend de moord gepleegd te hebben gewoon een moordenaar![]()
Welnee.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat de rechter ervan maakt. Zal je zien dat hij na een paar jaar weer op vrije voeten is.
Wás het maar uit haat, dat valt tenminste nog te begrijpen!quote:In zijn slotwoord richtte hij zich
rechtstreeks tot de moeder van Theo van
Gogh.Hij zei haar zoon niet uit haat
te hebben gedood maar uit religieuze
overwegingen.Hij zei te hopen dat ze er
rust bij vindt dat hij waarschijnlijk
de hoogste straf voor de moord krijgt.
Na hoeveel jaar?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
Zal je zien dat hij na een paar jaar weer op vrije voeten is.
Lijkt mij heel simpel... levenslang.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:53 schreef kLowJow het volgende:
[1] Ik erken uw rechtbank niet
[2] Ik heb TvG vermoord
[3] Ik heb hier geen spijt van
[4] Als ik ooit vrji kom doe ik het nog een keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |