En behoorlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef Loedertje het volgende:
Hij heeft dus wel gesproken..
Neen, jij wel?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Heb je overigens nog iets gelezen over de bewaking daar?
De dag dat je mij met een pistool op politieagenten ziet schieten, er een getuige is die zegt dat ik net iemand heb vermoord, geprobeerd heb hem met een mes te onthoofden en vervolgens een brief met een mes in zijn borst heb gepriemd mag je mij als schuldig beschouwen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:30 schreef WalfredGeesink het volgende:
Totdat jij een keer (onterecht) wordt beschuldigd van moord. Dan ben je maar al te blij dat je nog verdachte bent.
En oh: Mohammed B. heeft níet bekend.
Was om aan te geven dat het nooit gebeurt dat iemand heteredaad betrapt is en onschuldig blijkt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat toont juist dat hij een echte vent is en dat hij niet wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden, dat is wel weer een respectabel kenmerk²
Dat denk ik wel, ik vroeg me alleen af of men in dit geval nog extra maatregelen genomen zou hebben, toen ik die paar agenten zo zag staan.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Neen, jij wel?
Is toch standaard bewaking bij dit soort zaken?
Jouw mening boeit niet, officieel is 't een verdachte.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
De dag dat je mij met een pistool op politieagenten ziet schieten, er een getuige is die zegt dat ik net iemand heb vermoord, geprobeerd heb hem met een mes te onthoofden en vervolgens een brief met een mes in zijn borst heb gepriemd mag je mij als schuldig beschouwen.
Overigens is het hier geen rechtzaal en is dit mijn mening: de man is schuldig, de man is een moordenaar...
"Verdachte" geldt allen in de rechtzaal![]()
Hij vertelde volgens de verslagever over:quote:
Ja juist, verdachte is puur een juridische term.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
De dag dat je mij met een pistool op politieagenten ziet schieten, er een getuige is die zegt dat ik net iemand heb vermoord, geprobeerd heb hem met een mes te onthoofden en vervolgens een brief met een mes in zijn borst heb gepriemd mag je mij als schuldig beschouwen.
Overigens is het hier geen rechtzaal en is dit mijn mening: de man is schuldig, de man is een moordenaar...
"Verdachte" geldt allen in de rechtzaal![]()
Goh, dan verzint de NOS verhaaltjes:quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:30 schreef WalfredGeesink het volgende:
Onvoorstelbaar...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij vertelde volgens de verslagever over:
Zijn gedrag in de rechtszaal (stilzwijgen), en hoe men dit zal zien.
Hij gaf aan dat hij slechts medeleven voelde voor de vrouw van TvG, alhoewel hij zich niet voor kon stellen wat zij precies moet voelen, aangezien zij een vrouw is.
Dat hij desondanks geen spijt had van zijn daad, aangezien het ongelovigen betrof.
quote:Nadat de eis was uitgesproken, nam B. onverwacht toch nog het laatste woord. Hij zei tegen de officier: "Wauw. U heeft het mooi geschreven. En u gaat mij niet onderbreken."
1. Hij heeft bekend.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef WalfredGeesink het volgende:
Jouw mening boeit niet, officieel is 't een verdachte.
Was van Gogh getrouwd dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij vertelde volgens de verslagever over:Zijn gedrag in de rechtszaal (stilzwijgen), en hoe men dit zal zien. Hij gaf aan dat hij slechts medeleven voelde voor de vrouw van TvG, alhoewel hij zich niet voor kon stellen wat zij precies moet voelen, aangezien zij een vrouw is. Dat hij desondanks geen spijt had van zijn daad, aangezien het ongelovigen betrof.
quote:Mohammed B. neemt laatste woord
ANP
AMSTERDAM - Mohammed B. nam dinsdag toch nog onverwacht het laatste woord. Nadat officier van justitie F. van Straelen een levenslange celstraf had geëist en ontzetting uit het actief en passief kiesrecht, nam B. het laatste woord. Alvorens in het Arabisch van wal te steken, zei hij: ‘Wauw. U heeft het mooi geschreven. En u gaat mij niet onderbreken.’
B. reageerde ogenschijnlijk onbewogen op de eis. Gekleed in dezelfde zwarte djellaba en Palestijnse sjaal als maandag, maakte hij aantekeningen toen Van Straelen de eis uitsprak.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:30 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Totdat jij een keer (onterecht) wordt beschuldigd van moord. Dan ben je maar al te blij dat je nog verdachte bent.
Ik vind dat wel een bekentenis...verantwoording nemen voor je daden...quote:...Plasman herhaalde zijn eerdere mededeling dat B. de volledige verantwoordelijkheid voor zijn handelen op 2 november vorig jaar wil nemen. Toen bracht hij Van Gogh om met messteken en kogelschoten...
En hij gaf aan dat, indien hij weer vrij zou komen, hij verder zou gaan met zijn missie.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij vertelde volgens de verslagever over:Zijn gedrag in de rechtszaal (stilzwijgen), en hoe men dit zal zien. Hij gaf aan dat hij slechts medeleven voelde voor de moeder van TvG, alhoewel hij zich niet voor kon stellen wat zij precies moet voelen, aangezien zij een vrouw is. Dat hij desondanks geen spijt had van zijn daad, aangezien het ongelovigen betrof.
Wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
1. Hij heeft bekend.
2. De term "verdachte" mag dan in een rechtzaal enige betekenis hebben, daarbuiten is iemand die op heterdaad betrapt is bij het plegen van een moord en ook heeft bekend de moord gepleegd te hebben gewoon een moordenaar![]()
Daarbinnen is hij verdachte en dient dus met respect te worden behandeld.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
1. Hij heeft bekend.
2. De term "verdachte" mag dan in een rechtzaal enige betekenis hebben, daarbuiten is iemand die op heterdaad betrapt is bij het plegen van een moord en ook heeft bekend de moord gepleegd te hebben gewoon een moordenaar![]()
Welnee.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat de rechter ervan maakt. Zal je zien dat hij na een paar jaar weer op vrije voeten is.
Wás het maar uit haat, dat valt tenminste nog te begrijpen!quote:In zijn slotwoord richtte hij zich
rechtstreeks tot de moeder van Theo van
Gogh.Hij zei haar zoon niet uit haat
te hebben gedood maar uit religieuze
overwegingen.Hij zei te hopen dat ze er
rust bij vindt dat hij waarschijnlijk
de hoogste straf voor de moord krijgt.
Na hoeveel jaar?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
Zal je zien dat hij na een paar jaar weer op vrije voeten is.
Lijkt mij heel simpel... levenslang.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:53 schreef kLowJow het volgende:
[1] Ik erken uw rechtbank niet
[2] Ik heb TvG vermoord
[3] Ik heb hier geen spijt van
[4] Als ik ooit vrji kom doe ik het nog een keer.
Dat De vrachtwagenchauffeur maar blijft drammen dat hij geen moordenaar is omdat hij nog niet veroordeeld is. Complete onzin: heterdaadje + bekentenis = moordenaar.quote:
Ergens krijg ik de indruk dat jij echt graag iets goed in die jongen wilt zien, cq vinden.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat toont juist dat hij een echte vent is en dat hij niet wegloopt voor zijn verantwoordelijkheden, dat is wel weer een respectabel kenmerk²
Dat was ikquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:52 schreef twentemeisje het volgende:
OMG zit nu naar stand.NL te luisteren op Radio1, daar is een man te beluisteren die vind dat MB geen straf heeft verdiend omdat hij gewoon niet begrepen wordt door de mensen in het Westen
Precies, wij moeten die cultuur ook gewoon leren waarderen. Die cultuur is niet minder of slechter, die cultuur is alleen anders.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:52 schreef twentemeisje het volgende:
OMG zit nu naar stand.NL te luisteren op Radio1, daar is een man te beluisteren die vind dat MB geen straf heeft verdiend omdat hij gewoon niet begrepen wordt door de mensen in het Westen
Hetzelfde respect als iedere verdachte...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Welk respect zou Mohammed B moeten krijgen. Welk respect heeft Mohammed B gehad voor het leven van Theo van Gogh? Volgens mij weinig dus waarom zou Mohammed B wel met respect moeten worden behandeld?
Omgekeerde wereld
Omdat er geen onderscheid wordt gemaakt in een democratische rechtstaat. En gelukkig zijn we dat nog.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Welk respect zou Mohammed B moeten krijgen. Welk respect heeft Mohammed B gehad voor het leven van Theo van Gogh? Volgens mij weinig dus waarom zou Mohammed B wel met respect moeten worden behandeld?
Geen idee. Ik ben geen rechter maar ben benieuwd wat ze ervan maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:53 schreef Monidique het volgende:
Na hoeveel jaar?
Hij heeft het toch over de juridische consequenties, waarin je pas schuldig bent als je straf wordt uitgesproken..quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat De vrachtwagenchauffeur maar blijft drammen dat hij geen moordenaar is omdat hij nog niet veroordeeld is. Complete onzin: heterdaadje + bekentenis = moordenaar.
Als ik de vrouw van de vrachtwagenchauffeur zou bevruchten, 9 maanden samen met 's in een afgsloten hokje zit, heb je toch ook geen vaderschaptest nodig om zeker weten dat ik de vader ben?
Common sense.
Je hebt ook echt wel gelijk vind ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Omgekeerde wereld
Jij verwonderde je erover dat Mohammed B. met respect werd behandeld... dat komt omdat hij officieel nog een verdachte is.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat De vrachtwagenchauffeur maar blijft drammen dat hij geen moordenaar is omdat hij nog niet veroordeeld is. Complete onzin: heterdaadje + bekentenis = moordenaar.
Als ik de vrouw van de vrachtwagenchauffeur zou bevruchten, 9 maanden samen met 's in een afgsloten hokje zit, heb je toch ook geen vaderschaptest nodig om zeker weten dat ik de vader ben?
Common sense.
Natuurlijk niet. Alleen al op de dreigbrief die hij op het lijk heeft achter gelaten staat levenslang, verder is de maatschappelijke ontzetting immens geweest. Nee, voor deze serie daden kent ons systeem maar één passende straf.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd wat de rechter ervan maakt. Zal je zien dat hij na een paar jaar weer op vrije voeten is. We blijven immers geloven in de goedheid van mensen
Dan zou de hele Nederlandse rechtstaat elke geloofwaardigheid verliezen mocht die er uberhaupt al zijn.
Waar maak jij uit op dat deze rechter gelooft in de goedheid van Mohammed B.?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef MrX1982 het volgende:
Men blijft immers geloven in de goedheid van mensen
Oog om oog, tand om tand he? Terug naar de middeleeuwen dan maar?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Je hebt ook echt wel gelijk vind ik.
Maar hoe wil je dit in ons huidig rechtsysteem inpassen?
Diegene die respectloos hebben gehandeld dienen een respectloze rechtzaak te krijgen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Welk respect zou hij moeten krijgen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef Frollo het volgende:
Omdat er geen onderscheid wordt gemaakt in een democratische rechtstaat. En gelukkig zijn we dat nog.
Gebazel.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:55 schreef WalfredGeesink het volgende:
Hetzelfde respect als iedere verdachte...
Grappig, hij gaat helemaal niet de hoogste straf voor die moord krijgen. Wel voor die dreigbrief.quote:Hij zei te hopen dat ze er rust bij vindt dat hij waarschijnlijk de hoogste straf voor de moord krijgt.
In de rechtzaal moet hij met respect worden behandeld. Daarbuiten mag je hem noemen wat je wilt. Het is hier een forum.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef WalfredGeesink het volgende:
Jij verwonderde je erover dat Mohammed B. met respect werd behandeld... dat komt omdat hij officieel nog een verdachte is.
Hij verdient een gewone rechtzaak dat lijkt me duidelijk. Maar is dat respect hebben voor de dader of gewoon onderdeel van een normaal rechtssysteem.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef -beyond- het volgende:
Je hebt ook echt wel gelijk vind ik.
Maar hoe wil je dit in ons huidig rechtsysteem inpassen?
Diegene die respectloos hebben gehandeld dienen een respectloze rechtzaak te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |