quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:24 schreef realbase het volgende:
Beste allen,
Ik heb een broodbak machine van Bomann.
Nu zou ik voor vanavond een vers brood bakken ( vier oud & nieuw bij vrienden )
Ik doe de doos open en merk dat ik nergens meer die kneedhaak kan vinden.
Heeft iemand enig idee of die ergens los te verkrijgen zijn ( vandaag dus nog ? )
Merci
quote:Op zondag 1 januari 2006 12:57 schreef ETHOM het volgende:
Hallo,
Vrijdag een AFK BM-3 broodbakmachine gekocht. Het zou de broodbakmachine zijn.
Gisteren en vandaag een broodje gebakken alleen het deeg rijst alleen maar de eerste keer.
Daarna zakt het deeg in als een pudding en komt het niet meer omhoog.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Weet je misschien of die nog steeds in de aanbieding is? Ik denk er namelijk ook over om een machine te kopen. Heb je misschien meer gegevens hierover? (timer, broodgewicht etc).quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef Jessi het volgende:
Ik heb uiteindelijk een merkloos apparaat gekocht bij het Kruidvat, voor ¤ 22,50 met 2 jaar garantie. De eerste drie broden (waaronder een kaas-ui brood) zijn al gebakken: super!
![]()
Ik ga heel snel al die recepten uit dit topic eens proberen.
Bij de gewone Kruidvat zeiden ze van niet. Bij een hele grote (in Amersfoort) hadden ze er nog een hele zwik en kregen nog 25% korting ook. Dus ik denk dat ze er vanaf wilden...quote:Op zondag 8 januari 2006 15:16 schreef greatgonzo het volgende:
Weet je misschien of die nog steeds in de aanbieding is? Ik denk er namelijk ook over om een machine te kopen. Heb je misschien meer gegevens hierover? (timer, broodgewicht etc).
Ja inderdaad, dat wordt een witbrood. Lekker hoor!quote:Op zondag 8 januari 2006 17:37 schreef Lienekien het volgende:
Jessi, bak jij broden met alleen tarwebloem? Wat voor resultaat geeft dat? Toch een witbrood, dan?
't Is niet veel werk, maar het kost wel tijd. Je hebt de ingrediënten er zo in en dan is het een kwestie van programmeren en aanzetten. Maar een programma kan 2-4 uur duren. Je moet het brood er wel direct uithalen als het klaar is (tenzij je een warmhoudfunctie hebt, dan kan het ook nog een uurtje later). Dan moet het brood afkoelen (warm brood is lastig snijden), zeker 2 uur als je het wilt invriezen (anders wordt het klef).quote:Op maandag 9 januari 2006 12:12 schreef greatgonzo het volgende:
plus het feit dat ik niet elke dag ga bakken denk ik (toch wel veel werk lijkt me), dus alleen in het weekend.
Denk dat het toch de kruidvat versie wordt.
Je kunt het niet in de machine laten afkoelen, omdat het condens dan neerslaat en het brood slap wordt.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:25 schreef greatgonzo het volgende:
Ok, dan kom ik op de volgende vragen:
- waarom kun je het niet laten afkoelen in de machine, of zit die dan vast?
- hoe lang duurt het afkoelen voordat je het fatsoenlijk kan snijden?
- hoeveel ben je omgerekend per brood kwijt ongeveer (uitgaande van 680 gr, dus een half brood(
Nadeel van bulk is dat de kwaliteit van het meel na verloop van tijd sterk achteruit gaat. Dus in bulk kopen zou ik alleen doen bij een groot gezin. En dan dagelijks bakken.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:34 schreef greatgonzo het volgende:
maar goed, tis iets voor in het weekend natuurlijk, en lekkerder.
Tenzij je bulk koopt bij de Makro, dan zul je misschien goedkoper kunnen bakken dan de winkel
O, als je 5 kg. al bulk noemt. Ik heb wel gelezen van mensen die 25 kg. in een keer bij de molen halen.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:37 schreef greatgonzo het volgende:
Dat deed mijn stagebegeleider van vorig jaar dus wel, die bakte omdat het én goedkoper, én lekkerder kan zijn (als je dus bulk koopt, hij kocht rechtstreeks van een meelfabriek oid, 5 kg meel voor 2 euro ofzo). En hij bakte dus elke dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |