hihi, ik dacht op t eerste ( slaperige) gezicht dat t een pedaal emmer wasquote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:41 schreef Robbiej het volgende:
mn pa heeft een panasonic ding. ding was 190 pleuro..
[afbeelding]
wel tering lekker brood trouwens komt dr uit
Ik vind supermarkten niet zo geschikt om mixen te kopen. Ik haal Soezie-producten bij de Welkoop en 'molen'-mixen bij een hoeve even buiten de stad.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:30 schreef ymme het volgende:
Bij welke supermarkt, kun je vele soorten broodbakmixen kopen?
Zijn dat dan wel van die kant en klare mixen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind supermarkten niet zo geschikt om mixen te kopen. Ik haal Soezie-producten bij de Welkoop en 'molen'-mixen bij een hoeve even buiten de stad.
Ja, de mixen zijn zowel 'kant-en-klaar' (alleen nog water toevoegen) als 'gewoon' (dan moet je bijv. ook nog gist toevoegen) te verkrijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:45 schreef ymme het volgende:
[..]
Zijn dat dan wel van die kant en klare mixen.
Ik heb het net pas.. En zelf mixen vind ik erg moeilijk.
En al die ingredienten die je ervoor moeten hebben.
Ik heb bij de www.zelfbakken.nl wel wat mixen besteld.
Maar deze zijn dan ook erg aan de prijs. 4 euro nog wat voor een mix.
Ik heb niet eens gekeken hoeveel het was. Maar inderdaad als het 4 euro voor 2 kilo is, valt het wel mee.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de mixen zijn zowel 'kant-en-klaar' (alleen nog water toevoegen) als 'gewoon' (dan moet je bijv. ook nog gist toevoegen) te verkrijgen.
4 euro voor 2 kilo mix is wel ongeveer een gemiddelde prijs. Als je dat te duur vindt, zul je toch eens moeten proberen om zelf te mixen met goedkopere ingrediėnten.
Hier heb je nog twee sites waar je kunt bestellen (houd wel rekening met bezorgkosten):
www.baklessen.nl (dit is de hoeve waar ik regelmatig wat koop - is voor mij in de buurt)
www.bakkertjethuis.nl
Kan dat apparaat van jou die halve hoeveelheid wel aan? Mijn apparaat moet minstens 400 gram meel hebben. En 't is volgens mij ook veel te veel boter!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:13 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb niet eens gekeken hoeveel het was. Maar inderdaad als het 4 euro voor 2 kilo is, valt het wel mee.
Ik heb de bakmachine nu voor het eerst aanstaan.
Ik heb eerst maar eens een halve pak koopmans (212 gram boerenbrood) en 100 gram boter, en 125 water erin gedaan.
Eerst kijken, hoe groot dit brood wordt, voordat ik een heel pak erin doe, en dat teveel is voor de broodbak machine.
Ik heb trouwens een Gebruiksaanwijzing van de Everglades Broodbakmachine een volle zus van de AFK (ik heb deze overgenomen van een anders user hier van fok! en deze was de gebruiksaanwijzing kwijt, maar die staat dus op een site)
Volgens mij gaat je brood niet lukken doordat je het halve pak maar hebt gebruikt. Ieder apparaat heeft een minimum en een maximum en volgens mij heb jij te weinig gebruikt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:21 schreef ymme het volgende:
oh ik bedoel 10gram boter.
Ook de helft dus, omdat ik ook maar de helft van het pak genomen heb...
Ik lees inderdaad al meer verhalen over de mix van de koopmans. Dat deze niet zo heel lekker moet zijn. Maar ja, deze heb ik er bijgekregen, en het is natuurlijk ideaal om uit te proberen
Bronquote:Gewoon volhouden! Ik be net de startfase met een AFK voorbij en was in het begin ook teleurgesteld. Inmiddels tover ik het ene mooie volkorenbroodje na het andere. Via dit forum heb ik het volgende Basisrecept gekregen. Dat hanteer ik als uitgangspunt e sindsdien ging het steeds beter. Dit is natuurlijk voor wanneer je geen mix gebruikt en zelf mengt.
100 % meel(+bloem)
57% water (voor een AFK; andere machines 60%)
2 % zout
1-2 % suiker (hoeft niet)
3-5 % olie of boter
0.8-1% droge gist
Over mix: de meeste mixen bevatten teveel gist voor bakken in een broodbakmachine. Als ik mix gebruik krijg ik mooie niet ingezakte broodjes (gevolg van teveel rijzen) door een deel van de mix te vervangen door gewoon meel of bloem en extra zout:
300 gram: 225 gram volkorenmix met 75 gram tarwemeel + ca 1,5 gram (=2% van 75) zout,
500 gram: 400 gram mix met 100 gram tarwemeel en 2 gram (= 2% van 100) zout.
Ik doe er dan nog een maatlepel olie/boter bij, voor de houdbaarheid.
En ik neem het water eerder te koud dan te warm!
Het is inderdaad verder wel goed gegaan. Maar echt de vorm van een brood heeft het niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:48 schreef Kimske het volgende:
die broodbakmixen van koopmans zijn toch voor 1 brood?? Denk niet dat t brood volledig mislukt, alleen wel dat t plat is...
Welkoop, Boerenbond of Harense Smid.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:47 schreef ymme het volgende:
Waar kun je dan de SOEZIE all-in-mixen overal kopen?
Edah? AH?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |