abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28701731
Hallo,
wie o wie heeft werk als intercedent bij een uitzendbureau of kent iemand die dit werk doet of heeft gedaan.
Ik ben me aan het orienteren en ik wil dolgraag meer weten over deze baan. AUB reacties!!! Het is belangrijk om dit snel te weten!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door voetbalster op 11-07-2005 11:46:58 ]
pi_28702907
Ja, ik heb een half jaar bij Creyf's en 1,5 jaar bij Tempo Team gewerkt. Wat wil je weten?
Spoilers!
pi_28702982
Nou,
is het LEUK en UITDAGEND werk?
Verdiend het oke?
Zitten er eisen aan?
pi_28703454
Het is leuk werk. Stressvol. Je moet met alle soorten mensen overweg kunnen, van directeuren van grote concerns tot mensen die geen Nederlands spreken.
Het is zeker uitdagend werk, je heb met heel veel te maken. Je moet met je uitzendkrachten overweg kunnen, maar hen ook een reprimande kunnen geven, je moet heel georganiseerd zijn en supergoed kunnen plannen.
Je moet op bedrijfsbezoek, je moet betalingen aan uitzendkrachten doen, detacheringscontracten opstellen, te veel om op te noemen.

Intercedent is een van de meest stressvolle banen die bestaan. De gemiddelde intercedent is met 14 maanden weer weg. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat je je goed op de arbeidsmarkt kunt orienteren in zo'n functie.

Je hebt HBO nodig en uitstekende sociale vaardigheden, een engelengeduld hebben en een teamplayer zijn. En je moet zoals gezegd verschrikkelijk stressbestendig zijn. Zeer goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is zeer belangrijk.

Verder moet je bij verrreweg de meeste uitzendbureau's nog een cursus halen. Dit is een vrij zware cursus, in ieder geval wel naast je werk. Je leert dan de complete wet- en regelgeving op het gebeid van arbeidsrecht, gespecificeerd naar uitzendbureau's.

Het verdiend veel te weinig. Zeker geen HBO salaris. Ik zat op 1377,- bruto per maand. Nou was ik nog geen 23, dat scheelt. Maar toch, als je ziet hoe hoog de eisen zijn en wat je allemaal moet doen is het erg zuur als de gemiddelde vuilnisman of heftruckchaufeeur net zoveel verdient.
Spoilers!
pi_28703504
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:05 schreef voetbalster het volgende:
Nou,
is het LEUK en UITDAGEND werk?
Verdiend het oke?
Zitten er eisen aan?
Zolang je maar flexibel bent en werkervaring hebt.
pi_28703675
Voetbalster, wat heb je gedaan, wat doe je nu?
Spoilers!
  maandag 11 juli 2005 @ 12:34:47 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_28703709
Ik ben Intercedent, al 5 1/2 jaar bij één bureau, mail me maar dan praten we verder...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_28703876
toevallig hier nog een ervaren intercedent die een andere baan zoekt? bij mij op kantoor zoeken ze er nog 1 in de regio amersfoort
pi_28704137
Ik heb journalistiek gestudeerd en kan daar geen werk in vinden. Ik woon in Gelderland. Ik wil graag werken en ook een beetje verdienen. Intercedent lijkt me wel wat. Bij randstad klink het wel oke, maar ik wil niet te snel met hen in zee gaan.
  maandag 11 juli 2005 @ 12:55:26 #10
86305 Markman
Grappig hier.
pi_28704238
quote:
Op maandag 11 juli 2005 12:51 schreef voetbalster het volgende:
Ik heb journalistiek gestudeerd en kan daar geen werk in vinden.Ik wil graag werken en ook een beetje verdienen. Intercedent lijkt me wel wat. Bij randstad klink het wel oke, maar ik wil niet te snel met hen in zee gaan.
Je hebt tenminste een goede onderbouwing van je keuze voor interecendent

En Randstad... is dat niet het walhalla voor intercedenten? Volgens mij zijn dat vrij strenge selectieprocedures?
pi_28704252
Ik heb geen idee hoe het met de selectie gaat. Ik heb al een soll. formulier meegekregen.
  maandag 11 juli 2005 @ 12:58:57 #12
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28704314
Randstad is het meest formele uitzendbureau met de hoogste standaarden qua opleiding, kleding, etc.

Reken er trouwens ook op de je wat aan je garderobe moet doen....Spijkerbroeken, mouwloze topjes, korte rokjes, gympen, etc. mag allemaal niet bij alle uitzendbureau's.
Spoilers!
pi_28704331
Lucky S, je klinkt erg nagatief over Randstad. Ervaring?
pi_28704345
Dribbel,
ik heb je gemaild
  maandag 11 juli 2005 @ 13:25:29 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28704923
Nee hoor, helemaal niet negatief over Randstad. Ik werkte bij Tempo Team, en dat is onderdeel van de Randstad Holding. Zodoende kwam ik met trainingen nogal eens in aanraking met de collega's van Randstad, dat is gewoon een ander slag mensen. Geeft verder niet, maar Tempo Team is wat informeler, vlotter, losser, dat was meer mijn ding.

Je doet bij een uitzendbureau gewoon heel erg veel ervaring op, op veel verschillende vlakken. In mijn ogen is er bijna geen gevarieerdere baan. Je moet trouwens wel commercieel ingesteld zijn. Uiteindelijk is je omzet toch het belangrijkste.
Spoilers!
pi_28705009
wordt je daar dan op afgerekend en ben je verantwoordelijk voor bepaalde doelstellingen? Ik vind het niet zo prettig om te horen dat de meeste mensen na een jaar alweer gevlogen zijn. Ik zoek juist iets 'vasts' en iets waar ik in kan groeien. Ik denk overigens wel van mezelf dat ik stressbestendig ben. Ik kan een boel tegelijk zonder overzicht te verliezen. En ik wil in geen geval een baan waarbij ik 's ochtends niet weet wa tik moet of ga doen.

Ik weet wat commercieel is, maar kun je dit iets meer uitleggen>?
pi_28705030
En: waarom ben jij er mee gestopt? Vrijwillig of gedwongen? wat doe je nu?
  maandag 11 juli 2005 @ 13:57:49 #18
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_28705689
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:00 schreef voetbalster het volgende:
Dribbel,
ik heb je gemaild
Ik jou ook...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_28706388
Nog een keer gemaild, Dribbel
  maandag 11 juli 2005 @ 14:48:21 #20
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28707034
Je kunt een heel eind groeien in de uitzendbranche. Je begint meestal als consulent. Dan heb je wat minder targets en doelstellingen als een intercedent. Vervolgens wordt je intercedent. Dan moet je bijvoorbeeld 2 afspraken met nieuwe potentiele klanten per week hebben en een bepaald aantal plaatsingen gedaan hebben. Daar wordt je natuurlijk op afgerekend, zo is de zakenwerteld overal, niet alleen bij een UZB.

Daarna kan je eventueel alf afdelingshoofd aan de slag. Je geeft dan leiding aan de afdeling gezondheidszorg, logistiek, kaderpersoneel, administraties, bank en verzekering of telemarketing. Welke afdeling ligt natuurlijk aan hoe groot jouw vestiging is, en welke afdelingen ze hebben, dat mag duidelijk zijn.

Je kunt ook vestigingsmanager zijn. Sommige managers hadden bij ons zelfs meerdere kleine bureau's onder zich.
Accountmanager is ook een mogelijkheid. Je onderhoudt dan de contacten met de grote klanten van een regio.
Regiomanagers heb je ook nog. En dan zijn er nog heeeeel veel functies op regiokantoren, hoofdkantoren.
Tempo Team en Randstad hadden ook nog bijvoorbeeld Yacht, een detacheringskantoor voor echt hoog opgeleiden. Daar kwam je pas terecht na een aantal jaren werkervaring ergens anders in het bedrijf.

Je hebt, net als in de rest van de zakenwereld, meer kans om door te groeien bij een groter bedrijf.

Er zijn veel redenen voor de korte duur dat een intercedent bij een UZB werkt. Ten eerst zijn er veel vrouwen, die vaak als ze kinderen krijgen stoppen met werken. Het is een hele stressy baan, dat trekt niet iedereen voor lange tijd. Je leert veel over de arbeidsmarkt, en ziet dus alle kansen voor jezelf om ergens anders aan de slag te gaan.
Spoilers!
  maandag 11 juli 2005 @ 14:57:48 #21
86305 Markman
Grappig hier.
pi_28707287
uhm, TS heb je de opleiding journalistiek afgemaakt??
  maandag 11 juli 2005 @ 14:57:57 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28707292
Je kunt er niet omheen dat je vrijwel niet weet wat er gaat gebeuren in de dag die voor je ligt. Je weet niet welke klant bijvoorbeeld boos aan de lijn hangt omdat een uitzendkracht iets heeft gestolen, niet op is komen dagen, wat dan ook. Dat moet jij oplossen. Je moet er niet alleen voor zorgen dat die klant uberhaupt nog een uitzendkracht van je wil inlenen, maar ook dat je een nieuw persoon vindt. Het liefst a la minute.

Verder ben ik gestopt omdat ik een auto-ongeluk kreeg waardoor ik nu een whiplash heb. Dat was precies gedurende de recessie, waarin ze van niemand het jaarcontract verlengden, en zeker niet van iemand die geen hele dagen meer kon werken en waar ook geen verbetering in zicht was.

Nu ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht voor Acountmanagement die ik donderdag in ga leveren. Na Tempo Team ben ik noodgedwongen gaan studeren, ik heb dus niet meer gewerkt.
Spoilers!
pi_28707450
Ik wordt vaak direct argwanend als ik hoor dat er bij een bedrijf een groot verloop is, vandaar. Ik heb daarnet een afspraak met een vestigingsmanager gemaakt bij Randstad. Gewoon, om meer te weten en nog vragen te stellen. Gelukkig was dat geen probleem. Ik ga vrijdag op vakantie. Denken jullie dat ze tot na die tijd (1,5 week later) kunnen wachten om van mij te weten wat ik eigenlijk wil?
pi_28707602
En ja,
ik heb de opl. JOU afgemaakt. Hoezo ?
  maandag 11 juli 2005 @ 15:09:03 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28707628
Ik denk wel dat ze kunnen wachten, mits ze je willen hebben natuurlijk! Maar ook dat kan je aan die vestigingsmanager vragen. Heel veel succes in ieder geval!
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')