abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 19:51:18 #1
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_28688478
Ik heb nu vakantie zou je denken maar voor mij niet. Ik vind het heerlijk om even niet te hoeven leren en je druk te maken over school, dat wel. Maar anderzijds vind ik vakantie het meest vervelende wat er bestaat.

De vakanties en ook de weekenden breng ik voor het overgrote deel alleen door: vriend(inn)en heb ik niet naast een vast clubje dat ik op school in de pauzes zie en spreek maar deze mensen hebben nooit zin om iets buiten schooltijd om te gaan doen. Ook zijn mijn oudes en broer de hele dag weg.

In de vakantie heb ik dus een overschot aan vrije tijd, afgelopen week had ik ook al vrij maar de verveling en "eenzaamheid' komen nu alweer opzetten met het gevolg van lusteloos, depressief zijn en daardoor ook gaan eten en andere dingen

Heeft iemand tips of ideeën hoe ik hiermee om kan gaan? Of wat ik er tegen kan doen? Of mensen die dit herkennen?
Ik heb al een vakantiebaantje maar dit isop een camping waar heel veel (goedkope) krachten werken, waardoor ik meestal niet vaker dan 3keer per week hoef te werken dus blijven er nog 4 dagen over per week. En mijn vakantie duurt nog tot 7 september

Edit: en ik ga zoals ieder jaar ook niet op vakantie.
Hoi :W
pi_28688611
Ik ken het wel, niet zozeer dat er niemand is om wat mee te gaan doen want ze gaan toch nooit allemaal tegelijk op vakantie, maar ik kan er zelf slecht tegen als de structuur wegvalt. Een paar daagjes niets hoeven is het paradijs, zes weken niets hoeven vind ik maar lastig. Ik deel dus altijd toch gewoon m'n dagen/weken enigszins in, ik plan om ' s ochtends te gaan zwemmen bijvoorbeeld, of om aan mijn scriptie te gaan werken, en dan gaat het veel beter, als er een aanleiding is om voor uit bed te komen
En als ik dan genoeg krijg van die zelf opgelegde 'verplichtingen', gooi ik er weer een dagje tussendoor waarin ik echt niets hoef.
  zondag 10 juli 2005 @ 20:00:51 #3
114913 AmyLee
pi_28688776
Dat is het probleem niet zozeer ik sta elke dag om dezelfde tijd (redelijk vroeg) op. En een ander probleem is dat ik nooit iets alleen onderneem (dat durf ik niet om een of andere reden maar dat is weer iets anders psychisch ) Alleen naar het zwembad gaan bijvoorbeeld vind ik vreselijk, en waarom? ik weet het niet precies
  zondag 10 juli 2005 @ 20:05:45 #4
73888 DIA
die ja .....
pi_28688917
je moet gewoon een doel stellen denk ik
heb je geen hobbys of dingen die je leuk vind waar je in op kan gaan,
of zoek een normaal baantje waar je ook onder de mensen komt ...
bel gewoon iemand op om iets te ondernemen ....er is vast wel iemand...
pi_28689019
Sommige dingen zijn ook leuker om in je eentje te doen dan andere. Ik zou zelf bijv. niet gauw in mijn eentje naar de bioscoop gaan (waarom weet ik ook niet, je zit immers toch maar zwijgend naar dat scherm te kijken), maar bijv. skaten doe ik zelfs ook liever alleen als er wel iemand mee wil (mijn vrienden gaan te langzaam )

Dus doe gewoon die dingen die je ook in je eentje leuk vindt, en de dingen die je echt kut vindt in je eentje, die bewaar je voor de keren dat er wel iemand mee kan
pi_28689029
Ik herken het ook wel, na mijn laatste tentamen verveelde ik me ook bij direct. Maar structuur aanbrengen, zoals eerder geopperd, werkt wel.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  zondag 10 juli 2005 @ 20:10:53 #7
114913 AmyLee
pi_28689081
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:05 schreef DIA het volgende:
1.je moet gewoon een doel stellen denk ik
2.heb je geen hobbys of dingen die je leuk vind waar je in op kan gaan,
3.of zoek een normaal baantje waar je ook onder de mensen komt ...
4.bel gewoon iemand op om iets te ondernemen ....er is vast wel iemand...
Thanks voor de tips in de eerste plaats
1. goed idee niks op aan te merken alleen dat doel nog vinden.
2. zelfde verhaal, goed idee niks op aan te merken, alleen nog een goede hobby vinden.
3. Daar ben ik mee bezig maar het is zo moeilijk ik loop alles al af om iets anders te vinden
4. (weer iets psychisch van me ) Ik ben nogal een onzeker typje (nogal erg) als iemand me afwijst voel ik me meteen naar, opdringerig etc. dus na enkele malen denk ik nu steeds: tja ze bellen mij niet op dus dan zullen ze ook wel geen belang bij me hebben, ik zal ze maar niet lastig vallen
  zondag 10 juli 2005 @ 20:13:53 #8
73888 DIA
die ja .....
pi_28689166
je zult zien als jij actie onderneemt naar vrienden/kennissen dat ze jou ook zullen gaan benaderen...
maar idd het is blijkbaar wel een stap voor je die je niet gauw zet
  zondag 10 juli 2005 @ 20:16:32 #9
114913 AmyLee
pi_28689237
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:08 schreef thaleia het volgende:
Sommige dingen zijn ook leuker om in je eentje te doen dan andere. Ik zou zelf bijv. niet gauw in mijn eentje naar de bioscoop gaan (waarom weet ik ook niet, je zit immers toch maar zwijgend naar dat scherm te kijken), maar bijv. skaten doe ik zelfs ook liever alleen als er wel iemand mee wil (mijn vrienden gaan te langzaam )

Dus doe gewoon die dingen die je ook in je eentje leuk vindt, en de dingen die je echt kut vindt in je eentje, die bewaar je voor de keren dat er wel iemand mee kan
Bedankt voor je tips en reactie ik zal er wat mee doen
pi_28689286
ik ken het gevoel.. tis klote ik ben er helaas ook nog niet achter wat ik ertegen kan doen..behalve veeeel fok!ken..
  zondag 10 juli 2005 @ 20:18:44 #11
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_28689299
Een hobby of een sport beoefenen kan ook geen kwaad.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zondag 10 juli 2005 @ 20:20:58 #12
114913 AmyLee
pi_28689355
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:13 schreef DIA het volgende:
je zult zien als jij actie onderneemt naar vrienden/kennissen dat ze jou ook zullen gaan benaderen...
maar idd het is blijkbaar wel een stap voor je die je niet gauw zet
Ja dat is iets waar ik me echt overheen moet zetten, in mn achterhoofd weet ik heus wel dat ze niet zullen denken: heb je datvervelende mens te zeuren (ofzo) maar ergens overheerst de agst dat ze dat wel zullen doen. Maar dat is dezelfde angst die ik heb om iets te vragen in een winkel of op straat of waar dan ook, bang dat ze me dom vinden ofzo Rare angst misschien i know en ook uiterst vervelend.
  zondag 10 juli 2005 @ 20:21:01 #13
73888 DIA
die ja .....
pi_28689359
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:18 schreef Imberr het volgende:
ik ken het gevoel.. tis klote ik ben er helaas ook nog niet achter wat ik ertegen kan doen..behalve veeeel fok!ken..
raak je alleen maar meer in je isolement
  zondag 10 juli 2005 @ 20:22:10 #14
114913 AmyLee
pi_28689403
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:18 schreef cerror het volgende:
Een hobby of een sport beoefenen kan ook geen kwaad.
Kijk en dat wil ik dus ook graag sporten! Alleen de stap om in mn eentje naar een sportschool te gaan durf ik weer niet te zetten
  zondag 10 juli 2005 @ 20:24:21 #15
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_28689458
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:22 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Kijk en dat wil ik dus ook graag sporten! Alleen de stap om in mn eentje naar een sportschool te gaan durf ik weer niet te zetten
Sport is inderdaad een sociaal gebeuren.
Al kan je in je eentje wel fitnessen.
Zodoende zou je eventueel ook wel iemand kunnen ontmoeten?
pi_28689473
quote:

[..]

Wie heeft het over sportschool?
joggen/fietsen kan net zo leuk zijn. Vooral fietsen is voor mij dan een lekkere frisse afwisseling van mijn dag.
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  zondag 10 juli 2005 @ 20:26:29 #17
114913 AmyLee
pi_28689515
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:25 schreef Kemania het volgende:

[..]

Wie heeft het over sportschool?
joggen/fietsen kan net zo leuk zijn. Vooral fietsen is voor mij dan een lekkere frisse afwisseling van mijn dag.
Fietsen ja dat kan ik wel doen goed idee. Maar joggen dat gebeurt hier vrijwel niet dus dan heb ik ook weer het gevoel dat ik me zo "te kijk"zet.
pi_28689541
quote:

[..]

doe eens gek. je zult verbaasd staan van jezelf....
  zondag 10 juli 2005 @ 20:27:57 #19
114913 AmyLee
pi_28689544
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:24 schreef cerror het volgende:

[..]

Sport is inderdaad een sociaal gebeuren.
Al kan je in je eentje wel fitnessen.
Zodoende zou je eventueel ook wel iemand kunnen ontmoeten?
Ja dat zag ik ook al in. Maar dan moet ik dus naar de sportschool gaan om te informeren (angst slaat alweer toe dan, het is bijna ziekelijk gewoon ik weet het )
pi_28689565
Een groot voordeel als je eenmaal een baan hebt: je hebt dan niet meer verplicht vrij.
pi_28689601
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:21 schreef DIA het volgende:

[..]

raak je alleen maar meer in je isolement
valt wel mee..als t te erg word bel ik een vriendin op om wat af te spreken..
  zondag 10 juli 2005 @ 20:30:11 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_28689610
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:27 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Ja dat zag ik ook al in. Maar dan moet ik dus naar de sportschool gaan om te informeren (angst slaat alweer toe dan, het is bijna ziekelijk gewoon ik weet het )
Per telefoon of iets dergelijks durf je ook niet?
  zondag 10 juli 2005 @ 20:30:43 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28689624
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:55 schreef thaleia het volgende:
Ik ken het wel, niet zozeer dat er niemand is om wat mee te gaan doen want ze gaan toch nooit allemaal tegelijk op vakantie, maar ik kan er zelf slecht tegen als de structuur wegvalt.
Ik wíst dat ik jou hier zou treffen!
Idem hiero. Ik zorg dat ik iig om de dag een afspraak heb en de rest vul ik op met 'projectjes': badkamer poetsen, kast schilderen, administratie ordenen, foto's van nog een jaar of 4 terug inplakken. Dat soort dingen. En tussendoor veel op Fok! hangen..
Gelukkig ga ik ook nog 2,5 week kamperen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 10 juli 2005 @ 20:31:32 #24
101809 BObNL
Je bent top!
pi_28689648
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:27 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Dag plannen , verstand op 0, glas wiskey v/t voren en het gaat lukken
Leuter mee!!
  zondag 10 juli 2005 @ 20:32:29 #25
114913 AmyLee
pi_28689668
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:28 schreef thabit het volgende:
Een groot voordeel als je eenmaal een baan hebt: je hebt dan niet meer verplicht vrij.
Ik ga na de vakantie het laatste jaar in van het vwo en daarna dus studeren en op kamers ergens in een "grote" stad zeg maar, ik woon nu in Friesland. En ik hoop dat dat de kans voor mij is om veel mensen te leren kennen waar ik wel een hechte band mee op kan bouwen, en niet een oppervlakkige schoolrelatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')