abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 19:31:49 #1
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_28687962
Ik ben van plan om in oktober 2006 voor 2 a 3 maand op stage te gaan naar Curacao. Nu heb ik overal al rondgekeken en ik zit nu te denken om via wereldstage.com mijn stage te regelen. Voor mijn stage ben ik op zoek naar een plaats in iets wat met rechten heeft te maken (advocatuur/rechterlijke macht/openbaar ministerie).

Graag zou ik de mening willen hebben van anderen die op Curacao stage hebben gelopen, niet perse binnen het recht. Ook wil ik heel graag weten of wereldstage.com waar maakt wat ze beloven. Wie heeft er ervaring mee en hoe beviel het? Als je je stage op een andere manier hebt geregeld (die voor mij ook zou kunnen) zou ik het ook graag horen, en natuurlijk ook hoe dat bevallen is.
  maandag 11 juli 2005 @ 12:54:06 #2
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_28704209
Natuurlijk wil ik ook graag de ervaringen horen van hoe het op Curacao zelf bevallen is. En zijn er nog meer FOK!kers hier van plan om (binnenkort) naar Curacao te gaan?
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:48:43 #3
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_28808574
Niemand ervaringen met stage in Curacao???
  donderdag 14 juli 2005 @ 18:59:02 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28808777
2 Studiegenoten van me komen er net vandaan.. ze hebben een kleine website bijgehouden, misschien dat je daar wat nuttigs op kunt vinden?

http://www.stagecuracao.nl.tt/
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 16 juli 2005 @ 01:00:56 #5
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_28848516
Link werkt niet... Verder trouwens nog mensen van plan om naar Curacao te gaan of die er geweest zijn?
pi_28848578
Ik heb er gewoond maar dat is inmiddels al weer wat jaartjes geleden....
  zaterdag 16 juli 2005 @ 01:05:07 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28848607
Wat doe je moeilijk, gewoon gaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 08:31:21 #8
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_29259958
Was ik ook zekers van plan, maar wat tips e.d. zijn natuurlijk nooit verkeerd...
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:43:34 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_29280634
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 08:31 schreef DarkFly het volgende:
Was ik ook zekers van plan, maar wat tips e.d. zijn natuurlijk nooit verkeerd...
Die link werkt nu iig wel. .
pi_29289306
Twee vrienden gaan via wereldstage zometeen een half jaar stage lopen in Curacao. Volgens mij(en de school) regelt wereldstage het wel goed.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_33370221
Ik ga als het goed is vanaf Februari afstuderen in Curacao, zou het leuk vinden om met wat mensen in contact te komen die er ook heen gaan, want ik ga ook maar moederzieltje alleen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Freddie_Taylormaycon op 24-12-2005 14:50:44 ]
"ROCK 'N ROLL"
pi_33414902
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:42 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:
Ik ga als het goed is vanaf Februari afstuderen in Curacao, zou het leuk vinden om met wat mensen in contact te komen die er ook heen gaan, want ik ga ook maar moederzieltje alleen.
D'r zijn echt genoeg Nederlanders daar het hele jaar door.
pi_33415976
Zorg dat je er een auto hebt anders heb je er niks aan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34336042
Ik doe nu een MBO opleiding tot ondernemer groothandel. Volgend jaar heb ik de mogelijkheid om op stage te gaan in het buitenland. En omdat het natuurlijk leuk op je CV staat later wil ik dat ook zeker gaan doen.
Ik ben de afgelopen 10 jaar een keer naar Curacao en naar Aruba geweest. Ik vond het allebei prachtige eilanden. Ik wil graag in Curacao stage gaan lopen.
Nu zag ik een site www.wereldstage.com en daar regelen ze de hele stage voor je. Dat is natuurlijk best handig aangezien het me moeilijk lijkt om contacten daar te leggen vanuit Nederland.
Nu vroeg ik me af of mensen hier op FOK! ervaring hebben met Wereldstage.com?
  zondag 22 januari 2006 @ 20:27:15 #15
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_34355284
Ik heb me ingeschreven bij wereldstage.com, tot nu toe goede ervaringen mee (hoewel ik net ben ingeschreven). Ze reageren snel en goed op e-mail. Bovendien heb ik mensen gesproken die ervaring met dat bureau hebben en die zijn allemaal positief!
pi_34355647
quote:
Op zondag 22 januari 2006 20:27 schreef DarkFly het volgende:
Ik heb me ingeschreven bij wereldstage.com, tot nu toe goede ervaringen mee (hoewel ik net ben ingeschreven). Ze reageren snel en goed op e-mail. Bovendien heb ik mensen gesproken die ervaring met dat bureau hebben en die zijn allemaal positief!
Wanneer en waar ben jij van plan om heen te gaan? En wat voor een opleiding doe je?
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:58:45 #17
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_34438304
Ik ben van plan om in september te gaan. Ik heb een voorkeur voor Bonaire opgegeven en daar gaan ze eerst een plaats voor me regelen. Mocht dat te moeilijk worden, dan ga ik voor Curacao. Mijn opleiding is Rechten.
pi_34440087
Wereldstage.com zijn een stel afzetters!
Ik heb destijds gewoon alles zelf geregeld. Het advocatenkantoor benaderd, kamer geregeld ed.
Op Bonaire moet je dus absoluut niet gaan zitten voor een rechtenstage, er zitten weinig tot geen studeten. zit je daar drie maanden in je eentje
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34442458
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:04 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb destijds gewoon alles zelf geregeld. Het advocatenkantoor benaderd, kamer geregeld ed.
Op Bonaire moet je dus absoluut niet gaan zitten voor een rechtenstage, er zitten weinig tot geen studeten. zit je daar drie maanden in je eentje
Waarom zijn het afzetters?
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:53:19 #20
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_34468773
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:04 schreef Thisbe het volgende:
Heb ook veel andere verhalen gehoord over wereldstage.com. Het is absoluut een stuk goedkoper als je alles zelf regelt, alleen dan heb je verder niets om op terug te vallen als het niet lukt of verkeerd gaat. Bovendien scheelt het natuurlijk ook het nodige werk en geregel. Tuurlijk, het is en blijft veel geld, maar je krijgt er ook genoeg voor terug. Heb nu al een hoop mensen gesproken die via Wereldstage.com naar de antillen zijn gegaan en moet zeggen dat ik heel weinig negatiefs heb gehoord.

En waarom is Bonaire zoveel slechter? Ken genoeg mensen die ook daar stage gaan lopen of hebben gelopen. Heb je zelf een mindere ervaring met Bonaire dat je zo negatief bent? Of denk je dat Bonaire minder is, omdat het minder groot is?

[ Bericht 10% gewijzigd door DarkFly op 26-01-2006 01:08:05 ]
pi_34475654
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:53 schreef DarkFly het volgende:

[..]

Heb ook veel andere verhalen gehoord over wereldstage.com. Het is absoluut een stuk goedkoper als je alles zelf regelt, alleen dan heb je verder niets om op terug te vallen als het niet lukt of verkeerd gaat. Bovendien scheelt het natuurlijk ook het nodige werk en geregel. Tuurlijk, het is en blijft veel geld, maar je krijgt er ook genoeg voor terug. Heb nu al een hoop mensen gesproken die via Wereldstage.com naar de antillen zijn gegaan en moet zeggen dat ik heel weinig negatiefs heb gehoord.

En waarom is Bonaire zoveel slechter? Ken genoeg mensen die ook daar stage gaan lopen of hebben gelopen. Heb je zelf een mindere ervaring met Bonaire dat je zo negatief bent? Of denk je dat Bonaire minder is, omdat het minder groot is?
Wereldstage vraagt veel te veel geld voor weinig service. Bovendien heb ik van een aantal mensen gehoord dat voor hen de huisvesting niet geregeld bleek te zijn toen ze eenmaal op Curacao waren
En dat huis van ze, toen ik er was was er alleen maar ruzie in de tent daar. Ook al kwamen er nieuwe mensen bij en gingen er mensen weg, het sfeertje bleef waardeloos
Maar dat kan allemaal veranderd zijn.
Bonaire is niet perse slechter, maar wel als je er een rechtenstage wil gaan lopen. Er zijn minder grote kantoren, en voor een zitting moet je sowieso naar Curacao. Ze hebben daar nauwelijks de beschikking over recente juridische literatuur, en dat is heel irritant! Dit weet ik trouwens van een collega die nu een kantoor heeft op Bonaire.
Als je toch naar Curacao gaat, dan raad ik je aan om stage te lopen bij Halley Blaauw en Navarro. Het grootste kantoor (en het mooiste). ik heb het daar erg naar mijn zin gehad!
Bovendien kun je ze mailen en vragen om een stage-plaats, ze nemen iedere twee maanden twee stagiaires aan.
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:20:20 #22
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_34487217
Ik hoor over wereldstage ook erg veel andere verhalen. Een vriend van mij heeft ook via hun zijn stage geregeld en het was perfect geregeld. Ook de huisvesting was geen enkel probleem! Denk dat het heel erg per persoon/ervaring verschilt.

Zelf ben ik ook wel aan het rondkijken naar een stageplaats, want zelf regelen scheelt toch wel wat. Mijn voorkeur gaat toch uit naar Bonaire, niet alleen met betrekking tot de stageplaats zelf. Misschien moet ik maar eens gaan kijken of Halley Blaauw en Navarro wat is! Nog andere tips? Welke taal wordt daar trouwens op het kantoor gesproken? En die collega die nu kantoor heeft op Bonaire, heeft die een website ofzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door DarkFly op 26-01-2006 17:30:34 ]
pi_34499172
Aangezien het Nederlands recht daar geldt, en dus alle juridische literatuur en wetteksten in het Nederlands zijn is de voertaal Nederlands Onderling willen de Antilliaanse advocaten weleens Papiamentu spreken, maar zo moeilijk is dat niet.
De vestiging op Bonaire is ook van HBN, die kun je vinden via hun normale website (even googlen)
  vrijdag 27 januari 2006 @ 00:55:28 #24
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_34504263
Thnx voor de info! Ga eens ff kijken bij HBN!
pi_35657330
Ik loop op dit moment stage op Curacao, bij Dienst Economische Zaken. Dit is ook geregeld via Wereldstage. Ik heb eigenlijk niets aan te merken op Wereldstage. Je wordt opgehaald van het vliegveld en naar je appartement gereden nadat je eerst een gezellige borrel hebt gehad met je medestudenten. Wereldstage brengt je naar je eerste stagedag en je hebt altijd wat om op terug te vallen als iets gebeurd. Verder houden zij zich afzijdig, wat ook wel goed is omdat je toch jezelf moet redden. Af en toe krijg je een mailtje hoe het met je gaat enzo...
Ook regelen zij je huisvesting, verblijfsvergunning, werkvergunning enzovoort.
Wat hier staat klopt: het kost veel geld, maar je hebt er echt wat aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')