Ik wil me hierbij meteen kandidaat stellen voor moderator daarvan, omdat ik best wel veel weet over deze feestdagen .
het feestdagenforum komt terug.
Voor meer info, zie het einde van dit topic.
quote:Vertel me dan even waar de Sinterklaas-traditie vandaan komt, wat zijn exacte geboorte datum is, waarom zwarte Piet door een schoorsteen past, en waarom de makkers hun wild geraas moesten staken ?!
Op zondag 21 oktober 2001 20:12 schreef bossie het volgende:
omdat ik best wel veel weet over deze feestdagen .
Zwarte Piet: past door alle schoorstenen omdat ze daar voor getraind worden in de Pieten-school. Ze mogen niet teveel eten omdat ze dan te dik worden. Ze komen ook zo zwart door al dat roet binnenin de schoorstenen.
Makker staakt u wild geraas: Zie de maan schijnt door de bomen. Ze waren bang dat als ze niet zouden gaan staken met het geraas dat de Sint niet zou komen.
Ik Speel Altijd Voor Sinterklaas En Kerstman!
quote:Geslaagd!
Op zondag 21 oktober 2001 20:30 schreef bossie het volgende:
Sinterklaas-traditie : Sinterklaas heeft echt bestaan, Oorspronkelijk komt hij uit Turkije. Maar wij Nederlanders hebben bedacht dat ie uit Spanje komt. In Amerika is er geen Sinterklaas maar een Kerstman.Zwarte Piet: past door alle schoorstenen omdat ze daar voor getraind worden in de Pieten-school. Ze mogen niet teveel eten omdat ze dan te dik worden. Ze komen ook zo zwart door al dat roet binnenin de schoorstenen.
Makker staakt u wild geraas: Zie de maan schijnt door de bomen. Ze waren bang dat als ze niet zouden gaan staken met het geraas dat de Sint niet zou komen.
Gedeeld moderatorschap met Shmoops stel ik voor.
Ik ben goed in Sinterklaas- en kerstliedjes,surprises en gedichten,en ik kan heel goed kerstbomen versieren.
quote:Ik Weet Meer!
Op zondag 21 oktober 2001 20:31 schreef bossie het volgende:
Ik wil modje zijn, ik weet bijna alles!!!
quote:Oh ja?? Nou, wat schijnt er dan door de bomen?? Nou??
Op zondag 21 oktober 2001 20:31 schreef bossie het volgende:
Ik wil modje zijn, ik weet bijna alles!!!
quote:En vooral:in welke hoek strooide Piet wat lekkers?
Op zondag 21 oktober 2001 20:37 schreef Arcee het volgende:[..]
Oh ja?? Nou, wat schijnt er dan door de bomen?? Nou??
quote:De stoomboot ?
Op zondag 21 oktober 2001 20:37 schreef Arcee het volgende:Oh ja?? Nou, wat schijnt er dan door de bomen?? Nou??
quote:De Zon!
Op zondag 21 oktober 2001 20:37 schreef Arcee het volgende:[..]
Oh ja?? Nou, wat schijnt er dan door de bomen?? Nou??
quote:Piet Römer altijd links achter de TV, en de echte strooi Piet maakte het niets uit.
Op zondag 21 oktober 2001 20:38 schreef shmoopy het volgende:En vooral:in welke hoek strooide Piet wat lekkers?
Zwarte Piet strooit zijn snoepgoed altijd : In 1 of andere hoek ( koek koek )
Als toekomstige modje wil ik ff duidelijk maken dat je ook over Kerst en Oud & nieuw mag praten in het forum.
quote:En natuurlijk: wat doet de Sint altijd om tijdens 't veilig vrijen?
Op zondag 21 oktober 2001 20:38 schreef shmoopy het volgende:
En vooral:in welke hoek strooide Piet wat lekkers?
quote:Nee man, de zak van Sinterklaas!
Op zondag 21 oktober 2001 20:38 schreef tong80 het volgende:
De stoomboot ?
Ga maar na: "De zak van Sinterklaas, Sinterklaas, Sinterklaas. De zak van Sinterklaas, oh jongens, jongens die schijnt door de bomen..." Afijn, je kent 'm wel.
quote:In de achterhoek?
Op zondag 21 oktober 2001 20:38 schreef shmoopy het volgende:
En vooral:in welke hoek strooide Piet wat lekkers?
quote:Kunn'n ze daar nie om lach'n,kan 'k je verzeker'n.
Op zondag 21 oktober 2001 20:44 schreef Vork het volgende:[..]
In de achterhoek?
quote:Z'n Kapoentje ?
Op zondag 21 oktober 2001 20:44 schreef Arcee het volgende:En natuurlijk: wat doet de Sint altijd om tijdens 't veilig vrijen?
quote:
Op zondag 21 oktober 2001 20:46 schreef tong80 het volgende:
Z'n Kapoentje ?
quote:Het feestdagen forum komt terug ja.
Op zondag 21 oktober 2001 20:48 schreef bossie het volgende:
Maar nu weer ff serieus , oke !!!
quote:Anders ga je in de zak van Bossie.
Op zondag 21 oktober 2001 20:48 schreef bossie het volgende:
Maar nu weer ff serieus , oke !!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |