abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 19:30:24 #26
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_28687932
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:18 schreef TechXP het volgende:

[..]

Als je ze vangt en eerst tam maakt ben je fout hoor...
Nee toch? volgens mij niet tenminste. zal er even wat info over zoeken want volgens mij is dit niet waar...
Hierbij distantieer ik mij volledig van het bovenstaande.
pi_28687953
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:25 schreef TechXP het volgende:

[..]

AID
Hoe vaak hebben ze jou tuin gecpontroleerd op aanwezigheid van tamme kraaien?
  zondag 10 juli 2005 @ 19:33:09 #28
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_28687998
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

zondag 10 juli 2005 @ 19:42:39 #29
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28688249
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:30 schreef Draaim0len het volgende:
Nee toch? volgens mij niet tenminste. zal er even wat info over zoeken want volgens mij is dit niet waar...
Volgens mij wel. Politie kan het ook doen indien nodig. Maar AID is de inspectiedienst om te kijken of alles wel mag enzo.
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij mij weten ze dat er geen tamme kraaien zijn

Maar idd.. ze kunnen niet alles controleren. Ze doen dat alleen als er verdenking is.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:46:55 #30
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_28688361
Mijn neef had er ook 1 die kon zelfs praten! Kon z'n eigen naam zeggen, Johannes, en nog wat woordjes, erg leuk.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:53:23 #31
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_28688533
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:46 schreef J.A.N.A. het volgende:
Mijn neef had er ook 1 die kon zelfs praten! Kon z'n eigen naam zeggen, Johannes, en nog wat woordjes, erg leuk.
hehe ja, kraaiachtigen behoren tot de slimste vogels schijnt..
  maandag 11 juli 2005 @ 10:08:53 #32
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_28700222
Zou me eigenlijk best wel stoer lijken, een kraai als 'huisdier'
patat ftw :)
pi_28702666
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:08 schreef daniman het volgende:
Zou me eigenlijk best wel stoer lijken, een kraai als 'huisdier'
Idd,

leuk als je naar een winkelcentrum gaat en er zit zo'n Grote kraai op je schouder:)
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
  maandag 11 juli 2005 @ 11:56:03 #34
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_28702732
Toen ik een jaar of 14 was heb ik een tamme roek gehad... Was ook als jong uit het nest gevallen en door buurtjongetjes opgepakt... Heb hem thuis grootgebracht met kippegehakt, granen, wormen etc.

Was echt lachen, zo'n beest is best wel groot en ze kijken echt vals: volwassen mensen zijn er bang voor... Vloog mee naar school en winkel etc. Was ik buiten zat ie op mijn schouder of vlakbij in een boom of zo...

Heb hem bijna een jaar gehad, uiteindelijk is ie ervandoor gegaan met zijn soortgenoten...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:52:25 #35
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_28736047
Hmm..wordt dus goed zoeken volgend voorjaar, wil ze niet uit het nest halen, das vet zielig.. Heb dan het liefst een kraai, omdat deze minder in groepsverband leven dan kauwen, sterker nog, ze leven bijna NIET in groepsverband heb ik horen vertellen..

en @Hallahan, weetniet of je nog meeleest, maar toen je die roek grootbracht, had je hem toen je hem nog 'opvoedde' al die tijd vrij, of in een kooitje of kartonnen doos ofzo?
pi_28746705
In Den haag heeft mijn verloofde een tijdje geleden een roek oid gezien die boven op een hond zat die kleiner was als hijzelf Daar stonden dus gewoon man+vrouw+hond+roek op de tram te wachten :|
pi_28752735
toen ik laatst naar de bios ging stonden er ook 2 mensen voor een sigaretje te roken.....met een tamme duif ernaast
Gewoon, omdat het kan.
  maandag 29 mei 2006 @ 17:45:47 #38
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_38338612
schopje
pi_38340291
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:45 schreef Draaim0len het volgende:
schopje
En waarom?
  Moderator / Redactie FP maandag 29 mei 2006 @ 18:43:22 #40
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_38340342
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
In Den haag heeft mijn verloofde een tijdje geleden een roek oid gezien die boven op een hond zat die kleiner was als hijzelf Daar stonden dus gewoon man+vrouw+hond+roek op de tram te wachten :|
Gaaf
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP maandag 29 mei 2006 @ 18:44:13 #41
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_38340369
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En waarom?
Omdat zulks een topics interessant blijven De schoppert hoopt zeer waarschijnlijk op meer ervaringsverhalen
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 29 mei 2006 @ 20:08:52 #42
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_38343284
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Omdat zulks een topics interessant blijven De schoppert hoopt zeer waarschijnlijk op meer ervaringsverhalen
inderdaad en het is weer broedtijd voor de kauwen, dus misschien nog mensen die een jong exemplaar hebben gevonden?
pi_38343678
Ja, ik heb een jong kauwtje gevonden! Beter gezegd: mijn hond had hem gevonden. Hij was gewond aan een vleugel en aan een pootje. Ik heb hem naar een vogelopvangcentrum hier in de buurt gebracht. Daar zeiden ze, dat hij waarschijnlijk door een kat was aangevallen en dat hij zeker nooit meer zou kunnen vliegen. Maar hij zou in een groot buitenverblijf komen.
Vroeger hebben we een tamme kraai gehad. Dat was idd erg leuk! Dat beest was ongelooflijk tam! Maar zoals hierboven al stond, zijn ze echt heel brutaal. Als wij bbq-den stal hij gewoon het eten van je bord.
  maandag 29 mei 2006 @ 20:27:51 #44
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_38343826
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:22 schreef Maddy_K het volgende:
Ja, ik heb een jong kauwtje gevonden! Beter gezegd: mijn hond had hem gevonden. Hij was gewond aan een vleugel en aan een pootje. Ik heb hem naar een vogelopvangcentrum hier in de buurt gebracht. Daar zeiden ze, dat hij waarschijnlijk door een kat was aangevallen en dat hij zeker nooit meer zou kunnen vliegen. Maar hij zou in een groot buitenverblijf komen.
Vroeger hebben we een tamme kraai gehad. Dat was idd erg leuk! Dat beest was ongelooflijk tam! Maar zoals hierboven al stond, zijn ze echt heel brutaal. Als wij bbq-den stal hij gewoon het eten van je bord.
haha leuk waar en wanneer had je hem precies gevonden dan?
pi_38344144
Volgens mij gewoon in het bos. Die kraai van vroeger dan, die kauw van pasgeleden zat hier recht tegenover tussen het hoge gras. Daarom had ik hem ook niet gezien.
Die kraai (hij heette Gerrit) ging met ons mee naar school en vloog daarna weer terug. Dat was echt heel leuk. Op een gegeven moment is hij gewoon vertrokken en nooit meer teruggekomen. Dus eigenlijk hetzelfde verhaal als wat hierboven al een paar keer beschreven is. Het zijn echt hele leuke beesten en ongelooflijk tam. Het leuke is ook wel, dat hij uit eigen vrije wil bij ons bleef. Hij kon gewoon gaan maar heeft best wel een tijdje (jaartje of 2) bij ons gewoond.
Ik zou alleen nooit een kauw/kraai nemen als je kleine kinderen hebt.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:03:31 #46
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_38345257
lijkt me ook nier verstandig idd, las ooit ergens dat ze wel eens een haar uit kleine hoofdjes trokken
maar hoelang is dat geleden dan, van het kauwtje van pasgeleden, een week?? of een maand ofzo?
pi_38358511
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:03 schreef Draaim0len het volgende:
lijkt me ook nier verstandig idd, las ooit ergens dat ze wel eens een haar uit kleine hoofdjes trokken
maar hoelang is dat geleden dan, van het kauwtje van pasgeleden, een week?? of een maand ofzo?
Van dat kauwtje was volgens mij vorige week ergens, of de week daarvoor. Dat was wel heel zielig. Er zat een flinke wond aan zijn vleugeltje. Ik heb hem gepakt en via internet een opvangcentrum gezocht en daarnaartoe gebracht. Anders had hij het zeker niet overleefd (kon niet vliegen, kon wel heel snel springen!) De ouders waren nergens te zien.

Als je kraai/kauw een beetje tam wordt en er lopen kinderen met een snoepje of zo, dan is hij zeker brutaal genoeg om dat af te pakken!! En dan kan zo'n vogel echt angstaanjagend zijn hoor.

Heb je al ergens een jonkie gevonden toevallig?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 08:46:08 #49
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_38358649
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:09 schreef TechXP het volgende:

[..]

Alle dieren Je mag geen dieren uit het wild zomaar halen. Dan ben je strijdig met de flora- en faunawet. En dan komen ze het dier weghalen en weer vrij zetten. En zit jij met een hoge boete...

En dieren die uit nestjes vallen... dat gebeurd... daar moet je niet steeds gaan ingrijpen.. niet zo emotioneel zijn... katten mag je natuurlijk wegjagen uit de buurt want die horen niet buiten
Toen ik een klein meisje was hadden de katten van de buren een net uitgevlogen merel te pakken, ik en mijn broer hebben de katten toen weggejaagd en het beestje meegenomen naar de dierenarts om de hoek.
Deze man vond het zo grappig dat mijn broer en ik met een mereltje aankwamen dat hij het dier gratis heeft opgelapt. (pootje gehecht en gespalkt, vitamine injectie, er was iets met z'n vleugeltje, die hing een beetje maar was niet gebroken daar heeft hij ook wat mee gedaan maar dat weet ik niet meer zo precies.)

We hadden zelf vogels dus het beestje in de oude kooi in de schuur en na 2 weken mocht de spalk er af, vanaf dat moment heeft hij de rest van de lente en zomer elke avond voor ons gezongen, vanaf een grote conifeer! (Hij was te herkennen aan een mank pootje met een wit streepje.)

Wat ik er mee wil zeggen is dat je soms moet kiezen tussen 2 kwaden, laat je een gewond dier aan zijn lot over en denkt dat is de natuur of grijp je in als je denkt dat het fout gaat, dan is er wel een kans dat het beest tam wordt en dat zijn gedrag niet meer past bij het natuurlijke gedrag.
Dit is imho een gewetensvraag die iedereen voor zichzelf moet beantwoorden.
be nice or go away
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:50:08 #50
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_38368433
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 08:33 schreef Maddy_K het volgende:

Heb je al ergens een jonkie gevonden toevallig?
nee nog niet, maar ik let er wel heel erg op als ik bijvoorbeeld met de hond aan het lopen ben. Weet iemand toevallig wat een plek is waar kauwtjes graag nestelen?? want dan kan ik op zo'n plek gaan zoeken naar gevallen dieren. Vorig jaar zag ik om de haverklap een uit het nest gevallen kauwtje/kraaitje maar nu ik er echt op let zie ik ze nooit meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')