Ja, een tandenborstel, was ik laatst vergeten -.-quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:48 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Right. Heb je ook nog núttige tips?
* just me is net terug van voetbalkamp en dit is een gedeelte van de bagagelijstquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:52 schreef Jeff89 het volgende:
Just Me is een moeder?
ervaring hèquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:58 schreef Jojogirl het volgende:
Goeie lijst just me!
klinkt als scouting? waar ga je naar toe in limburg??quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:38 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ga volgende week op kamp (met vijfentwintig jongetjes van 10/11/12 jaar oud). Midden in de bossen, in the middle of nowhere (Limburg). Wat voor dingen mag ik absoluut niet vergeten mee te nemen en/of zijn er algemene tips?
To do:
- Muggenspul kopen met ... (een of ander stofje dat ook teken tegen zou moeten houden).
- Luchtbed testen.
- ..?
PS. Stel nou dat het prachtig weer wordt. De zon schijnt flink en er vliegen allerlei prikbeesten rond. Kun je dan zonnebrandspul en anti-prikbeestenspul tegelijk gebruiken? En komen die enge beesten echt af op deo-geur?
HelpIk ben echt een kampeer-nono.. Maar ik heb er wel ontzettend veel zin in
Autan tegen de muggen en Azaron als je geprikt bent.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:55 schreef bloempjuh het volgende:
Dankjewel Just Me
Ik blijf natuurlijk geen jaren weg, maar dit is wel een bruikbaar lijstje. Als iemand nu nog weet welke soort anti-prikbeestenspul ik moet kopen
dat is wel een goede inderdaadquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:58 schreef Jojogirl het volgende:
Goeie lijst just me!
* Jojogirl neemt ook altijd een pakje speelkaarten mee. Kan je een zooi kids uren mee vermaken, want iedereen kent wel weer een ander stom kaartspelletje.
't Is geen scouting, maar er gaan (qua begeleiding) wel een paar ex-scouts mee. De organisatie waar ik mee op kamp ga heet de SOR (zoek maar in google) en organiseert vakanties voor kinderen die zonder SOR niet op vakantie kunnen, zeg maar. En we gaan naar Bergen, bij Maastricht.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:04 schreef jagermaster het volgende:
[..]
klinkt als scouting? waar ga je naar toe in limburg??
Het enige dat ik kan toevoegen is:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:51 schreef just me het volgende:
·· plastic beker/mok duidelijk voorzien van naam
· toiletartikelen: tandenborstel en tandpasta
· muggenolie of iets dergelijks
· zonnebrandcrème
· 4 handdoeken
· 2 washandjes
· 1 pyjama
· 10 stuks of meer ondergoed
· 7 paar sokken
· trainingspak
· voldoende t-shirts
· 1 spijkerbroek
· 1 trui
· donkere kleding voor de avondspelletjes (lange broek en trui met lange mouwen)
·· voldoende sportbroekjes
· plastic schoenen (evt. teenslippers) i.v.m. douchen
· regenkleding
· laarzen
· rugzak
· evt. een knuffel
· eventueel iets om te lezen
· 1 spelletje voorzien van naam
· evt. kompas
· zaklantaarn
· (evt. riem en) veldfles of iets dergelijks
· tafeltennis batje evt. met balletjes
· 2 grote plastic zakken, duidelijk voorzien van naam, om de vuile kleding in te doen
Ik zou jou wel mee op kamp willen nemen Jojo.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:58 schreef Jojogirl het volgende:
Goeie lijst just me!
* Jojogirl neemt ook altijd een pakje speelkaarten mee. Kan je een zooi kids uren mee vermaken, want iedereen kent wel weer een ander stom kaartspelletje.
Ik ga (vrijwillig, uiteraard) mee als groepsleider. Ik moet een klein groepje (die bij mij in de tent slapen) van vijf mennekes in leven zien te houdenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:12 schreef beerten het volgende:
[..]
.. lijstje
Ga je als leider mee in een groter geheel, of ben jij de eindverantwoordelijke?
Heel veel plezier! Ik kom net terug van een kamp. Met 100 kinderen. In de leeftijd van 6 tot 16. Ik ben weer helemaal blij, heb nu al weer zin in volgend jaar.
Alle plezier van de wereld gewenst!
Dat soort zaken worden bij ons door de hoofdleiding meegenomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:14 schreef kasper het volgende:
On topic: verbanddoos vind ik een goede tip.
toiletpapier!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:12 schreef beerten het volgende:
[..]
Het enige dat ik kan toevoegen is:
- muggenspray met Deet (tegen teken)
- slippers/klompen iets makkelijks voor als je snachts uit de tent naar de wc moet
- een tweede paar schoenen (laarzen/slippers)
- heel veel sokken (droge voeten zijn erg erg prettig, vandaar ook de slippers/klompen/laarzen)
- zaklantaarn
- deo (niet schoon, wel fris!)
- mobiele telefoon (om te bellen in noodgevallen)
- elastiekjes/clipjes voor je haar (na 4 dagen stof is dit de enige oplossing in geval van lang haar)
- neem een extra deken mee en leg die ONDER de slaapzak als je het koud hebt snachts
- asperientjes (pinstillers, je weet maar nooit)
- iets van prik-weg of after-bite (insectenbeten)
- een pet en zonnebril
- paraplu (bij regen naar de wc, snachts, in je pyama...)
evt.
- telefoonnummers nooddiensten/weekenddiensten
- adressen hulpdiensten/ouders
- telefoonboek
- een engelegdeuld
- je allerbreedste glimlach
Als vrouw: diverse atributen om ook bij menstruatie fris te blijven....
Ga je als leider mee in een groter geheel, of ben jij de eindverantwoordelijke?
Heel veel plezier! Ik kom net terug van een kamp. Met 100 kinderen. In de leeftijd van 6 tot 16. Ik ben weer helemaal blij, heb nu al weer zin in volgend jaar.
Alle plezier van de wereld gewenst!
Hmmm, dosis gezond verstand. Denk aan gewenste en ongewenste intimiteiten...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:16 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik ga (vrijwillig, uiteraard) mee als groepsleider. Ik moet een klein groepje (die bij mij in de tent slapen) van vijf mennekes in leven zien te houden
'k Heb er ook zo veel zin in! Mijn klasgenoten en andere bekenden denken echt dat ik gek ben, nu ik dit voor mijn plezier doe in de eerste week van mijn officiële vakantie.. Ik ben waarschijnlijk gesloopt na die week, maar dat heb ik er graag voor over
Da's bij 'ons' (dit is ook pas het eerste jaar dat ik iets met SOR doe) ook zo. Bijna alles is geregeld, op eigen bagage na. Maar ik wil er wel zeker van zijn dat iedereen in mijn tentgroepje alles heeft wat nodig is. Maar om nou van elk item (zaklamp e.d.) een reserve mee te nemen voor het geval dat..quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:17 schreef just me het volgende:
[..]
Dat soort zaken worden bij ons door de hoofdleiding meegenomen.
Ouders krijgen een informatieformulier ruim van te voren waar ze allerlei zaken zoals allergieën, wat hun kinderen niet mogen eten, toestemming om in geval van nood met het kind naar het ziekenhuis te gaan, 06-nummers waar ouders te bereiken zijn en dat soort dingen. Leiders hoeven zich daar dus niet mee te bemoeien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |