Ja, maar na 9/11 gingen wij ook wel ver, kijk maar naar die beveiliging van de tunnels in Nederland. Maar het is natuurlijk mogelijk dat een van de mogelijke daders daar naartoe is gegaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:22 schreef HiZ het volgende:
Lijkt me vrij serieuze aanwijzing als ze zover gaan.
Ja, de bommen lagen als het goed is al klaar. Een beetje terrorist weet dat hij opgejaagd zal worden. Is het dan slim om dan maar zo snel mogelijk weer toe te slaan, of is het slim om je koest te houden? Hoe dan ook, het geeft een groot effect, twee aanslagen achter elkaar. Ik weet trouwens niet in hoeverre deze groep lijkt op die van Madrid. De bommen zijn minder krachtig en ze zijn waarschijnlijk ook wat klungeliger, als je kijkt naar die bus. De bommen in de metro ontplofte echter vrijwel tegelijkertijd. Nou ja...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:26 schreef HiZ het volgende:
Toen na Madrid troffen ze een situatie aan die erop wees alsof er op korte termijn een nieuwe aanslag werd gepland.
Bronquote:BIRMINGHAM - Een deel van het centrum van de Britse stad Birmingham wordt zaterdagavond door de politie geëvacueerd na een dreigement. Dat meldde de BBC. De politie ontruimt de Broad Street waar veel uitgaansgelegenheden zijn en vraagt de mensen om naar huis te gaan. De politie wilde geen nadere details geven.
De Birmingham Evening Mail berichtte zaterdag dat de daders van de aanslagen in Londen mogelijk uit deze tweede stad van het land komen. Het zou gaan om een groep jonge ex-studenten. Hun huizen zouden al maanden door de veiligheidsdiensten in de gaten worden gehouden, maar er zou onvoldoende bewijs zijn om ze te arresteren, aldus de krant.
De chef van de Londense politie deed de theorie van de islamitische terreurcel in de Midlands eerder op de dag af als "pure speculatie".
Die piraat?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:53 schreef milagro het volgende:
In Birmingham zit geloof ik wel een hele radicale moskee, met dito voorman.
Hij was ooit eens te gast bij Paxman, meen ik me te herinneren, volkomen van de potgerukte geloofswaanzinnige die niet zou rusten "totdat er een islamitische vlag op Buckingham Palace zou wapperen" of zoiets.
Nee, niet die gekquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |