Okee... misschien een stomme vraag, maar ik wil voorkomen dat mijn avondeten zometeen oneetbaar wordt.
![]()
Ik heb gisteren een ovenschotel gemaakt, met gehakt en sperziebonen in een saus met o.a. creme fraiche. Deze heeft toen ±15 minuten in de oven gestaan, nadat het gehakt en de bonen al waren gegaard in een wokpan. Smaakte erg goed, maar het zijn echt wel twee porties, en die tweede portie wil ik nu dus gaan opwarmen.
Ik heb de keuze uit de magnetron, of de oven.
Nadeel van de magnetron lijkt me: het gerecht wordt niet gelijkmatig warm, maar sommige delen worden loeiheet terwijl andere aan de koude kant blijven. Ik denk ook niet dat de bonen nog enige knapperigheid vertonen. Voordeel is wel dat het sneller gaat, maar tijd is niet zo belangrijk.
Ik ben dus geneigd om het in de oven op te warmen. Het wordt dan gelijkmatiger warm en koelt, eenmaal uit de oven, niet zo snel af. Alleen: een magnetron wordt gebruikt voor het opwarmen van eten, terwijl een oven echt gaart, toch? Heb ik dan niet het risico dat, wanneer het zometeen een minuut of 10-15 in de oven heeft gestaan @ pak 'm beet 150°, de boel zometeen overgaar is en ik het alsnog kan wegmikken?
Dilemma's....... help?