abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28658986
Okee... misschien een stomme vraag, maar ik wil voorkomen dat mijn avondeten zometeen oneetbaar wordt.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik heb gisteren een ovenschotel gemaakt, met gehakt en sperziebonen in een saus met o.a. creme fraiche. Deze heeft toen ±15 minuten in de oven gestaan, nadat het gehakt en de bonen al waren gegaard in een wokpan. Smaakte erg goed, maar het zijn echt wel twee porties, en die tweede portie wil ik nu dus gaan opwarmen.

Ik heb de keuze uit de magnetron, of de oven.

Nadeel van de magnetron lijkt me: het gerecht wordt niet gelijkmatig warm, maar sommige delen worden loeiheet terwijl andere aan de koude kant blijven. Ik denk ook niet dat de bonen nog enige knapperigheid vertonen. Voordeel is wel dat het sneller gaat, maar tijd is niet zo belangrijk.

Ik ben dus geneigd om het in de oven op te warmen. Het wordt dan gelijkmatiger warm en koelt, eenmaal uit de oven, niet zo snel af. Alleen: een magnetron wordt gebruikt voor het opwarmen van eten, terwijl een oven echt gaart, toch? Heb ik dan niet het risico dat, wanneer het zometeen een minuut of 10-15 in de oven heeft gestaan @ pak 'm beet 150°, de boel zometeen overgaar is en ik het alsnog kan wegmikken?

Dilemma's....... help?
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:02:48 #2
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28659039
Flikker die zooi weg en bel een pizza
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Met dubbel s; aldus
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:02:58 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28659044
Zou voor de oven gaan. Met de magnetron wordt het misschien te gaar.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:03:01 #4
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28659047
Edit: Dat is niet nodig.

[ Bericht 83% gewijzigd door Martijn_77 op 09-07-2005 19:06:12 ]
Met dubbel s; aldus
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:05:17 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28659093
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:02 schreef DeltaHF het volgende:
Flikker die zooi weg en bel een pizza
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Als het lekker was is weggooien zonde. Dus ik zou voor de oven gaan!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28659164
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Zou voor de oven gaan. Met de magnetron wordt het misschien te gaar.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik had juist andersom gedacht... namelijk dat het in de oven te gaar zou worden!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:11:11 #7
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28659216
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als het lekker was is weggooien zonde. Dus ik zou voor de oven gaan!
Hoezo zonde?
Ik had vanochtend vlees uit de vriezer gehaald voor vanavond en ik zou er nog wat bij kopen vanmiddag.
Nou heb ik heel de middag tot zojuist lekker op het terras zitten bieren en gewoon geen zin meer om te koken.

Dus heb ik een frietje gehaald en flikker ik dat vlees wel weg. Watnou zonde? Ik heb toch EN een gezellige middag gehad EN lekker gegeten. Wat kan mij die paar euro schelen als ik dat vlees wegmieter
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ps: als je valt of staat met het wegflikkeren van eten omdat je er "gewoon geen zin in hebt" dan doe je ergens iets fout IMO
Met dubbel s; aldus
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:17:34 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28659379
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:08 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik had juist andersom gedacht... namelijk dat het in de oven te gaar zou worden!
nee in de magnetron gaart de binnenkant te lang na voordat de buitenkant goed is. Je kunt de magneteron wel gebruiken maar dan moet je tussen door roeren zodat het gelijk matig warm wordt.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 9 juli 2005 @ 19:26:03 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28659584
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:11 schreef DeltaHF het volgende:

[..]

Hoezo zonde?
Ik had vanochtend vlees uit de vriezer gehaald voor vanavond en ik zou er nog wat bij kopen vanmiddag.
Nou heb ik heel de middag tot zojuist lekker op het terras zitten bieren en gewoon geen zin meer om te koken.

Dus heb ik een frietje gehaald en flikker ik dat vlees wel weg. Watnou zonde? Ik heb toch EN een gezellige middag gehad EN lekker gegeten. Wat kan mij die paar euro schelen als ik dat vlees wegmieter
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ps: als je valt of staat met het wegflikkeren van eten omdat je er "gewoon geen zin in hebt" dan doe je ergens iets fout IMO
idd, zelfde als met mensen die zich in een restaurant overeten omdat er immers voor betaald is. Je betaald voor het genot, niet het fysieke voer, en als je dan tegen je zin gaat eten ben je niet efficient bezig.

Maar da's offtopic
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Vampire Romance O+
pi_28659602
gewoon magnetron,. tussendoor ff omgooien..
pi_28659930
Ik zit het nu op te eten... 15 minuutjes in de oven @ 180° did the trick
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop