Leg maar niet uitquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:13 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe zit het met je vullingen trouwens? Als je wel eens metaal binnen hebt gekregen weet je dat het behoorlijk pijn kan gaan doen als je vullingen hebt. Probeer maar eens op een stuk aluminiumfolie te bijten als je me niet geloofd
Daarom heb je bij de duurdere kabeltjes voor audio, enzo, altijd vergulde stekkertjes...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:27 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Leg maar niet uitwant ik weet precies wat je bedoelt...
Heeft iets met geleiding te maken en volgens mij doet goud dat niet.
Been there done thatquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:13 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe zit het met je vullingen trouwens? Als je wel eens metaal binnen hebt gekregen weet je dat het behoorlijk pijn kan gaan doen als je vullingen hebt. Probeer maar eens op een stuk aluminiumfolie te bijten als je me niet geloofd
Koper geleid beter (het ontloopt elkaar niet veel). Sla je Binas er maar op na. Het enige voordeel van goud bovenop koper is dat goud niet kan roesten. Maar dat is offtopicquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daarom heb je bij de duurdere kabeltjes voor audio, enzo, altijd vergulde stekkertjes...
Goud geleidt bijzonder goed.
Tja, het gaat over goud eten en mogelijke schokeffecten...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Koper geleid beter (het ontloopt elkaar niet veel). Sla je Binas er maar op na. Het enige voordeel van goud bovenop koper is dat goud niet kan roesten. Maar dat is offtopic
ach ieder zijn keuze zou het toch ook wel een keer willen proberen. Onder het motto van je moet alles ooit geprobeerd hebben.quote:Op zondag 10 juli 2005 00:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt gewoon pure patserij dus, kijk mij eens goud eten.
Dan zou ik m'n geld toch liever uitgeven aan ingredienten die echt iets toevoegen.
Dat mag, je geld uitgeven aan andere ingrediënten die volgens jou écht iets toevoegen. Dat valt weer onder consuminderenquote:Op zondag 10 juli 2005 00:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt gewoon pure patserij dus, kijk mij eens goud eten.
Dan zou ik m'n geld toch liever uitgeven aan ingredienten die echt iets toevoegen.
Dat bedoel ik...!quote:Op zondag 10 juli 2005 01:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
ach ieder zijn keuze zou het toch ook wel een keer willen proberen. Onder het motto van je moet alles ooit geprobeerd hebben.
Kijk... Iets als truffels is relatief duur en erg exclusief, maar het heeft wèl 'n aparte smaak.quote:Op zondag 10 juli 2005 01:29 schreef dutch-mamma het volgende:
Maar het oordelen in termen als "patserij" vind ik niet echt passen in een forum over culinaire dingen. Want "culinair" is zowel low budget koken op een creatieve manier, als zeer dekadent en bourgondisch (OK, noem het patserig) uit je dak gaan...
99% mee eens. Ik gebruik liever echte vanille in een dessert, dan met goud te werken.quote:Op zondag 10 juli 2005 02:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Kijk... Iets als truffels is relatief duur en erg exclusief, maar het heeft wèl 'n aparte smaak.
Bladgoud is niets. Smakeloos, reukloos goud. Afgezien van de aankleding heeft het echt geen enkele toegevoegde waarde aan je gerecht. Zie mijn eerste post in dit topic. Het is imo pure patserij.
en daarom maakt met kronen van goud? goud heeft niet dat 'electrische' effect in je mond.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daarom heb je bij de duurdere kabeltjes voor audio, enzo, altijd vergulde stekkertjes...
Goud geleidt bijzonder goed.
Kwestie van isoleren volgens mijn tandarts.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarom maakt met kronen van goud? goud heeft niet dat 'electrische' effect in je mond.
ik zal het eens aan mijn buurman (tandarts) vragen, want volgens mij krijg je bij goud in combi met een lood/amalgaanvulling geen voelbare reacties.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwestie van isoleren volgens mijn tandarts.
wellicht dat er een reactie verloopt door het verschil in electrodepotentiaal tussen goud en wat er dan ook in je vulling zit, zodra je het (blad)goud tegen de vulling houdt.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarom maakt met kronen van goud? goud heeft niet dat 'electrische' effect in je mond.
Kolinsky penseel gebruiken.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kijk eens op www.ebay.de en dan zoeken onder blattgold...staat genoeg op...wel even kijken of ze ook naar NL willen versturen.
Spul is trouwens echt flinterdun (en dan nog veel dunner) dus moeilijk te verwerken..als je het probeert vast te pakken blijft het aan je vingers plakken.
Ben benieuwd wat dat zou kosten.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:33 schreef Dementor het volgende:
Het lijkt mij wel leuk om een grote taart met bladgoud te bedekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |